Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator UNO 1.4. Nie świeci kontrolka ładowania, brak napięcia ładowania.

swa 16 Aug 2006 15:30 4285 16
  • #1
    swa
    Level 14  
    Witam!
    Objawy : nie świeci kontrolka ładowania ,brak napięcia ładowania.Po wymianie regulatora wszystko było OK jednak po przejechanu
    kilkuset metrow sytuacja się powtarza: brak Ladowania i nie świeci kontrolka.
    Mam pytanie czy mogło dojść do uszkodzenia nowego regulatora czy przyczyną tej sytuacji jest coś innego?



    SWA
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    swa
    Level 14  
    Jak takie zwarcie można usunąć czy wirnik do wymiany?
  • Helpful post
    #4
    gzresieknysa
    Level 20  
    Wymień pierścienie.Jeśli nie robiłeś takich rzeczy zleć to komuś , bo trzeba to solidnie zrobić.Zdjąć stare pierścienie i nałożyć nowe (a raczej wprasować całość) tak rzeby osiadły na tej samej wysokości i nie było bicia(centrycznie).Może być taki przypadek ,że jak wirnik stoi zwarcia nie ma a jak się kręci to siła odśrodkowa będzie powodowała zwarcie.

    Gietek
  • #5
    swa
    Level 14  
    Pomierzyłem pierścienie i w spoczynku nie wykazują zwarcia (oczywiście mogą zwierać przy obrotach).
    Mam jeszcze jedno pytanie :przy nieruchomym silniku nie świeci kontrolka ładowania - co jest tego przyczyną czy ponowne uszkodzenie regulatora?
    Pierwszy regulator ma zwarty tranzysor mocy w środku .Nowy chwile pracował i nie wykazuje tego zwarcia a mimo to kontrolka nie świeci.

    SWA
  • #6
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    czy między pierścieniami jest jakaś rezystancja?
  • #7
    swa
    Level 14  
    Miedzy pierścieniami jest około 4 omy.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    swa
    Level 14  
    Jeżeli zwarcie powstaje tylko przy obrotach to dlaczego przy wyłączonym silniku nie świeci kontrolka?
  • Helpful post
    #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    swa
    Level 14  
    Jęzeli elektrit ma racje co do zwarcia i ponownego uszkodzenia regulatora to zmuszony będe oddac alternator do naprawy .
    Prosze o wyjaśnienie co oznacza określenie "pręt uzwojenia wirnika".Czy jest to jeden z przewodów uzwojenia czy chodzi o połączenie uzwojenia z pierścieniami?
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #13
    mario1982
    Level 16  
    zpbacz dokładnie czy masz przejście między pierścieniem jednym a drugim i będziesz wiedział w czym rzecz.....a jak se niedasz rady poproś fachowców o to.....samemu nieznając śię możesz se tylko problemów narobic które potrząsna portwelem.....ale umiejetnośći twoich nieznam
  • #14
    swa
    Level 14  
    Rezystancja między pierścieniami jest około 4 omy
  • #15
    swa
    Level 14  
    Przyczyną uszkodzen były wytarcia na pierścieniach wirnika ktore powodowały iskrzenie na szczotkach regulatora i uszkadzanie go przy wyższych obrotach silnika .
  • #16
    mario1982
    Level 16  
    to nalezy temat zamknać kolego.........
  • #17
    swa
    Level 14  
    Przetestowałem dzisiaj auto na dłuższej trasie.Alternator pracuje poprawnie.Wystarczyło lekkie podtoczenie pierścieni.
    Dziekuje wszystkim za pomoc.Zamykam temat.
    SWA