Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przepalanie się świec żarowych - Seat Toledo I 1,9 D

13 Aug 2006 18:55 7504 11
  • Level 10  
    Witam, posiadam Seata Toledo '95 rok 1.9 Diesel i pojawił się problem z podgrzewaniem świec żarowych!!! Wymieniłem wszystkie świece na nowe i po około miesiącu (zima) nie mogłem odpalić auta. Po sprawdzeniu wszystkiego okazało się, że wszystkie świece są przepalone (aż stopione!!!). Przed kolejną wymianą na nowe sprawdziłem, że podczas pracy silnika cały czas jest podawany prąd do świec, co powoduje przepalanie!!!
    Elektryk kazał mi wymienić przekaźnik podgrzewania świec, lecz to nie pomogło!!!
    Nadal świece są grzane przez cały czas....... Teraz niestety mam założony wyłącznik i kontrolkę na przewodzie zasilającym świece, dzięki czemu widzę kiedy włączę podgrzewanie (przy zapalaniu).
    Samochód nigdy nie był po wypadku, stan jego jest idealny, lecz nie wiem w jaki sposób usunąć tą usterkę!!!
    Słyszałem, że podobno może to być wina rozrusznika lub stacyjki, lecz w to że rozrusznik ma na to wpływ nie chce mi się wierzyć, a stacyjka chyba jest dobra (chyba, ale 100% pewności nie mam).
    Jeżeli ktoś orientuje się co może być przyczyną tego, oraz jak usunąć ten problem, to proszę o pomoc..........
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 39  
    Jezeli wymieniony przekaznik byl nowy prawdopodobnie uszkodzony czujnik temperatury sterujacy nim lub brak polaczenia. Pozdr.
  • Level 17  
    sprawdz czy swiece grzeja po odpaleniu na cieplym silniku czy moze tylko na zimnym i czy caly czas czy moze jakis okreslony czas po odpaleniu. sprawdz czy dostaje napiecie na osobny przewod podczas krecenie rozrusznikiem zdaje sie ze oznaczenie 50 pozdrawiam
  • Level 19  
    przekaźnik musi nie zależnie od temperatury po danym czsie wyłączyć świece i nic czujnik temp. do tego nie ma. jedynie przewód + po zapłonie może podawać przerywany sygnał to taki efekt jest możliwy. więc uważam że albo masz niewłaściwy przekażnik albo uszkodzony.
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 21  
    spotkałem się z podobnym przypadkiem,ale są przekażniki kture grzeją świece dalej pomimo odpalenia silnika-do czasu jego rozgrzania.objaw był podobny-przepalone świece,wymieniłem na nowe ale po miesiącu znowu klapa:cry:
    samochód na warsztat i..padnięta uszczelka pod głowicą,gość jeżdzi rok czasu z kawałkiem.
    zastanawia mnie ten przekażnik jest on podłączony do czujnika temperatury,ew sam czujnik padł.

  • Level 17  
    Pompa paliwa może powodować przerwy w prądzie po stacyjce. Normalnie świece grzeją się około 4-5 minut, pomino, że kontrolka zgasła dużo wcześniej. Nie sygnalizuje ona czasu grzania, tylko pierwszą akcję pompy. Świece sobie się grzeją dalej. W końcu się wyłączają, a steruje tym układ w samym przekaźniku świec. Na początek sprawdź bezpiecznik całego obwodu grzania 80A. Ja miałem taki przypadek, że bezpiecznik był spalony i iskrzył. Kiedyś pompa załączła przekaźnik. A czasem to kostka stacyjki.
  • Level 10  
    Dziękuję za zainteresowanie tematem, jednak nadal nie mam pojęcia o co chodzi....... Czujnik temperatury nie mw winy, ponieważ również został wymieniony na nowy. Przekaźnik grzania świec raczej nie ma winy, ponieważ mimo iż został wymieniony na nowy, próbowałem również na innym zapożyczonym i identycznego samochodu..:(
    Świece co pewnym czasie przestają się grzać (tak wynika z mojej kontrolki i prób), ale to po dłuższej jeździe........ Jeżeli ktoś się dokładnie orientuje, to proszę o podanie jak długo są grzane świece w układzie?
    Elektryk samochodowy który powiedział że mam wymienić przekaźnik, mówił że nie dłużej niż 30 sekund od zapalenia, lub zgaśnięcia kontrolki.......
    Być może on coś pomylił i po wymianie przekaźnika już jest wszystko OK...
    Wiem że po przejechaniu około 5 km gasną, ale on twierdził, że nie mam tego tak zostawiać, ponieważ do tego czasu świece będą spalone....

    Mam parę pytań odnośnie postów:
    1. ANDRZEJ R
    Mam sprawdzić czy dostaje napięcie przewód 50 podczas kręcenia rozrusznika........ Czy to chodzi i przewód przy rozruszniku? Czy o styk przekaźnika?
    2. Autkom
    Jak długo mogą się jeszcze grzać świece po zapaleniu?
    Czy jest to znacznie powyżej minuty?
    Odnośnie pompy, to zaznaczam, że jest to silnik 1.9 D, nie sterowany żadnym komputerem, a do pompy wtryskowej dochodzi jedynie jeden kabelek + otwierający elektrozawór pompy, więc osobiście wykluczyłem jego wpływ na to....
    Być może stacyjka, ale jak ją sprawdzić?

    Jeżeli jest to możliwe, to proszę o dalszą pomoc
    Pozdro
  • User removed account  
  • Level 17  
    chodzilo mi o styk przekaznika
  • Level 39  
    Wydaje mi się że chyba z tą instalacją jest wszystko w porządku ponieważ każda usterka sugerowana przez kolegów musiałaby się objawiać po zapaleniu ponownym zapaleniem kontrolki. 4 czy 5 minut grzania po zapaleniu nie ma większego wpływu na żywotność świec/obecnie system dogrzewania jest w prawie każdym samochodzie/,dlatego uważam że,albo świece były niskiego gatunku albo wina leży po stronie mechanicznej jak wcześniej sugerował jeden z kolegów. Ponadto nie spotkałem się z przypadkiem aby świece przez długi czas grzania i przepaleniu były stopione.Pozdr.
  • Level 12  
    a ja miałem taki przypadek ze swiece byly stopione przekaznik tez.wymienilem swiece,przekaznik,czujnik temperatury czasu grzania swiec i jest ok.czas dogrzewania silnika rano 20stopni ok 3\4min
    50stopni ok 30 sec
  • Level 10  
    Witam wszystkich.......
    Sprawdzałem czas grzania świeć w inny samochodzie wyposażonym w ten sam silnik i rzeczywiście jest on taki jak mi tutaj podano.... Okazało się że zarówno w samochodzie którego użyłem do badań jak i w moim aucie jest to około 4 minut......
    Tak więc okazało się że jednak winę miał przekaźnik, tylko niepotrzebnie elektryk wprowadził mnie w błąd z czasem grzania świec.
    W każdym razie dziękuję za zainteresowanie, oraz pomoc i uważam temat za zamknięty.
    Dziękuję.........