Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

układ ładowania i oświetlenie (reflektory) w 126p - EL

20 Sie 2006 14:37 14529 46
  • #31 20 Sie 2006 14:37
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A ja już myślałem że sprawa tych żarówek jest wyjaśniona z tego co widziałem na własne oczy (a trochę już widziałem ale może za mało) to są żarówki H4 z cokołem takim jak przy zwykłych żarówkach i te właśnie wkładali do zwykłych reflektorów. Nie widziałem sytuacji odwrotnej czyli żarówka zwykła a mocowanie H4 jeżeli takie są to chętnie zobacze
    Pozdrawiam

  • Relpol
  • #32 20 Sie 2006 20:47
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Panie albercik321, w maluchu są stosowane co najmniej dwa typy głowic, które to różnią się kształtem komory spalania. Wałków też było więcej niż jeden, bo wersja E miała wałek dopracowany pod kątem mniejszego spalania. W wersjach el i elx, gdzie zastosowano moduł elektroniczny z dwupunktowym przełaczaniem kąta wyprzedzenia zapłonu, też pogrzebano w silniku, by dopasować go do tej elektroniki.
    Co do żarówek, to jak chcesz włożyć do kloszy z typowym gniazdem pod żarówkę H4 z trzonkiem P43t - 38, żarówkę R2 z trzonkiem P45t - 41????
    Bo w maluchu serii el i elx seryjnie były montowane klosze firmy Zelmot przystosowane do żarówek H4 z trzonkiem P43t (taki z trzema wystającymi bagnetami). Więc jak chcesz do tego zamontować żarówkę R2 z okrągłym kołnierzem??? Bo tą wersję tu chyba rozpatrujemy. W drugą stronę jest to możliwe, bo były dostępne żarówki H4 z trzonkiem P45t od żarówki R2, a nawet specjalne adaptory, które wkładało się w okrągłe gniazdo i dostawało gniazdo pod trzonek P43t.
    Tak więc z moim myleniem się to chyba nie do końca. Zresztą nie zauważyłem, żeby ktoś zareagował na błędnie nazwaną cewkę, moduł, puszkę bezpieczników...
    A tu proszę, artykuł o źródłach światła w samochodzie:
    http://www.vtuning.com/zarowki.html

  • #33 20 Sie 2006 20:53
    301563
    Użytkownik usunął konto  
  • #34 20 Sie 2006 20:58
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To jest elektrozawór, na który podawane jest napięcie w czasie pracy silnika, a zanika ono po wyłączeniu zapłonu. Elektrozawór ten ma za zadanie odciąć dopływ paliwa do silnika i zapobiec samozapłonom, do których to silnik maluch jest skłonny, szczególnie w upalne dni.

  • #35 20 Sie 2006 23:46
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Och Błażej,Błażej.Mylisz sie,że sie nie da z tymi żarowkami.Pamietaj,że w Polsce wszystko sie da.Dlatego Polska byc piekny kraj.Ale niech ci bedzie,skoro tak uwazasz.
    A co do modułu - widziales w ELce zeby kabelek z elektrozaworu lecial do jakiegos modulu?Cos ci sie pomylilo z ELX.
    No i znowu nie czytales dokladnie mojego postu - przeciez napisalem ci,ze glowice zmieniono juz w wersji FL.W EL i ELX jest ta sama glowica co w FL,ale inna niz w E.
    No i w koncu w silniku nic nie grzebano,zeby dopasowac go do elektroniki.Dodano tylko same elementy elektroniki.Jedynie w ELX jest zmieniony układ zasilania(dodano pochłaniacz par paliwa) i uklad wydechowy(dodano tlumik z katalizatorem w srodku).Natomiast sam silnik pozostal nie zmieniony.Jest ten sam co w FL.
    Ale niech ci bedzie,bo zaczynamy odbiegac od tematu.
    Alpika - sprawdz najlepiej w dowodzie rejestracyjnym jakie masz autko,bo cos mi sie wydaje,ze sam nie bardzo wiesz,czym jezdzisz.A jezeli sie ktos nie zna,to trudno rozroznic EL od ELXa.
    Mozliwe tez jest,ze masz El,ale poprzedni wlasciciel juz cos w nim usprawnil,albo odlecial mu emblemat ELX i nakleil EL.Jezeli nadal nie bedziesz pewien,to sprawdz i napisz jakie masz numery nadwozia i rok produkcji,to zidentyfikujemy dokladnie twoje autko.

  • #36 21 Sie 2006 01:17
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No na chama to się i xenon upchnie. Wiem, że Polak potrafi. Jednak tych żarówek nie da się wmontować w gniazda, można je tam pewnie jakoś "przyczepić".
    Często dokonywano zmian w elxie, szczególnie szybko wymieniano tłumik na taki bez katalizatora (lub wycinano katalizator).
    W gaźnikach maluchowskich nie spotkałem się z elementem elektrycznym innym niż elektrozawór.
    Trzeba się po prostu dokopać do schematu elektryki el i elx i wtedy będziemy mieli jasność.
    PS. Dalej się upieram, że kołnierz żarówki R2 nie wejdzie w gniazdo H4 z tym trójramiennym cokołem (jutro będę miał okazję, to to sprawdzę cholera!).

  • Relpol
  • #37 21 Sie 2006 14:06
    301563
    Użytkownik usunął konto  
  • #38 21 Sie 2006 14:09
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    to wszystko co na zdjęciach to się nie nada bo mechaniczne a nie elektroniczne a co do tego od poloneza to pewnie że się da to to samo co i w 125p ale trzeba przerobić bo będzie pokazywał 2 razy za mało
    tak ten ostatni jest od seicento

  • #39 21 Sie 2006 15:17
    301563
    Użytkownik usunął konto  
  • #40 21 Sie 2006 16:13
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kolega alpika się rozkręca!!! Spokojnie.
    Te 4 na zdjęciu to osprzęt motocyklowy i motorowerowy. Nie nada się żaden, bo wszystko na linkę. Ten od seicento sporting by się nadał, jednak trzeba go przerobić. Z tego co pamiętam, to należy wymienić oscylator kwarcowy (ten obrotek, to już całkiem zaawansowana konstrukcja). Można zastosować taki od 125 ale też trzeba wymienić kilka elementów( na pewno kondensator). Są do tego opisy w necie. Przeszukaj strony poświęcone maluchowi. Jaką deskę posiadasz? Ja kiedyś chciałem zrobić deskę do malucha tak by mieściła dwa okrągłe zegary i kilka kontrolek. Chciałem ją zrobić z przeciętej na pół kapliczki (stara deska). W tej chwili nieźle nadaje się wkład z końcowej serii fiata 125. Miał on już dwa okrągłe zegary. Można to jakoś upchnąć. Wyłączniki dałbym jak w starym maluchu, bo są lepsze od tych wsadzonych w szeroką deskę. A na szrocie można wydłubać takie z podświetleniem od poloneza caro. Zresztą na szrotach można wydłubać trochę wskaźników. Widziałem kiedyś wstawiony wskaźnik temperatury oleju: w misce z boku od strony czujnika oleju wspawana była gwintowana tulejka, w nią wkręcony czujnik temperatury cieczy od skody 120 (miała okrągłe zegary od temperatury i paliwa) i zegar od kompletu wkręcony w kokpit. Piękny zestaw zegarów miała też łada 2103: prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik ciśnienia oleju, teperatury i paliwa.
    A ta żarówka jakaś dziwna. Bo niby trzonek od H4 ale brakuje dwóch "skrzydełek" (chyba, że na zdjęciu nie widać).
    PS. Ze starych czasów mam deskę do fiata z okrągłymi zegarami, łady, skody, kilka różnych do poloneza - stare i nowe typy i trochę innych gratów. Jakbyś był zainteresowany to wal na priv.

  • #41 21 Sie 2006 17:59
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Jak widac na zdieciu Błażejku,były takie żaroweczki H4,ktore można było włożyc do zwykłych reflektorow.Produkowały je firmy typu "kogucik",zeby zarobic na kierowcach.Produkowane one byłyz banką białą i niebieską, w czasach,jak zaczeły wchodzic żarowki H4 z trzema cokolikami(oryginalne).Tyle,że te oryginalne były wtedy dośc drogie,a te podrobki były dużo tańsze.Zwykły chwyt na rynku handlowym,tak jak teraz mozna za 50 zł kupic 2 zarowki H4 ksenonowe(z niebieską bańką,taką jak widac na zdieciu.A jakie sa naprawde i jak świecą,to wszyscy wiedzą.)Obecnie już chyba nie dostaniesz takich żarowek,ponieważ już nie są produkowane reflektory starego typu.
    A teraz elektrozawor - w każdym modelu maluszka były jednakowe elektrozawory.Rożnica była tylko w sterowaniu.W modelu E,FL,EL,był on sterowany napieciem po załączeniu stacyjki,a w ELX jest on sterowany przez moduł CUT-OFF.
    Co do zestawu wskaznikow,to pasuje z Cinqecento.Jest tam licznik,ktory chodzi elegancko,trzeba tylko wymienic linke licznika,bo przy liczniku nie jest na gwint,tylko na zaczep.Ale to nie problem.Jest tez fajny obrotomierz,ktorego trzeba niestety przerobic.Ale po przerobce chodzi tez elegancko.A do tego nie trzeba nic przerabiac,bo pasuje caly licznik i klawisze.Calośc jest podobna do maluszka, z tym,ze w miejscu,gdzie w maluszku jest wskaznik paliwa,jest obrotomierz,a z prawej strony u gory jest wskaznik paliwa,a na dole wskaznik temperatury wody(ten niestety nie bedzie dzialal.Kontrolki sa tak samo rozmieszczone jak w maluszku,z tym,ze jest ich ciutek wiecej i mozna je wykorzystac.Sa tez dostepne w sklepach i na gieldach diodowe obrotomierze do maluszka.Ale ja mialem ten z Cinquecento i bylo elegancko.No i nie trzeba bylo nic przycinac ani kombinowac.
    Co do danych regulacyjnych - wg książki,nic sie nie zmieniło.
    Luz zaworow - ssących - 0,2 mm
    wydechowych - 0,25 mm
    Kąt zapłonu - w silnikach do numeru nadwozia 37077822 wynosi 4 stopnie
    w silnikach od numeru nadwozia 37077823 wymosi 10 stopni
    Do regulacji gaznika jest ci potrzebny obrotomierz i analizator spalin.Mozesz tez regulowac go "na słuch".Ale w modelu ELX,z powodu umieszczenia w im katalizatora juz jest niestety potrzebny ww sprzet.
    W gazniku zmieniły sie wymiary srednic gardzieli i dysz.Jak cie to zainteresuje,to musisz podac typ i numer gaznika(jest na gazniku) to podam ci jego dane.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Aha - nie napisałem,ze ten fajniejszy zestaw wskaznikow jest z modelu Cinquecento Sporting.Zwykły model miał zestaw wskaznikow podobne jak w maluszku FL(kontrolki z lewej strony licznika,takie prostokatne).Sporting ma pod licznikiem,tak jak w EL.:D

  • #42 21 Sie 2006 20:25
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Co do niebieskiej żarówy to chyba H7 bo ma jedno włókno , co do budzików to na allegro można do 50 zł wyrwać: mazdę, BMW, jakiś wypas bo wstawiać szajs to porażka sam wstawiałem od sportinga 1,1 z obrotomierzem i jest dużo pieprzenia z obrotomierzem. Pasują terz 4 okrądgłe od skody 120.
    Moim marzeniem jest wstawienie licznika od roweru z podświetlaniem multum funkcji banalne podłączenie, tylko mało miejsca zajmuje i trzena jakąś zaślepke wstawić :)

  • #43 21 Sie 2006 20:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A faktycznie!!! Ta żarówka na zdjęciu to nie H4 tylko H7. No panie albercik321, to w takim razie co i jak z tymi cholernymi żarówkami? :)
    Licznik od roweru wstawić jest banalnie. Wystarczy na przegubie nakleić magnes, i na kawałku dać czujnik. Niektóre prędkościomierze rowerowe są programowalne i nie ma problemu z przystosowaniem go do innego rozmiaru koła.

  • #44 22 Sie 2006 00:41
    301563
    Użytkownik usunął konto  
  • #45 22 Sie 2006 09:34
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W serii elegant były już liczniki takie jak w cc z późniejszych serii. Te okrągłe. Trzeba tylko do takiego licznika wymienić linkę, bo jest na zatrzask. Można też wpasować zegary od cc sporting. Tam już jest obrotomierz, tylko wymaga niewielkich zmian.
    Ale o tym pisał już chyba albercik.

  • Pomocny post
    #46 23 Sie 2006 21:45
    DarekBytom
    Poziom 17  

    Tu masz fajną stronkę o maluszku http://klub.chip.pl/krzysiekz/fiat126p/ a żarówki z kołnierzem R2 z bańka H4 55/60W maja oznaczenie H5 i kiedyś kupowałem takie do dużego fiata , chyba nawet produkcji Philipsa Pozdrawiam i życzę owocnych tuningów Kaszloczka ;-)

    ps tu masz jeszcze jednego linka o PF 126p http://www.126fan.pl/

  • #47 24 Sie 2006 01:16
    301563
    Użytkownik usunął konto