Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI 80 3A problem z silnikiem - przy przyśpieszaniu szarpie

spec997 12 Sie 2006 02:26 3904 4
  • #1 12 Sie 2006 02:26
    spec997
    Poziom 10  

    Witam.
    Jakiś czas temu kupiłem AUDI 80 90r silnik 3A 2.0 pełny wtrysk mechaniczny z komputerem mototronik 1.1

    Silnik od początku nie miał równego biegu jałowego tzn. silnik mimo równych obrotach drgał i to w takim stopniu, że można było go czuć w kabinie...

    Praca jego była dobra, szybko się zbierał i chętnie zapalał.
    Pewnego dnia jakiś idiota namówił mnie na umycie silnika.
    Udało mu się... Pojechałem do szpeców od mycia i tak mi umyli silnik, że nie mogłem wyjechać z myjki!
    Oczywiście odłączyłem napięcie i zabrałem się za osuszanie wtyczek...
    Samochód odpalił i z bólem ale jednak dojechałem do domu. Minęły 4 tygodnie a silnik nadal jest chory. Na jałowym ma stabilne obroty choć czasem lubi je sobie obniżyć do 400 lub podnieść do 1300. Jednak utrzymuje 950-1000. W momencie gdy silnik pracuje na biegu jałowym raptownie wcisnę gaz do tzw. dechy silnik zadławia się i po chwili zaczyna przyśpieszać. Podczas jazdy gdy napotkam jakąś górkę lub wzniesienie silnik na 3 biegu po dodaniu odrobiny gazu w celu utrzymania prędkości szarpie. Jeżeli jadę 70km/h i włączę 3,4 lub 5 bieg i nagle wcisnę pedał gazu silnik bardzo mocno szarpie. Wniosek jest z tego taki, że pod dużym obciążeniem silnik zaczyna się dławić. Dziwne jest to, że mimo tych niedomagań spokojnie uzyskuję prędkość 190km/h, tylko troszkę trzeba się namęczyć.

    Co zrobiłem już w silniku:
    -Nowa kopułka, palec i przewody WN oraz świece.
    -Uszczelnione wszystkie wężyki oraz rurki.
    -Wymienione obudowy wtryskiwaczy oraz towarzyszące im oringi(poprzednie obudowy były do połowy ułamane)
    -Ustawiona na mieszanka paliwo-powietrze (CO2)
    -Czujnik temperatury wody (ten od ECU) zbadany - sprawny
    -Sonda Lambda - pracuje prawidłowo od 0V do 0.9V średnio 0.5V - 0.8V
    -Sprawdzone przełączniki krańcowe na przesłonach.
    -Potencjometr w mikserze sprawdzony wynik - dziwna rezystancja ale napięcie rośnie i maleje liniowo.
    -Zawór powietrza biegu jałowego sprawdzony - sprawny i szczelny.
    -Uszczelka miedzy kolektorem dolotowym a silnikiem wymieniona i uszczelniona silikonem.

    Obecnie połowa mechaników rozkłada ręce.
    Szukałem na forum w AUDI oraz tutaj na elektrodzie jakiś postów ale nic nie znalazłem dlatego napisałem ten post.
    Bardzo proszę o rady bo jak na razie stanąłem w miejscu i nie wiem co dalej robić...

    Z góry dziękuję wszystkim, którzy znajdą czas aby przeanalizować mój problem...

    PS: najlepiej gdybym pożyczył od kogoś komputer mototronik wersji 1.2 który posiada bardziej zaawansowaną autodiagnozę oraz ma możliwość komunikacji z komputerem PC. Mój obecny komputer w wersji 1.1 potrafi tylko diodą mrygać...(i mam 4-4-4-4)

    0 4
  • #2 12 Sie 2006 15:58
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    wykręc i obejżyj czujnik polożenia klapy bo pomiary bywaja mylne (tak ostatnio mialem - na oscyloskopie zero szmerów a wtytarty i niedzialal jak powinien)
    sprawdz ciśnenie paliwa, i dzialanie regulatora ciśnienia systemowego

    0
  • #3 12 Sie 2006 16:01
    spec997
    Poziom 10  

    no mój też jest wytarty, widać że już się napracował ale czy można go jakoś naprawić, czy trzeba wymienić? No a skoro wymienić to gdzie taki mogę znaleźć?

    Jak mogę zdiagnozować działanie regulatora systemowego? Czym musiałbym dysponować?

    -1
  • #4 12 Sie 2006 16:11
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    wymiana tylko, a dostaniesz go w serwisia , fota , intercars, bosch i innych sklepach oraz zlomowiskach, sprawdz prąd jaki dochodzi do regulatora podczas przyśpieszania i hamowania silnikiem - co da ci odpoiedz czy komp stara sie regulować cisnienie paliwa, nie sprawdzisz go bez specjalistycznych manometrów podłączonych pod rozdzielacz.

    0
  • #5 15 Lut 2007 10:59
    spec997
    Poziom 10  

    Jednak okazało się, że winny poza potencjometrem jest rozdzielacz paliwa. Po wymianie na nowy autko wróciło do życia(po 6 miesiącach)

    0