Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
Optex
  • #31
    Ash Ketchum
    Level 27  
    Ostatnio znalazłem na allegro żarówki halogenowe typu H4 do auta firmy TUNGSRAM o nazwie DUOLUX (pewnie każdy zna, pełno tego na stacjach paliw). Te z aukcji wyglądały identycznie, pudełka też. Problem polega na tym ze mają one moc 130/90W zamiast 60/55W standardowo. Sprzedawca pisze że to nielegalne posiadać takie oświetlenie. Ale przecież one są zwykłe przezroczyste a nie jakies niebieskie, "ksenonopodobne" itp. Może ktoś wie cos w tej sprawie.
  • Optex
  • #32
    Zbysław
    Level 24  
    Nie są legalne, można je używać tylko np. na rajdach na odcinkach zamknietych.
    Każdy samochód posiada homologację i w niej są dopuszczalne typy zarówek.
    Przy stosowaniu żarówek o dwukrotnie większej mocy, płyna 2x większe prądy w obwodzie świateł i może nie przeżyć tego instalacja elektryczna.
  • Optex
  • #33
    Ash Ketchum
    Level 27  
    Nie pytałem o pobór prądu ale o legalność. Przecież one barwą światła nie różnią się od normalnych żarówek mniejszej mocy. Dlaczego więc są nielegalne.

    -----------------------------------------------------------------------------
    Dlaczego te halogeny 90/100W są nielegalne? Przecież świecą takim samym kolorem jak zwykłe. Dlaczego nazywacie je offroad? Dlaczego nie pozwala na ich użycie Policja? Nie są to żadne XENONOPODOBNE wynalazki ani niebieskie migotki tylko najnormalniejsze żarówki o wiekszej mocy. Czy one mogą oślepic gorzej niż normalne przy dobrze ustawionych światłach skoro sa zgodne ze standardem H4? Moim zdaniem poprawiają bezpieczeństwo bo świecą jaśniej. To BLUE VISION i wszelkie z niebieskim szkłem powinny być zabronione a nie zwykłe przezroczyste.

    ===========================================
    2 posty scalono
    j.
  • #34
    Skolmi
    Level 16  
    To wsadź trzy osoby do tyłu, jeszcze jedną do bagażnika, wymień jedną żarówkę na tą swoją 90/100W, nie zmieniaj wysokości reflektorów, stań 30 m przed samochodem; usiądź przy kompie i zmień swoją opinię, że mocniejsze żarówki nie oślepiają bardziej.




    PS. Ja się "bulbuję" Tungsramami Megalight :)


    Pzdr.
    Skolmi
    www.fordclubpolska.org
  • #35
    Ash Ketchum
    Level 27  
    Zrobiłem tę próbę najpierw na nieobciążonym aucie a potem na aucie z czterema kolumnami estradowymi 15" (25kilo każda). Dwie na tylnym siedzeniu i dwie w bagażniku (nie miałem kogo do posadzic w samochodzie :) i włączyłem swiatła używając żarówek:
    jedna standard duolux TUNGSRAM 55/60W
    druga DUOLUX MEGALIGHT Tungsram 100/130W
    Faktycznie ta mocna trochę oślepia ale za to świeci duuuuużo dalej.
  • #37
    Ulyssess
    Level 17  
    Witam. Może i ja dorzucę swoje trzy grosze. Mam założone setki w maluchu, oczywiście z przygotowana instalacja pod nie (przekaźniki i przewody ) oraz z wymienionymi reflektorami na nówki, od 2 lat i ostatnio jak kupowałem jedną bo się spaliła, to rozmawiałem ze sprzedawcą na temat - co na to Policja. Mówił że sprzedaja ich takie ilości że gdyby rzeczywiście Policja czepiała się takich żarówek to by 50% kierowców miało zabrany dowód rejestracyjny. :D Swiatła u mnie, po regeneracji okablowania, świecą dużo bielszym i mocniejszym światłem i miałem juz od czasu zamontowania setek kilka kontroli policyjnych i nie przyczepili sie ani razu, a sprawdzali głównie swiatła i kierunki ( jak to w maluchu).

    Pozdroofka Piotrek
  • #38
    ladamaniac
    Level 39  
    Ja z kolei zmieniałem ze zwykłych na SilverVision 55/60W Philipsa. Po wymianie pierwszej żarówki klient stwierdził, że porównamy jak świeci nowa i "stara". Różnica była zaje...sta! A też chciał zmienić na mocniejsze. Zresztą niektóre auta mają słabe oświetlenie "od urodzenia"
  • #39
    Ulyssess
    Level 17  
    ladamaniac wrote:
    Zresztą niektóre auta mają słabe oświetlenie "od urodzenia"


    He, he szczególnie kaszlak ale jak sie chce to wszystko można zrobić nawet za niewielkie pieniądze.

    Pozdr. Piotrek
  • #40
    r4pc10
    Level 15  
    Witam!

    Dzisiaj zakupiłem żarówki Philips GT-150, trzeba przyznać, że różnica w wyglądzie jest od razu zauważalna :) Co do praktyczności tych żarówek to zdam relację za kilkda dni kiedy to będę się poruszać nocą.
    Zakupiłem je ze względu, na to że jazda nocą na zwykłych żarówkach H4 [takie z markietów] była koszmarem!!! Widoczne były tylko znaki, drogi prawie wogóle! Światła miałem ustawione aby nie było wątpliwości. Z początku myślełem, że wymiana postojówek choć trochę zmieni oświetlenie [dawały brzydkie pomarańczowe] zmieniłem je na ledy niebieskie. Poprawił się tylko wygląd.
    Obecnie z tymi Philipsami nie dość, że klosze wyglądają znacznie ładniej to na dodatek w dzień zimowy droga jest znacznie lepiej oświetlana [oczywiście bez utraty oświetlania znaków]. Albo to autosugestia albo warto było wydać te 78zł na porządne żarówki...

    Pozdrawiam.
  • #41
    Ash Ketchum
    Level 27  
    A co sądzicie o 100/55W? Moc krótkich ta sama a długich dużo wyższa przez co dalej świeci i lepiej drogę widać kiedy potrzeba.
  • #42
    pulikow
    Level 20  
    Do KAFARO:

    I dla ciebie najważniejsze, że masz duuuużo watów na żarówkach.
    Nie istotne jest czy jadący z naprzeciwka coś widzą czy nie ...

    No może pewnego dnia zacznie to być dla Ciebie istotne jak jakiś gościu (może trochę starszy, z już nie tak dobrym wzrokiem) wyjedzie ci na czołówke. Może wtedy go zmieciesz snopem kilkusetwatowego światła.

    Kiedyś, jak ktoś zapomniał wyłączyć światła drogowe to się mu migało i gość gasił, teraz nie ma sensu migać bo z reguły geniusz z naprzeciwka wtedy miga drogowymi aby pokazać ... (power). Ostatnio taki mi właśnie pokazał - i powiem wprost: jak gościu włączał drogowe to w zasadzie nie było wielkiej różnicy w jasności od świateł mijania.


    PS: BMW to fajna marka, ale nie wiedziałem, że BMW jest homo - w końcu z obrazka wynika że się pie... z VW?
  • #43
    r4pc10
    Level 15  
    Fakt... Z mocą nie ma co przesadzać. Lepiej zakupić jakieś zarówki o bielszym świetle i z lepszą geometrią niż ładować kasę w xxxW świateł drogowych/mijania. Sam miałem czołówkę i wiem czego się można spodziewać [nikomu nie polecam - wypadek w styczniu i jeszcze się nie zrehabilitowałem]. Oślepiające światła z naprzeciwka działają na człowieka jak żarówka na ćmę - odruchowo zaczynamy zjeżdżać do żródła światła [w tym przypadku do jadącego samochodu z naprzeciwka], a wiadomo czym to się może skończyć jak w odpowiednim czasie nie dostrzeżemy, że zaczynamy zbliżać się środka jezdni, albo co gorsza że już go przekroczyliśmy...
  • #44
    blackpower
    Level 17  
    Dokładnie popieram, a tych gnojków co laduja HID-y do swoich samochodow bez urzadzen stabilizujacych lampe to bym ubil na miejscu.
    Nie wiem jak was, ale mnie nawet HID montowany seryjnie tak zaj... oslepia w nocy ze musze oczy mruzyc. Szkoda ze policja nie zwraca uwagi na to.
  • #45
    pyznar
    Level 14  
    Jade sobie poznym wieczorem, w moim kierunku zbliza sie pojazd na drogowych, mrugam zeby zmienil swiatla, a on mruga do mnie walac jeszcze mocniej i wtedy wiem ze jednak mial wlaczone swiatla mijania. Zwalniam, a on przejezdza obok i widze ze to ...... maluch. Nic tylko zawrocic i przeprowadzic takiemu cwiczenia doszkalajace. Takie spotkania zdazaja mi sie dosc czesto(niekoniecznie jest to maluch, ale nigdy auto mlode). Specjalisci od tuningu swietlnego uzywajcie mozgu, nie jestescie sami na drodze, jak juz koniecznie musicie miec silniejsze zarowki, to dbajcie o ustawienie reflektorow !!

    Pozdrawiam.
  • #46
    r4pc10
    Level 15  
    Zgadzam się! Jak już są jakieś super mocne światła to dlaczego bez stabilizatorów? Albo dlaczego są źle ustawione? Ci ludzie nie zdają sobie sprawy jakie szkody mogą wyrządzić na drodze! A co gorsza sobie! [mówie o tym maluchu z pseudo ksenonami]. Przecież przy czołówce nie wiele by z tego malucha zostało i nawet mocne światła by mu nie pomogły.

    P.S.
    Proponuję takim amatorom tunningu świateł mijania/drogowych zainstalowanie sobie na masce szperacza skierowanego do kabiny. Może zobaczą co to znaczy oślepianie...
  • #47
    Ulyssess
    Level 17  
    pyznar wrote:
    Jade sobie poznym wieczorem, w moim kierunku zbliza się pojazd na drogowych, mrugam zeby zmienil swiatla, a on mruga do mnie walac jeszcze mocniej i wtedy wiem ze jednak mial wlaczone swiatla mijania. Zwalniam, a on przejezdza obok i widze ze to ...... maluch.

    Pozdrawiam.


    witam ponownie.
    Dlatego u siebie najpierw wymieniłem reflektoryna nowe(20 PLN sztuka) bo wiekowe oczy malucha są zmatowiałe i jeśli są porysowane szkła to bardzo rozpraszają strumień swietlny i nie ma wyraźnej granicy swiatła i cienia na mijania. Jeżdże na setkach od 2 lat, jak pisałem, i jeszcze nikt mi nie mrugał - dobre i czyste reflektory plus dobrze ustawione i nie ma problemu.

    Pozdroofka Piotrek
  • #48
    r4pc10
    Level 15  
    W zasadzie to podstawa mieć nie naganne reflektory w aucie. Ale mimo wszystko nie polecam setek! A to ze wzgędu, że nie wnoszą znacznie dużej ilości światła w stosunku do zwykłych H4 a pobierają znacznie więcej prądu.

    P.S.
    Gdzie mogę znaleźć opis ustawiania świateł? Po wymianie żarówek wydaje mi się, że przydała by się korekta :)
  • #49
    mkaminski100
    Level 18  
    No to i ja się dołącze. Mam 2 Astry i jedna ma 55/60, a druga 100/95. Szczerze to oprócz mocniejszego rozświetlenia nie zauważyłem żeby świeciły dalej czy lepiej. Po prostu świeca mocniej co wiele uznaje jako lepiej. Nie wiem jakie wrażenia ma jadący z naprzeciwka, ale niemiłe.
    Co do uszkodzeń to nie znam osoby której pękł by klosz czy zmatowiał obłysnik. Nie namawiam i uważam, że bardziej racjonalne sa 60/55 bo zasięg jest ten sam.
    Co do "ksenonów" to nie ma u nas jeszcze przepisów, ale np kolesie (polacy) mający auta rejestrowane w Niemczech zakładają normalne lampy na czas przeglądu bo u nich przepisy mówia jasno kto ma możliwośc montażu ksenonów. U nas trzeba poczekać.
    Jeśli chodzi o same żarówki to kupując od tego samego producenta można kupić zupełnie różne (różnie świecące). Ma tak szczególnie Philips i Tungsram, bo kupując w 2 żarówki tej samej firmy widać różnice podjeżdzając do ściany i patrząc na granicę światła.
    No i ostatnie: Jeśli spali się jedna żarówka to trzeba ją od razu wymienić po spalą sie kolejne. Może za wysokie napięcie, ale tak jest.
  • #50
    r4pc10
    Level 15  
    mkaminski100 wrote:

    Co do uszkodzeń to nie znam osoby której pękł by klosz czy zmatowiał obłysnik.


    Dzieje się tak dlatego, że żarówki 100/90W mają większy pobór prądu i oddają znacznie więcej ciepła. Klosze pękają od temperatury do której nie są przystosowane. To samo się dzieje z odbłyśnikiem. Gdy nie wytrzyma temperatury może się zacząć rozpuszczać czego efektem będzie zmatowiała powierzchnia.
    Pan ma nowszy samochód więc pewnie te uszkodzenia u Pana nie wystąpią, ale przy zamontowaniu w jakichś autach wiekowych [powyżej 10lat] przy dłuższej jeździe na światłach takie uszkodzenia mogą się pojawić.
  • #51
    blackpower
    Level 17  
    Quote:
    Co do "ksenonów" to nie ma u nas jeszcze przepisów, ale np kolesie (polacy) mający auta rejestrowane w Niemczech zakładają normalne lampy na czas przeglądu bo u nich przepisy mówia jasno kto ma możliwośc montażu ksenonów. U nas trzeba poczekać.


    Nie zgadzam się. Czytałem troche na ten temat i jest to nielegalne w Polsce. Chyba ze kupimy HID-y w komplecie ze stabilizatorami i spryskiwaczami lamp.
  • #52
    mkaminski100
    Level 18  
    Martwy przepis!! W Polsce nie ma ani jednego przypadku gdzie nakazanoby zdjęcie "ksenonów" lub nałożonoby mandat. Pełno jest na drogach aut oślepiających biało-niebieskim światłem i nikt nic z tym nie robi (tak jak z oślepiającymi uczestnikami-szczególnie źle wyregulowane światła). Pół biedy jesli zmienione są klosze na oryginalne z ksenonem (np BMW mojego kolegi), ale są i takie gdzie do normalnego wkłada się tylko żarówke ksenonową!!
    Czy jakakolwiek stacja diagnostyczna sprawdza takie "detale" bo ja nigdy nie słyszałem tak jak sprawdzanie 100/95? Światła mają być, a jak upierdliwy to sprawdzi czy równo.
    Przepis nakazujący posiadanie czujników wynika z homologacji auta i nakłada na samochód wyposażony w ksenony obowiązek instalacji automatycznego poziomowania i spryskiwaczy reflektorów (lub systemu ich czyszczenia). Poza tym nasza ukochana władza dopiero w zeszłym roku naprawiła bubel pozwalający na jeżdzące choinki (samochody oświetlone w każdy możliwy sposób). Było tak samo, że przepis homologacyjny zabraniał montowania dodatkowego oświetlenia, a policjant mógł "napukać" klientowi który miał tak przebajerzone auto. Nie miał "paragrafu"! Teraz przepisy o ruchu drogowym wyraźnie normują ściemniane szyby, przyciemniane lampy, dodatkowe oświetlenie, normy hałasu z tłumika itp. Kolej na ksenowy, ale jak napisałem nie ma przpisu mówiącego że policjant ma prawo zabrac dowód za taki bajer (zresztą jak on bidny ma sprawdzić czy jest tam czujnik?)
    Nie dam sobie ręki obciąć, ale jak ostatnio czytałem Kodeks Drogowy to pozwala na jazdę samochodu ze światłami o barwie żołtej lub białej. A jak okreslisz ksenon? Czyli w myśl prawa i to jest zabrobione.
    Co do odbłyśników to stare auta i bez dodatkowych watów gubią chrom i matowieją im klosze. Wiem,że topią się przewody i kostki bo są tandetne.
  • #53
    r4pc10
    Level 15  
    mkaminski100 wrote:

    Co do odbłyśników to stare auta i bez dodatkowych watów gubią chrom i matowieją im klosze. Wiem,że topią się przewody i kostki bo są tandetne.


    Nie tandetne tylko nie przystosowane do odpowiedniej ilości amperów! Po co montować seryjnie droższe grubsze kable i kostki skoro nie są potrzebne? Każdy to może przecież zrobić we własnym zakresie.

    Co do przepisów to się zgadzam. Dziurawy system prawny... [bez komentarza]

    P.S.
    Ralecja z testu żarówek Philips GT-150 power2night po przejechaniu kilku kilometrów nocą [większy odcinek w przyszłym tygodniu :D]. Widoczność niesamowita, nikogo nie oślepiałem [chyba, że innemu kierowcy nie chciało się błyskać]. Mam całkowicie oświetloną drogę przed sobą [ciężko mi powiedzieć na ile metrów, ale wystarczająco aby dobrze widzieć], ze znakami bez problemu odbijały światło [widoczne z dość daleka]. I w jakiś sposób te żarówki zmniejszyły oślepianie mnie przez innych kierowców z HID'ami! Jedyne do czego można się przyczepić to niebieska poświata w kloszu [pewnie to w większości zasługa niebieskich postojówek - a właśnie, może mi ktoś powiedzieć czy niebieskie ledy zamiast przednich postojówek są dozwolone? {oczywiście nie błyskają mi jak stroby ;p}]. Światło jest prawie białe, a nie żółte jak w innych żarówkach.
  • #54
    mkaminski100
    Level 18  
    Dziwne że częśc aut nie ma problemów z 100/95 a w częsci palą się przewody... Kable które nie sa z miedzi (omiedziowane), z minimalnie mniejszą średnicą, słabo zaciskane złącza- to powoduje palanie się instalacji. Nie wspomnę już o domowych mechanikach wkładających mocne lampy i nie mających dobrej masy- a wielu już jakich widziałem.
    O ile wiem to niebieskie postojówki są nielegalne. Zresztą czy warto się kłócić w nocy daleko od domu z policjantem idiotą który nakarze Ci zmianię diód. Mi kiedyś w deszczu kazał wyciągnąć zarówkę i mu pokazac czy ma atest (jakby się na tym znał i wiedział jakie są polskie). Odpuścił dopiero jak spisałem jego numer i kazałem zrobić protokół. Bał się że zapłaci za żarówki (miałem wtedy z żółto-niebieską poświatą).
    Gdzie kupiłeś te żarówki i w jakiej cenie?
  • #55
    r4pc10
    Level 15  
    Narazie w zapasie woże ze sobą W5W. W razie potrzeby będzie można przełożyć ledy i wsadzić zwykłe :) Żarówki kupiłem w sklepie motoryzacyjnym u mnie w mieście i zapłaciłem za nie 78zł [trochę dużo, wiem - ale się opłacało].
  • #56
    chello
    Level 11  
    Jesli chodzi o wszelkie zarowki 100W,to ze maja wieksza moc to nie musi znaczyc ze lepiej beda oswietlaly droge.Najwieksze znaczeenie dla oswietlenia drogi ma to z jakich materialow jest zrobiony zarnik i jaki gaz jest umieszczony w zarowce. Lampa wyladowawcza xenon ma moc 35W a mimo to zadna nawet najmocniejsza zwykla zarowka nie bedzie tak oswietlala drogi z tego powodu ze xenon daje niesamowicie przenikliwy promien swiatla.Po mimo tego jesli reflektor nie jest zrobiony z trwalych materialow to moze go delikatnie mowiac ch..... strzelic. Co moge powiedziec oo zarowkach 55w to:

    -zarowki typu lumiko,plasma xenon,farenhait,zenon itp. Swieca przewaznie gorzej od standardu,sa to mianowicie zykle zarowki zabarwione na niebiesko:|.Wiekszosc z nich swieci mdlym swiatlem,nie polecam nikomu
    -philips blue vision(O..cool blue,H..blue lite)3900K swieca jakies 25% lepiej od standardowych zarowek,tylko nie wiem czemu znalazla tam sie nazwa blue,bo swieca bialo-zoltawym swiatlem
    -silver vision,silverstar :3700K poprawa jakies 30%,zoltawe swiatlo
    -philips vision+(T... megalight+60) polecam e te zarowki pomimo krotrzej zywotnosci,poprawa widocznosci jakies 35-40%,barwa zoltawa

    Obecnie czekam na zamowione xd5 5800K 55W H7,jeszcze tych zarowek nie testowalem i Piaa,ale te bede mial dopiero za miesiac. Jak kogos beda interesowaly wyniki testu to prosze dac znac.Pozdrawiam
  • #57
    nacuna
    Level 12  
    chello wrote:
    Co moge powiedziec oo zarowkach 55w to:

    -zarowki typu lumiko,plasma xenon,farenhait,zenon itp. Swieca przewaznie gorzej od standardu,sa to mianowicie zykle zarowki zabarwione na niebiesko:|.Wiekszosc z nich swieci mdlym swiatlem,nie polecam nikomu
    -philips blue vision(O..cool blue,H..blue lite)3900K swieca jakies 25% lepiej od standardowych zarowek,tylko nie wiem czemu znalazla tam się nazwa blue,bo swieca bialo-zoltawym swiatlem
    -silver vision,silverstar :3700K poprawa jakies 30%,zoltawe swiatlo
    -philips vision+(T... megalight+60) polecam e te zarowki pomimo krotrzej zywotnosci,poprawa widocznosci jakies 35-40%,barwa zoltawa

    Obecnie czekam na zamowione xd5 5800K 55W H7,jeszcze tych zarowek nie testowalem i Piaa,ale te bede mial dopiero za miesiac. Jak kogos beda interesowaly wyniki testu to prosze dac znac.Pozdrawiam

    Witam. Wlasnie sie zastanawiam nad kupnem zarowek H4 HID XD5 5800K 55W/60W. Zastanawia mnie jedno, czy one sa legalne?
    Bo chcialem je wstawic do mojego Fiata Sieny.
    Prosze o odpowiedz, poniewaz nie chce miec problemow z policja itp
    Oto link do allegro.pl
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=36962206
    PS. Jak link nie dziala to wpisz w wyszukiwarce na allegro slowo "xd5" to ci znajdzie
  • #58
    chello
    Level 11  
    [/quote]
    Witam. Wlasnie się zastanawiam nad kupnem zarowek H4 HID XD5 5800K 55W/60W. Zastanawia mnie jedno, czy one sa legalne?
    Bo chcialem je wstawic do mojego Fiata Sieny.
    Prosze o odpowiedz, poniewaz nie chce miec problemow z policja itp
    Oto link do allegro.pl
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=36962206
    PS. Jak link nie dziala to wpisz w wyszukiwarce na allegro slowo "xd5" to ci znajdzie[/quote]

    Witam oczywiscie ze sa legalne,nielegalne sa wszelkie zarowki o mocy 100W. A jesli chodzi o barwe to 5800 i duzo duzo wiecej maja prawdziwe xenony wiec policja nie ma prawa sie czepiac.Pozdrawiam
  • #59
    nacuna
    Level 12  
    chello wrote:
    Witam oczywiscie ze sa legalne,nielegalne sa wszelkie zarowki o mocy 100W. A jesli chodzi o barwe to 5800 i duzo duzo wiecej maja prawdziwe xenony wiec policja nie ma prawa się czepiac.Pozdrawiam

    A jak sie sprawuja twoje XD5? Jest jakas roznica miedzy Phillips Vision+ od XD5? Ktore jasniej swieca i lepiej w ciemnosciach? A czy miales klopoty z policja?
  • #60
    chello
    Level 11  
    Te zarowki mam dopiero od wczoraj ,jeszcze nie zrobilem porownan,na oko moge stwierdzic ze lepiej oswietlaja droge od standardu o jakies 30%,jednak charakterystyka oswietlenia jest zupelnie inna,ich swiatlo rownomiernie rozklada sie na drodze i pomimo wrazenia ciemnofioletowego oswietlenia,daja strumien bardzo przenikliwy-najlepiej widac na dlugich swiatlach.
    A do philipsow vision plus raczej ich nie mozna porownac,predziej porownalbym z philipsami blue vision i moge powiedziec ze mniejwiecej podobnie oswietlaja droge tylko ze przy xd5 zarowki philipsa swieca na zolto