Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Legrand czy Hager ? - czyje eski wybrać ?

17 Aug 2006 20:23 18196 12
  • Level 25  
    co byście polecali jako lepsze ?
    wyłączniki nadmiaroprądowe Legrand'a czy Hager'a ?
    interesują mnie B :)

    jakie macie opinie o tych dwóch firmach ?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 28  
    ja bym na twoim miejscu wybral Legranda, sprawdzona firma, pracuje w sklepie elektrycznym i najczęściej wybieraną firmą przez instalatorów jest Legrand. Nie wybieraj wył. nadprądowych zintegrowanych z wył. różnic.-prąd. ze względu na awaryjność (mała ale zwroty się zdarzaja na te moduły).

    Dobry sprzęt pod względem cenowym i wytrzymałościowym robi ETI.

    Pozdrawiam :D
  • Helpful post
    Level 18  
    zdecydowanie Legrand , dobre eski robi również Moeller , zadowolony również jestem z Merlin-Gerin
  • Level 27  
    Japolecam Legranda (Fael Zabkowice Śląskie) - bardzo wysoka jakość (byłem w fabryce - wysoka jakość maszyn oraz montażu), wysoka funkcjonalność (np. szybka do opisu) no i oczywiście bezawaryjność. Co do Eti to trochę poprawili ostatnio jakość ale dla kilku czy klilkudziesięciu zł lepiej nie ryzykować.
  • Level 23  
    A ja polecam Hager'a. Miałem przyjemność ( może tylko taka sztuka ) z Legrand - em; "różnicówka" 30mA i wybijała juz przy ok 10mA a Hager jak miał 30mA to wybił przy 30. pozdrawiam.
  • Helpful post
    Level 15  
    Witam. Polecam Hager-a, tańszy od Legranda, a z różnicówką Legranda miałem to co kolega, po kilku wybiciach, przestała trzymać, i sama wybijała. Hager dotychczas bezawaryjny.
    Moeller-a nie polecam, niewiele tańszy od Hagera, a z jakością różnie.
    Ale inwestorowi zawsze daję wybór, Legrand, Moeller, Hager, z drobnym naciskiem na Hagera.
  • Level 25  
    jest narazie 3:2 dla legranda ... mi sie bardziej podoba Legrand. No lae jeszcze moze ktos sie wypowie :)
  • Level 27  
    Quote:
    A ja polecam Hager'a. Miałem przyjemność ( może tylko taka sztuka ) z Legrand - em; "różnicówka" 30mA i wybijała juz przy ok 10mA a Hager jak miał 30mA to wybił przy 30.


    Z tego wynika, że oba wyłączniki były uszkodzone. Róznicówka powinna wybijać przy 15-20 mA. Tak na prawdę to różnicówki najczęściej są źle zainstalowane (błędy w połączeniach w instalcji - np. połączenia "N" różnych obwodów, upływności urządzeń) a nie wadliwe. Procedura testowania jest bardzo rygorystyczna więc nie ma powodu abyśmy często spotykali się z na prawdę wadliwą różnicówką. Przy okazji nadmienię, że spotykałem się często z uszkodzeniami wyłączników różnicowoprądowych z powodu pyłu w aparacie. Najczęściej w czasie budowy (lub rozbudowy) aparatów nie chroni się przed pyłem (bo niby po co) co powoduje blędne działanie aparatu. Nie jest to jednak wina sprzętu ale "nasza". Elektrycy jednak wolą zganić na firmę a sami być "czyści".
  • Helpful post
    Level 23  
    W takim razie po co jest na różnicówce to 30mA ; 15mA ; 6mA skoro 30-ka wybija przy 15-20, 15 -ka pewnie przy 8 do 10mA, a 6mA pewnie przy 1mA wybije. Jestem tego zdania ( nie jestem mistrzem w elektryce; w zawodzie od ok 3 lat z wykształcenia też elektryk a z zamiłowania elektronik ) ze jak jest 15mA na różnicówce to ma wybić przy ok. 15mA (granica 3, 4mA).
    P.S. Trochę oddaliłem sie od tematu.
  • Helpful post
    Level 27  
    Różnicówka to urządzenie pomagające chronić zdrowie i życie. Prawdopodobnie zakłada się współczynniki bezpieczeństwa tak aby przy tych 30 mA na pewno wybiła. Musiałbym sięgnąć do norm a nie mam ich pod ręką.
  • Helpful post
    Level 10  
    Jeśli chodzi o moje zdanie to polecałbym Legranda. Choć podobnie jak Hager jest to też francuska firma, jednak pewne polskie korzenie też ma, z racji tego, że przejęła naszego rodzimego Faela. Warto wspomnieć, że wyłączniki Faela były bardzo dobrymi wyłącznikami, a swoimi czasy jedynymi dostępnymi na polskim rynku. Pracując w sklepie z artykułami elektrotechnicznymi sprzedałem już wiele es-ek Legranda i nie miałem ani jednego zwrotu - to na pewno o czymś świadczy. Hager też nie jest aż taki zły, ale według mnie trochę do Legranda mu brakuje.
  • Level 15  
    Hager też ma "polskie korzenie". Produkowany jest w Tychach, co prawda nie wszystko(np. różnicówki nie), ale duża część produkcji jest właśnie z Tych. Legrand jest troszeczkę droższy, a instalatorzy go kupują, bo projektant robi projekt, pod Legranda.
    Firma da bezpłatnie projektantowi program, z bazą danych tylko "swojej firmy", bez możliwości dołożenia. Projektantowi to "zwisa", ma za darmo program, nie musi się narobić. A inspektor wymaga zgodności z projektem.
    Ja osobiście nie dostałem innego projektu, niż na Legranda. Dopiero z inwestorem uzgadniam markę osprzętu, robię zmiany w projekcie,(osprzęt), projektant ma to uwzględnić i poprawić, a ja walczę z kierownikiem budowy, czemu jest odstępstwo. Jak do tej pory zawsze projektant zmieniał. Wybór firmy ma być decyzją inwestora, a nie projektanta, lub wykonawcy.
    Krobek - czego Hagerowi brakuje???
    A wogóle to który instalator pójdzie jedną eskę zwracać, bo może jest wadliwa, Ja jeśli taką trafię, wyrzucam i tyle. Parę mi się zdarzyło, głównie Moellera.