Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator UNO 1.4. Nie świeci kontrolka ładowania, brak napięcia ładowania.

16 Sie 2006 15:30 3973 16
  • Poziom 14  
    Witam!
    Objawy : nie świeci kontrolka ładowania ,brak napięcia ładowania.Po wymianie regulatora wszystko było OK jednak po przejechanu
    kilkuset metrow sytuacja się powtarza: brak Ladowania i nie świeci kontrolka.
    Mam pytanie czy mogło dojść do uszkodzenia nowego regulatora czy przyczyną tej sytuacji jest coś innego?



    SWA
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Jak takie zwarcie można usunąć czy wirnik do wymiany?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Wymień pierścienie.Jeśli nie robiłeś takich rzeczy zleć to komuś , bo trzeba to solidnie zrobić.Zdjąć stare pierścienie i nałożyć nowe (a raczej wprasować całość) tak rzeby osiadły na tej samej wysokości i nie było bicia(centrycznie).Może być taki przypadek ,że jak wirnik stoi zwarcia nie ma a jak się kręci to siła odśrodkowa będzie powodowała zwarcie.

    Gietek
  • Poziom 14  
    Pomierzyłem pierścienie i w spoczynku nie wykazują zwarcia (oczywiście mogą zwierać przy obrotach).
    Mam jeszcze jedno pytanie :przy nieruchomym silniku nie świeci kontrolka ładowania - co jest tego przyczyną czy ponowne uszkodzenie regulatora?
    Pierwszy regulator ma zwarty tranzysor mocy w środku .Nowy chwile pracował i nie wykazuje tego zwarcia a mimo to kontrolka nie świeci.

    SWA
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    czy między pierścieniami jest jakaś rezystancja?
  • Poziom 14  
    Miedzy pierścieniami jest około 4 omy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Jeżeli zwarcie powstaje tylko przy obrotach to dlaczego przy wyłączonym silniku nie świeci kontrolka?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Jęzeli elektrit ma racje co do zwarcia i ponownego uszkodzenia regulatora to zmuszony będe oddac alternator do naprawy .
    Prosze o wyjaśnienie co oznacza określenie "pręt uzwojenia wirnika".Czy jest to jeden z przewodów uzwojenia czy chodzi o połączenie uzwojenia z pierścieniami?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    zpbacz dokładnie czy masz przejście między pierścieniem jednym a drugim i będziesz wiedział w czym rzecz.....a jak se niedasz rady poproś fachowców o to.....samemu nieznając śię możesz se tylko problemów narobic które potrząsna portwelem.....ale umiejetnośći twoich nieznam
  • Poziom 14  
    Rezystancja między pierścieniami jest około 4 omy
  • Poziom 14  
    Przyczyną uszkodzen były wytarcia na pierścieniach wirnika ktore powodowały iskrzenie na szczotkach regulatora i uszkadzanie go przy wyższych obrotach silnika .
  • Poziom 15  
    to nalezy temat zamknać kolego.........
  • Poziom 14  
    Przetestowałem dzisiaj auto na dłuższej trasie.Alternator pracuje poprawnie.Wystarczyło lekkie podtoczenie pierścieni.
    Dziekuje wszystkim za pomoc.Zamykam temat.
    SWA