Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak iskry WSK 175. Co mam sprawdzić? Cewka została wymieniona.

DANDI81 04 Aug 2006 23:08 12085 10
  • #1
    DANDI81
    Level 10  
    Mam taki problem, a mianowicie z WSK 175 nie ma iskry , instalka zrobiona na krótko czyli kabel czerwony z aparatu zapłonowego dany bezpośrednio na cewkę zapłonową, doradzcie mi co mam sprawdzić aby wykryc brak iskry w moim motorku ,cewkę już zmieniałem więc to chyba nie cewka, na deklu aparatu mam napisane :(światła 12V , ładowanie 6V moc 50W), może coś miernikiem mógłbym sprawdzić,
  • #2
    Edguy
    Level 15  
    Hmmm ja mialem podobnie z Jawa 50 i przyczyna bylo przebicie na platynkach. Sprobuj je przeczyscic aha a czy bez swiecy na "golym" przewodzie jest iskra ?
  • #3
    DANDI81
    Level 10  
    niestety nie ma
  • #4
    Henry12
    Level 17  
    WSK 175 miały zapłon bateryjny z akumulatora pamiętam że w razie kłopotów zapalało się na pych gdyż potrzeba większych obrotów żeby była iskra ,proponuje sprawdzić z akumulatorem bo może być uszkodzona cewka zapłonowa lub ta od ładowania ,może być zwarty do masy przewód od gaszenia .
  • #5
    Mad Max
    Level 23  
    instalka zrobiona na krótko czyli kabel czerwony z aparatu zapłonowego dany bezpośrednio na cewkę zapłonową, doradzcie mi co mam sprawdzić aby wykryc brak iskry w moim motorku ,cewkę już zmieniałem więc to chyba nie cewka, na deklu aparatu mam napisane :(światła 12V , ładowanie 6V moc 50W), może coś miernikiem mógłbym sprawdzić,[/quote]

    jeśli akumulatora nie masz, to daj światła na zapłon, a zapłon na światła-pali wtedy na kopa, o ile nie ma innych elektrycznych problemów.A do lamp ładujesz żarówki 6V-jedyny minus to brak kierunków. I o ile dobrze pamiętam, trzeba jeden z biegunów cewki podłączyć do masy. Ale który to już nie.Ale mogę się mylić-bawiłem się z tym jakieś 12 lat temu...
  • #6
    DANDI81
    Level 10  
    Na dojściu do cewki po konięciu kopniakiem mam jakies tam napięcie od 6-12V , a iskry dalej brak nawet nie szczypnie mnie gdy dotykam przewodu , więc to chba cewka , nie ch to ktoś potwierdzi tak czy nie
  • #7
    rafal23-23
    Level 11  
    witam
    posiadam tez wsk 175 i mam ten sam problem tylko ze u mnie iskra bardzo slabiutka(na samym kablu zapł.) ale jest ,tyle ze po załozeniu swiecy mozna zapomniec.Bawie sie sie z tym juz od miesiaca i ma juz serdecznie dosc.Chcialem podlaczyc akumulator ale nikt nie jest w stanie opisac kabli wychodzacych z silnika (za co sa odpowiedzialne)a mianowicie zolty niebieski i brazowy moze ty wiesz?? pozdro
  • #8
    CYpek
    Level 11  
    na stronach http://motocykle.svasti.org/wsk175.htm znalazlem schemat instalacji Sprawdzcie czy macie dobrze podlaczone wszystkie przewody, ich koncowki nie sa zasniedziale a zaplon ustawiony prawidłowo

    Trzy kolory ktore opisales sa to przewody cewek ladowania akumulatora
  • #9
    rafal23-23
    Level 11  
    tak tylko ze ja mam zaplon 12V-towy ze swiatel czyli czerwony idzie na cewke(takze 12V) Ogolnie to moja instalacja sklada sie z pieciu kabli wychodzacych z silnika,a chce podlaczec tak jak bylo orginalnie czyli 6V.Niewiem pod ktory kabel mam podlaczyc akumulator, ktory dac na cewke i ktory jest od ladowania.
  • #10
    ryshard
    Level 15  
    Witam, będę pisał z pamięci, bo wsk 175 Wiatr stoi już i rdzewieje od ponad 8 lat, ale na łądowaniu wątrobe straciłem.
    Jak to działa to do dziś nie wiem. Tam idzie tak, jeden przewód od świateł, bodajże czaerwony, łatwo sprawdzić, bo iskrzy już na kopniaku, potem wychodzą dwa przewody od ładowania akumulatora, nie są połączone z masą idą wprost do prostownika selenowego, dodatkowo wychodzi jeszcze jeden z cewek połowicznego ładowania !?!?!?!? pojęcia nie mam, potem z prostownika wychodzi chyba biały + do akumulatora, a ten podłączony gdzieś przy kostce, warto tam podłączyć jakieś napięcie i sprawdzić czy jest sygnał:) to najlepszy sposób sprawdzania zasilania w wsk:)

    Wiadomo akumulator to podstawa, tyle że ładowanie ma za słabe, przynajmniej w moim przypadku, jazda na światłach z włączoną żarówką 5W/6V rozwalała akumulator szybko i motor gasł, lipa, wiem że teraz są led'y ale 8 lat temu o jasnych ledach za głośno nie było. Mam taką propozycjię aby wzmocnić ładowanie z instalacji świateł, tak aby napięcię w sumie wynosiło ok 7 volt, to by rozwiązywało problem i konieczność palenia na pych.
    Pozdrawiam
  • #11
    pac_man
    Level 11  
    Zrób tak ten czerowny przewód ze świateł podłącz do cewki drugie wyjście z cewki podłącz do tego czarnego przewodu który wychodzi razem z tym czerwonym z aparatu zapłonowego" jeżeli nikt nie zmieniał kolorów".Jeżeli wszystkie elementy są dobre nie ma bata musi buć iskra.