Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AUDI 80 3A problem z silnikiem - przy przyśpieszaniu szarpie

spec997 12 Aug 2006 02:26 4522 4
Tespol
  • #1
    spec997
    Level 10  
    Witam.
    Jakiś czas temu kupiłem AUDI 80 90r silnik 3A 2.0 pełny wtrysk mechaniczny z komputerem mototronik 1.1

    Silnik od początku nie miał równego biegu jałowego tzn. silnik mimo równych obrotach drgał i to w takim stopniu, że można było go czuć w kabinie...

    Praca jego była dobra, szybko się zbierał i chętnie zapalał.
    Pewnego dnia jakiś idiota namówił mnie na umycie silnika.
    Udało mu się... Pojechałem do szpeców od mycia i tak mi umyli silnik, że nie mogłem wyjechać z myjki!
    Oczywiście odłączyłem napięcie i zabrałem się za osuszanie wtyczek...
    Samochód odpalił i z bólem ale jednak dojechałem do domu. Minęły 4 tygodnie a silnik nadal jest chory. Na jałowym ma stabilne obroty choć czasem lubi je sobie obniżyć do 400 lub podnieść do 1300. Jednak utrzymuje 950-1000. W momencie gdy silnik pracuje na biegu jałowym raptownie wcisnę gaz do tzw. dechy silnik zadławia się i po chwili zaczyna przyśpieszać. Podczas jazdy gdy napotkam jakąś górkę lub wzniesienie silnik na 3 biegu po dodaniu odrobiny gazu w celu utrzymania prędkości szarpie. Jeżeli jadę 70km/h i włączę 3,4 lub 5 bieg i nagle wcisnę pedał gazu silnik bardzo mocno szarpie. Wniosek jest z tego taki, że pod dużym obciążeniem silnik zaczyna się dławić. Dziwne jest to, że mimo tych niedomagań spokojnie uzyskuję prędkość 190km/h, tylko troszkę trzeba się namęczyć.

    Co zrobiłem już w silniku:
    -Nowa kopułka, palec i przewody WN oraz świece.
    -Uszczelnione wszystkie wężyki oraz rurki.
    -Wymienione obudowy wtryskiwaczy oraz towarzyszące im oringi(poprzednie obudowy były do połowy ułamane)
    -Ustawiona na mieszanka paliwo-powietrze (CO2)
    -Czujnik temperatury wody (ten od ECU) zbadany - sprawny
    -Sonda Lambda - pracuje prawidłowo od 0V do 0.9V średnio 0.5V - 0.8V
    -Sprawdzone przełączniki krańcowe na przesłonach.
    -Potencjometr w mikserze sprawdzony wynik - dziwna rezystancja ale napięcie rośnie i maleje liniowo.
    -Zawór powietrza biegu jałowego sprawdzony - sprawny i szczelny.
    -Uszczelka miedzy kolektorem dolotowym a silnikiem wymieniona i uszczelniona silikonem.

    Obecnie połowa mechaników rozkłada ręce.
    Szukałem na forum w AUDI oraz tutaj na elektrodzie jakiś postów ale nic nie znalazłem dlatego napisałem ten post.
    Bardzo proszę o rady bo jak na razie stanąłem w miejscu i nie wiem co dalej robić...

    Z góry dziękuję wszystkim, którzy znajdą czas aby przeanalizować mój problem...

    PS: najlepiej gdybym pożyczył od kogoś komputer mototronik wersji 1.2 który posiada bardziej zaawansowaną autodiagnozę oraz ma możliwość komunikacji z komputerem PC. Mój obecny komputer w wersji 1.1 potrafi tylko diodą mrygać...(i mam 4-4-4-4)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Tespol
  • #2
    Jacek79
    Level 37  
    wykręc i obejżyj czujnik polożenia klapy bo pomiary bywaja mylne (tak ostatnio mialem - na oscyloskopie zero szmerów a wtytarty i niedzialal jak powinien)
    sprawdz ciśnenie paliwa, i dzialanie regulatora ciśnienia systemowego
  • Tespol
  • #3
    spec997
    Level 10  
    no mój też jest wytarty, widać że już się napracował ale czy można go jakoś naprawić, czy trzeba wymienić? No a skoro wymienić to gdzie taki mogę znaleźć?

    Jak mogę zdiagnozować działanie regulatora systemowego? Czym musiałbym dysponować?
  • #4
    Jacek79
    Level 37  
    wymiana tylko, a dostaniesz go w serwisia , fota , intercars, bosch i innych sklepach oraz zlomowiskach, sprawdz prąd jaki dochodzi do regulatora podczas przyśpieszania i hamowania silnikiem - co da ci odpoiedz czy komp stara sie regulować cisnienie paliwa, nie sprawdzisz go bez specjalistycznych manometrów podłączonych pod rozdzielacz.
  • #5
    spec997
    Level 10  
    Jednak okazało się, że winny poza potencjometrem jest rozdzielacz paliwa. Po wymianie na nowy autko wróciło do życia(po 6 miesiącach)