Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Połączenie szeregowe silnika krokowego

DoctorX 11 Sie 2006 19:43 2978 6
  • #1 11 Sie 2006 19:43
    DoctorX
    Poziom 23  

    niska prędkość i wysoki moment,na jednej ze stron znalazłem że tak to mniej więcej działa w 8śmio przewodowych silnikach,ale na tej samej stronie widzę że faktycznie jest to typowe połaczenie szeregowe z czego do dyspozycji zostaja nam 4 przewody zgadza się? tak.
    Czyli koniec pierwszego uzw.i początek drugiego wiszą w "powietrzu"
    a na tej stronie
    http://tu.cndzz.com/upfiles/2004/20041217142826_200412111311251.jpg
    też jest podobne rozwiązanie lecz zdaje mi się że tu będzie lepszy kop ponieważ te "wiszące" końce połaczeń zostały zasilone.
    Pytanie - czy autor się pomylił szeregując połączenie,czy faktycznie ma sens takie połączenie nazwijmy je szeregowym.
    Nigdy nie miałem styczności z silnikami krokowymi(no może w drukarce)
    a teraz chcę zbudować małe CNC więc nie krzyczcie na mnie ;)

    0 6
  • #2 11 Sie 2006 20:55
    crazy_phisic
    VIP Zasłużony dla elektroda

    DoctorX, to połączenie nie ma nic wspólnego z połączeniem szeregowym. Dla silników unipolarnych (takich jak w załączniku) początki wszystkich uzwojeń połączone są z jednym z biegunów zasilania. A sterowanie kierunkiem i prędkością obrotów odbywa się przez cykliczne włączanie odpowiednich uzwojeń... Szczegółów połączenia i sterowania jest pełno na Elce.

    Pozdrawiam

    0
  • #4 12 Sie 2006 05:29
    DoctorX
    Poziom 23  

    No właśnie z tej strony czerpałem pisząc o tym połaczeniu szeregowym...no fajnie że to wszystko umieścili w jednym miejscu,dzięki bogdan_p
    za linka.
    Tylko mnie jeszcze zastanawia czy połączenie szeregowe jest praktycznie stosowane?

    0
  • #5 12 Sie 2006 09:01
    bogdan_p
    Poziom 39  

    zapomnij o nazwie połączenie szeregowe dla silników krokowych , z punktu widzenia połaczenia elektrycznego to faktycznie masz połączone dwie cewki szeregowo , ale tak naprawdę to dwie cewki z wspólnym początkiem uzwojeń to dotyczy połaczenia dla silnika unipolarnego , inaczej sprawa wygląda dla silnika bipolarnego tu faktycznie majac wyprowadzenia niezależne dla każdej cewki nasz mozliwość stworzenia kilku kombinacji połaczeń dokładnie masz to na rysunkach z podanego linku
    na koniec bardzo ważna sprawa bez wzgledu na sposób łaczenia ważna jest kolejność poszczególnych połączeń każda cewka ma swój początek i koniec

    0
  • #6 12 Sie 2006 18:08
    DoctorX
    Poziom 23  

    Zgadza się bogdan_p wiem że trzeba by sięgać do kart katalogowych silników,ale widzę że w większości przypadków(przynajmniej w kilku moich silnikach) jest tak że mamy np kolor czerwony i biały z czerwonym paskiem czyli para,ale czy z praktyki można coś wywnioskować czy początek uzwojenia to pełny kolor czy ten z paskiem?

    1
  • #7 12 Sie 2006 20:11
    bogdan_p
    Poziom 39  

    Cytat:
    ale czy z praktyki można coś wywnioskować czy początek uzwojenia to pełny kolor czy ten z paskiem?

    niestety ale nie ma 100% pewności , chodź logicznie myśląc powinno tak być , spotkałem się z silnikami które miały wszystkie wyprowadzenia w jednym kolorze , wtedy pozostaje omomierz i próby silnika z sterownikiem
    dobrze jest jak uda się znaleść dokumentację dla danego modelu , lub jak jest to silnik bipolarny , gorzej jak to silnik uniwersalny bo mozliwości jest dość trochę , ale sprawa nie jest tak tragiczna , trochę cierpliwości i da się ustalić odpowiednie połączenie , oczywiście dobrze jest mieć prosty sterownik do prób

    0