Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes silnik V6 benz. - lokalizacja czujnika podciśnienia

11 Sie 2006 21:48 3761 14
  • Poziom 16  
    Mercedes silnik V6 benzynowy (2400, 2800 ccm >1998 r.), proszę o podanie lokalizacji czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym, przewodów ciśnieniowych łączących kolektor z czujnikiem. (intake mainfold sensor)
  • MetalworkMetalwork
  • Użytkownik usunął konto  
  • MetalworkMetalwork
  • spec od auto-elektro
    jeżeli dobrze pamietam to z przodu silnika, bliżej prawej głowicy (w kierunku jazdy) a jeśli tam nie bedzie to popatrz dobrze na kolektor , gdzieś tam bedzie przykręcony
  • Poziom 16  
    Czujnik nadal poszukiwany!

    Do elektrit:
    Konstrukcja silnika powinna spełniać normy EURO-3. Wg mojej skromnej wiedzy jest to system HFM.
    Nie dochodzi żadna rurka do sterownika (BTW co to jest PSM?)

    Problem ma źródło w odczycie ciśnienia w polu "Intake Mainfold Sensor" carsofta (Live Data -> ME) tj. stałym wskazaniu ok 1337 mbar (130 kPa), bez względu na zmianę obr. silnika.
    Wartość wskazywanego ciśnienia wydaje mi się być znacznie wysoka i sygnalizująca błąd przez swoją niezmienność. Może poprostu czyjnika w tym rozwiązaniu... nie ma a kontroler nie posiada poprawki w sofcie i podaje wartość ciśnienia mierzoną na otwartych stykach do czujnka?

    Do J acek79:
    W tym modelu, z przodu silnika znajdują się dwa elementy "elektrociśnieniowe" połaczone z kolektorem ssącym - wg mojej skromnej oceny to elektrozawory (dochodzą dwie rurki i wiązka elektryczna).
    Symbole elemtów: 002 540 14 97 oraz 002 540 18 97.
    BTW, co to może być za element 000 470 15 93 ulokowany obok pompy ABS (elektrozawór powietrza) do którego dochodzi plastikowa rurka z kolektora ssącego (fi 8) i odchodzi podobna rurka przechodząca do podwozia i tylnej części pojazdu.
  • spec od auto-elektro
    a nie jest to czujnik ciśnienia atmosferycznego?? czyli tego na zewnątrz kolektora? może byc umieszczony w sterowniku lub gdzieś pod maską , na silniku niepołaczony do kolektora
  • Poziom 16  
    "intake mainfold sensor" - nazwa wskazuje na "czujnik kolektora ssącego", pomiar podawany jest w jednostkach ciśnienia, wartość trochę odbiega od atmosferycznego (~100 kPa)
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Wszyscy mają rację..tylko nie zostało usciślone jaki to Merol jaka klasa, bo z tego roku są wersje z przepływka i są z MAP'em, Tak jak napisał JACEK79 ewentualnie MAP znajduje się (patrząc na silnik) po lewej stronie na dole pomiędzy dwoma elektrozaworami powietrznymi o których sam wspomniałeś.
  • Poziom 16  
    Uściślam więc... MB C280T, kolor granatowy metalik, kombi, r. prod. 07/1999, 70 tys. km...
    Moduł ECU Motronic 2.0/2.1 (nr 026 545 66 32) Hardware-Vesion 39/79, Software-Version 51/98 (tj. PSM :) )

    Dołączam zdjecie przodu silnika z prośbą o orientacyjne wskazanie poszukiwanego czujnika. Z przodu silnika znajdują się również czujniki temepratury płynu chłodzącego i położenia wałka rozrządu (po lewej stronie tj w prawej głowicy)
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    ziomek daj zdjecia bez pokrywy i podzielone na 4 obszary w wiekszym zblizeniu
  • Poziom 16  
    Dzięki elektrit! Prawdopodobnie (wg. przesłanego przez Ciebie schematu) nie ma czujnika podciśnienia w tym modelu. Dostrzegam jednak pewne rozbieżności miedzy schematem a silnikiem w analizowanym samochodzie. Schemat pokazuje 1 zawór (22), w rzeczywistości są dwa (symetrycznie).

    Zdjęcia bez pokrywy, które aktualnie posiadam. Dzięki Jacek79!
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Na zjeciu 280.jpg obok zaworu (tego po lewej) znajduje się taka duża biała kropka (jest na tej samej wysokości co bagnet oleju) tam powinien być właśnie map, z katalogu wynika że był on montowany do połowy 2000r, ale na kolejnych zdjęciach nie jestem w stanie go zauważyć, jedynie czujnik polożenia wałka widać przy tym zaworze.
  • Poziom 16  
    Dołączone zdjęcia przedstawiają dwie różne wersje silnika 2800 V6. Lokalizacja czujnika wg EPC to wskazana "biała kropka" na zdjęciu 280.jpg. Symbol fabryczny czujnika to A 011 542 06 17, wg katalogu występuje w wersjach silnika z elektryczną pompą powietrza (dodatkowego). W moim przypadku jest pompa - nie ma czujnika (fabrycznie zaślepiony krócieć na kolektorze). Dzięki za pomoc i odpowiedzi/podpowiedzi!