Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra 1996 X16XEL Jak skasować błędy? Jaki to komputer?

grzegorzes 15 Aug 2006 00:39 4186 0
  • #1
    grzegorzes
    Level 11  
    Trocę poprawiłem post. Trochę udało się znaleźć ale te pytania zostają jednak bez odpowiedzi.


    Witam. Oto problem.
    Słowem wstępu.
    Rodzice kupili autko z drugiej ręki. Poprzedni właściciel dołożył do niego immobiliser, alarm no, instalację gazową i klimę.
    Instalacja założona w taki sposób ze po przełączeniu na gaz zapala się "check engine". Silnik uruchamia się na benzynie i lampka ta się nie świeci dopóki nie przełączy się na gaz.
    Ostatnio silnik falował na wolnych obrotach chciałem wykorzystując kod błyskowy sprawdzić co w nim jest nie tak ale okazało się ze żarówka od "check engine była spalona i ojciec udał się do serwisu. Zapłacił i jeździ, wymienili silniczek krokowy, ale twierdzi że obroty silnika są jakby zbyt wysokie.
    To tyle słowa wstępu
    Chcąc sprawdzić co może być jeszcze nie w porządku wymieniłem żarówkę no i zacząłem błyskać no i wyszły takie kody.
    Wg. http://astra.autokacik.pl/ wynika że są to "inne" kody sciągnąłem tabelę i okazuje się że:

    1231 - Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika

    1503-Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera

    1502- Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera

    0443 - Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa

    1410- Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego / przekaźnik klimatyzacji

    0110 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego

    0200 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza

    1640 - Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy

    0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego



    0130 - Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l



    W ogóle nie widzę w błyskach cyfry 12 która miałaby rozpoczynać odczyt. 10- błysków interpretowałem jako cyfrę "0" Myśląc że kody są pozostałością po poprzednim właścicielu , chciałem je skasować, pojeździć na benzynie i zobaczyć czy będą się od nowa pojawiać.

    Odłączałem akumulator na 20 min i nic. Kody dalej siedzą. No i dziwne jest to że mimo występowania tych kodów błędów, nie zapala się lampka przy pracy na benzynie.

    Pytanie - jak usunąć te błędy je usunąć?

    Gdzieś czytałem że jest to układ simtec i żeby usunąc kody to trzeba 30 razy włączyć kluczykiem zapłon na 5 sek i wyłączyć. Próbowałem - nie powiodło się. Zresztą nie wiem czy zapłon miał być włączany na max 5 sek czy min. 5 sek .Trochę zmudna robota...

    Proszę również o ew. pomoc w zlokalizowaniu usterki.
    Może są jakieś typowe usterki dla tego modelu?

    np "Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy" brzmi przerażająco. Samochód jednak jeździ. Gdzie szukać uszkodzenia?

    Które usterki wynikały by z faktu korzystania z instalacji gazowej.

    Czy kod 1410 nie wynikałby z wadliwej instalacji klimatyzacji? Była ona domontowywana do samochodu przez poprzedniego właściciela. Nie wiem czy w autoryzowanym serwisie.

    P.s.
    Proszę o pomocną dłoń. Do tej pory jeździłem favoritką i jakoś udawało się to
    samemu naprawiać ale również wszystko było widac po podniesieniu maski. W Astrze wszystko jest bardzo upchane pod machą że nie wiadomo od czego zacząć.

    Pozdrawiam grupę. Grzegorzes.




    :?: