Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Halogeny H4 90/100W

13 Gru 2004 00:13 48292 144
  • #61 13 Gru 2004 00:13
    nacuna
    Poziom 11  

    chello napisał:
    Te zarowki mam dopiero od wczoraj ,jeszcze nie zrobilem porownan,na oko moge stwierdzic ze lepiej oswietlaja droge od standardu o jakies 30%,jednak charakterystyka oswietlenia jest zupelnie inna,ich swiatlo rownomiernie rozklada się na drodze i pomimo wrazenia ciemnofioletowego oswietlenia,daja strumien bardzo przenikliwy-najlepiej widac na dlugich swiatlach.
    A do philipsow vision plus raczej ich nie mozna porownac,predziej porownalbym z philipsami blue vision i moge powiedziec ze mniejwiecej podobnie oswietlaja droge tylko ze przy xd5 zarowki philipsa swieca na zolto

    A na jaki kolor swieca Philipsy Vision+? Co jest lepszy? XD5 czy Vision+? Waham sie miedzy tymi 2. A moze wybrac Philips GT 150? Ktory z nich jest lepszy?

  • Relpol
  • #62 13 Gru 2004 00:53
    chello
    Poziom 11  

    To musisz sie zastanowic na czym ci naprawde zalezy,jak chcialbys miec mocniejsze oswietlenie to wybierz V+,a jak zalezy ci na efekcie wizualnym i chcesz odrobine poczuc ze jezdzisz"na xenonie" to wybierz xd5. Dla mnie osobiscie przyjemniej sie jezdzi na xd5

  • #63 13 Gru 2004 01:08
    nacuna
    Poziom 11  

    chello napisał:
    To musisz się zastanowic na czym ci naprawde zalezy,jak chcialbys miec mocniejsze oswietlenie to wybierz V+,a jak zalezy ci na efekcie wizualnym i chcesz odrobine poczuc ze jezdzisz"na xenonie" to wybierz xd5. Dla mnie osobiscie przyjemniej się jezdzi na xd5

    Szczerze mowiac zalezy mi WYLACZNIE na oswietleniu drogi, bo na moich obecnych nic nie widze :( Co do jazdy na "xenonie" to i tak nie mam sie czym chwalic majac fiata siene. A co bys wybral? V+ czy GT150 a moze 3-in-1? Ktory z nich daje lepsze swiatlo?

  • #64 13 Gru 2004 01:15
    chello
    Poziom 11  

    Jesli zalezy ci wylacznie na mocy swiatla to wybierz V+ .gt150 i 3 in 1 to juz sa chwytami reklamowymi

  • #65 13 Gru 2004 01:17
    r4pc10
    Poziom 15  

    Ja polecam GT-150. Mając w aucie jakies poprzednie też Philipsa [za poprzedniego właściciela, nie wiem co to było ale kawałek bańki był niebieski] nie dawały ładnego i skutecznego oświetlenia drogi. Dopiero GT-150 poprawił kolor światła i skuteczność. Nie wiem co to były za poprzednie żarówki, ale może ktoś z forumowiczów będzie wiedział [podaje dokładnie to co pisze na żarówce Philips H4 12342 VP 12V 60/55W 2C3U 03 14 Germany]. Hmmm... Czyżby to były Vision+???

    chello napisał:
    Jesli zalezy ci wylacznie na mocy swiatla to wybierz V+ .gt150 i 3 in 1 to juz sa chwytami reklamowymi

    No nie powiedziałbym, że GT-150 to chwyt reklamowy... Czytaj wyżej.

  • Relpol
  • #66 13 Gru 2004 01:27
    chello
    Poziom 11  

    To napewno chodzilo o Vision plus,musisz jednak wziac poprawke na to im wiekszy zarowka ma staz tym bardziej zarniki sie oslabiaja i swieci gorszym swiatlem. Zarowki Gt150 sa bardzo dobre tylko ich problemem jest szybkie przepalanie sie

  • #67 13 Gru 2004 01:42
    nacuna
    Poziom 11  

    chello napisał:
    To napewno chodzilo o Vision plus,musisz jednak wziac poprawke na to im wiekszy zarowka ma staz tym bardziej zarniki się oslabiaja i swieci gorszym swiatlem. Zarowki Gt150 sa bardzo dobre tylko ich problemem jest szybkie przepalanie się

    Szybkie przepalanie sie tzn ile czasu wytrzymuja? Rok, dwa a moze wiecej?

  • #68 13 Gru 2004 01:46
    chello
    Poziom 11  

    Roku przy czestym uzytkowaniu wydaje mi sie ze moga nie wytrzymac,jednak zalezy to tez od instalacji elektr samochodu i montazu zarowki,jak dotkniesz zarowke przy montazu gola reka to moze ci sie nawet po ttygodniu przepalic

  • #69 13 Gru 2004 01:53
    nacuna
    Poziom 11  

    chello napisał:
    Roku przy czestym uzytkowaniu wydaje mi się ze moga nie wytrzymac,jednak zalezy to tez od instalacji elektr samochodu i montazu zarowki,jak dotkniesz zarowke przy montazu gola reka to moze ci się nawet po ttygodniu przepalic

    A czemu GT150 'zyje' krocej od V+? Ktory z nich daje lepsze efekty na drodze?

  • #70 13 Gru 2004 23:43
    nacuna
    Poziom 11  

    krisxxl napisał:
    Lepiej zostań przy standardowej mocy i wyreguluj sobie porządnie światła (ale nie na drzwiach stodoły tylko w solidnym warsztacie). I na koniec jeszcze jedno. Przy żarówkach ze zwiększoną mocą spotkanie z niebieskimi misiami, kończy się w najlepszym wypadku upomnieniem i wymianą żarówek pod okiem pana policjanta a w najgorszym mandacikiem i rekwiracją dowodu rejestracyjnego. W razie jakiegolwiek wypadku masz mizerne szanse, że się wymigasz.

    Co znaczy wyregulowac swiatla?Jak to sie robi i gdzie to mozna zrobic?Ile to kosztuje?Jak co policjant zabierze dowod to co wtedy?Jak mozna je oddzyskac?Sorry za lamerskie pytanie itp
    Autorol napisał:

    Słabe swiecenie reflektorów w samochodach po3-5latach eksploatacji auta jest sowodowane poczęści osadem na odbłyśniku i szkle reflektora, ja poczyściłem szmatką na druciku i pomogło

    Co to jest odblysnik i szklo reflektora?Moglbys zamiescic jakies zdjecie, ktore pokazuje gdzie co sie znajduje?
    Cytat:

    Fiaty mają długi obwód od aku do lampy, po drodze 3 wyłączniki co w efekcie daje około 10%spadku napięcia,to moze być powód tak zadziwiającej zywotności w moim przypadku 0X

    Czy takie spadek napiec przyczynia sie do slabszego swiecenie zarowki?
    Co to jes to "0x"?
    mdcs napisał:

    ...regulator mam dobr - napięcie nie przekracza 14,4V. Faktem jest jednak, że zarówki typu BlueVision, VisionPlus, Silverstar. CoolBlue itp.... mają nieco skróconą żywotność kosztem wyższej temperatury barwowej światła. WIdać to nawet po datashet'sach...

    co to sa te datashet'y?
    Cytat:
    Chcę zmienić moje Philips Vision+ (55/60W)
    na Philips Rallye (90/100W). Czy wysoka temperatura nie uszkodzi mi reflektorów? Jeśli ktoś miał doświadczenie z overwattage'em tego typu to proszę o pomoc. Z góry dzięki wielkie.

    Czy po wymianie V+ na Rallye musiales cos przerabiac w swoim aucie np instalacje?
    r4pc10 napisał:
    Dzisiaj zakupiłem żarówki Philips GT-150, trzeba przyznać, że różnica w wyglądzie jest od razu zauważalna Co do praktyczności tych żarówek to zdam relację za kilkda dni kiedy to będę się poruszać nocą.
    Zakupiłem je ze względu, na to że jazda nocą na zwykłych żarówkach H4 [takie z markietów] była koszmarem!!! Widoczne były tylko znaki, drogi prawie wogóle! Światła miałem ustawione aby nie było wątpliwości. Z początku myślełem, że wymiana postojówek choć trochę zmieni oświetlenie [dawały brzydkie pomarańczowe] zmieniłem je na ledy niebieskie. Poprawił się tylko wygląd.
    Obecnie z tymi Philipsami nie dość, że klosze wyglądają znacznie ładniej to na dodatek w dzień zimowy droga jest znacznie lepiej oświetlana [oczywiście bez utraty oświetlania znaków]. Albo to autosugestia albo warto było wydać te 78zł na porządne żarówki...

    A jak sie teraz te zarowki GT150 sprawuja?Ile juz jezdzisz na nich?
    Cytat:
    Zgadzam się! Jak już są jakieś super mocne światła to dlaczego bez stabilizatorów? Albo dlaczego są źle ustawione? Ci ludzie nie zdają sobie sprawy jakie szkody mogą wyrządzić na drodze! A co gorsza sobie! [mówie o tym maluchu z pseudo ksenonami]. Przecież przy czołówce nie wiele by z tego malucha zostało i nawet mocne światła by mu nie pomogły.
    P.S.
    Proponuję takim amatorom tunningu świateł mijania/drogowych zainstalowanie sobie na masce szperacza skierowanego do kabiny. Może zobaczą co to znaczy oślepianie...

    Co to sa te stabilizatory i ten caly szperacz skierowany do kabiny?
    Cytat:
    Gdzie mogę znaleźć opis ustawiania świateł? Po wymianie żarówek wydaje mi się, że przydała by się korekta
    Przylaczam sie do pytania!
    r4pc10 napisał:
    Dopiero GT-150 poprawił kolor światła i skuteczność. Nie wiem co to były za poprzednie żarówki, ale może ktoś z forumowiczów będzie wiedział [podaje dokładnie to co pisze na żarówce Philips H4 12342 VP 12V 60/55W 2C3U 03 14 Germany]. Hmmm... Czyżby to były Vision+???

    A jaki kolor maja te GT150?

  • #71 14 Gru 2004 00:23
    r4pc10
    Poziom 15  

    nacuna napisał:

    Co znaczy wyregulowac swiatla?Jak to się robi i gdzie to mozna zrobic?Ile to kosztuje?Jak co policjant zabierze dowod to co wtedy?Jak mozna je oddzyskac?Sorry za lamerskie pytanie itp


    Regulacja świateł to jest ustawienie kąta nachylenia reflektora względem jezdni aby nie razić innych uczestników drogi.

    nacuna napisał:

    Co to jest odblysnik i szklo reflektora?Moglbys zamiescic jakies zdjecie, ktore pokazuje gdzie co się znajduje?


    Odbłyśnik to jest taka lustrzana powierzchnia w środku reflektora, a szkło refelektora to jest ta szybka z przodu samochodu :) Czyli ewidętnie podstawowy element reflektora :)

    nacuna napisał:

    Czy takie spadek napiec przyczynia się do slabszego swiecenie zarowki?
    Co to jes to "0x"?


    Tak. 10% spadku to coś mi się wydaje za dużo, ale jeśli tak jest naprawde to o 10% słabiej będą Ci świecić żarówki.

    nacuna napisał:

    co to sa te datashet'y?


    Niestety nie wiem.

    nacuna napisał:

    Czy po wymianie V+ na Rallye musiales cos przerabiac w swoim aucie np instalacje?

    Jeśli była taka potrzeba to pewnie wstawił przekaźnik i wymienił kable na grubsze.

    nacuna napisał:

    A jak się teraz te zarowki GT150 sprawuja?Ile juz jezdzisz na nich?


    Super! Światło jest bardzo jasne i wyraźnie mam oświetloną drogę! A jeżdże na nich od dnia kiedy napisałem tamten post :) Sorka, ale już nie pamiętam - Z jakiś tydzień???

    nacuna napisał:

    Co to sa te stabilizatory i ten caly szperacz skierowany do kabiny?


    Stabilizator to takie coś co powinno być przy HID'ach. Szperacz skierowany do kabiny to taka mocna lampa która ma oślepiać kierowcę, który sam oślepia innych kierowców [taka mała sugestia dla fanów bulb tunningu :)]

    nacuna napisał:

    A jaki kolor maja te GT150?


    Dokładnie jak patrzysz na reflektor to biało-niebieski, ale z większej odległości biały. Na drodze też biały [bardzo jasny]

    Pozdrawiam.

  • #72 14 Gru 2004 09:41
    Skolmi
    Poziom 15  

    nacuna napisał:

    co to sa te datashet'y?



    Szczegółowe (zazwyczaj) dane techniczne

  • #73 16 Gru 2004 14:12
    bustarhymes
    Poziom 11  

    Co to jest? Forum cykorów? Czy będę miał kłopoty z policją, bo nie chcę mieć kłopotów z policją, a ty miałeś kłopoty z policją, bo jak zamontuję normalne żarówki z homologacją, to będę miał kłopoty z policją...
    Jak reflektory są dobrze ustawione i jest wyraźna granica światła-cienia na widmie, to żarowka nie ma jak oślepiać.
    Jeżeli chodzi o wszelkie żarówki halogenowe, to bielsze światło wynika z wyższej temperatury żarnika, więc też krótszej żywotności. Miałem już kilka takich zestawów nibyksenonów i padały po 2-3 miesiącach, a ostatni po tygodniu. Dlatego proponuję albo ksenon albo nie kombinować. Zestaw ksenon możesz kupić bez łachy za 600 PLN i jeżeli masz H1 lub H7, to nie ma problemu z montażem(wystarczy znaleźć ogniskową). A policja może ewentualnie Ci skoczyć, bo nie ma przepisu, który regulowałby, czy możesz mieć ksenon w reflektorze po halogenach. Samopoziomowanie, to też bzdura, bo to tylko regulacja dojąca firmom cenne punkty w ramkingach za bezpieczeństwo modelu. Dla przykładu dodam, że firma HELLA produkuje ksenony wyglądające jak światła do jazdy dziennej, które zastępują oryginalne mijania i są przyręcone na sztywno do zderzaka, czyli bez samopoziomowania i spryskiwaczy!

  • #74 16 Gru 2004 15:59
    pulikow
    Poziom 20  

    To że firma Hella robi ksenony do montażu w zwykłych reflektorach to nie znaczy, że można je montować.

    Firma Glock robi sprzęty które można nosić w kieszeni, za paskiem w odpowiednim uchwycie ... i to wcale nie znaczy, że możesz te sprzęty nosić tak sobie na ulicy.

    W jednym i drugim przypadku problem się zaczyna gdy się coś stanie.
    Jeśli będziesz uczestniczył w wypadku i ktoś będzie mocno poszkodowany to wtedy dołoży wszelich starań aby udowodnić Tobie winę, a wówczas może się okazać że:
    - żaróweczki w autku nie posiadały homologacji
    - szybki były przyciemnione zbyt ciemną folią
    - kierowniczka nie spełaniała norm
    - oponki były o centymetr za szerokie niż to przewidział producent

    itd itd.

    I wtedy nikt się nie będzie zastanawiał czy jesteś cykorem lub nie, odważnie zabulisz odszkodowanie lub nawet dożywotnią rentę i na tym się skończy.

  • #75 16 Gru 2004 17:27
    bustarhymes
    Poziom 11  

    pulikow napisał:
    To że firma Hella robi ksenony do montażu w zwykłych reflektorach to nie znaczy, że można je montować.


    Tak rzeczywiście. W tej firmie pracuje grupa psychicznych, którzy inwestują miliony euro w sprzęt, który nie może być stosowany. Przeczytaj co napisałeś i zastanów się. Poza tym nie pisałem o "ksenonach do montażu w zwyklych refletorach", bo czegoś takiego nie ma. Pisałem o ksenonach montowanych na zderzaku i wyglądających jak światła tzw dzienne lub male soczewkowe halogeny.
    Poza tym szukanie podstawy do odszkodowania w za dużym ogumieniu jest kompletną bzdurą. Producent zaleca ogumienie, a sprawą użytkownika jest co zastosuje. Nie ma żadnej ustawy regulującej ten temat i zostaje zdrowy rozsądek oraz gabaryty montażu. Zimą np powszechnie stosowany jest rozmiar węższy niż na lato, a producent mówi tylko o jednym rozmiarze ogumienia.
    Zabrałem głos na tym forum tylko dlatego, że większość opinii, to domysły bez żadnej sensownej argumentacji.

    Pozdrawiam wszystkich logicznie myślących...

  • #76 18 Gru 2004 11:58
    pkobier
    Poziom 13  

    Witam!
    Ja uważam że żarówki 90/100, przy dobrze wyregulowanych światłach nigdy nie będą tak oślepiać jadących z przeciwka jak 55/60 ustawionych jak popadnie(na tzw. "oko").Najcześciej jest tak ze to wlasnie zla regulacje świateł jest powodem oślepiania i od porządnej regulacji trzeba zacząć w pierwszej kolejności!!!


    Pozdrawiam Przemek.

  • #77 18 Gru 2004 16:05
    pulikow
    Poziom 20  

    Widzisz, jest tylko jedno ALE.

    Nawet jeśli sobie wyregulujesz idealnie światła to pamiętaj, że jest to regulacja statyczna.
    Jeśli będzie z naprzeciwka jechał gościu z żarówkami 90/100 (z wyregulowanymi idealnie reflekorami) i będzie małe wzniesienie i będziecie się mijać na tym wzniesieniu to będziesz mieć dokładnie take wrażenie jakby Ci świecił w oczy światłami drogowymi (klasycznymi) mimo że on będzie kulturalnie jechać na światłach mijania.

    Chyba kolego mało jeździsz i nie bardzo jesteś sobie w stanie wyobrazić różnych sytuacji na drogach ...

  • #78 18 Gru 2004 22:23
    Ulyssess
    Poziom 17  

    pulikow napisał:
    Widzisz, jest tylko jedno ALE.

    Nawet jeśli sobie wyregulujesz idealnie światła to pamiętaj, że jest to regulacja statyczna.
    Jeśli będzie z naprzeciwka jechał gościu z żarówkami 90/100 (z wyregulowanymi idealnie reflekorami) i będzie małe wzniesienie i będziecie się mijać na tym wzniesieniu to będziesz mieć dokładnie take wrażenie jakby Ci świecił w oczy światłami drogowymi (klasycznymi) mimo że on będzie kulturalnie jechać na światłach mijania.

    Chyba kolego mało jeździsz i nie bardzo jesteś sobie w stanie wyobrazić różnych sytuacji na drogach ...


    Również ten drugi jadący na standartowych żarówkach 55/60 będzie oslepiał. Nie wiem tylko jaka będzie różnica przy oślepieniu setkami a zwykłymi.

    Pozdrawiam Piotrek

  • #79 20 Gru 2004 09:30
    pkobier
    Poziom 13  

    Do pulikow:

    To jest normalne(i nie potrzeba do tego wybujałej wyobraźni),ze auta ktore sa na wzniesieniu przed nami zawsze "dają po oczach"(nawet z dobrze wyregulowanymi światłami) niezależnie od tego, czy mają 55/60 czy 90/100.Wydawało mi się to oczywiste,więc o tym nie wspominałem.Przecież różnica międy "krótkimi" a "długimi" swiatłami nie wynika z mocy żarówki tylko z konstrukcji reflektora...(nie zauważyłeś?)

  • #80 20 Gru 2004 10:52
    bustarhymes
    Poziom 11  

    pkobier napisał:
    Do pulikow:

    To jest normalne(i nie potrzeba do tego wybujałej wyobraźni),ze auta ktore sa na wzniesieniu przed nami zawsze "dają po oczach"(nawet z dobrze wyregulowanymi światłami) niezależnie od tego, czy mają 55/60 czy 90/100.Wydawało mi się to oczywiste,więc o tym nie wspominałem.Przecież różnica międy "krótkimi" a "długimi" swiatłami nie wynika z mocy żarówki tylko z konstrukcji reflektora...(nie zauważyłeś?)


    Zgadzam się w 100%. H1 mają inną konstrukcję zwierciadła dla krótkich i długich, a H4 inne źródło i inacej skierowany strumień w jednej żarówce, dlatego w H4 przeróbka na ksenon jest ryzykowna jeżeli idealnie nie trafimy w ogniskową zwierciadła, bo można "zahaczyć" o strefę długich świateł, więc zalecana jest soczewka. Przy stosowaniu żarówek mocniejszych istnieje jednak drobny problem wtórnego odbicia światła od wewnętrznej strony klosza i ponownego od lustra co powoduje widoczną łunę nad granicą światła-cienia. Warto więc obniżyc trochę reflektor dla 100W i przeróbek ksenonów. Przy 100W istotniejszym problemem jest podwyższona temperatura oraz słaba instalacja. W starszych autach kable mogą być częściowo wypalone, co powoduje większe opory, opór większą temperaturę na kablu i dalsze oraz szybsze jego wypalenie. To zamknięte koło prowadzi w dłuższym okresie czasu do uszkodzenia instalacji i zmatowienia zwierciadła. Przy zmatowieniu zwierciadła i jego łuszceniu mamy fatalny efekt słabszego światła od pierwotnego 55W i oślepiania pojazdów z przeciwka na skutek utworzenia nierówności na płaszczyźnie lustra, czyli mirkozwierciadeł o małych ogniskowych - czyli wielką liczbę małych reflektorków, które świecą w różnych kierunkach i na różne odległości.

  • #81 09 Sty 2005 02:33
    GofNet
    Poziom 14  

    Ja również jestem postawiony przed decyzją o zakupie najlepszych żarówek H4 55/60W.
    Biorę pod uwagę takie:
    - Lumiko XD5 Super White
    - Philips BlueVision
    - Philips VisionPlus + 50%
    - Philips GT-150 Power2Night
    Na czym mi zależy? Na wszystkim :-)
    Chciałbym mieć poświatę niebieską (chociaż lekką), ale przede wszystkim zależy mi na białym strumienu światła i bardzo dobrym oświetleniu drogi i znaków. Reasumując:
    - Niebieska poświata
    - Bardzo białe światło
    - Możliwie najlepiej oświetlona droga i znaki

    Po przeczytaniu dziesiątek wypowiedzi na polskich i anglojęzycznych FORUM oraz kilkukrotnym przejrzeniu ofer na Allegro i Świstaku szala decyzji przechyla się na krzyść tych ostatnich żarówek, czyli Philips GT-150 Power2Night.

    Proszę o wypowiedź szczególnie osób, które testowały w/w żarówki i są w stanie obiektywnie (nie na podstawie tego, co wyczytały gdzieś tam) stwierdzić: "Tak. To właśnie te są najlepsze".

    Z góry dzięki za pomoc.

  • #82 09 Sty 2005 04:23
    r4pc10
    Poziom 15  

    Philips GT-150 Power2night używam od dnia... hmmm... nie pamiętam, ale gdzieś w tym temacie jest napisane od kiedy je posiadam. Ostanio kupiłem nowe auto i przełożyłem je do niego. Extra świeca na biało, oświetlają wszystko co potrzeba - pieszego na jezdni dostrzeżesz znacznie szybciej niż na zwykłych żarówkach. Dają niebieską poświatę w kloszach nawet przy wyłączonych światłach [super to wygląda] i co najważniejsze nie rażą innych uczestników drogi jak 100W :) Miałem okazje porównać 100/90W z GT-150 i 100W wypadają cieńko. Znacznie bardziej się grzeją a efekt mizerny.

    Polecam zdecydowanie Philips GT-150 Power2night [świecą lepiej niż V+ oraz niż 100W/90W].

  • #83 09 Sty 2005 11:34
    Stefanek1
    Poziom 26  

    A nie pomyślałeś jeden z drugim, co z tymi.... co jadą z przeciwnej strony ???
    Jak jeden tutaj pisze, że ma 280+200=480 Watów na światłach mijania, to........... 'ładnie dokucza' innym.
    Narażąsz nieżle innych, bo nie widzę co mają przed sobą.......oprócz oczywiscie ciebie.!!!!!!
    Ludzie o to tutaj chodzi ???

  • #84 09 Sty 2005 12:03
    olaf x
    Poziom 31  

    do niebieskiej poswiaty i bialego swiatla warto kupic jeszcze nowy model mercedesa-fabrycznie bedzie tak mial :evil:
    a potem czlowiek jedzie z przeciwka i od takiego bajeranta obciazonego z tylu paroma kolesiami dostaje tak po oczach ze szok...
    a wiekszosc nowosci w stylu:50%jasniej wystarczy ze deszcz spadnie i widac duzo gorzej nawet niz na normalnych.
    ja mam standart zarowki, co prawda z zielona poswiata , bo takie lubie, a na zderzak zalozylem halogeniki dodatkowe na standartowe h4,okragle,uzywane jako wspomaganie dlugich, gdy nic z przeciwka nie jedzie, szpilke mozna z daleka zobaczyc, kazdy tir wygasza z dachu swoja baterie...
    a kiedys przed 15 laty, jak mialem 125p to byly zalozone 4*100/90. na szczescie zmadrzalem...

  • #85 09 Sty 2005 17:04
    GofNet
    Poziom 14  

    I zgadzam się z Waszymi wypowiedziami, więc nie chodzi mi o to, aby innych oślepiać. Dlatego też nie zamierzam kupić żarówek 140/100 czy 100/90, 60/55. Szukam tylko możliwie najlepszych w tej klasie. Obecnie mam zwykłe i jak wyjadę w trasę, to niewiele widzę.
    Philips GT-150 Power2night są zgodne z obowiązującym prawem w Polsce. Teraz większość ma dobre żarówki w swoich autach, lecz często są to jakieś noname, które fajnie wyglądają a badziewnie świecą i jeszcze mogą innych oślepiać. Ja szukam takich, które również extra wyglądają, lecz przede wszystkim skutecznie oświetlających drogę oraz znaki.

    Co do buraków na tylnej kanapie, to w mojej Mazdzie 323 jest coś takiego, jak elektryczna regulacja oświetlenia przedniego. Zazwyczaj na mieście mam ustawione światła niemal najniżej (jedna kreska od dołu) a jak wyskakuję na trasę, to ustawiam je w zależności od potrzeb (zależnie od załadowania auta). Bywa, że i najwyżej a bywa, iź są najniżej.
    Sam też nie przepadam być oślepianym, więc dbam o to, aby innych nie oślepiać, ale ja też chcę widzieć lepiej !!!!!! Teraz widzę niedostatecznie. Dlatego proszę o ustalenie i wybranie możliwie najlepszych żarówek w klasie H4 60/55 a nie w celu oślepiania innych...

    Z góry dziękuję za opinię (zwłaszcza r4pc10).

  • #86 09 Sty 2005 20:17
    r4pc10
    Poziom 15  

    Nie ma za co :) Właśnie ja też w swojej Reni 21 posiadam regulację świateł, ale podciśnieniem. Bardzo przydatna rzecz...

    Co do oślepiania, również nie lubię, nienawidzę itd. byc oślepianym. Nie lubię też jak ktoś jedzie za mną na długich, ale na to mam sposób [zwalniam, aż gościu mnie wyprzedzi, włączam długie [a te Philipsy GT-150 mają dużo bardziej skuteczne] i włączam halogeny, od razu takiemu typkowi przechodzi... - a jak mu się dalej nie podoba i zaczyna zwalniać aby zrobić to co ja opisałem to na wszelki wypadek posiadam łom pod przednim fotelem... ;)]

    Pozdrawiam.

    P.S.
    W Philipsach GT-150 power2night nie występuje efekt oślepiania innych uczestników drogi w prównaniu z 100W/90W ponieważ mają znacznie lepszą geometrię skupioną w odpowiednim miejscu żarówki.

  • #87 10 Sty 2005 00:50
    GofNet
    Poziom 14  

    Czyli można je uważać za najlepsze żarówki dostępne obecnie na polskim rynku w wersji 60/55 H4 :?: Bardziej skutecznych i za razem efektownych nie znajdę :?:
    Cóż z tych wszystkich właśnie Philips GT-150 Power2night wysunęły się na prowadzenia i najprawdopodobniej to właśnie je kupię.

  • #88 10 Sty 2005 01:07
    r4pc10
    Poziom 15  

    Polecam. Porównywałem ze 100W i V+. Obie wypadły blado przy GT-150. Popytaj jeszcze może ktoś się wypowie na temat żarówek innych firm i modeli.

    P.S.
    Czasem gdy ktoś się zapyta ile dałeś za żarówki, możesz paść ofiarą śmiechu ;) Ale naprawdę warto zapłacić trochę więcej...

  • #89 10 Sty 2005 03:19
    GofNet
    Poziom 14  

    Wszedłem na Allegro i wyszukałem sprzedawcę, który oferował żarówki Philips GT-150 Power2Night. Następnie wysłałem e-mail'a z zapytaniem o opinię na ich temat wszystkim tym, którzy je zakupili. Otrzymałem mnóstwo odpowiedzi. Oto kilka z nich:

    Szymon Kalandyk napisał:
    Nie ma problemu, Już troszkę przejechałem na tych żarówkach, w nocy bardzo ładnie oświetlają droge, równomiernie, światło jest jasne, białe. Podczas jazdy w deszczu też się dobrze spisują, dają troszkę refleks ale to jak każde żarówki, i dużo zależy też od reflektora, stanu jego odbłyśnika i szkła. Przejeżdżam dość sporo kilometrów, głównie w nocy i według mnie Philips GT-150 Power2Night jak i również Philips Blue Vision są żarówkami godnymi polecenia, wcześnie już przerobiłem dość sporo w tym też Philips Vision Plus, ale najbardziej zadowolony jestem z Philips Blue Vision oraz tych Philips GT-150 Power2Night. Dają dobre równomierne, jasne światło, następne też kupię takie. Szczerze polecam.
    Simon napisał:
    Bez dwóch zdań są to najlepsze żarówki, jakie miałem do tej pory w swoim aucie.
    Wcześniej używałem Philips + 30%, zanim jeszcze pojawiły się Philips Blue Vision. Potem były właśnie Philips Blue Vision, potem Osram, też jakieś "blue", ale to już nie było to. Nie kupuję żarówek o nazwe "xenon cośtam" bo to badziewie i szkoda pieniędzy.
    Akurat dzisiaj miałem przyjemność wracać po północy od kolegi z Rybnika. Trasa prawie cały czas prowadząca przez lasy. Philips GT-150 Power2Night świecą po prostu rewelacyjnie. Światła drogowe włączyłem w sumie tylko raz przed dojazdem do ostrego zakrętu. Znaki przede mna rozbłysły jak choinki. Poza tym drogowe nie były mi potrzebne. Prawda na temat tych żarówek jest taka, że dają mocne, białe światło, bez żadnej bzdurnej - moim zdaniem - poświaty (choć Philips Blue Vision nie były złe) i rewelacyjnie oświetlają droge. Na początku kierowcy jadacy z przeciwka migali mi drogowymi sądzac, że jadę na drogowych, ale była to wina ciut za wysoko ustawionych swiateł. Teraz jadąc sporadycznie ktoś mi mruga (bo niewielu kierowców ma mocne żarowki w swoim aucie) i ja mu "odmruguję", dając do zrozumienia, że nie jadę na drogowych. Osobiście uważam, że są to najlepsze żarówki do samochodu. Niebieski koniec główki daje tylko efekt wizualny gdy światła są zgaszone, odbijając lekko niebieską poświatę w odbłyśniku.
    Jeśli miałbym kupić jeszcze raz nowe żarowki, to nie wahałbym się ani chwili - ponownie sięgnąłbym po Philips GT-150 Power2Night. I jeszcze raz i kolejny także. Różnice odczujesz już od pierwszej chwili spędzonej w nocy na obszarze słabo oświetlonym. Wiadomo, że w miescie ten efekt jest osłabiony przez latarnie itp.




    Generalnie POLECAM. Atestowane, moc zgodna z przepisami, bezpieczne dla reflektorów, no i bezpieczenstwo. Podejrzewam, że nie przebija ich pod tym względem nowe Philips NightGuide z trójkolorowym światłem które wyszły niedawno.
    Dodam tylko, że ma je także mój kolega w Nissanie Primerze GT i tez jest bardzo zadowolony (tylko kupil wczesniej ode mnie w sklepie za 79 zl a nie na Allegro). Ja mam Skodę Rapid 136 i jest taki mały efekt uboczny, że gdy z większą prędkością dojeżdżam do jakiegoś auta, to kirowcy często sami się usuwaja z drogi. Dopiero potem przychodzi szok, jak już jestem z przodu :lol:
    Jeśli szukasz żarówek o barwie światła, przypominającej xenony - poszukaj innych. Jeśli chcesz mieć porządnie oświetloną drogę w nocy - kup Philips GT-150 Power2Night. To brzmi, jak reklama, ale ja nawet nie znam faceta, od ktorego kupiłem te żarówki.
    Pozdrawiam i życzę trafnego wyboru. Bo uważam, że warto.
    David R. napisał:
    Z tych żarówek jestem jak na razie najbardziej zadowolony. Co prawda nie świecą całkiem biało ale światło jest bielsze od typowego no i świecą sporo mocniej od zwykłych - widoczność jest bardzo dobra. Miałem poprzednio te pseudo - ksenony (kupiłem na Allegro chyba za 30zł komplet). Owszem, świeciły całkiem białym światłem ale w porównaniu z tymi - bardzo słabo (choć były 100W). Osobiście polecam te Philips GT-150 Power2Night.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Bartkowiak napisał:
    Ja miałem ten sam problem - wybór ogromny i na co się zdecydować?
    Kupując, zastanawiałem się, czy będą oryginalne Philips GT-150 Power2Night (sklepowa cena prawie 90 zł a tu 52 zł). Moje obawy były zbędne, prawdziwe żarówki Philips GT-150 Power2Night w prawdziwym opakowaniu.
    Zawsze miałem zwykłe H4, napewno Philips GT-150 Power2Night świecą dalej, bardzo ładnie (i dość daleko ), oświetlają pobocze (idący lub jeżdzący rowerzyści bez świateł).
    Tak na moje oko to powiedzmy że świecą na biało na 70 % , poświaty niebieskiej (xenony) nie dają, żadnego takiego bajeru.
    Drogę, znaki widać bardzo ładnie i co najważniejsze dalej.
    Na mokrej nawierzchni nie zauważyłem refleksów - emitowane przez nie światło nie oślepiało mnie.
    Moim zdaniem: jeśli szukasz dobrej żarówki (nie dla bajeru niebieskich xenonów) to warto ją kupić za tą cenę. Ale jeśli chcesz, aby samochodzik wyglądał na niebiesko to musisz kupić jakieś blue (Tak na marginesie: żaróweczki, które kupisz muszą mieć homologację zaczynającą się na literę E, jeśli nie chcesz mieć problemów z Policją).
    Pozdrawiam
    Marek W. napisał:
    Bardzo dużo używam samochodu na duże odległości i prawie zawsze w nocy. Kupiłem kiedyś BLUE VISION no super żarówki, później spróbowałem Pilips Silver, no i Philips Vision Plus. No i było fajnie, nie narzekałem, ale naprawde kiedy pojawiły się Philips GT-150 Power2Night to się zaskoczyłem. Godne polecenia. Białe, jasne światło, dzięki któremu znaki widać wcześniej, niż bym kiedykolwiek myślał, no i pasy na drodze (białe) to tak, jak na Xenonach. No i sam efekt tych żarówek jast taki, jak piszą. Bardzo biało-niebieskie światło widać z reflektorów. POLECAM naprawdę warto.
    Pozdrawiam
    Masmo napisał:
    Philips GT-150 Power2Night zaskoczyły mnie siłą światła. Wcześniej miałem włożone H4 90/100W jakiejś firmy Noname i po zamianie - ku mojemu zaskoczeniu - ilość światła wzrosła mimo mniejszego poboru prądu. Przy poprzednich żarówkach plastikowe części reflektora ulegały stopieniu. Największa różnica jest w bardzo dokładnym oddzieleniu światła dla krótkich. W miejscu granicy śwaitła powstaje niebieska, cienka kreska i nic nad nią nie świeci.
    Światło jest barwy białej (ale zimnej białej nie, jak czasami się zdarza innym żarówkom - żółtej). Jedynie prawe trójkąty oświetlające pobocze są niebieskawe.
    Drogę widać dużo lepiej. Znaki podobnie.
    Generalnie polecam. Philips reklamuje, że dają 2x tyle światłą, co zapewnia 50% większy zasięg śwaitła i może to być prawdą. Najlepszy dowód mojego zadowolenia jest taki, że zaraz kupiłem drugi komplet dla Ojca pod chinkę.
    Belfanior napisał:
    Są to niewątpliwie bardzo dobre żarówki i na pewno kupiłbym je ponownie. Światło reflektorów sięga dalej (bez regulowania), jest jaśniejsze i lepiej widać w nich znaki, pasy i odblaski. Pomimo tego nikt jak dotychczas nie "mrugał" do mnie długimi, sądzę wiec, że nie oślepiają samochodów jadących z przeciwka (inna sprawa, ze mam idealnie wyregulowane reflektory).
    Jesli chodzi o barwę światła, to jest ona bliska światła białego - niebieskości raczej się nie dostrzega. Opisywana niebieska poświata reflektora jest tak naprawdę widoczna tylko przy przezroczystych, plastikowych reflektorach nowych aut - w reflektorach ze szkła efekt jest ledwo dostrzegalny. Nie przeszkadza mi to jednak zupełnie - ważne że bardzo dobrze oświetlają.
    Jeśli wiec zależy Ci na ksenonopodobnym świetle kup raczej Philips BlueVision (ale światło będzie słabsze), natomiast jesli przede wszystkim chcesz mieć maksymalnie silne światlo, na Philips GT-150 Power2Night się nie zawiedziesz.
    Pozdrawiam
    Łukasz Łada napisał:
    Miałem wcześniej Philips BlueVision i moim zdaniem były znaczenie lepsze od Philips GT-150 Power2Night, bo świeciły na niebiesko. Zasadniczo jedne i drugie świecą o niebo lepiej od zwykłych żarówek. Im nowsze masz auto (mniej wypalone odblaski reflektorów), tym efekt będzie lepszy.
    W moim starym mercu Philips BlueVision świeciły dużo gorzej niż w nowym fordzie żony.
    J. Kowalczyk napisał:
    Hmmm, miałem innej firmy żaróweczki ale 100wat. Świeciły extra, długo, ale oślepiały i świeciły na zielono-żółto-biało (wywaliłem je, ponieważ obawiałem się policji - jak jedziesz czasami na kacu to po co ci jaszcze przez byle co problemy) Co do Philips GT-150 Power2Night, to rzeczywiście świecą na biało.

  • #90 11 Sty 2005 00:27
    GofNet
    Poziom 14  

    Jak widać - wszyscy są zadowoleni. Odpowiedź więc jest chyba już określona: Muszę kupić żarówki Philipt GT-150 Power2Night.