Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak długi kabel do monitora?

17 Sie 2006 22:48 1544 3
  • Poziom 10  
    Mam pytanie. Czy jest jakies ograniczenie w przesyle danych z komputera do monitora po za dlugoscia kabla oczywiscie. I czy sa moze jakies "przedluzacze" tych kabli?
    Z gory dzieki za pomoc.
    Pozdro
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Generalnie im większy monitor tym dłuższy ma on kabel. Przedłużacz do monitora VGA ma od 1,5-3,5m dla monitorów od 15 - 17cali, i większe długości dla większych monitorów (19-21"). Jego cena waha się od 10 do 25zł.

    Pozdrawiam Shady
  • Poziom 10  
    Super dzieki, o taką informacje chodziło. :D
  • Poziom 17  
    Maksymalna długość kabla (przedłużacza) zależy do rozdzielczości i szybkości odświeżania obrazu, a ściślej mówiąc od częstotliwości odchylania poziomego. Niebanalne znaczenia ma również szerokość pasma. Stąd nie polecam tanich kabli czy przedłużaczy do monitorów. Kabel powinien być dobrej jakości. Niestety trudno jest kupując stwierdzić, czy kabel jest dobry czy marny. Nie widziałem kabla, który miał by na opakowaniu podane jakieś parametry. Praktycznie można jedynie powiedzieć, że kabel powinien wyglądać podobnie do oryginalnego, to znaczy mieć odpowiednią grubość (średnica ok. 8mm), zazwyczaj posiada filtr ferrytowy (takie zgrubienie przed wtyczką). Próbowałem kilka różnych tanich przedłużaczy i mogę powiedzieć, że nieźle się sprawują do rozdzielczości 880x600 przy 85 hercach, wyże są bardzo wyraźne odbicia na ekranie. Przedłużacz, którego aktualnie używam ma oznaczenie na kablu AWM 2919 i jest dobry. Używam przedłużacz + kabel oryginalny - razem ok. 3,5m.