Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1.6 X16szr 96r - "samozapłon"

Piotr Wójtowicz 09 Sie 2006 08:46 5333 45
  • #1 09 Sie 2006 08:46
    Piotr Wójtowicz
    Poziom 10  

Witam.
    Nie znam się tak bardzo na tym więc mam takie pytanko. W mojej astrze od jakiegoś czasu wystepuje " samozapłon" - tylko na gazie. Po przekręceniu kluczyka w pozycje off silnik jeszcze przez chwilę szarpie przy czym zapala sie i gaśnie kontrolka ładowania - kilkakrotnie!!! Gazownicy stwierdzili ,że to nie jest zwykły samozapłon tylko na świecach po wyłaczeniu zapłonu pojawia sie iskra ktorej nie powinno być i spala resztki gazu. Czy to możliwe ? Z kad ta iskra??

0 29
  • #2 09 Sie 2006 09:13
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

Spróbuj wymienić świece. Miałem kiedyś coś takiego na dosć wyjechanych świecach. I to raczej nie iskra się pojawia tylko świece są tak rozgrzane.

0
  • #3 09 Sie 2006 09:22
    Piotr Wójtowicz
    Poziom 10  

Dzięki, ale ze świecami już to przerabiałem, mam juz trzeci z kolei komplet były beru, NGK teraz mam briski dokładnie to samo. Zastanawia mni etylko ta kontrolka, dlaczego się zapala???

0
  • #4 09 Sie 2006 09:40
    s27
    Poziom 15  

Jeżeli chodzi o LPG to ten objaw występuje w 16V lecz nie zawsze, zwłaszcza w upalne dni i na bardzo rozgrzanym silniku, przerabiałem to - vectra 97r oraz ( 3 szt. 99r. gdzie jest silnik po modernizacji i droga w kolektorze dolotowym jest znacznie krótsza ) przyjąłem to jako normalny objaw w tych - silnikach; urok LPG.

0
  • #5 09 Sie 2006 16:49
    Piotr Wójtowicz
    Poziom 10  

Heh wszystko byłoby dobrze, tylko że po zdjeciu bezpośrednio z cewek przewodów samozapłon nie wystepuje... czy po przekreceniu kluczyka na off