Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kto chce zrobic interface do Autronica Al700

Tinny1 26 Cze 2007 21:10 217913 350
  • #181
    Wojto267555
    Poziom 10  
    teraz już dużo wiem, zamówiłem nawet podobny konwerter jak pokazuje aster , teraz tylko pozostaje mi czekać na jego przyjście i sprawdzić czy działa choć na stronie osoba zapewnia że działa z interfejsami do obsługi programów samochodowych.Do tego adaptera ma być płyta jeszcze ze sterownikami.
  • Relpol przekaźniki
  • #182
    adid123
    Poziom 10  
    Mam pytanko:

    Zmontowałem sobie interfejs już rok temu i wszystko działało OK. Aż do tej pory. A mianowicie:

    Czasami zdarzało mi się odwrotnie podpiąć interfejs pod Al-700 ale po przełożeniu wszystko działało ok.
    Ostatnio jednak prawdopodobnie zrobiło mi się zwarcie przy wtyczce od al-700 (izolacja się obsunęła) - po ponownym polutowaniu i zaizolowaniu wszystkiego podłączyłem pod laptopa i wszystko ok działało - ale po zresetowaniu komputera (laptopa i po ponownym podłączeniu) już nie chce się komunikować. Dla sprawdzenia jeszcze wziąłem stacjonarny komputer i też interfejs nie komunikuje się z programem A-MON. (Dodam że port jest dobrze ustawiony - problem na pewno nie tkwi w ustawieniach)

    Teraz moje pytanie jest następujące: Czy mogłem coś spalić w Al-700 co powoduje brak komunikacji z komputerem, czy to raczej interfejs (padł MAX232).

    Dzięki za odp.
  • #183
    Sleo
    Poziom 10  
    Też mam krótkie pytanko.
    Mianowicie zakupiłem sobie przez allegro pewien interface pod USB z dziwiecioma wtykami do różnych instalacji,problem polega na tym że mam w aucie autotronica al-700 i po poprawnym podłączeniu, zainstalowaniu sterów, programik łączy się instalacją działa pewien czas (raz dłużej raz krucej) ale wkoncu się rozłacza i wskazuje brak połączenia. I tu moje pytanie czy to wina zakupionego interfacu, przegladalem poprzednie posty i juz sam nie wiem. Sprzedawca na to pytanie odpowiedzial mi ze autotronic tak poprostu ma, czasami dziala czasami nie. ponizej zamieszczam fotke jak wyglada caly interfacik.
    Kto chce zrobic interface do Autronica Al700
  • #184
    aster
    Poziom 11  
    Zewanie komunikacji oczywiściw się zdarza ale nie tak częśto aby nie można było przeprowadzić regulacji.Ciężko powiedzieć czy to wina interfejsu,ja jeszcze spróbowałbym dobrze oczyścić złącza i posmarować wazeliną techniczną szczególnie to w komorze silnika bo one mają tendencję do śniedzi styków.Przynajmniej pewność fizycznego,poprawnego połączenia zostanie wyeliminowana.A potem trzeba szukać dalej.
  • Relpol przekaźniki
  • #185
    Sleo
    Poziom 10  
    Ok po kombinje z tymi stykami, szczerze to przy kompie od autotronica tam gdzie podlaczamy inter to jeden styk jest niezle zasniedzialy. Probowałem go juz czyscic i smarowac ale nic, zobacze moze na lewo podlacze i zobacze co bedzie.

    Mam jeszcze pytanko odnosnie samej regulacji, czy to normalne ze w zakładce "monitor" pokazuje sie mi przedział miedzy 140-150 kroków? A w parametrach atutora mam ustawione 124 i 128?

    Powiem jeszcze ze chodzi o silnik lanosa 1.6, i mam problem z odpalaniem auta na benzynie. samochod odrazu po odpaleniu gasnie jezeli nie przygazuje, i jak juz nie zgasnie to dlawi sie jak by chodzil na dwoch garach :|. Czytalem ze to wina moze byc emulacji sondy lambda, zanim sie zaczolem bawic (super zabawa gasic stacyjke i zapalac co okolo 4 min :D) to emulacja fabrycznie ustawiona byla na 625 i 625, teraz zmienilem na 1100 i 600, pojezdze i zobacze jak bedzie.
    Dodam ze po resecie kompa (odlaczeniu akumulatora) auto idealnie odpala sie na benzynie, jednak jak tylko przelacze na gaz i chwile pojezdze to spowrotem mam problem z odpaleniem. Napenwo nie jest to wina ani silniczka krokowego, ani pompy paliwa, obie czesci sa nowe. Lepiej, pomyslalem sobie ze moze zaworek na listwie mi szfankuje, ale nie, tez mam nowy, filtr paliwa równiez. Tak tez napewno nie jest to nic mechanicznego. Zastanawiam sie jeszcze nad sonda lambda, czy nie jest juz walnieta ( autko ma 175 000 km za soba) ale jak mowie po resecie kompa jest git.
    Moze macie jakies propozycje, mi chodzi po glowie tylko ta emulacja sondy w autotronicu??
  • #186
    marcin0311
    Poziom 12  
    [quote="mkos1"]
    kwaku85 napisał:
    Ludziska, proponuję zająć się prostym rozwiązaniem połączenia centralka, czy obd z USB... otórz większość kabli GSM jest prostym konwerterem USB-COM. Zwykłe RX, TX i masa. Na dodatek chciałem zapytać po co kombinować ze stabilizatorami, skoro można pociągnąć zasilanie z samego USB... Stabilniutko i pięciovoltowo :)
    ....


    Witam.
    Posiadam kabelek do programowania central alarmowych firmy Satel zrobiony na układzie ST232C ( jeśli dobrze sprawdziłem na necie to odpowiednik MAX232).
    Zacytuję fragment opisu tego kabelka:
    "Kabel RS-CA5/6/R-2/4 przeznaczony jest do podłączenia do komputera urządzeń posiadających łącze szeregowe w standardzie TTL (0V, +5V). Zawiera konwerter przetwarzający ten
    sygnał na standard odpowiadający łączu RS-232 w komputerze (-12V, +12V). Dane mogą być transmitowane w obu kierunkach
    W trybie programowania na zaciski sterownika podawane są następujące sygnały:
    AL - Rx sterownika radiowego
    LV - Tx sterownika radiowego
    COM - masa (zacisk wspólny)".
    Wtyczka podłączana do centrali jest 3-pinowa z 3 metrowym ekranowanym kablem.
    Szukam potwierdzenia że nada się ten interfejs do połączenia ze Stagiem50? Uważam że śmiało moge spróbować ale wolę popytać znawców tematu
    Czy brak podłączenia 12v z wtyczki kompa gazu ine będzie błędem? Wnioskuję, że w uładzie 3 przewodowym interfejs bierze zasilanie z portu RS232?
    Pozdrawiam jak zwykle serdecznie.
  • #187
    Wojto267555
    Poziom 10  
    mam problem z adapterem z USB na RS232 pomimo poprawnego podłączenia i wgrania sterowników program A-mon nie widzi połączenia (chodzi o prace z laptopem)a w komputerze stacjonarnym interfejs przyłączam pod złącze COM i wszystko chodzi (oczywiście bez stosowania adaptera ) , jaka może być tego przyczyna może wgrać trzeba inny sterownik do tego adaptera ale laptop widzi poprawnie ten konwerter.W obydwu kompach mam system XP
  • #188
    radekxppl
    Poziom 2  
    Mam pytanko czy wie ktoś gdzie kupić maxa 232 i ile może kosztować ? z góry dziękuje.
  • #189
    mkos1
    Poziom 29  
    radekxppl napisał:
    Mam pytanko czy wie ktoś gdzie kupić maxa 232 i ile może kosztować ? z góry dziękuje.


    Kupisz go praktycznie w każdym sklepie z częściami elektronicznymi.
    Cena to ok 2 PLN
    Zobacz też chociażby: www.tme.pl
  • #190
    Wojto267555
    Poziom 10  
    troszkę drożej ja płace 3,50
  • #191
    Sleo
    Poziom 10  
    Cześć. Postanowilem zrobic sobie interfejs, niestety jestem calkeim zielony z elektroniki i cos mi nie wyszło zbytnio gdyż ukladzik nie dziala nie ma polaczenia z komputerem. Dołączam fotke jak on wyglada. Dodam że żadna scieżka na płytce nie styka się ze sobą, oraz połączenie wtyków do centralki gazowej też jest ok. Może coś poradzicie co moze byc nie tak???
    A podzespoly to:
    4x10uF-16V
    1x47uF-25V
    1x470uF-25V
    1xIN4007 DC,
    1xLC7805CV,
    1xMAX232N,
    Kto chce zrobic interface do Autronica Al700
  • #192
    master22221
    Poziom 11  
    Płytka wygląda na bezbłędną, jesli nie ma zwarć w niektórych miejscach - sprawdź przez szkło powiększające, nieraz jest mikroodprysk cyny, którego nie widać gołym okiem, elementy też dobrze są wlutowane. Popraw połaczenia lutownicą z dużą ilością kalafonii, bo może jest zimny lut.
    Może źle podłaczyłeś do samochodu i/lub komputera?
    Może w niewłaściwej kolejności wszystko właczasz? To ważne...

    1-podłączasz interfejs koniecznie com1
    2-włączasz komputer
    3-włączasz program Amon, ustawienia na com1
    4-włączasz zapłon - musi być komunikacja, jak nie ma, to:
    5-włączasz silnik, bo może gazownik zasilanie po stacyjce podpiął do zasilania pompy paliwa (ja tak miałem).

    Pozdr.
  • #193
    Sleo
    Poziom 10  
    Dzieki master22221, poprawilem scieżki kalifonia i cyna jeszcze raz i teraz dziala, tyle ze tylko chwilke. Mianowicie gdy nawiaze polaczenie i nadole jest pasek nagrzewania sondy i laduje on sie to po dojsciu do konca polaczenie jest zrywane. Jednak gdy uruchomie silnik wszystko i przezuce na gaz polaczenie zrywane jest po okolo 1-2 min ??? Moze na to jakas rada? Podobny problem milaem z interfejsem co zakupilem na allegro, tyle ze pod USB, (dopuki nie zwarlem ze soba kabelkow i nie zjaralem go :D).
    Ma ktoś jakies sugestie???
  • #194
    master22221
    Poziom 11  
    Miałem też takie zrywanie transmisji, dokładnie po 3,5 minuty od właczenia silnika. Oto co zrobiłem:

    Zmieniłem wartości kondensatorów elektrolitycznych wokół maxa na inne, kombinuj z wartościami między 100nF poprzez 1 uF do 10 uF.

    Zmieniłem kabel między interfejsem, a samochodem na ekranowany.

    Podłaczyłem dodatkowe masy między interfejsem, minusem akumulatora, masą silnika, masą karoserii grubymi przewodami.

    Przełożyłem centralkę Autronica dalej od silnika za akumulator.

    Teraz już zrywa sporadycznie, ale można dokończyć procedurę autokalibracji i jeszcze poobserwować pracę układu... Planuję skrócenie kabla między interfejsem, a samochodem (teraz mam ok. 3m). W przyszłości planuję wymianę maxa 232 na inny układ (są różne rodzaje, inne oznaczenia...).

    Pozdr.
  • #195
    Sleo
    Poziom 10  
    Dzięki a rade, chyba cos pokombinuje z tymi kondensatorami?! Najpierw jednak zrobie kabelek do mojego blaszaka, bo jak narazie podlaczalem sie pod lapka przez przejsciowke pod USB bo nie mam coma. Skoncze kabelek i podepne bezposrednio pod coma w blaszaku, moze zadzaial poprawnie.
    Pozdro.

    Dodano po 1 [godziny] 36 [minuty]:

    No i prosze.... włala... zamiast wydać 10-15 zł na kabelek pod rs232, pojechałem na wolumen, kupiłem komplet wtyczek za 5 zł, uciołem stary kabel od klawiatury i połączyłem ze sobą. Zniosłem blaszaka z monitorem do garazu (troche to trwało:D) wszystko po podłaczałem, odpaliłem program i .... i jakie było moje zdziwienie jak przez 20 min grzebałem w parametrach a połączenie nie zostało zerwane :D. SUPER. Teraz tylko dowiedziec sie nie co o reulacji :?:.

    Wniosek!?!
    Na laptopie za 5 tyśi i przejsciowce z USB-rs232 za 50 zł połączenie było zrywane. Zaś na starym 5 letnim blaszaku po podłączeniu bezpośrednio pod coma - wszytsko działa miodzio -. Tak też albo to wina przejsciowki, albo też USB w laptopie niezczytuje wszystkiego....
    Pozdro i dzieki wielkie za POMOC bez was bym zaczoł kolejna płytke robić.
  • #196
    radekxppl
    Poziom 2  
    Mam proźbe czy mógłby ktoś powiedzieć jak na al-700 odpalić awaryjnie auto na LPG to znaczy gdy np. braknie paliwa. W sofcie ustawiłem awaryjne LPG na włączone, z góry wielkie dzięki.
  • #197
    mkos1
    Poziom 29  
    :arrow: - radekxppl - naciśnij i przytrzymaj wciśnięty przycisk centralki podczas włączania zapłonu. Wówczas przelaczy się na ten tryb awaryjnego uruchamiania.
    Zresztą było to tutaj już kilka razy opisywane.

    Powodzenia!
  • #198
    Q.bak
    Poziom 10  
    Witam,
    jaka jest kolejność wyprowadzeń w centralce
    Autronic Minstral?
    Z aukcji na Allegro na których są interfejsy do LPG wnioskuję, że ma tą samą wtyczkę co Stag200 i Landi-Renzo ale inne wyprowadzenia (bo po co robili by 3 różne kable)
    pozdr
  • #199
    cwiru
    Poziom 11  
    Witam.
    Nie pisałem jeszcze w tym temacie, ale mam mały problem. Otóż nie mogę u ojca w instalacji zlokalizować złącza diagnostycznego do AL700. mógłby ktoś napisać, na których pinach ze sterownika wychodzą kable do złącza? albo jestem ślepy, albo instalator wyciął wtyczkę.

    Dodano po 4 [godziny] 7 [minuty]:

    Witam ponownie.
    Już znalazłem w innym miejscu na forum. Dokładna rozpiska złącza AL700 znajduje się tu:
    Opis złącza AL700
  • #200
    kruczi
    Poziom 17  
    cwiru napisał:
    Witam.
    Nie pisałem jeszcze w tym temacie, ale mam mały problem. Otóż nie mogę u ojca w instalacji zlokalizować złącza diagnostycznego do AL700. mógłby ktoś napisać, na których pinach ze sterownika wychodzą kable do złącza? albo jestem ślepy, albo instalator wyciął wtyczkę.

    Dodano po 4 [godziny] 7 [minuty]:

    Witam ponownie.
    Już znalazłem w innym miejscu na forum. Dokładna rozpiska złącza AL700 znajduje się tu:
    Opis złącza AL700


    gniazdo wisi sobie na przewodach
    pewnie jest schowane pod gumową osłoną wiązki
  • #201
    radekxppl
    Poziom 2  
    Mam pytanko, jest w al700 taka funkcja (awaryjne lpg) czyli odpalanie na gazie gdy braknie benzyny, ale jak mam to zrobić ? z góry dziękuje za odpowiedz.
  • #202
    Wojto267555
    Poziom 10  
    cztery posty wyżej pisze Ci jak odpalić auto awaryjnie na gazie.
  • #203
    skalin
    Poziom 12  
    tylko jeszcze jeden mały drobiazg musisz mieć tą funkcję włączoną programowo a u mnie gazownik to wyłączył i walczyłem z tym kilka dni aż ktoś mnie oświecił....
  • #204
    Wojto267555
    Poziom 10  
    potrzebuje opis jak skonfigurować kartę PCMIA z RS232 do laptopa tak żeby działał program Autronic AL700, kabel z interfejsem mam sprawdzony w zwykłej skrzyni i chodzi ok.
  • #205
    Wojto267555
    Poziom 10  
    kartę wystarczyło ino podłączyć i wszystko chodzi
  • #206
    Labobas
    Poziom 17  
    Ja tylko na moment.Moze sie moja informacja komus przyda.Czytalem tu jak ktos pisal,ze interfejs nie laczy sie z laptopem za pomoca USB.Dzisiaj polaczylem sie z moim al 700 za pomoca przejscia rs na usb i usb wlozone w port laptopa.I wszystko zagadalo.:)
  • #207
    gostek_1
    Poziom 10  
    są dostępne konwertery usb-rs232 czy program a-mon będzie dział z takim sprzętem? nie mam niestety portu szeregowego w notebooku :(
  • #208
    Labobas
    Poziom 17  
    Wlasnie ja korzystalem z takiej przejsciowki ,adaptera i sie polaczyl.JAk bedziesz ial problem to daj znac bo tam sa pewne zaleznosci,moga wystapic pewne problemy.
  • #209
    igi83
    Poziom 2  
    Witam mam taki problem, w oknie monitor pokazuje mi na lambdzie coś ok. 1,25V bez różnicy czy na benzynie czy na gazie, nie może odczytać sondy lambda i wyskakuje komunikat ze jest nadwyżka powietrza, jak bylem u elektryka podłączył mi silnik pod kopa i wszystko jest ok z sonda. Może ktoś sie spotkał z czymś takim?
  • #210
    Labobas
    Poziom 17  
    U mnie tez tak bylo.Nie chcial odczytac lambdy,wiec go oszukalem.Trzymalem go podczas kalibracji automatycznej powyzej 3000 obr,ale lekko dodawalem gazu i odejmowalem,zeby wahaly sie odczyty.I heheh skalibrowal lambde,odczytal ja dran.Wiec sprobuj sam.Teraz testuje ustawianie autronica i wiem jedno.........II generacje tez najlepiej podczas jazdy ustawiac.Sam sie o tym przekonalem widzac odczyty z mieszanki np.po automatycznej kalibracji.