Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kto chce zrobic interface do Autronica Al700

Tinny1 12 Paź 2005 21:20 217877 350
  • #61
    mkos1
    Poziom 29  
    Ależ Ty jesteś uparty !
    Czarny kabelek wcale nie jest masą a tylko Rx
    Brązowy to Tx a żółty to "masa".
    Przeczytaj dokładnie wątek !
  • Relpol przekaźniki
  • #62
    sliver1
    Poziom 22  
    witam ponownie.
    podlaczylem interfejs ale nie moge uzyskac komunikacji z centralka lpg:(
    czy polaczenie powinno juz byc po przekreceniu stacyjki czy dopiero po zapalaniu silnika???? przy zapalonym nie probowalem.
    po samym przekreceniu stacyjki sprawdzalem i zasilanie na wtyczce(taka sama jak ta ktorej foto zamiescil "TarzaN") pojawia sie ale tylko na kabelku zielonym(12V) i brazowym(5V), zolty to niby masa a na czarnym nic nie ma.
    ukladzik mam wg. schematu podanego przez "Nasu" (RS--LPG i wtyczki.jpg).
    Tx i Rx po stronie centrali najpierw podlaczylem tak jak jest na schemacie a pozniej zamienilem miejscami ale nie dalo to nic.
    moze cos jest nie tak z tym schematem?? macie jakis inny dzialajacy na bank z AL-700????
  • Relpol przekaźniki
  • #63
    viruskill
    Poziom 2  
    WITAM MAM PROBLEM BO ZAKUPILEM INSTALACJE OD KOLEGI KTORY MIAL POZAR W SAMOCHODZIE I SPALILA MU SIE WTYCZKA OD CENTRALKI LPG al-700 I NIEMAM WTYCZKI POTRZEBUJE OPIS PINÓW PO KOLEJI MOZE BYC KOLORAMI BYLBYM BARDZO WDZIECZNY
    A I JESZCZE JEDNO DA SIE JAKOS ZROBIC PRZELACZNIK BO TEZ SIE SPALIL TEN KTORYM SIE PRZELANCZA GAZ-BENZYNA
  • #64
    malum
    Poziom 23  
    michal_wawa napisał:

    A więc zrobiłem i działa - jedna uwaga masz zamieniony TX z RX'em na schemacie po stronie TTL.


    Czy mogę prosić o wersję polskojęzyczną powyższego opisu? A poważnie, to jestem raczej laikiem i nie bardzo wiem gdzie zostały zamienione te TX i RX. Mogę prosić o poprawiony schemat?
  • #65
    maximuz
    Poziom 2  
    A da się przerobić ten schemacik na usb zamiast rs232? POmocy
  • #66
    mkos1
    Poziom 29  
    maximuz napisał:
    A da się przerobić ten schemacik na usb zamiast rs232? POmocy

    Zadając to pytanie podejżewam, że zapewne nie posiadasz portu COM a jedynie dysponujesz USB.
    W takim przypadku jedynie Cię ratuje "konwerter" USB <=> COM a układu nie da się zbytnio przerobić lub będzie to nieopłacalne.

    Powodzenia !
  • #67
    malum
    Poziom 23  
    Co do konwertera jest problem.
    Posiadam interfejs, ale w laptopie nie mam gniazda COM.
    Zacząłem więc szukać innego rozwiązania.
    Skontaktowałem się więc z producentem interfejsu i dowiedziałem się, że jeśli w komputerze jest USB 2.0, a dzisiaj to już raczej standard, interfejs nie zadziała z taką przejściówką.
    Jestem jednak niedowiarkiem. Przetestowałem kilka różnych przejściówek i rzeczywiście nie działają.
    Nie dało nic odinstalowanie sterowników USB 2 czy stosowanie przejściówek, które działają tylko na USB 1. Efekt był zawsze identyczny - BRAK KOMUNIKACJI Z CENTRALKĄ.
    Podobno jedyne rozwiązanie w takiej sytuacji to kupno specjalnej przejściówki na PCMCIA, która kosztuje jednak tyle, co używany laptop starszej generacji nadający się do takiej regulacji idealnie.
    Szukam więc laptopa i tyle!
  • #68
    mkos1
    Poziom 29  
    malum napisał:
    .....Podobno jedyne rozwiązanie w takiej sytuacji to kupno specjalnej przejściówki na PCMCIA, która kosztuje jednak tyle, co używany laptop starszej generacji nadający się do takiej regulacji idealnie.
    Szukam więc laptopa i tyle!


    Kartę PCMCIA z portem RS232 kupisz chyba jednak taniej od jakiegokolwiek sprawnego laptopa.
    Zobacz przykładowo to:allegro
    Nie jest to co prawda tanie rozwiązanie :cry:
  • #69
    malum
    Poziom 23  
    mkos1 napisał:

    Kartę PCMCIA z portem RS232 kupisz chyba jednak taniej od jakiegokolwiek sprawnego laptopa.


    Kilka dni temu poszedł sprawny w 100% i kompletny Pentium 75MHz za 81 zł i Pentium 100MHz za ciut ponad 100zł.
    Do tego przesyłka ok 25zł i mamy komputer z Windowsem 95 albo nawet 98, twardym dyskiem ponad 1GB i wszystkimi potrzebnymi gniazdami.
    Jak dla mnie to wolę takie rozwiązanie niż PCMCIA za 150zł z przsyłką.
  • #70
    badyl4
    Poziom 14  
    moze by ktos dozocil rozrysowane plytki do tych schematow AL700 i OBD
    pozdrawiam
  • #71
    maximuz
    Poziom 2  
    Nie pocieszyliście mnie ale wielkie dzięki za odpowiedz
  • #72
    r_gustaw
    Poziom 12  
    drodzy forumowicze - czy któryś z kolegów podłączał centralkę AL 600 poprzez soft a-mon ? było wcześniej podobne pytanie ale zostało bez konkretnej odpowiedzi
  • #73
    TomPi
    Poziom 20  
    AL-600 nie pójdzie na a-mon'ie - do tego tylko tester (3 diody LED i kilka rezystorów. Tam nie ma co ustawiać . Mam gdzieś taki tester oryginalny - mogę zeskanować płytke i dać na forum.
  • #74
    mkos1
    Poziom 29  
    TomPi napisał:
    ...... Mam gdzieś taki tester oryginalny - mogę zeskanować płytke i dać na forum.


    Pobawiłbyś się może nieco i zrysował schemat do tego "ustrojstwa" ?
    Szukałem tego schematu juz od dawna i ... jak dotąd cisza.

    Pozdrawiam !
  • #75
    r_gustaw
    Poziom 12  
    TomPi dzisiaj mamy sobotę czyli troszku czasu masz wolnego no i masz już dwóch kibiców trzymających kciuki by Ci to skanowanie wyszło , a jak by dobrze policzyć to i do trzymania kciuków dołączył mój skorpiak z taką centralką AL 600 !
    Pozdrawiam
  • #76
    TomPi
    Poziom 20  
    Skoro jest zapotrzebowanie - to siądę i zeskanuję to ustrojstwo.
    Wieczorkiem powinno się coś udać zrobić.
  • #77
    nonicoos
    Poziom 10  
    witam

    zakupilem gotowy interfejs... firmy www.viaken.pl. Niestety ni cholery nie moge uzyskac komunikacji.

    Zamienialem juz Rx z Tx po stronie centralki... probowalem testu na hyperterminalu i nic... podalem na interfejs 12V z kompa... wtedy non stop jest na RX-TX +5V.

    Co moze byc nie tak???

    Wtyczka od centralki to ta sama sytuacja jak u tarzana i silvera1...

    Centralka AL-700... Amon 1.6..... jakies sugestie???

    Jak sprawdzic to Hyperterminalem.. bo przy zwarciu rx z tx nie wraca nic do mnie...

    A pomiar napiecia na centralce dal nie 12 V tylko od 15 do 16V.

    Przy czym lpg dziala w porzadku... w sensie pracuje na gazie.. choc nie tak, jakbym sobie tego zyczyl :)

    Bede wdzieczny za wszelkie sugestie...
  • #78
    mkos1
    Poziom 29  
    nonicoos napisał:
    ...zakupilem gotowy interfejs... firmy www.viaken.pl. Niestety ni cholery nie moge uzyskac komunikacji.

    Zamienialem juz Rx z Tx po stronie centralki... probowalem testu na hyperterminalu i nic... podalem na interfejs 12V z komputera... wtedy non stop jest na RX-TX +5V.

    Co moze byc nie tak???
    ....
    Jak sprawdzic to Hyperterminalem.. bo przy zwarciu rx z tx nie wraca nic do mnie......


    Witaj !
    Sprawdź na początek czy masz sprawny port RS'a i czy masz "echo" na terminalu po zwarciu RX'a i TX'a w samym gnieździe portu.
    A dopiero później będziemy szukać ew. przyczyn niedziałania interface'a.

    Pozdrawiam i Życzę Wesołych Świąt !
  • #79
    nonicoos
    Poziom 10  
    Witam mkos1

    Wzajemnie wesolych i spokojnych swiat...

    Echo na terminalu mam...

    Sprawdzilem rowniez razem z kablem... tez mam echo....

    Przy okazji sprawdzilem czy w kablu nie sa zamienione Rx z Tx - tez w porzadku....

    Na razie nie mam wiecej pomyslow...
  • #80
    master22221
    Poziom 11  
    Witajcie!
    Dzisiaj uruchomiłem interfejs i program Amon v.1,6. Po uruchomieniu programu i włączeniu stacyjki w pozycję zapłon nic sie w programie nie dzieje (a powinien podać komunikat: "połączony").

    Po włączeniu silnika pojawia się wreszcie ten komunikat "połączony" i pozornie wszystko działa, diody na interfejsie mrugają (mam wersję z Led-ami), ale po kilku minutach ledy przestają migotać i komunikacja z samochodem zrywa się (komunikat "niepołączony"). Po ponownym uruchomieniu silnika sytuacja się powtarza, co może być tego przyczyną?
    Dlaczego program podłącza się do auta dopiero po uruchomieniu silnika? W instrukcji stoi, że powinien już po przekręceniu kluczyka w 1 pozycję.

    Może zbyt długie przewody i straty sygnału? Z kompa do interfejsu ma ok. 1,5 m, ale z interfejsu do auta ok. 3,5 m. Może to za dużo?

    A może zła wersja Max232? Mam "MAX 232N".

    Elektrolity wstawiłem po 1µ/50V, może powinny być 10µ, albo 0,1µ?

    Kabelków raczej nie pozamieniałem, bo by się wcale nie łączył, prawda?

    Poradźcie coś...

    Pozdrawiam.
  • #81
    mkos1
    Poziom 29  
    master22221 napisał:
    ....Może zbyt długie przewody i straty sygnału? Z komputera do interfejsu ma ok. 1,5 m, ale z interfejsu do auta ok. 3,5 m.
    .....
    A może zła wersja Max232? Mam "MAX 232N".

    Elektrolity wstawiłem po 1µ/50V, może powinny być 10µ, albo 0,1µ?

    Kabelków raczej nie pozamieniałem, bo by się wcale nie łączył, prawda?
    ....


    Witaj !
    Jakbyś miał nawet i 20 mb kabla to powinno bez problemów chodzić.
    Zobacz na ustawienia portu RS232.
    Co do kondensatorów to popatrz na notę aplikacyjna zastosowanego u Ciebie układu i ... zastosuj wartości zalecane przez producenta.
    Kabli napewno nie pozamieniałeś - wówczas nie nawiazałby połączenia. Ale ja u siebie zwykle program uruchamiałem przy włączonej stacyjce i nie miałem żadnych problemów z komunikacją.

    Pozdrawiam !
  • #82
    master22221
    Poziom 11  
    Dzięki mkos1 za odpowiedź. Co to kondensatorów, to dla układu MAX 232 zaleca się 1µ, dla MAX 232A - 0,1µ. Sądziłem, że mój MAX 232N to "zwykły" MAX 232, więc zastosowałem 1µ.

    Co do ustawień portu COM to są standardowe: 9600 i reszta fabryczne. Chyba są dobre, bo podłączałem do niego również interfejs OBD2 do Opla i łączy się bezproblemowo i szybko. Ale i tak poeksperymentuję z buforowaniem portu, może trzeba zmniejszyć FIFO? Albo zmniejszyć prędkość? Bądź zwiększyć? A może ktoś ma inne pomysły lub spotkał się z podobnym objawem?

    Acha, jeszcze jedno! We wtyku do komputera przewody są połączene tylko do linii 2,3 i 5. Pozostałe są wolne. Może trzeba pomostkować pozostałe? Widziałem taką wersję gdzieś na forum: 1-6-5 razem oraz 7-8 razem, 9 - wolne.

    Mkos1 - a jak u Ciebie jest?

    Pozdrawiam.
  • #83
    mkos1
    Poziom 29  
    master22221 napisał:
    ... Co do ustawień portu COM to są standardowe: 9600 i reszta fabryczne. ....
    We wtyku do komputera przewody są połączene tylko do linii 2,3 i 5. Pozostałe są wolne. Może trzeba pomostkować pozostałe? Widziałem taką wersję gdzieś na forum: 1-6-5 razem oraz 7-8 razem, 9 - wolne....


    Witaj !
    Ja (podejzewam, że i tak samo wiekszość) mam też tylko wykorzystane piny 2,3 i 5 portu RS'a no i .... wszystko działa jak należy.
    Co do ustawień to ... tez mam "standart" - 115.2k, 8 bitów, brak parzystości, 1 bit stopu, sterowanie przepływen Xon/Xoff

    Pozdrawiam !

    P.S. Sprawdź zasilanie MAX'a
  • #84
    master22221
    Poziom 11  
    Witaj Mkos1!

    Proszę o radę w sprawie zrywania łączności z fejsem. Dokonałem przeglądu połączeń centralki Autronic AL-700 i znalazłem błąd instalatora, który powoduje, że łączę się z centralką dopiero po włączeniu silnika: czerwony przewód powinien być podłączony do +12V "po stacyjce" a został podłączony do kostki modułu zapłonu pod jego zasilanie, ale przecież tam +12V pojawia się dopiero po włączeniu silnika poprzez przekażnik pompy paliwa (K16 na schemacie)!!!!!!!

    Czy powinienem podłączyć się do prawdziwego +12V po stacyjce?

    Proszę o szybką odpowiedź ze wględu na wyjazd.
    Pozdrawiam.
  • #85
    mkos1
    Poziom 29  
    master22221 napisał:
    ....znalazłem błąd instalatora, który powoduje, że łączę się z centralką dopiero po włączeniu silnika: czerwony przewód powinien być podłączony do +12V "po stacyjce" a został podłączony do kostki modułu zapłonu pod jego zasilanie, ale przecież tam +12V pojawia się dopiero po włączeniu silnika poprzez przekażnik pompy paliwa (K16 na schemacie)!!!!!!!
    Czy powinienem przełączyć ten przewód we właściwe miejsce? Znalazłem pudełko z przekaźnikiem i układem scalonym oraz Led-em "made in Italy" z wyprowadzeniami:....

    A dlaczego tam się podłaczasz pod zasilanie konwertera ?
    +12V masz przecież wyprowadzone na kostce z AL700 i jest tam napięcie przez cały czas (cały czas jest tez wymagane zasilanie konwertera).

    master22221 napisał:
    ....Czy to jest element instalacji gazowej? A może element odcięcia zapłonu? ...

    Nie mam pojęcia do czego to ma służyć.
    master22221 napisał:
    ... czy mogę tu podłączyć czerwony przewód - do styku "+12V CS"? ...

    Podłącz konwerter tak jak najczęściej inni podłaczają czyli pod kostkę sterownika LPG i nie ma co wiecej "kombinować".

    Pozdrawiam !
  • #86
    master22221
    Poziom 11  
    Chyba mnie niezbyt dobrze zrozumiałeś. Ja się interfejsem do autronika podłączam do jego 4 pinowej kostki, prawidłowo. Tylko to Autronik jest źle podłączony do samochodu przez instalatora instalacji gazowej!!!! Ten czerwony przewód z Autronika powinien być połączony do plusa po stacyjce, a jest podpięty do "plusa po włączeniu silnika", czyli do zasilania pompy paliwowej, modułu zapłonu, wtryskiwaczy itd. W rezultacie Autronik "nie wie", że przekręciłem kluczyk w stacyjce i nie podłącza się w tym czasie do interfejcu i PCta, dopiero, gdy włączę silnik!!! A ponieważ zostaje źle podłączony (z uruchomionym silnikiem) więc się rozłącza, dobrze rozumuję? Podłączę ten przewód tam, gdzie powinien i powinno działać, prawda?
    Pozdrawiam.
  • #87
    TomPi
    Poziom 20  
    praktycznie to może to być tak podłączone - w zasadzie autronica się reguluje na pracującym silniku.



    do mkos1 - mam uszkodzony skaner i narazie nie mam jak zeskanować płytki testera - może podczas długiego weekendu siądę do tego.
  • #88
    master22221
    Poziom 11  
    Do TomPi: być może masz rację, że to nie ma znaczenia, kiedy autronik dostaje +12V, ale ponieważ mam problemy z utrzymaniem połączenia PC z autronikiem podczas regulacji, a nie wiem, co jest tego przyczyną, PC, fejs czy autronik chcę podłączyć wszystko wg instrukcji:
    A. Autronik do samochodu
    B. PC do autronika, w kolejności:
    1-program amon
    2-włączyć zapłon - nawiązuje połączenie
    3-uruchomić silnik
    4-przełączyć na LPG
    5-regulować....
    Ale jeśli znasz się na zagadnieniu to przeczytaj moje poprzednie wypowiedzi i spróbuj mi podpowiedzieć co jest nie tak, połączenia nawiązuje a po ok. 2 minutach zrywa. Napięcie na maxie +5V stabilizowane, MAX 232N, elektrolity 1µ/50V, parametry portu com - zmieniane na wszystkie strony - prędkosci, sterowanie przepływem, buforowanie FIFO, przewód między fejsem, a autronikiem 3,5m nieekranowany. Może to napięcie zasilające z modułu zapłonu jest zakłócone, np. są spadki lub przerwy w zasilaniu? Może zwiększyć wartość kondensatora filtrującego (mam 4,7µ/25V przed i za 7805)?
    Pomóżcie!

    Jeszcze dwa pytania:

    A. do czego w Astrze II 1600 ccm 16V powinien być podłączony brązowy przewód z Autronika AL-700 (sygnał prędkości obrotowej):

    1 - do wyjścia z komputera wtrysku na sterowanie świecą I cylindra?
    2 - do sygnału czujnika obrotów wału korbowego?
    3 - do sygnału prędkości obrotowej idącego do wyświetlacza - wskaźnika obrotów?

    Który z tych sygnałów powinien być podłączony?

    B. do którego styku w TPS w Astrze II 1600 ccm 16V powinien być podłączony czarno-żółty przewód - TPS ma 3 przewody, na schemacie oznaczone A,B,C? Dwa z nich są wspólne z innymi sensorami, a jeden idzie tylko do ECU, to ten?. Czy ten przewód podłączamy bezpośrednio, czy poprzez np. diodę lub układ na kondensatorze, który niweluje zakłócenia w przypadku uszkodzonego miejscami potencjometru TPS (mam schemacik takiego układu)? Pytam, bo u mnie instalator "zapomniał" podłączyć TPS, a sądzę, że powinien być podłączony.

    Pozdrawiam.
  • #89
    TomPi
    Poziom 20  
    Przewód brązowy - czyli tzw. obroty podłącz do przewodu sterującego pierwszą cewką. TPS najprościej sprawdź voltomierzem na włączontm zapłonie - jak będizesz dodawał "gazu" to będziesz miał zmianę napięcia - od około 0V do około 5V. Ja nigdy nie dawałem żadnych układów filtrujących na TPS.
  • #90
    master22221
    Poziom 11  
    Dzięki TomPi! Tak mam podłączony sygnał obrotów, ale chciałem sie upewnić, czy to dobrze. Czy parametr "typ sygnału obrotów" w programie A-Mon w zakładce Przełącznik ma coś z tym podłączeniem wspólnego? U mnie chyba jest 3 cylinder, ale teraz już nie pamiętam. No a TPS, przecież to oczywiste i proste sprawdzenie, sam powinienem na to wpaść, ale dzięki za potwierdzenie.
    Sprawdzam, czy wszystkie połączenia są poprawne, aby znaleźć przyczynę zrywania połączenia Autronica z PCtem.

    Obecnie ustaliłem, że gdy silnik nie jest włączony, ale kluczyk w pozycji zapłon, połączenie trwa i się nie zrywa. Podczas pracy silnika, połączenie jest zrywane po 2-3 minutach i trzeba się łączyć od nowa. Nie ma znaczenia, czy silnik jest zimny, czy ciepły. Z tego powodu zacząłem podejrzewać samochód, a właściwie połączenie Autronika z autem.

    Przetestowałem fejs na 2 różnych komputerach: laptopie i stacjonarnym - zrywa połączenia. Próbowałem zmieniać parametry portu com: prędkość, sterowanie przepływem oraz buforowanie FIFO - bez zmian. Znaczy to, że komputer jest niewinny.

    Wymieniłem w interfejsie kondensatory z 1µ na 10µ - bez zmian
    Zwiększyłem pojemność kondensatorów filtrujących napięcie zasilania +12V i za układem 7805 5V - bez zmian.

    Pozostaje mi tylko jeszcze wymiana kondensatorów z 1µ na 100n, wymiana MAX232 oraz skrócenie przewodu między fejsem a samochodem (teraz ma 3.5 m).

    Moje wątpliwości budzi również dziwne zachowanie się wskaźnika napięcia sondy lambda i wskaźnika mieszanki w programie A-Mon w zakładce Monitor. Otóż wskaźniki te nie oscylują blisko jakiejś stałej, średniej wartości np. 0,5V (praca na biegu jałowym), tylko skaczą od poziomu "Bogata mieszanka" ok. 0,7V do wartości 0,000V i zniknięcie zielonego paska przy ubogiej mieszance. Te skrajne wartości powtarzają się w cyklu ok. 5-7 sekundowym. Jest to bardzo dziwne, nieprawdaż? A może przewody: fioletowy i siwy z Autronika są odwrotnie podłączone do sondy lub raczej zwarte ze sobą (tych jeszcze nie sprawdzałem)? Czy wtedy silnik pracowałby poprawnie na benzynie i na LPG? Mój pracuje, poza tym, że jest mułowaty przy ruszaniu, jak się nagrzeje do temp. pracy 90 st. C. Może sonda uszkodzona? Co właściwie pokazują te wskaźniki: sygnał z sondy, czy z emulatora? Bo wygląda, że z emulatora przebieg prostokątny 0-0.7V, co przecież nie ma sensu.

    Sorki, za tyle pytań, ale mam tu dużo wątpliwości, proszę o odpowiedzi i pomysły.

    Pozdrawiam.