Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

układ ładowania i oświetlenie (reflektory) w 126p - EL

09 Sie 2006 20:05 13173 46
  • #1 09 Sie 2006 20:05
    301563
    Usunięty  
  • #2 10 Sie 2006 08:49
    janek1815
    Poziom 38  

    jesli zmniejszysz kolo alternatora to zwiekszy sie ladowanie na mniejszych obrotach bo alternator bedzie sie szybciej krecil . Obawiam sie ze bedzie to zabojstwo dla miedzy innymi lozysk kazdy alternator ma max obroty

  • #3 10 Sie 2006 09:16
    Lecho
    Poziom 16  

    Witam

    Wymiana żarówek na H4 (halogenowe) poprawi Ci znacznie oświetlenie drogi nocą. Reflektory, do których zamontujesz H4 powinny być przystosowane do montażu takich żarówek (ale to temat do ewentualnej dalszej dyskusji).

    Z chwilą montażu H4 proponuję zamontować przekaźniki jeżeli tego nie zrobisz to po niedługim czasie eksploatacji samochodu następuje wypalenie styków w przełączniku kolumnowym świateł, znacznie wyższy prąd zasilania reflektorów.

    Alternator w „maluchu” sprawuje się całkiem dobrze – pod warunkiem, że wszystko jest sprawne i nie ma potrzeby jego przeróbki wymiana koła pasowego na mniejsze to bez sens. Nic przez to nie uzyskasz, no może jedynie szybsze zużycie łożysk i całego alternatora.:!:
    Co do akumulatora w tym „samochodzie” wystarcza pojemność 34Ah po warunkiem, iż instancja elektryczna jest sprawna (bez usterek), a 45Ah pojemności w zupełności powinno Ci wystarczyć nawet na rozruch w zimie.
    I nic nie ma prawa się palić tylko podkreślam instalacja elektryczna MUSI być sprawna.

    Zresztą i tak z „kaszloka” Mercedesa nie zrobisz.:D:D:D

    Powodzenia.

  • #4 10 Sie 2006 15:28
    hnr
    Poziom 12  

    Witam fachowców przeciez fiat 126 ma od 1995 roku we wszystkich wersjach fabrycznie żarówki H4 i reflektory przystosowane do nich ,więc moze kolega ma FL a tam są zwykłe żarówki nie halogeny jak w EL i ELX.

    pozd;

  • #5 10 Sie 2006 16:12
    madmax126
    Poziom 13  

    z tym mniejszym kółkiem to nie jest dobry pomysł wzrośnie obciążenie i jak silnik ci nie zgaśnie na wolnych obrotach to będzie więcej pił na 100 %

  • #6 10 Sie 2006 21:18
    obrus
    Poziom 14  

    Ponieważ alternator nie doładowuje akumulatora przy włączonych światłach na wolnych obrotach, ja w zimie podkręcałem trochę obroty jałowe, tak do ok. 1000. Poza tym jest, jak pisze Lecho. Reflektory do malucha były (mam nadzieję, że są dalej) bardzo tanie.

  • #7 10 Sie 2006 21:46
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Powiem tak że robiłem 101 przróbek w malaczu aż wylądował na autozłomie. Ładowanie zależy od regulatora, i to jest gra w ciemno jedne łądują 13,7 drugie 14,6V, naprawde to jest losowy wybór. Drugi problem to podciągnięcie masy prosto z obudowy alternatora do masy w okolicy modułu zapłonowego a nie do mokrego i gnijącego tylnego pasa.
    3 problem to dołożenie przewodu alternator rozrusznik 4mm^2 bo włożyli alternator a przekrój przewodu pozostał taki jak przy prądnicy!
    4 problem to podciągnięcie przewodami 2,5mm^2 prosto z akku ( wsówka stacyjki 10 cm od akku) poprzez 2 przeaźniki prądu do żarówek.
    po tych zabiegach jest jasne białe światło na zarówkach powinno być w okolicy 14 V.
    Można pokusić się o przerobienie zasilania ''po stacyjce'' na przeaźniku =szybkie wycieraczki , jasny stop i kierunkowskazy.

  • #8 11 Sie 2006 12:07
    301563
    Usunięty  
  • #9 11 Sie 2006 12:17
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jak masz nanoplexa to niewarto za żadne skarby wracać do cewki z przerywaczem. Jak ci słąbo ciągnie i niema wolnych obrotów to sprawdz kabelek który dochodzi do gaźnika od przodu nie z boku tam ma być 12 v po przekręceniu stacyjki.

  • #10 12 Sie 2006 00:04
    301563
    Usunięty  
  • #11 12 Sie 2006 10:15
    madmax126
    Poziom 13  

    może wystarczy przeczyścić gaźnik może być zatkana dysza wolnych obrotów abo łapie lewe powietrze

  • #12 14 Sie 2006 12:52
    301563
    Usunięty  
  • #13 14 Sie 2006 18:48
    Ulyssess
    Poziom 17  

    Ja tylko powrócę do tego kołą pasowego na alternatorze. Wymiana jego na mniejsze ma sens jak najbardziej ponieważ na jałowych obrotach przy włączonych światłach mijania ładowania kompletnie nie ma. Mało tego swiatła ciągną prąd z aku, pomimo że lampka alternatora pokazuję że jest ładowanie. Przyczyną jest to że po prostu pomimo że altek jest wzbudzony, to przy tak niskich obrotach nie wydala na tyle prądu żeby zasilać tylko światła. A w zimie dolicz stop, kierunki i ogrz. szyby tylniej.
    Spotkałem się ze zdaniem że (nie napiszę tylko skąd bo nie pamiętam) koło pozostało takie samo jak było na prądnicy i nikt nie zaprojektował mniejszego z oszczędności. A na prądnicy nie mogło być mniejsze z powodu trwałości komutatora i szczotek. W altku nie ma komutatora tylko pierścienie ślizgowe, więc smiało mogą mieć wyższe obroty. Co do reflektorów to nowe "oko" do malca kosztuje oki 20 pln na H4. Kup nowe - naprawde warto.

  • #14 14 Sie 2006 22:11
    Z.B.
    Poziom 16  

    Dawno temu miałem malucha z alternatorem ,przerobiłem sobie światła na h4,ale wymiana kloszy była no i przekaźniki zasilone wprost z akumulatora.Do tego z tyłu dodatkowa masa,klemy w idealnym stanie i kilka lat jeździłem na lepszych światłach.Problem tych reflektorów tkwi w konstrukcji,dużo polepszysz ale do jakiegoś przyzwoitego poziomu trochę daleko.Z kółkiem pasowym nie warto nic robić.Jak uporasz się z prądem a będzie ci strzelał lub szarpał na obrotach to może być też uszkodzona uszczelka pod głowicą(maluch jest czuły na przegrzanie-a upały były)

  • #15 14 Sie 2006 22:42
    Ulyssess
    Poziom 17  

    Z.B. napisał:
    (maluch jest czuły na przegrzanie-a upały były)


    No to właśnie na tę dolegliwość to kołko równiez pomaga, a co doświateł to jeździłem z tym wszystkim co Ty + żarówki 100/90 W ;)

    Pozdrawiam Piotrek

  • #16 14 Sie 2006 22:48
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    witam.
    Panowie a widział ktoś z waz malucha z lampami firmy hella
    światła nie do przebicia na H4 60/55W inne maluchy nie mają szans

  • #17 15 Sie 2006 10:56
    301563
    Usunięty  
  • #18 15 Sie 2006 11:05
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    niestety ta hella to nie made in poland to jest wersja malucha 126 bis na export do niemiec lampy hella wycieraczki bosch po prostu dawali wszystko co najleprze. Mówisz że niczym się nie różni a ile razy jest tak że założy się do jakiegoś auta po stłuczce lampę typu "tani zamiennik" i okazuje się że mamy jakieś dziwne światło najczęściej gorsze od tego co było. Jeżeli lamy na H4 to jakim sposobem zwykłe żarówki masz przecież to jest inne mocowanie. Jak już będziesz kupował żarówki to aby tylko nie były takie niebieskie (niby ksenon) na tym badziewiu to w ogóle nic nie widać w nocy.
    A o włącznik świateł się nie martw nic mu nie będzie bo on tylko włączy przekaźnik

  • #19 15 Sie 2006 14:25
    Ulyssess
    Poziom 17  

    Ja to zrobiłem następująco. Przekaźniki kupiłem przygotowane, tzn spytaj się o przekaźniki do świateł do malucha. Są to dwa przekaźniki typowe w podstawkach tyle że na blaszce do przykręcenia i okablowane. Zaletą ich jest to że są tańsze niż by je kupić osobno + podstawki ;). Przykręciłem je do uchwytu silnika wycieraczki, tam też od razu podłączyłem masę do cewek przekaźników. Plusa pociągnąłem bezpośrednio z klemy plusowej aku przewodem linką 4 mm2, a co tam dałem na wyrost :) Z przekaźników obciąłem wtykę wyjściową oraz poobcinałem oryginalne przewody idące do lamp. Do przewodów wychodzących z przekaźników podlutowałęm przewody 2,5 mm2, pociągnąłem je do oryginalnych bezpieczników, bezpieczniki wstawiłem ceramiczne bo były ciut dłuższe i lepiej kontaktowały w podstawkach. Z przekaźników pociągnąłem do lamp również 2,5 mm2 dając od razu nowe kostki do żarówek i dając też nowe przewody 2,5 mm2 od lamp do masy. Efekt piorunujący a i zaleta jest taka że przy włączonych światłach wycierczki nie zwalniały :) Żarówki miałem H4 100.90 W lecz obecnie jeżdżę na H4 55/60 philipsa +30% - ich cena jest teraz jak najzwyklejszych H4

    A z kołem na alternator to jest bardzo fajna sprawa. Ideałem by było dać kółko od bisa tyle że w bisie inaczej był rozwiązany naciąg paska, tam alternator miał fasolki na śrubach i miał cywilizowaną regulację. W maluchu zwykłym trza by dorobić jakis sprytny napinacz. Efekty zmiany paską są znaczne: lepsze ładowanie na niskich obrotach, lepsze chłodzenie silnika w lecie oraz lepsze ogrzewanie zimą :)

  • #20 16 Sie 2006 13:14
    301563
    Usunięty  
  • #21 16 Sie 2006 13:52
    Ulyssess
    Poziom 17  

    Ja miałem reflekroy zmatowiałe, dlatego wymieniałem na nowe. Więc dobrze je obejrzyj. A co do żarówek to napisałem Ci że te philipsy dają 30% więcej światła (tak przynajmniej głosi reklama) a są w cenie normalnych. Ja je mam i jestem zadowolony bardziej niż ze zwykłych.

  • #22 16 Sie 2006 19:44
    tarzan107
    Poziom 20  

    Witam.
    Miałem takie, normalnie widziałem dno oka, tego z naprzeciwka.
    Pozdrawiam

  • #23 17 Sie 2006 19:56
    301563
    Usunięty  
  • #24 17 Sie 2006 20:07
    Mad Max
    Poziom 23  

    alpika napisał:
    OK, tyle ze bezpieczniki u mnie to jakies kwadratowe kostki w malym,czarnym ,kwadratowym pudeleczku. To nie to,co bylo w FSL. A na lampach pisze jak byk H4!! Zarowki sa zwykle,okragle! h4 TEZ PASUJA NORMALNIE!!


    A nijak nie powinny, bo mają inne cokoły...Za to były żarówki h4 z cokołami billuxów (bo tak bodajże się zwykłe nazywają) i nawet toto świeciło lepiej. Ale nie wiem, czy jest to jeszcze osiągalne.

  • #25 18 Sie 2006 18:07
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Czytajac wszystkie posty,powiem jedno - po co kombinowac z jakimis "firmowymi" reflektorami w maluszku?Chyba nie chcesz,zeby reflektory + zarowki kosztowaly wiecej niz twoje autko?
    Skoro masz reflektory H4,kup sobie zaroweczki H4,a jak chcesz,zeby porzadnie swiecily,to najlepiej takie,ktore daja wiecej swiatla przy tej samej mocy,czyli np.Philips,Osram,Tungsram,z oznaczeniem +20% lub +30%.Koszt nie duzy,a efekt zobaczysz sam.Oczywiscie zdecydowanie odradzam kupowac zarowki chinskich produkcji typu Super Xenon lub podobne z niebieskimi bankami.Wyplacisz sie,a oswietlenie drogi bedziesz mial gorsze niz masz teraz.No i dobrze by byli,jakbys zalozzyl sobie przekazniki tych swiatel,poniewaz w maluszkach lubia sie wypalac styki w przelaczniku swiatel.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam jeszcze,ze lepiej nie kupuj zadnych zarowek H4 o mocy 70,90 czy 100W.Jest to niezgodne z przepisami,policjanty moga ci zabrac za to dowodzik,a co najwazniejsze,bardzo szybko sciemnieje ci lustro reflektorow,poniewaz takie zarowki wydaja bardzo duzo ciepla,do czego te reflektory nie sa przystosowane.Nie wspomne juz o okablowaniu i przelacznikach.

  • #26 20 Sie 2006 00:51
    301563
    Usunięty  
  • #27 20 Sie 2006 10:53
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Przeciwmgielne podlaczasz tak jak kazde inne swiatelka.Wlacznik,bezpiecznik,przekaznik.Z tym,ze musisz pamietac o pewnych zasadach jak sie maja te przeciwmgielne wlaczac,zebys nie mial problemow przy przegladzie.
    A co do obrotomierza,to jeden kabelek dajesz na minus,drugi na plus,trzeci podpinasz po zacisk cewki zaplonowej.Musisz pamietac oczywiscie,ze obrotomierz musisz miec do dwusuwa.

  • #28 20 Sie 2006 11:17
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    do dwusuwa jednocylindrowego lub po prostu do czterosuwa dwucylindrowego na jedno wychodzi

  • #29 20 Sie 2006 11:36
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Światła przeciwmgielne mają obowiązek gasić się automatycznie w momencie przełączenia świateł głównych pojazdu z mijania na drogowe. Schemat podłączenia nie jest trudny. Jest nawet na stronie producenta oświetlenia dodatkowego (całkiem niezłego): firmy WESEM.
    A tak wracając do postów kolegi alpika: chęci bracie masz szczere ale wiedzy trochę brakuje, do czego się kolega przyznał szczerze :) . Ta "kostka elektroniczna" (taka płaska, chyba czarna, o rozmiarze trochę większym niż paczka papierochów) do której idzie wtyczka z kilkoma przewodami, to właśnie moduł zapłonowy (jest tam jeszcze czujnik podciśnienia umieszczony na górze komory po lewej stronie), a to, co określasz "modułem", z którego wychodzą przewody w.n. do świec, to podwójna cewka zapłonowa. Powrót do instalacji przerywaczowej, czyli znanej ze starszych maluchów, w tym modelu (el, elx) jest problematyczny, bo zmieniona jest tu głowica i wałki rozrządu.
    Żarówki billux, czyli zwykłe, z trzonkiem R2 NIE MAJĄ PRAWA pasować do kloszy z gniazdami na H4. Jeśli ktoś tam takie jakimś cudem założył, to nie ma się co dziwić, że światła świeciły kiepsko...
    Kloszy nie trzeba wymieniać. Do tego już doszedłeś. Jeśli masz klosze oryginalne, zelmotowskie (stylizowany napis Zelmot na szkle), to są one dość trwałe (trwalsze niż zamiennik z Wesemu, który też jest niezły) i możesz spać spokojnie. Żarówki kupuj H4 ale TYLKO o normalnej mocy. Te przewatowane, czyli 70, 90, 100 i więcej W usmażą ci klosze, i instalację. A dobry policmajster w czasie kontroli powinien cię pozbawić dowodu (i słusznie, bo te żarówki powodują oślepianie jadących z przeciwka). Jeśli chcesz mieć lepsze, to kup coś z serii ulepszanych, np. Philips GT150, lub jakieś all weather (świecą na złotawy kolor). Obowiązkowo dołóż przekaźniki w obwodzie świateł.
    To "małe czarne pudełeczko" to nowy typ skrzynki bezpiecznikowej na płaskie bezpieczniki. Jest ona dużo lepsza od starego typu. Ma dodatkowo wolne miejsca na przekaźniki, które to można użyć do zamontowania tych od świateł. To chwila roboty.
    Obrotomierz musi być przystosowany do silników z dwoma cylindrami. Od dużego fiata, czy auta o innej ilości cylindrów, będzie oszukiwał wskazania. Podłączasz go prosto: + po stacyjce, masa i wejście impulsów, które to bierzesz z wejścia cewki zapłonowej (czasem też nawija się kilka zwojów drutu - tworząc jakby cewkę na przewodzie w.n - zależy od konstrukcji obrotka).
    O co ci chodzi z tym "dawaniem czegoś na cewkę od PF125P"?

  • #30 20 Sie 2006 14:21
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Kolego Błażej,powtarzasz odpowiedzi na posty od innych forumowiczow i zasmiecasz temat.A do tego jeszcze sie mylisz co do reflektorow i zarowek - niestety da sie wlozyc zwykle zarowki do reflektorow H4 i odwrotnie - do zwyklych reflektorow da sie wlozyc zarowki H4.Niestety sa to zarowki Billuxa,ktore mialy dwa rodzaje cokolikow.Kiedyc bardzo czesto wlasnie wstawiano zarowki H4 do zwyklych reflektorow i zdarzalo sie,ze w reflektorach H4 byly wkladane zwykle zarowki,bo byly tansze niz H4.
    Piszesz rowniez bzdury,ze nie da sie powrocic do starej instalacji zaplonowej z przerywaczem,poniewaz sa zmienione walki rozrzadu i glowica.Bzdura totalna chłopie.
    Po pierwsze w maluszku,obojetnie jakim modelu jest tylko jeden walek rozrzadu i w maluszku EL zmiany w ukladzie rozrzadu sa tylko i wylacznie elektroniczne.Mechanicznie jest wszystko to samo.Nie ulegly rowniez zmianom inne elementy silnika takie jak uklad korbowo-tłokowy,glowica silnika,uklad zasilania,smarowania i chłodzenia.Zmiany sa tylko i wyłacznie w ukladzie zaplonowym i wszystkie te elementy mozna wyrzucic i wstawic stary typ ukladu zaplonowego.
    Głowica w maluszku została juz zmieniona w wersji FL,do ktorego mozna lac oba rodzaje paliwa.
    Autor postu pisze,ze z dyszy dawki powietrza leci mu jakis kabelek do modułu.Nie wiem czy to jest napewno dysza powietrza,czy nie czasmi elektrozawor.A jak leci z niego kabelek do jakiegos modulu,to moze to byc moduł CUT-OFF,ale on byl instalowany dopiero w wersji ELX.W EL z gaznika nie leca zadne kabelki,oprocz tego z elektrozaworu,ktory jest podlaczony tradycyjnie,czyli otwiera sie po przekreceniu kluczyka w stacyjce i zamyka po wylaczeniu stacyjki.
    Byc moze autor ma nie wersje EL,tylko ELX?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME