Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z sondą Lambda w Oplu Astrze I

michcio997 12 Sie 2006 10:56 1932 4
  • #1 12 Sie 2006 10:56
    michcio997
    Poziom 19  

    witam mam problem z sonda lambda wczoraj dokonałem pomiaru

    zaznaczę ze niedawno mój katalizator zastąpiła rurka


    sonda na gazie pokazuje 0,7 lub 0,8 V na wolnych a jak dodam gazu to 0,1

    sonda na paliwie pokazuje 0,1 0,4 0,6 0,5 0,6 0,4 0,1 0,4 0,6


    niekiedy brakuje jej skoku na 0,1V sonda działa tak samo na wolnych obrotach jak i na większych

    co może być przyczyną


    wcześniej sonda na gazie miała na wolnych 0,8 a na większych pracowała od 0,1 d0 0,8

    Dodano po 1 [minuty]:

    sam kupiłem rok temu zorbiłem 30tyś km sonda nie wymieniana

    0 4
  • Pomocny post
    #2 12 Sie 2006 11:26
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Witam!! Z tego co piszesz to trzeba przeprowadzic regulacje gazu na wolnych obrotach.
    Co do katalizatora - to blad ze go wyciales (jesli oczywiscie byl sprawny)

    Pozdrawiam!!

    1
  • #3 12 Sie 2006 11:37
    michcio997
    Poziom 19  

    kat zostal zniszczony


    a instalacja jest koltec 2 generacji z jakimis elementami wloskimi

    nikt u mnie w miescie nie chce sie do tego podpiąć:(

    0
  • Pomocny post
    #4 12 Sie 2006 18:02
    gazer11
    Poziom 15  

    na benzynie go czasem nie przylewa??
    co do sondy to lepiej jakby byl kat bo wtedy jest wieksze cisnienie spalin i sie nie wystudza, wiec znajdz jakis i zaloz go chyba ze ominiesz elektronike i puscisz go na registrze ustawionym na analizator spalin

    1
  • Pomocny post
    #5 12 Sie 2006 18:04
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Prawidlowa praca sondy to Lambda=1.Tak jak piszesz,wczesniej pracowala ci prawidlowo.Jezeli nie masz emulatora sondy(a z tego tak wynika),to muszisz pojechac ustawic prawidlowy sklad mieszanki i gazowej i benzynowej(miej nadzieje,ze to tylko rozregulowany ECM,a nie siada sonda.Mogla padnac w czasie,jak miales zamiast katalizatora wspawana rurke - spaliny zbyt szybko opuszczaly uklad wydechowy.co spowodowalo,ze przelatywaly tylko kolo sondy,zanieczyszczajac ja.Z tego powodu moga byc slabe odczyty.A sonda ma to do siebie,ze im wyzsza temperatura panujaca wkolo niej,tym lepiej,poniewaz przy wysokich temperaturach nastepuje tzw. jej samooczyszczanie.

    0