Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Partner airbag świece błąd

12 Sie 2006 19:15 6698 13
  • Poziom 14  
    Witam
    Mam problem z Partnerem 1,9D 2002r. Pierwszy problem to świece żarowe:
    - Nie grzały wogule... popalone bezpieczniki były, po wymianie bezpieczników grzeją... ale ile?:| 40 sekund bez odpalania i dopiero sie wyłączają a po odpaleniu samochodu grzeją do około 50 stopni. Czy to możliwe żeby tak długo grzały?? Boje się żeby nie spalić świec.
    Drugie:
    - Pali sie kontrolka airbagu, euroscanem nie mogę się połączyć ze sterownikiem ruszałem już kostkami od napinaczy od poduszek i dalej nic... przy napinaczu od kierowcy do napinacza wchodzą z podłogi dwie kostki jedna od napinacza a druga od czujnika zapięcia pasu. Ale po co jeszcze jest trzecia ?? która nigdzie nie jest podłączona? może przez to ten błąd posiada ona dwa grube kable żółto zielony i chyba żółty. Rezystancja napinaczy to 9Ω?? czy to możliwe przecierz to zwarcie?
    - zegary takrze padły ale z tym już się uporałem
    - jeszcze był błąd silnika z czujnikiem prędkości oraz z grzaniem świec
    usunełem je i został jeden błąd "UNKOWN!" nieznany?? co to może być?
    Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc
    Pozdrawiam serdecznie sławek
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    ??? prosze o jakąkolwiek odpowiedź
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Witam. Po pierwsze rezystancja napinaczy jest za wysoka i jest to typowy błąd peugeota. rozepnij wtyczki pod fotelami i zapnij zamiast napinaczy rezystory 2.2 Ω . granica błędu dla tego samochodu to około 0.5 Ω
    jeżeli kontrolka świeci światłem ciągłym to sterownik jest uszkodzony lub ma zapisany crash . Jeżeli kontrolka zgaśnie po podpięciu rezystorów - pozbądź się wtyczek i wstaw nowe. Powodzenia!!
  • Poziom 13  
    tak omomierzem , wbrew uwagą że poduszki mogą wtedy odpalić robię to od 10 lat. sterownik odpala poduchy napięciem ponad 30V. mnie nie zawsze odpalały na 12V:))), a co roku odpalam 1 szt.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    kontrolka świeci światłem ciągłym w przypadku uszkodzenia modułu, najczęściej w wyniku zapełnienia pamięci zderzeń, napięcie 36V jest pobierane nawet 100ms po uszkodzeniu akumulatora z (najczęściej trzech ) kondensatorów.
    spotkałem trwale uszkodzone sterowniki które jednak sobie mrugały
    pozdrawiam :D
  • Poziom 38  
    Niby masz rację z tym miernikiem, i znam kupę ludzi którzy mierzyli i są cali, poduchy też, ale jest taki program Mój pierwszy raz :D:D Faktycznie widziałem sterowniki uwalone, które mrugały, tyle, że błędu nie szło skasować. A wczoraj miałem fajne auto Mondeo 94 z wystrzelonymi poduchami, mrugał, a po zasymulowaniu poduszek przestał. To lubię.
    Ale gość zakładał poduszkę, więc sterownik też wymieniłem.
  • Poziom 13  
    fordy do 1996 nie zapisywały wypadku, nie było wymogu serwisowego wymiany sterownika, dopiero pazerność zmieniła ten fakt.
    Należy pamiętać że powypadkowy sterownik ( z zapisanym wypadkiem) będzie odpalał w razie potrzeby ocalałe poduszki i napinacze .
    Napięcie potrzebne do odpalenia zostało zwiększone ze względu bezpieczeństwa przypadkowe zwarcia w czasie jazdy mogłyby prowadzić do wielu katastrof , sam naprawiałem układ ze stopioną taśmą w peugeot 406 - facet zamontował sobie olbrzymi klakson z tira ale bez przekażnika, taśma rozpłynęła się jak masło niestety poduszka kierowcy odpaliła, dobrze że to był podjazd pod domem :))
    Ford poszedł troszkę dalej odpala poduszki prądem zmiennym dlatego w nowszych modelach nie wystarcza rezystor , poduszki mają pojemność...
  • Poziom 14  
    Witam
    Sterownik zresetowany włożony do samochodu i kontrolka airbag dalej świeci ciągle tak jakby sterownik był uszkodzony. Sprawdzalem przewody idzie ich 8 od poduszek i kilka innych biały czerwony zielony dwa fioletowe i jeden kremowy. Kremowy jest od wtyczki diagnostycznej. Czerwony biały zielony idą do chyba BSI? wiem że zielony nie ma przejścia chyba że patrze nei tą wtyczkę czerwony i biały mają przejście masa terz ma przejście.
    przydałby się jakiś schemacik żebym wiedział które kable posprawdzać...
    czasami same się włączają wycieraczki i nie idzie ich przez pewien czas wyłączyć uwalone BSI? Może przez to terz nie działają airbagi.
    Proszę o pomoc
    pozdrawiam serdecznie :D
  • Poziom 11  
    Miałem to samo w moim Peugeocie, wytnij styki pod siedzeniem i zlutuj kable to częsta usterka w Partnerze.
  • Poziom 26  
    Swiece żarowe działają prawidłowo.
  • Poziom 14  
    więc tak... świece ok pali bez problemu, w między czasie był jeszcze wymieniany akumulator bo było zwarcie na celi i alternator się kopcił.
    Co do airbagów to wymieniłem przełączniki zespolone z taśmą i jest po kłopocie( jakiś baran lutował taśmę od airbagu i przez to ten błąd także temat zamykam Wszystko wyjaśnione pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi:)