Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat b4 1996 2,0 problem z licznikiem - pokazuje bzdury

16 Sie 2006 14:51 3850 5
  • Poziom 39  
    Witam auto jak w temacie, po tygodniu na deszczu zbzikowała mi tablica wskażników, zakonczyło się tak że przestał prawidłowo działać liczniki i wskaźnik prędkości. Wskażnik potrafi nawet na posytoju skakać (przy włączonej stacyjce) do 220 km i co ciekawe w tym czasie nalicza kilometry na liczniku dziennym i ogólnym ( LCD ). w czasie jazdy nie pokazuje na stałe prędkości, choć czasami mu się poprawia i w zakresie od 60 do 120 zaczyna pokazywać sensownie. Gdzie szukać usterki - jak jest "napędzany ten licznik - bo chyba nie linką- pozostałę wskaźniki ok - obrotomierz, temperatura i stan paliwa. Zegar LCD też chodzi.Nie pomogło wyłacznie zasilania całości, inny pomysłów brak. Acha jak postałna słońcu to przestał wariować na postoju, czasem poskacze w czasie jazdy.
    Pomoooocyyyy
    Pozdr.J.
  • Poziom 21  
    jesli stal na deszczu mogla zamoknac elektronika, trzeba by wszystko dokladnie wysuszyc. pozdrawiam jakubwaba
  • Poziom 39  
    Rewelacyjna rada.........
    Proszę o pomoc praktyków - gdzie jest czujnik predkości - pewnie hallotron, powinien być wymienny z zespołem linki zwykłego prędkościomierza................ gdzie go szukac ?
    Pozdr.J.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    szukaj w skrzyni biegów-wtyczka 3 piny (+12v,sygnał,masa)
    sądze jednak że problem tkwi w liczniku i tam bym szukał usterki.one często lubią padać niestety
  • Poziom 14  
    adamjur1 napisał:
    Witam auto jak w temacie, po tygodniu na deszczu zbzikowała mi tablica wskażników, zakonczyło się tak że przestał prawidłowo działać liczniki i wskaźnik prędkości. Wskażnik potrafi nawet na posytoju skakać (przy włączonej stacyjce) do 220 km i co ciekawe w tym czasie nalicza kilometry na liczniku dziennym i ogólnym ( LCD ). w czasie jazdy nie pokazuje na stałe prędkości, choć czasami mu się poprawia i w zakresie od 60 do 120 zaczyna pokazywać sensownie. Gdzie szukać usterki - jak jest "napędzany ten licznik - bo chyba nie linką- pozostałę wskaźniki ok - obrotomierz, temperatura i stan paliwa. Zegar LCD też chodzi.Nie pomogło wyłacznie zasilania całości, inny pomysłów brak. Acha jak postałna słońcu to przestał wariować na postoju, czasem poskacze w czasie jazdy.
    Pomoooocyyyy
    Pozdr.J.


    Wg mnie musisz miec zalane liczniki. Dla pewnosci poprostu kup plyn do oczyszczania ukladow scalonych(1L 17 zl) wyciagnij i rozbiez licznik cala plyte wymyj w plynie nawet chocby szczoteczka do zebow wyszoruj. plyn paruje w locie. Pozniej fajnie zebys mial dostep do lutownicy w rodzaju air hota i wygrzal cala plyte stopniowo zwiekszajac temperature (ale max do 300C) wszystkie luity powinny sie jeszcze raz rozpuscic. Niektorzy przed wygrzewaniem samruja troche topniku wokol ukladow i mozesz to zastosowac.
    Raczej nie szukalbym uszkodzenia w silniczku bo nie pracowalby na postoju predkosciomierz (najwyzej obrotomierz) a ewentualnie we wtyczce licznika ktora tez przydaloby sie wymyc w plynie.

    Napisz jak poszlo
  • Poziom 39  
    Dzięki wszystkim za rady,wspierając sie dodatkowo forum VW początkowo zdiagnozowano impulsator ( przetwornik ruchu obrotowego na impulsy) zmieniłem na nowy ( o dziwi tylko 70 zł w serwisie VW kulczyk tradex - oczywiśie sam czujnik) i po zamontowaniu - klapa dalej nic.
    Ale zainteresowałe sie wtykiem instalacji i po zmierzeniu rezystancji - masa- + duża, masa sygnał duża, sygnał + bardzo mała ok 10 Ω rozpoczołem śledztwo w sprawie domniemanego zwarcia. I juz po ominieciu centralnego wtyku instalacji ( omomierz na stłe włączony między + a sygnał, w miejscu gdzie wiązka wchodzi pod akumulator poruszanie spowodowało zminę tej rezystancji na większą. Wymontowałem akumulator i dokładnie " pomieszałem wiązką- rezystancja wzrosła do ok 24 kΩ i to uznałem za zlokalizowanie usterki. I faktycznie po zmontowaniu akumulatora i jeździe próbnej -wszystko ok. Mam teraz zapasowy czujnik- impulsator i zlokalizowane miejsce ew. uszkodzenia wiązki. Niedawni miałem kolizję przodem, nie doszło do akumulatora, ale wstrząs był duży i może to spowodowalo usterkę.
    Usterka nie wyszła natychmiast p kolizji ( styczeń) tylko ujawniła się dużo później.
    To by było na tyle- temat zamykam.
    Pozdr.J.