Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kto chce zrobic interface do Autronica Al700

Tinny1 19 Wrz 2008 11:19 213869 350
  • #271 19 Wrz 2008 11:19
    wradek7
    Poziom 10  

    Posiadam kabel usb-rs zakupiony w allegro. Jednak mam problem z połączeniem, a mianowicie uzyskuje połaczenie, odpalam samochód i po paru sekundach połączenie jest zrywane. Może ktos wie dlaczego tak się dzieja?

  • Megger
  • #272 25 Wrz 2008 22:38
    wradek7
    Poziom 10  

    Już udało mi się ten problem rozwiązać. Okazało się że należy zainstalować inne sterowniki do kabla.

  • #273 04 Paź 2008 10:10
    Teg
    Poziom 15  

    Świetny temat :) Zaraz biorę się do budowy interface'u.

  • #274 06 Paź 2008 13:39
    baybars
    Poziom 9  

    Cześć,
    Potrzebuję mojej BRC my07 kabel interfejsu sheme
    może ktoś mi pomoże

  • #275 18 Paź 2008 23:47
    dgolf
    Poziom 15  

    Do interfejsu instalacji II gen (Bingo, Autronic itp) na 100% działa kabel COM od Siemensa. Wystarczy tylko do płytki w puste miejsce z oznaczeniem V podać 5V (tak jakby producent przewidział :)). Nie żadne 12, jak niektórzy robili paląc MAXA:) +12V występuje w gnieździe diagnostycznym i można to zostawić niepodłączone. Ja +5V uzyskałem podłączając zasilacz stabilizowany między V na płytce, a minusową klemę akumulatora. Jak będę miał chwilkę, to zrobię to porządnie obniżając to napięcie z kostki do 5V. Myślę, że kabel COM od Nokii będzie identycznie zbudowany w środku.

    P.S. Opis na obrazku jest dla mniej zaawansowanych elektroników.

    P.S.II. Żadne regulacje Wam nie pomogą jeśli nie będziecie mieć sprawnego układu WN, czystych filtrów w tym filtra LPG, sprawnych membran w reduktorze. Polecam również spuścić syf z reduktora. Jeśli chodzi i ustawianie, to pozwolę sobie wkleić tu teksty pochodzące z innych stron. Może Wam się coś przyda:

    Cytat:
    Reduktor do 1 i 2giej generacji powinien miec 2 sruby regulacyjne.
    Jedna od regulacji czułości a druga od WOLNYCH OBROTÓW.

    1. REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze pływakowej gaźnika ) -tym regulujesz ciśnienie w IIgim stopniu reduktora. Powinno być wyregulowane minimalnie powyżej ciśnienia atmosferycznego. A robi sie to tak: odłączasz waz prowadzący gaz z reduktora do miksera i podłączasz do reduktora wężyk który zanurzasz w jakimś zbiorniczku z wodą. Zasilasz zawory gazowe przez podlaczenie +12V np. do zaworu na reduktorze.
    Teraz regulujesz srubą REG. CZUŁOŚCI tak, aby z wężyka wydostawały się pojedyncze bąbelki. Prawie nic. I już. Proste ? no ba

    Teraz łączysz wszystko do kupy z mikserem tak jak było.

    2. W programie interface'u gazowego ustawiasz wstępne otwarcie attuatora np. 100 i możliwość zamykania i otwierania na MAX.

    3. Odpalasz silnik i trzymasz auto na 3000 RPM i przełączasz na gaz (NIE WCISKAJĄC PEDAŁU PRZYSPIESZENIA BO MOŻE BYĆ BUM!)
    Przy dobrych wiatrach, po chwili pozycja attuatora w miarę sie ustabilizuje (jesli działa sonda L) na jakiejś pozycji.
    Wg. mnie, im bliżej 100 tym lepiej. Jeśli jest za mało lub za dużo (w granicah 20-30 w dół lub w góre) to można leciutko poprawić śrubą CZUŁOŚCI. Jeśli pozycja attuatora jest BAARDZO mała lub duża (np. 30 lub 160) to kibel. Trzeba dobrać lepszy mikser (można też sprawdzić dolot czy nie zatkany filtr albo jakaś chora zwężka na wlocie).
    No więc załóżmy, że wyszło, iż przy 3000 RPM mamy pozycje att. Oscylującą wokół 100.

    4. Sprawdzamy, czy śruba od WOLNYCH OBROTÓW (w reduktorach niektórych oznaczona jako MINIMO) nie jest całkiem zakręcona bo wtedy auto raczej zgaśnie.

    5. Puszczamy gaz i patrzymy na jakiej pozycji ustawi się attuator.

    Teraz regulujemy śrubą wolnych obrotów tak, aby pozycja attuatora oscylowała w okolicy tej samej wartości co przy 3000 obr.





    {{UWAGA: Jeśli układ ma dużą bezwładność (długie przewody itp.) to można pozycje att. dla wolnych obr. Ustawić nieco wyżej niż dla 3000.
    Da nam to wzbogacenie mieszanki (chwilowe) podczas przyspieszania i zapobiegnie BUMom w kolektor}}

    6. Teraz ponawiamy kroki 3 i 5 (bo mają na siebie wzajemnie wpływ)
    Auto chodzi nam już poprawnie, ale...

    7.Teraz najważniejsze: (sprawdzenie poprawności dobrania układu mixer-dolot):
    Notujemy wartości otwarcia attuatora dla 1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000 RPM.

    Albo przeskakujemy w sofcie od kompa na widok oscyloskopu i ładnie widać wtedy zachowanie attuatora – przechodzenie na wyższe obroty powoduje większe otwarcie Att. ale po chwili powinno się ono stabilizować na tym samym poziomie.
    Jeśli wychodzi nam, ze wartość ta rośnie wraz ze wzrostem obrotów - oznacza to zbyt "mały" mikser.

    Najlepiej, żeby wartość ta była w miarę równa z odchyłkami rzędu 30 - 40 kroków.

    JEŚLI OTWARCIE ATTUATORA ROŚNIE Z OBROTAMI ZNACZNIE I PRZY 5000 SIĘGA 70-80% JEGO MAKSYMALNEGO OTWARCIA TO TAKI MIKSER NIE NADAJE SIE DO UŻYTKU. Bo przy dużych obciążeniach nie będzie w stanie dostarczyć wystarczającej ilości gazu i BUM. …nie mówiąc już o ciągle za ubogiej mieszance co jest niezdrowe mocno – rośnie temperatura i tak już większa na gazie a to same kłopoty nadciągające powoli ale nieuchronnie.


    Przy lekko rosnącej charakterystyce otwarcia att. można sobie pomóc funkcją "wzbogacania" podczas wciśnięcia pedału gazu. Większość systemów to ma.

    CUT-OFF – czyli chodzi nam o to, żeby na gazie można było hamować silnikiem tak jak na benzynie. Oczywiście nie jest to możliwe do końca ze względu na bezwładność układu, ale jeśli już odpalamy funkcje w kompie gazu to - Nigdy nie zdejmujemy cut-off do 0% i obrotów, poniżej 2000, bo silnik krokowy nie zdąży wrócić do swojego położenia po ponownym wciśnięciu gazu i będzie "szarpać" (wielokrotnie poruszany na forum gazu temat). Ja osobiście ustawiłem sobie próg działania cut-off na 2500 obrotów i zdjęcie o 25% na att. Przy większej redukcji zaczyna szarpać mocno i przy używaniu np. tempomatu traci się płynność utrzymywania prędkości.
    Ogólnie można jeździć bez tej funkcji – minusy – odrobinę wyższe spalanie, praktycznie brak hamowania silnikiem to znaczy bardzo powoli schodzą obroty na gazie . Wolny wybór, jak kto lubi.


    A teraz wyniki średnie spalanie w mieście – a dokładnie w Warszawie dla moich skromnych 2 literków 13,5 lpg. Trasa oczywiście zależnie od prędkości przy utrzymywaniu powyżej 150-180 km/h - 12,5-13 lpg a jak się ciągnę i nie przekraczam 120-130 schodzi do 11-12 czyli jak widać oszczędności rzędu 1,75 zł na 100km czyli żadne

    Moja dupohamownia, mówiła mi ze idzie dobrze prawie jak na benzynie no może ciut gorzej ….Korzystając z okazji zmierzyłem się na hamowni przenośnej kolegi z Poznania (polecamhamownia przenośna ) no i wyszło że na benzynie mam 133,6 KM 179,1 Nm
    Na gazie natomiast 124,2 KM i 168,1 NM….co daje różnice odpowiednio -7% mocy i -6% momentu. Niestety to było z miesiąc temu przed małymi zmianami w dolocie i ustawieniach …wiec przy najbliższej okazji zrobię kolejny sprawdzian. No i na koniec mam nadzieję, ktoś to przeczyta
    ----------------------------
    cut-off ustawia obroty powyżej których działa !!! a nie poniżej - czyli jak masz 1000 to znaczy ze: jedziesz z obrotami 4000 zdejmujesz noge z gazu i działa zubożenie mieszanki az spadną odbroty do 1000 i wtedy wraca na normalną mieszanke !!!!

    Jak kogoś interesuje coś o Bingo (i nie tylko bo wszytkie kompy w 2 generacji są podobne) opis ustawiania reduktor, att, itd to polecam swojego swojego posta z forum Hyundai kopiuje go poniżej:

    dużym skrócie opis moich doświadczeń z LPG na podstawie 2.0 w Coupe98. Pacjent dostał typową instalkę 2 generacji Elpigaz (nie najlepsza prasa) z kompem Bingo-S i butlą w koło o pojemności 32l (80%). Po zrobieniu paru tysięcy km i pobawieniu się wszystkim czym się dało w tej instalce oznajmiam co następuje

    Dorze ustawiona instalka plus zdrowy i serwisowany silnik =zero problemów, zero wybuchów i 100% satysfakcji pewnie za tydzień walnie mi coś i będę musiał odszczekać hehehehehehe

    Instalacja – przewody reduktor-mikser jak najkrótsze (bezwładność), mikser dobrze dobrany (o tym dalej), dolot ze zmodyfikowanym anty wybuchem ( bez klapki w środku tylko gumowa opaska) , zdemontowana reszta dolotu przed obudową filtra powietrza – założone kolanko w dół.
    Wymieniony płyn w chłodnicy, sprawdzony korek (ciśnienie) i poziom oczywiście i czy niezapowietrzony (tak na zapas, ale i tak kiedyś trzeba wymienić płyn).

    Oczywiście N razy było powtarzane więc jeszcze raz napisze…kable WN, Świece, filtry nowe przed instalacją. Potem, co 10kkm filtr gazu i powietrza. Co jakieś 30kkm spuszczenie syfu z reduktora i nowe świece. Co jakieś 20kkm sprawdzenie ustawień i korekta u gazownika (lub w domu jak ktoś lubi i ma interfejs).

    -------------------------
    COM / RS232 / DB9 / PC 9 / port szeregowy / serial port
    Złącze żeńskie:
    <== wejście
    ==> wyjście
    Pin Name RS232 Kierunek Opis
    1 CD CF <== Carrier Detect
    2 RXD BB <== Receive Data
    3 TXD BA ==> Transmit Data
    4 DTR CD ==> Data Terminal Ready
    5 GND AB == System Ground (Uziemienie)
    6 DSR CC <== Data Set Ready
    7 RTS CA ==> Request to Send
    8 CTS CB <== Clear to Send
    9 RI CE <== Ring Indicator

  • #276 01 Gru 2008 15:14
    cin_cin
    Poziom 9  

    Witam czy ktoś chciał by za oplata zrobić kabel do al-700 z Wrocławia. Jeśli tak prosze o kontakt na pocztę lub gg: 5871353. Pozdrawiam

  • #277 06 Sty 2009 21:59
    turbas69
    Poziom 9  

    Witam możecie mi powiedzieć jakie powinny być parametry portu com np.wartość bitów na sekundę itp aby transfer pomiędzy centralką a komputerem przebiegał bezproblemowo za odpowiedzi z góry wielkie dzięki pozdrawiam

  • Megger
  • #278 07 Sty 2009 00:10
    york2006
    Poziom 12  

    powinna byc maxymalna z jaka interfejs bedzie chodzil.
    z tego co pamietam,to na 9600 powinien pociagnac

  • Megger
  • #279 08 Mar 2009 09:24
    marcinwrc2
    Poziom 12  

    Witam.Ja mam pytanie czy weścia i wyjscia z max232 są takie same?? czy mozna podłączyć się tak TTL in 10 TTL out 12, Rs232 out 7 Rs232 in 13. Bo taka płytkę zrobiłem, a widzę tu na forum na schematach są wykorzystane nogi 9,10,11,12. Będzie to działać?Czy pzrerabiać płytkę??
    zrobiłem wg.tego schematu Link

  • #280 21 Mar 2009 13:44
    Wojto267555
    Poziom 10  

    jak przerobić interfejs z AL-700 pod BRC , może ktoś ma soft też pod BRC z kluczem albo z krakiem

  • #281 27 Maj 2009 19:26
    kwadi
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam pytanie do forumowiczy dotyczące kabla do instalacji Sirocco, leonardo.
    Otóż zakupilem taki kabel z końcówką com. Po podłączeniu do przejściówki usb - com i wlaczeniu softu program pokazuje bład w połączeniu. Zainstalowałem sterowniki załączone przez producenta do przejściówki, wszystko jest ok ze sprzetęm - sprawdzałem w panelu sterowania.
    Jak można sprawdzić czy połączenie usb-wtyk do lpg jest ok ??
    Rozkrecałem koncówkę COM i zobaczylem ze polutowane są w ten sposób:

    COM LPG wtyczka
    1,2 przewód pierwszy od brzegu ( z tego co rozszyfrowałem to K)
    3 wolny
    4,5 przewód ostatni ( z tego co rozszyfrowałem to L)
    6 wolny
    7 ground
    8 +12V
    9 wolny

    Czy jest to poprawnie polutowane ??

    Z góry dziekuje za odpowiedz

    Pozdrawiam

  • #282 27 Maj 2009 21:46
    Kisiel401
    Poziom 11  

    Witam
    U mnie przez COM (stary laptop) wszystko chodziło dobrze. Natomiast przez przejściówkę COM/USB na laptopie, który ma tylko USB po paru sekundach zrywa połączenie. Może problem tkwi w przejściówce?
    Pozdrawiam

  • #283 29 Maj 2009 01:52
    york2006
    Poziom 12  

    przejsciowki maja to do siebie,ze zazwyczaj nie beda smigac z takimi fejsami.jesli prosto z com'a chodzi ok ,a na przejsciowce wogole,albo zrywa lacznosc,to wina przejsciowki.

  • #285 30 Maj 2009 23:46
    york2006
    Poziom 12  

    to wlasciwie na jedno wychodzi.tu tez masz usb,i kombinacje ze sterownikami.przeznacz ta kaske na karte pcmcia z portem rs232 i powinno smigac.gdyby sie okazalo ze kabelek masz wadliwy,zloz sobie fejs ze schematu,np. powielonego przeze mnie na 8 stronie tego tematu (nie sugeruj sie zaznaczonymi blednie elementami).zrob scisle wedlug schematu i bedzie smigac.ja robilem tym voile plus,wiec reszte tez obskoczy.

  • #286 18 Cze 2009 15:23
    Tęgi
    Poziom 9  

    Witam
    Wiem, że jest to powielanie tematu ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi a nie wiem już co zrobić. Zakupiłem ostatnio na allegro interfejs USB (ponieważ w lapku nie posiadam portu com) do sterownika AL 700. Problem polega na tym, że po połączeniu w krótkim czasie program rozłącza się. Próbowałem już różnych ustawień numerów portów za każdym razem z tym samym skutkiem (po czasie dłuższym, lub krótszym ale się wyłącza nie). Mimo wielokrotnych prób nie udało mi się ukończyć ani razu procesu kalibracji. Komunikacji dokonałem za pomocą A-mon 1.61, mam na kompie dwa systemy operacyjne (Vista i Xp) i na żadnym komunikacja nie trwa dłużej niż 2 min. Czego może to być przyczyną? Może jakieś sugestie co do zmiany ustawień przesyłu portów, czy może jest to kwestia programu? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

  • #287 19 Cze 2009 00:16
    york2006
    Poziom 12  

    sprobuj zmniejszyc predkosc portu com na ktorym chodzi fejs.jesli nie uda Ci sie uzyskac stabilnego polaczenia,poszukaj moze innej wersji programu.

  • #288 19 Cze 2009 01:08
    Teg
    Poziom 15  

    To bardzo częsty problem, niestety nie rozwiązany. Prawdopodobnie wynika on z samej budowy układu FT232 stosowanego w tanich interfejsach.

  • #289 19 Cze 2009 09:20
    Tęgi
    Poziom 9  

    Nic to będę dalej próbował i jeśli coś się uda to podzielę się swoimi doświadczeniami. Chciałem pozbyć się tego problemu kupując gotowy kabel i proszę. Ale tak szybko nie dam za wygraną:D Mam tylko prośbę żeby jeżeli komuś udało się nawiązać stabilne połączenie przez port USB, podzielić się informacjami na temat wersji programu oraz ustawień portu com w managerze urządzeń. Interfejs jaki zakupiłem znajduje się na tej stronie:
    http://www.allegro.pl/item659863793_interfejs_do_gazu_lpg_usb_wybrany_wtyk.html
    Czy fakt, że nie jest on ekranowany może mieć wpływ na zrywanie połączenie i czy można zrobić jakiś prowizoryczny ekran dla spróbowania?

  • #290 22 Cze 2009 18:04
    Tęgi
    Poziom 9  

    Dziś dowiedziałem się, że programy antywirusowe mogą zakłócić pracę interfejsu i należy je wyłączyć lub nawet odinstalować. Właśnie odinstalowałem i jak tylko spróbuję to dam znać jaki jest efekt.:idea:

  • #291 24 Cze 2009 22:04
    Tutmosis
    Poziom 12  

    Wpiąłem instalacje AEB 175 leonardo do xsary 1,6 8v plastikowy kolektor i wszystko by było fajnie gdyby nie to że musze to ustroństwo przeprogramować-douczyć. Kupiłem fejsa za 20zł, zdobyłem kompa z COMem zainstalowałem elpigaz i po walce z podłączeniem(za długie przewody od fejsa do centralki) uzyskałem połączenie i zmiana jaka dzięki temu nastąpiła to to, że: Brak sterownika, połączenie niemożliwe zmieniło sięcentralka niekompatybilna połączenie niemożliwe. BŁĄD 10

    Czy ktoś może potrafi powiedzieć co robię źle na podstawie tego co napisałem powyżej.

  • #292 25 Cze 2009 07:19
    blady114
    Poziom 9  

    Czy da się wykorzystać kabel usb od noki? Mam taki kabelek po telefonie chyba 6110.

  • #293 25 Cze 2009 12:55
    ghost2255
    Poziom 11  

    Da się wykorzystać kabel od siemensa, ericssona, czesto tez od samsunga, lg, ale niestety nie od NOKII, bo tam jest inna komunikacja.

    Co do łączenia przez przejściówkę USB-COM, to zawsze, albo prawie zawsze będzie zrywało połączenie.
    Ja specjalnie do regulacji mojego AL-700 zakupiłem laptopa z wyjściem COM, który pracuj na napięcie 15V i po podpięciu pod akumulator normalnie działa i ma stabilne połączenie przez com z AL-700.
    odżałowałem 180zł i mam święty spokój.

    Przykre, ale prawdziwe.

  • #294 26 Cze 2009 12:20
    aster
    Poziom 10  

    Niestety ale nie mogę się zgodzić z poprzednią wypowiedzią korzystam z przejściówki już dwa lata i nic mi nie zrywa połączeń.Być może wina leży po stronie przejściówki,bo na rynku jest kilka modeli i niektóre właśnie zrywają połączenia z al 700.Trzeba przy zakupie podjechać do sklepu i poprosić sprzedawcę aby udostępnił na chwilę do testów.Ja kupując tak zrobiłem,nie było żadnych problemów,wręcz przeciwnie bo niektórzy sprzedawcy znają temat.W zakładzie w którym montowałem gaz też korzystali z przejściówki i laptopa.

  • #295 26 Cze 2009 16:34
    Tęgi
    Poziom 9  

    Czy poza numerem portu zmieniałeś coś w ustawieniach portów com w managerze urządzeń? W miarę możliwości opisz sprzęt i sterownik jakiego użyłeś.

  • #296 27 Cze 2009 09:58
    ghost2255
    Poziom 11  

    aster napisał:
    Niestety ale nie mogę się zgodzić z poprzednią wypowiedzią korzystam z przejściówki już dwa lata i nic mi nie zrywa połączeń.


    To może napisz, na jakim chipiem masz tą przejściówkę, żeby iini mogli takiej poszukać i potestować.

    Mi na zwykłym prolificu nie działało.

  • #297 02 Lip 2009 19:31
    Tęgi
    Poziom 9  

    Witam, kolejny problem i pytanko zarazem:
    czy częste odpalanie pojazdu z układem autronic przy włączonej funkcji awaryjne LPG, na gazie, mogło skutkować uszkodzeniem układu? Problem polega na tym, że układ przestał w jakikolwiek sposób działać na gazie. Podczas gdy ustawiony jest rozruch na gazie samochód odpala i od razu gaśnie. Wygląda to więc tak, jakby podawał jakąś ilość gazu. Przełącznik pracuje bez widocznych niesprawności, słychać również elektrozawór na filtrze gazu, więc już nie wiem co może być przyczyną.

  • #298 03 Lip 2009 01:07
    Tutmosis
    Poziom 12  

    wszystkie 3 elektrozawory powinny sięotworzyć. Objaw jakby nie miał wystarczająco paliwa. a atuator w tym czasie się otwiera?

  • #299 03 Lip 2009 17:31
    Tęgi
    Poziom 9  

    Dzięki za podpowiedź, problem rozwiązałem połowicznie. Rzecz polega na tym, że zawiódł elektrozawór przy butli gazu. Po sprawdzeniu napięcia pojawia się ono po przełączeniu auta na gaz ale tylko na chwilę. Nie wiem jak być powinno, ale z braku czasu wyjąłem rdzeń elektrozaworu i teraz jest ok chociaż bez elektrozaworu w butli.

  • #300 04 Lip 2009 00:52
    york2006
    Poziom 12  

    napiecie powinno byc caly czas,a nie tylko przez chwile (podczas jazdy na gazie oczywiscie).zmierz na wyjsciu z centralki,czy tam rownierz jest tylko przez chwile.jesli tak,to sklanialbym sie ku jej uszkodzeniu.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo