Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak wyczyscic klimatyzacje w Chrysler Stratus 2,0 ?

Thoomass 18 Sie 2006 14:34 2784 8
  • #1 18 Sie 2006 14:34
    Thoomass
    Poziom 13  

    Witam serdecznie dzis zwracam sie z prosba o pomoc w jak sposob mozna wyczyscic klimatyzacje w Chryslerze Startusie 2,0. Sprawa wyglada tak ze byl dobijany gaz R134a bo calkiem juz nie chlodzila i bylo ok ale teraz cos sie stalo takiego ze powietrze nie chce w pelni dmuchac przez kratke gdy wlaczam klime, tzn dmucha ale tak jak by je cos chamowalo i to mocno no i nie ma tego "chlodu" prosze poradzcie jak mozna wyczyscic klime w tym wynalazku bo nigdy tego nie robilem gdzie szukac i co zrobic. Dziekuje serdecznie za pomoc.Pozdrawiam.

    0 8
  • #2 18 Sie 2006 16:40
    ANDRZEJ R
    Poziom 17  

    sprawdz filtr pylkowy pozdrawiam

    0
  • #3 18 Sie 2006 17:39
    tomekb
    Poziom 25  

    nie ma co go sprawdzać tylko wymienić na nowy!!!!!!!!!!!

    0
  • #4 18 Sie 2006 20:14
    Thoomass
    Poziom 13  

    Bardzo chetnie go sprawdze tylko prosze o porade gdzie go szukac bo pod kratka nnad maska gdzie sa wycieraczki nietety go nie widac :( przynajmniej od strony pasazera. Dziekuje za odp.

    0
  • #5 19 Sie 2006 16:39
    tomekb
    Poziom 25  

    sprawdz pod lub za schowkiem pasażera
    zwykle tam mozna go znaleść

    1
  • #6 19 Sie 2006 22:12
    datatomek
    Poziom 26  

    W tym aucie nie ma żadnego filtra p/pyłkowego.Wyczyścić klimę można jedynie poprzez wtryśnięcie środka w kanały,lub pokusić się o zdemontowanie osłon i oczyszczenie wnętrza nagrzewnicy,bo właśnie przed nią znajduje się ta chłodniczka od klimy.Powodem niby zapychania może być złe ustawienie przesłony recyrkulacji powietrza.Ale to tylko domysł.Czy jesteś pewien że jest wystarcająca ilość środka w układzie? Czy pompa się załącza,czy podczas włączenia klimy wentylator pracuje?Jakie masz ustawienia na regulatorach.Sory za te prymitywne pytania,ale proszę opisz dokładniej.

    0
  • #7 20 Sie 2006 11:07
    Thoomass
    Poziom 13  

    A wiec tak wedle producenta na nalepce pod pokrywa silnika pisze ze ma byc to gaz R134a i wadze 0,8kg i dokladnie tyle jest. Wentylatory wlaczaja sie normalnie i to dosyc czesto , rura doporwadzajaca zimny czynnik pod maske po otworzeniu jest cala mokra i "mocno zimna" wiec cos chlodzi :) Ale zastanawia mnnie jedna sprawa,gdy klimatyzacja jest wylaczona (manualna) to i tak slysze ze sprezarka klimy pacuje bo wydaje taki charakterystyczny delikatny swist i slchac psyy jakby sprezanie jakiegos gazu. Oczywiscie powietrze niejest mocno chlodne tak jak przy wlaczonej ale cos czuc chlodem bo nawet jak pada desz i przy wlaczeniu namuchu na szybe i wylaczonej klimie szyba robi sie zaparowana (zaszroniona) od chlodu nie od srodka a na zewnatrz w miejscu gdzie jest nadmuch. Nie wiem czy powinno tak byc czy to sprezarka smaruje sie wciaz nie mam pojecia w kazdym razie wentylatory dzialaja czesto. Przeslona recyrkulacji jest zawsze na powietrze z zewnatrz, ruszalem specjalnie kilka razy czuc jak zapada sie w danym polozeniu. Serdecznie dzieki za kazda sugestie i pomoc.

    0
  • #8 20 Sie 2006 14:08
    datatomek
    Poziom 26  

    A więc tak.Pewne jest że czynnik jest dobry i też tyle go powinno być.Natomiast na pewno również nie powinna sprężarka być załączona gdy klima jest wyłączona.Nie dotyczy to funkcji nawiewu na szyby,bo wtedy klima sama automatycznie się załącza do tzw."osuszania szyb" z wilgoci.Gdy klima jest wyłączona to wentylatory nie powinny się załączać,jasna sprawa,że gdy tak się dzieje z jakiegoś powodu funkcja klimy jest załączona.Również silne schłodzenie przewodów świadczy o tym że być może sprężarka pracuje non stop.Tak być nie powinno.Powodem może być uszkodzony przełącznik trybu nawiewu,sam włącznik klimy(tam gdzie nadmuch),lub coś z przewodami.Czujniki nie sądzę by były uszkodzone,bo albo nie włączyła by się wcale,albo dopiero po załączeniu pracowałaby non stop,co doprowadzić mogło by do oblodzenia.Czyli wpierw należało by sprawdzić czy faktycznie sprężarka działa wtedy gdy jest wyłączona,jeśli tak to nie dobrze.A włączyć się może tylko poprzez przekaźnik,który sterowany jest z komputera.Więc albo w takim przypadku zatarte jest sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki,lub cały czas załączony z jakiegoś powodu przekaźnik.Jeśli przekaźnik jest załączony powodem może być zwarta do masy linia załączająca z panelu,lub coś z rezystorami w panelu od przełącznika trybu nawiewu.Te sygnały idą do Body Control Module,i w pierwszym przypadku w tym module jest to styk 16 na wtyczce,i gdy jest zwarty do masy klima działa,a drugi to 6,gdzie moduł poprzez rezystancje wybrane przełącznikiem informuje dalej komputer jaka funkcja jest wybrana.Sprawdźmy najpierw te podstawowe rzeczy i pomyślimy dalej.Chyba że sprężarka załącza się poprawnie,i jakiś inny cyrk wychodzi.Ale zabaczmy najpierw to.

    0
  • #9 20 Sie 2006 22:23
    wojtas74
    Poziom 10  

    raczej będzie zapchany parownik [w nagrzewnicy] to auto nie ma pyłkowego .spróbuj przedmuchać powietrzem

    0
  Szukaj w 5mln produktów