Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Detektor zbocza, CPLD i VHDL. Zaimplementowanie w XC9500.

05 Sie 2006 21:54 4855 16
  • Poziom 28  
    Próbuję stworzyć prosty detektor zbocza, który w zależności od stanu na jednym wejściu wystawia jedynkę na wyjściu po pojawieniu się na drugim wejściu opadającego bądź narastajacego zbocza sygnału. Napisałem coś takiego :
    Code:
    architecture BEHAVIORAL of zbocze1 is

begin
    EDG:process(EDGE_IN, EDGE_SEL, EDGE_RST)
    begin
    if EDGE_SEL'event AND EDGE_SEL = '1' then
      if rising_edge(EDGE_IN) then
         EDGE_OUT <= '1';
       end if;
    elsif EDGE_SEL'event AND EDGE_SEL = '0' then
      if falling_edge(EDGE_IN) then
         EDGE_OUT <= '1';
         end if;
     end if;
    end process EDG;
    end BEHAVIORAL;

jednak nie chce to działać poprawnie.

W dziedzinie CPLD i VHDL jestem początkujący ;) Chciałbym to zaimplementować w XC9500.
  • IGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Spójrz, struktura typu:
    Code:

Jest równoważna strukturze:
    Code:

if rising_edge(EDGE_SEL) then

Innymi słowy, Twój układ ma reagować, jeśli na wejściach EDGE_SEL i EDGE_IN pojawią się zbocza dokładnie w tym samym czasie. Jest to ogólnie możliwe, ale bardzo mało prawdopodobne.
    Zamiast
    Code:

daj po prostu:
    Code:

if EDGE_SEL = '1' then

Wówczas poziomem na EDGE_SEL wybierzesz jak i na jakie zbocze układ ma reagować :)
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Witam !

Zaquadnik napisał :
    Cytat:
    Innymi słowy, Twój układ ma reagować, jeśli na wejściach EDGE_SEL i EDGE_IN pojawią się zbocza dokładnie w tym samym czasie. Jest to ogólnie możliwe, ale bardzo mało prawdopodobne.

Procesy mogą reagować tylko i wyłącznie na zbocze jednego sygnału, nie ma takiej możliwości żeby napisać proces dwu zegarowy.

Pituś Bajtuś :