Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pioneer djm 800 z USA. Czy da się go przerobić, aby działał w Polsce?

kptrust 08 Sie 2006 03:23 1596 4
  • #1 08 Sie 2006 03:23
    kptrust
    Poziom 1  

Witam, mam problem ponieważ chce kupić w usa mixer pioneer djm-800 jest prawie polowe tańszy niz w polsce. W odpowiedzi na pytanie do pioneera napisali mi ze niebedzie dzialal poniewaz jest różnica w Hz. Jestem laikiem jezeli chodzi o techniczno/teoretyczna :) elektronike wiec niewiem czy jest taki transformator który zmieni europejskie 50Hz na 60Hz. proszę o pomoc.
    Ps. amerykanski pioneer niema żadnego przełącznika napiecia, może jest jakis element który można tanio wymienić?
    Pozdrawiam.

0 4
  • #2 08 Sie 2006 08:35
    alnus
    Poziom 28  

zazwyczaj częstotliwość sieci nie jest istotna, chyba, że wykorzystywana jest np do taktowania jakiegoś zegara. ważniejszym jest napięcie. w USA jest coś koło 110V, a na tą przypadłość można kupić transformator 230/110 i powinno być po problemie. zasadniczo, jeśli mikser wyposażonu jest w zasilacz impulsowy, to jest nawet duze prawdopodobieństwo, że pójdzie bez żadnych przeróbek, ale nie można tego potwierdzić bez większej wiedzy na jego temat. z zewnętrznym trafem 230/110 na 95% nie powinno byc problemu, pozostaje 5%, które jest pod znakiem zapytania dopóki nie pozna się sprzętu. a może ktoś widzał przynajmniej schemat?

0
  • #3 08 Sie 2006 08:36
    KRISSERV
    Poziom 19  

Witam
    pozostaje tylko kupic transformator lub przetwornice z 230V na (110-120V)

0
  • #4 08 Sie 2006 14:21
    Artur k.
    Admin grupy audio

Witam

Naprawiałem kiedyś DJM600 i wiem ze czestotliwosć sieci nie jest do niczego potrzebna, mozliwe ze w tym coś zmienili ale wątpie. Pozatym gdyby częstotliwosć sieci była wykorzystywana do taktowania jakiegoś zegara to z pewnością byłby to baaardzo niedokładny zegar :)