Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW passat 98 tdi szarpie na wolnych obrotach (N146)

yarecky3 09 Aug 2006 12:52 6911 1
  • #1
    yarecky3
    Level 15  
    witam
    wczoraj pojawil mi sie taki to problem, ze na wolnych obrotach a w zasadzie tylko na postoju robi brrrryt brrrryryryryt bryyyt i ok.
    W wolnym tlumaczeniu silnik chce wyskoczyc z ramy przez kilka sekund i wraca do normy.
    Oczuwalne jest to na np swiatlach. Podjezdrzam staje i bryyyyryryryyryryt bryyyty bryytytyytyt
    samochod sie trzesie w tym czasie jakby chcial mnie z seidzenia wyrzucic.
    Mozna to porownac do uciekania iskry w samochodach benzynowych, jak przewody przebijaja.
    W pierwszych godzinach myslalem, ze to poduszka pod skrzynia biegow. Ale chyba nie.
    Szarpanie to odczuwalne jest najbardziej przy troche obciazonym silniku, tzn. wrzucony D + wlaczona klima.
    przy odciazeniu silnika nie zawsze to sie zdarza.
    Dodam jeszcze, ze podczas jazdy w korku 20km/h przy poruszaniu sie do przodu jak dodam gazu do pow 1500obr to wraca bez szarpania, jakdodam lekko gazu zeby sie przesunac do przodu, tak ok 1200 obr to zaczyna szalec.
    zauwazylem jeszcze, ze na postoju jak zostawilem silnik wlaczony to te szarpanie wraca cyklicznie.
    w czym szukac problemu?
    zaraz jade po filtr paliwa bo dawno nie byl wymieniany i sprawdze komputer czy nie zarejestrowal bledow.
    poza tym postojem wszystko ok. zadnych szarpan podczas jazdy, zero dymienia, itp.
    Chociaz zauwazylem dziwna rzecz.
    Mianowicie na postoju odczepilem przeplywomierz i nie bylo zadnej roznicy w pracy silnika. nie wiem czy to dobrze czy nie.
    samochod to passat tdi afn 98 rok 110KM automat.



    Odczytalembledy:
    01268 - Quantity Adjuster (N146)
    35-00 - -
    po skasowaniu pojawia sie od razu ponownie.
    mam bledy po polsku i... dostosowanie ilosci N146.
    rozumiem ze to gdzies na pompie.
    ide z miernikiem i wydrukiem z autodaty.

    po pomiarach czujnik ma wymagana opornosc.
    czy ten czujnik sie wyciaga z pompy? jest on przykrecony do jej boku ale po odkreceniu nie chcial wyjsc (lekko) a nie chcialbym nic urwac.
    za daleko od domu jestem :))
  • #2
    yarecky3
    Level 15  
    Dla zainteresowanych... pomoglo wlanie do paliwa czysciciela ukladu wstryskowego. Wszystko wrocilo do normy, tylko kilka godzin pozniej przeplywomierz padl. Nie wiem czy to nie bylo nim w jakis sposob spowodowane.
    teraz po wymienie przeplywki wszystko ok
    pozdrawiam