Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator, regulator napięcia, problemy

shalashaska 13 Sie 2006 16:00 10556 22
  • #1 13 Sie 2006 16:00
    shalashaska
    Poziom 15  

    Problem tkwi w braku ładowania.Znajomy sprawdził alternator i stwierdził że jest sprawny, czyli pozostaje regulator napięcia.Alternator ten pochodzi z Jeepa 2.1 TD(silnik podobno jest od renault).Posiadam sprawny regulator od poloneza który ma dwa wejścia i trzecie na masę.Czy istniała by możliwość podpięcia go zamiast tego fabrycznego?
    alternator
    regulator
    alternator2

    0 22
  • #2 13 Sie 2006 17:49
    fructon
    Poziom 33  

    nie wiem po co te kombinacje jak mozesz dostac taki regulator mysle ze nawet podrobke na ulicy zarzecze masz firme nazywa sie alter tam powinienes dostac

    0
  • #3 13 Sie 2006 17:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 13 Sie 2006 19:28
    shalashaska
    Poziom 15  

    Rozumiem i tak zrobię jak radzicie.Tylko się boję co będzie jak okaże się że znowu spali mi nowy regulator.A mechaników unikam jak ognia bo oni wymieniają wszystko za koleją.

    0
  • #5 13 Sie 2006 20:39
    viper555
    spec od auto-elektro

    Praktycznie regulator moze uszkodzic tylko niesprawny wirnik, nie moze pobierac wiecej niz 3 ampery pradu. Pozdr.

    -1
  • #6 14 Sie 2006 12:31
    shalashaska
    Poziom 15  

    viper555 napisał:
    Praktycznie regulator moze uszkodzic tylko niesprawny wirnik, nie moze pobierac wiecej niz 3 ampery pradu. Pozdr.


    Czyli jeżeli założę nowy to też może pójść z dymem.A nowy kosztuje około 70 zł.Trochę kosztowna zabawa.

    0
  • #7 14 Sie 2006 19:13
    viper555
    spec od auto-elektro

    Sugeruje tylko ze taka jest zasada dla regulatorow 3,5 amp. prad pobierany przez wirnik nie powinien przekraczac 3 amp. a dla 5,5 amp. od 4 - 4,3 amp. Jezeli alternator byl sprawdzany to mysle ze takze pod tym kątem. Pozdr.

    1
  • #8 14 Sie 2006 19:26
    shalashaska
    Poziom 15  

    Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko alternator , czy również coś innego(przekaźnik?).Nie wiem, więc dlatego sięgam i proszę was o pomoc.

    0
  • #9 14 Sie 2006 19:46
    dybas
    Poziom 37  

    Napięcie na zaciskach akumulatora jest zbyt niskie, ważne są też warunki
    pomiaru. Proszę sprawdzić napięcie przy różnych obrotach (powinno
    wzrosnąć do ok. 14,5 V już od 1000 obr/min). Skoro regulator został
    wymieniony, należy wrócić do alternatora, oraz sprawdzić połączenia.

    0
  • #10 14 Sie 2006 19:51
    shalashaska
    Poziom 15  

    dybas napisał:
    Napięcie na zaciskach akumulatora jest zbyt niskie, ważne są też warunki
    pomiaru. Proszę sprawdzić napięcie przy różnych obrotach (powinno
    wzrosnąć do ok. 14,5 V już od 1000 obr/min). Skoro regulator został
    wymieniony, należy wrócić do alternatora, oraz sprawdzić połączenia.


    Oczywiste jest że sprawdzałem na odpalonym silniku i przy różnych obrotach.Silnik na wolnych obrotach ma 1000.Wszystkie przewody które podłączyłem do alternatora jak i naciąg paska jest jak najbardziej w porządku.Więc nadal pozostaje jedno pytanie: alternator czy może coś innego?

    Nie jestem zaawansowanym elektrykiem.Chcę z waszą pomocą zlokalizować usterkę, gdyż fachowcom w warsztatach X nie ufam.Właśnie się przekonałem i zakupiłem nowy regulator który okazał sie nie potrzebny?

    1
  • #11 14 Sie 2006 20:38
    polo
    Poziom 14  

    z tą wiedzą to jednak musisz komuś zaufać

    0
  • #12 14 Sie 2006 21:02
    viper555
    spec od auto-elektro

    Nie wiem co to za alternator ale zdjęcie może by coś przybliżyło i pomogło w dalszych podpowiedziach. Pozdr.

    0
  • #13 14 Sie 2006 21:05
    shalashaska
    Poziom 15  

    viper555 napisał:
    Nie wiem co to za alternator ale zdjęcie może by coś przybliżyło i pomogło w dalszych podpowiedziach. Pozdr.

    Żartujesz z tymi zdjęciami, prawda?

    PS. Zobacz wyżej w moich postach, a znajdziesz.

    0
  • #14 14 Sie 2006 21:19
    viper555
    spec od auto-elektro

    Przepraszam nie zauważyłem tych zdjęć. To bardzo prosty alternator i jeżeli był sprawdzony to czy napewno jest zasilanie na regulatorze.Pozdr.

    0
  • #15 14 Sie 2006 21:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 14 Sie 2006 21:53
    Z.B.
    Poziom 16  

    Czasami zdarza się,że wirnik straci tzw.magnetyzm szczątkowy,ja wówczas sztucznie wzbudzam go z innego źródła niż regulator,ale to robota dla wtajemniczonych,jak dotąd skutkowało,trzeba tylko uważać z prądem wzbudzenia-najlepiej w szereg z żarówką.

    0
  • #17 14 Sie 2006 21:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 14 Sie 2006 22:38
    Z.B.
    Poziom 16  

    elektrit napisał:
    A po co podmagnesowywać wirnik w obcowzbudnym?

    Niby racja,ale kilka razy tak zrobiłem i pomogło,załapał i działa długo.U brata po zwarciu w mostku i wymianie mostka nie mógł ruszyć,po "tym zabiegu" problem zniknął.Ten sposób stosuję też gdy mam wątpliwości co do regulatora,wówczas można zaobserwować co się dzieje gdy wzrastają obroty.Nie chcę tu tworzyć nowych teorii,tylko przedstawić prosty i bezpieczny sposób dla tych co lubią pogrzebać przy aucie.Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #19 14 Sie 2006 22:59
    oloolo
    Poziom 24  

    shalashaska napisał:
    Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko alternator , czy również coś innego(przekaźnik?).Nie wiem, więc dlatego sięgam i proszę was o pomoc.


    moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem regulator , weź po prostu zasilacz regulowany 3A 20V i przyłóż + i - z zasilacza przez kabelki albo szczotki do pierścieni ślizgowych , odpal auto , zwiekszaj napiecie na zasilaczu i zobacz czy bedzie ładowało , oczywiscie musisz zrobić to w 2 osoby. jeśli to jest niemożliwe ze wzgledu na kiepski dostep do alternatora to wyjmij alternator i napedzaj go wiertarką.

    Wiem że sposób śmieszny i prymitywny ale pewny bo tak sprawdzałem juz alternator ,

    0
  • #20 14 Sie 2006 23:09
    paczek22
    Poziom 13  

    elektrit napisał:
    Chłopie,przecież to alternator 6-cio diodowy!!!!
    Sprawdzałes czy masz plus za stacyjką na tym węższym styku?
    Szerszy jest do kontrolki.

    Jeżeli jest to 6 diodowy alternator to po co są te dwa przewody z alternatora do regulatora???

    0
  • Pomocny post
    #21 14 Sie 2006 23:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 15 Sie 2006 09:55
    shalashaska
    Poziom 15  

    oloolo napisał:

    moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem regulator , weź po prostu zasilacz regulowany 3A 20V i przyłóż + i - z zasilacza przez kabelki albo szczotki do pierścieni ślizgowych , odpal auto , zwiekszaj napiecie na zasilaczu i zobacz czy bedzie ładowało , oczywiscie musisz zrobić to w 2 osoby. jeśli to jest niemożliwe ze wzgledu na kiepski dostep do alternatora to wyjmij alternator i napedzaj go wiertarką.

    Wiem że sposób śmieszny i prymitywny ale pewny bo tak sprawdzałem juz alternator ,


    Właśnie taki prymitywny sposób mi się podoba.Jak będę posiadał chwilkę wolnego czasu to tak sprawdzę.

    0
  • #23 02 Kwi 2011 07:46
    shalashaska
    Poziom 15  

    Wymieniłem szczotki i wszystko wróciło do normy.

    0