Trocę poprawiłem post. Trochę udało się znaleźć ale te pytania zostają jednak bez odpowiedzi.
Witam. Oto problem.
Słowem wstępu.
Rodzice kupili autko z drugiej ręki. Poprzedni właściciel dołożył do niego immobiliser, alarm no, instalację gazową i klimę.
Instalacja założona w taki sposób ze po przełączeniu na gaz zapala się "check engine". Silnik uruchamia się na benzynie i lampka ta się nie świeci dopóki nie przełączy się na gaz.
Ostatnio silnik falował na wolnych obrotach chciałem wykorzystując kod błyskowy sprawdzić co w nim jest nie tak ale okazało się ze żarówka od "check engine była spalona i ojciec udał się do serwisu. Zapłacił i jeździ, wymienili silniczek krokowy, ale twierdzi że obroty silnika są jakby zbyt wysokie.
To tyle słowa wstępu
Chcąc sprawdzić co może być jeszcze nie w porządku wymieniłem żarówkę no i zacząłem błyskać no i wyszły takie kody.
Wg. http://astra.autokacik.pl/ wynika że są to "inne" kody sciągnąłem tabelę i okazuje się że:
1231 - Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika
1503-Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera
1502- Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera
0443 - Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
1410- Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego / przekaźnik klimatyzacji
0110 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego
0200 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza
1640 - Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy
0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego
0130 - Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
W ogóle nie widzę w błyskach cyfry 12 która miałaby rozpoczynać odczyt. 10- błysków interpretowałem jako cyfrę "0" Myśląc że kody są pozostałością po poprzednim właścicielu , chciałem je skasować, pojeździć na benzynie i zobaczyć czy będą się od nowa pojawiać.
Odłączałem akumulator na 20 min i nic. Kody dalej siedzą. No i dziwne jest to że mimo występowania tych kodów błędów, nie zapala się lampka przy pracy na benzynie.
Pytanie - jak usunąć te błędy je usunąć?
Gdzieś czytałem że jest to układ simtec i żeby usunąc kody to trzeba 30 razy włączyć kluczykiem zapłon na 5 sek i wyłączyć. Próbowałem - nie powiodło się. Zresztą nie wiem czy zapłon miał być włączany na max 5 sek czy min. 5 sek .Trochę zmudna robota...
Proszę również o ew. pomoc w zlokalizowaniu usterki.
Może są jakieś typowe usterki dla tego modelu?
np "Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy" brzmi przerażająco. Samochód jednak jeździ. Gdzie szukać uszkodzenia?
Które usterki wynikały by z faktu korzystania z instalacji gazowej.
Czy kod 1410 nie wynikałby z wadliwej instalacji klimatyzacji? Była ona domontowywana do samochodu przez poprzedniego właściciela. Nie wiem czy w autoryzowanym serwisie.
P.s.
Proszę o pomocną dłoń. Do tej pory jeździłem favoritką i jakoś udawało się to
samemu naprawiać ale również wszystko było widac po podniesieniu maski. W Astrze wszystko jest bardzo upchane pod machą że nie wiadomo od czego zacząć.
Pozdrawiam grupę. Grzegorzes.

Witam. Oto problem.
Słowem wstępu.
Rodzice kupili autko z drugiej ręki. Poprzedni właściciel dołożył do niego immobiliser, alarm no, instalację gazową i klimę.
Instalacja założona w taki sposób ze po przełączeniu na gaz zapala się "check engine". Silnik uruchamia się na benzynie i lampka ta się nie świeci dopóki nie przełączy się na gaz.
Ostatnio silnik falował na wolnych obrotach chciałem wykorzystując kod błyskowy sprawdzić co w nim jest nie tak ale okazało się ze żarówka od "check engine była spalona i ojciec udał się do serwisu. Zapłacił i jeździ, wymienili silniczek krokowy, ale twierdzi że obroty silnika są jakby zbyt wysokie.
To tyle słowa wstępu
Chcąc sprawdzić co może być jeszcze nie w porządku wymieniłem żarówkę no i zacząłem błyskać no i wyszły takie kody.
Wg. http://astra.autokacik.pl/ wynika że są to "inne" kody sciągnąłem tabelę i okazuje się że:
1231 - Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika
1503-Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera
1502- Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera
0443 - Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
1410- Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego / przekaźnik klimatyzacji
0110 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego
0200 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza
1640 - Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy
0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego
0130 - Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
W ogóle nie widzę w błyskach cyfry 12 która miałaby rozpoczynać odczyt. 10- błysków interpretowałem jako cyfrę "0" Myśląc że kody są pozostałością po poprzednim właścicielu , chciałem je skasować, pojeździć na benzynie i zobaczyć czy będą się od nowa pojawiać.
Odłączałem akumulator na 20 min i nic. Kody dalej siedzą. No i dziwne jest to że mimo występowania tych kodów błędów, nie zapala się lampka przy pracy na benzynie.
Pytanie - jak usunąć te błędy je usunąć?
Gdzieś czytałem że jest to układ simtec i żeby usunąc kody to trzeba 30 razy włączyć kluczykiem zapłon na 5 sek i wyłączyć. Próbowałem - nie powiodło się. Zresztą nie wiem czy zapłon miał być włączany na max 5 sek czy min. 5 sek .Trochę zmudna robota...
Proszę również o ew. pomoc w zlokalizowaniu usterki.
Może są jakieś typowe usterki dla tego modelu?
np "Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy" brzmi przerażająco. Samochód jednak jeździ. Gdzie szukać uszkodzenia?
Które usterki wynikały by z faktu korzystania z instalacji gazowej.
Czy kod 1410 nie wynikałby z wadliwej instalacji klimatyzacji? Była ona domontowywana do samochodu przez poprzedniego właściciela. Nie wiem czy w autoryzowanym serwisie.
P.s.
Proszę o pomocną dłoń. Do tej pory jeździłem favoritką i jakoś udawało się to
samemu naprawiać ale również wszystko było widac po podniesieniu maski. W Astrze wszystko jest bardzo upchane pod machą że nie wiadomo od czego zacząć.
Pozdrawiam grupę. Grzegorzes.
