Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra II 1.7 dti -falujace obroty na zimnym silniku

17 Sie 2006 11:50 6126 12
  • Poziom 10  
    Witam . Posiadam astre II 1.7 dti z 2001r mam pewien problem , zauwazyłem ostatnio ,że zaraz po odpaleniu zimnego silnika obroty lekko falują i jednocześnie przygasa i rozjasnia sie zegar od kilometrów i komputer . po 2 - 3 minutach wszystko ustępuje i jest ok. czy moze ktoś wie co to moze byc.Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 18  
    A może aku dostaje przebicia ,może powodować ww objawy
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Przypuszczam, że coś się dzieje z kontaktem przy akumulatorze lub alternatorze- słaby kontakt . Trzeba mierzyć napięcie w tym czasie kiedy to ma miejsce- zmiany jasności podświetlenia i zmiana obrotów. Podświetlenie nie jest zależne od komputera, zmiana obrotów tak. Myślę jednak, że należy odkręcić i przeczyścić klemy i pozostałe kontakty wysokoprądowe przy alternatorze i innych stykach do których są podłaczone grube przewody. To tak " na szybko". Będę się cieszył jeżeli udało mi się pomóc.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 12  
    regulator napięcia siada, miałem to samo, jak załączyłem swiatła to na wolnych obrotach na światłach pulsowało jak dyskoteka, jak na razie prawie 2 lata po wymianie jest ok.
  • Poziom 10  
    Mam pytanie do "hanse". Czytałem ,że miałeś kiedys problem ze swierszczacą jak ruski telewizor astrą , czy to był ten powód tego regulatora napiecia bo u mnie tez tak cos swierszczy.
    Natomiast u mnie objawy typu przygasajace oswietlenie i kontrolki są tylko przy zimnym silniku i trwa to ok 2 minut a pózniej sie rozgrzewa i jest wszystko ok.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    u mnie bieg silnika był równy - chodził i jak dotychczas :) chodzi jak zegareczek drgała jedynie wskazówka na obrotomierzu i światła pulsowały - objaw ten znikał po dodaniu gazu w końcu padł regulator w efekcie wymieniłem go wraz z mostkiem

    co do swierszczenia jak w ruskim TV to mam to nadal kilku facetów speców w okolicy sie juz poddało - chca rozbierac pół auta. Jak na razie świerszczenie wystepuje jak wystepowało - ostatnio jednak łatwo jest je "wyłączyc" wystarczy lekko dodac gazu niecałe 2000 obrotów i znika. Pojawia się niestety jak naciskam hamulec. Rano jak auto jest zimne nie występuje ale po 2 uruchomieniu auta jak silnik jest jeszcze ciepły wraca. No i jak jest wilgotno, pada deszcz to jest to "normalny" objaw, ze piszczy. Jeden z elektryków proponuje stetoskop i osłuchanie całej deski rozdzielczej w celu lokalizacji tego pisku.

    Nie ma to wpływu na jazde - przynajmniej ja tego nie zauwazam - auto jezdzi jak zwykle, przyspiesza jak zwykle - niby wszystko jest ok. Ale przeczytałem watek o awarii sterownika pompy wtryskowej w silniku takim jak mój 1,7 isuzu i mam nadzieje że to nie to swierszczenie jest pierwszym objawiem tej awarii.

    Wszyscy elektrycy twierdza ze ma to związek z układem elektrycznym typy sa różne: od zasilacza ekranów lcd przez potencjometr gazu, głośniki radia, alternator, przekaźniki do czujnika temperatury. Ten co mi to zrobi ma dobrą butelke gorzały!
  • Poziom 10  
    Witam. Usterka zdjagnozowana.Popsuł się regulator napiecia. Oczywiście najtrafniesza pomoc przyszła od "hanse" ale za wszystkie dziekuje. Efekt był taki ,że podczas zimnego silnika swiece zarowe które, działają ok 4 min pobieraja mnóstwo mocy. Regulator nie wyrabiał dlatego falowały obroty.Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    no to dobrze ze cos pomogłem, szkoda, ze nikt nie moze mi pomóc z tym gwizdem a'la ruski TV :)

    świece w oplach dti podgrzewaja komory spalania przez
    - ok 6 minut - kryteruim czasu,
    - gdy temperatura jest ponizej 16 stopni
    - lub gdy auto osięgnie predkosc ok 40 km/h

    jesli którys z tych warunków jest spełniony to pogrzewanie świec zarowych się wyłączy. Do osiagnięcia tych warunków wyłączenia sa bodajże 3 stopnie zmniejszajace siłę podgrzewania - grzeja na max przy starcie a potem stopniowo sie wyłączaja.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem podpowiedż od "elektrit" i okazało się że jest trafna , jak obracam kierownicą to słychac takie świerszczenie. W związku z tym moje pytanie czy znowu coś sie psuje czy poprostu ten typ tak ma. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    pompę wspomagania słychac przy ruchach kierownicy jak pracuje

    mój gwizd jest inny wystepuje ciagle nawet jak kierownica sie nie rusza dochodzi z okolic zegarów jakby z dołu spod kolumny kierownicy