Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polar PS 663 s zalanie pralki, pęknięty wąż

piorun4u 25 Jun 2003 21:48 4165 5
  • #1
    piorun4u
    Level 11  
    Potrzebuje pomocy. Nie wiem czy ustrka ktora pojawila sie w tej pralce bedzie oplacalna azeby ona dziala ale bylo tak. Wąz ktory wchodzi do bebna przez ktorego przelatuje woda byl dziurawy i podczas prania leciala woda na cala pralke i na silnik. Naprawilem ten waz i wlaczylem i gdy przyszlo do wirowania to pralka zrobila troche dymu i zapachu spalenizny no i beben sie nie chce krecic wyglada na to jakby silnik chcial zaczac ale cos nie moze. Moze poprastu silnik zalalo??? a moze zacznie dzialac Trzekam na jakas pomoc JACEK :)
  • #2
    andy_o
    Level 21  
    Na sprzęcie AGD raczej się nie znam, ale w mojej PS 663 kiedyś w czasie pracy huknęło , zadymiło i zaśmierdziało. Programator działał, ale silnik nie miał ochoty ruszyć. Okazało się, że "wybuchł" kondensator elektrolit. w obwodzie silnika (kilka lub kilkanaście uF- nie pamiętam). Może u Ciebie jest podobnie ?.
  • #3
    kolo
    Level 20  
    Jeśli nie kondensator to masz uszkodzony silnik.Naprawa takiego silnika to jakieś 150 zł. ale na giełdzie mozna kupić stary sprawny za jakies -50-100zł. Pozdrawiam.
  • #4
    Lukasz
    Level 27  
    Witam

    Miałem kiedyś również taką pralkę i ten sam przypadek(zalało silnik i nie miał ochoty się kręcić).O ile pamiętam przebiło uzwojenie wirówki i silnik do wywalenia.

    Na twoim miejscu poszukałbym takiego silnika na pobliskim złomowcu,albo popytał znajomych czy nie mają gdzieś takiej pralki ,która tylko zawadza w piwnicy.
  • #5
    KrzychoF
    Level 11  
    Wygląda na silnik. Zwłaszcza, że lała się po nim woda. Gdybyś od razu wysuszył, nic by sie nie stało. Ale kondesator warto na początek sprawdzić- ale z niego chyba by się tak nie dymiło.
  • #6
    RA
    Level 12  
    8O Robię te rzeczy od kilkunastu lat (PREDOM-SERWIS).Zanim polecisz na targ po silnik zobacz stan kostki połączeniowej (5 złączek).Jeśli była zalana,to mogła się podpalić .Wytnij, i zaizoluj połączenia :P