Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1996 X16XEL Jak skasować błędy? Jaki to komputer?

grzegorzes 15 Sie 2006 00:39 3475 0
  • #1 15 Sie 2006 00:39
    grzegorzes
    Poziom 10  

    Trocę poprawiłem post. Trochę udało się znaleźć ale te pytania zostają jednak bez odpowiedzi.


    Witam. Oto problem.
    Słowem wstępu.
    Rodzice kupili autko z drugiej ręki. Poprzedni właściciel dołożył do niego immobiliser, alarm no, instalację gazową i klimę.
    Instalacja założona w taki sposób ze po przełączeniu na gaz zapala się "check engine". Silnik uruchamia się na benzynie i lampka ta się nie świeci dopóki nie przełączy się na gaz.
    Ostatnio silnik falował na wolnych obrotach chciałem wykorzystując kod błyskowy sprawdzić co w nim jest nie tak ale okazało się ze żarówka od "check engine była spalona i ojciec udał się do serwisu. Zapłacił i jeździ, wymienili silniczek krokowy, ale twierdzi że obroty silnika są jakby zbyt wysokie.
    To tyle słowa wstępu
    Chcąc sprawdzić co może być jeszcze nie w porządku wymieniłem żarówkę no i zacząłem błyskać no i wyszły takie kody.
    Wg. http://astra.autokacik.pl/ wynika że są to "inne" kody sciągnąłem tabelę i okazuje się że:

    1231 - Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika

    1503-Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera

    1502- Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera

    0443 - Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa

    1410- Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego / przekaźnik klimatyzacji

    0110 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego

    0200 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza

    1640 - Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy

    0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego

    0130 - Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l



    W ogóle nie widzę w błyskach cyfry 12 która miałaby rozpoczynać odczyt. 10- błysków interpretowałem jako cyfrę "0" Myśląc że kody są pozostałością po poprzednim właścicielu , chciałem je skasować, pojeździć na benzynie i zobaczyć czy będą się od nowa pojawiać.

    Odłączałem akumulator na 20 min i nic. Kody dalej siedzą. No i dziwne jest to że mimo występowania tych kodów błędów, nie zapala się lampka przy pracy na benzynie.

    Pytanie - jak usunąć te błędy je usunąć?

    Gdzieś czytałem że jest to układ simtec i żeby usunąc kody to trzeba 30 razy włączyć kluczykiem zapłon na 5 sek i wyłączyć. Próbowałem - nie powiodło się. Zresztą nie wiem czy zapłon miał być włączany na max 5 sek czy min. 5 sek .Trochę zmudna robota...

    Proszę również o ew. pomoc w zlokalizowaniu usterki.
    Może są jakieś typowe usterki dla tego modelu?

    np "Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy" brzmi przerażająco. Samochód jednak jeździ. Gdzie szukać uszkodzenia?

    Które usterki wynikały by z faktu korzystania z instalacji gazowej.

    Czy kod 1410 nie wynikałby z wadliwej instalacji klimatyzacji? Była ona domontowywana do samochodu przez poprzedniego właściciela. Nie wiem czy w autoryzowanym serwisie.

    P.s.
    Proszę o pomocną dłoń. Do tej pory jeździłem favoritką i jakoś udawało się to
    samemu naprawiać ale również wszystko było widac po podniesieniu maski. W Astrze wszystko jest bardzo upchane pod machą że nie wiadomo od czego zacząć.

    Pozdrawiam grupę. Grzegorzes.




    :?:

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME