Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik pompy wtryskowej Astra g 1,7 diesel y17dt

dwukwiat 25 Lip 2007 20:45 72855 46
  • #31 25 Lip 2007 20:45
    emczyk
    Poziom 9  

    Witam ,dziekuje za namiar. Pozdrawiam

  • #32 04 Sie 2007 10:08
    amari
    Poziom 2  

    dwukwiat napisał:
    Witam
    Według moich informacji sterowniki są wykańczane przez temperaturę. Jakiś mądry inżynier od opla wymyślił ze sterownik będzie zamontowany na bloku silnika gdzie temperatura nie jest zbyt dobra dla elektroniki. Mechanik powiedział mi że rozwiązaniem tego problemu jest przemontowanie sterownika na karoserię [ od środka ] i problem znika ;)


    Witam,
    niestety albo stety stałem się właścicielem takiego autka, i dopiero po tym fakcie znalazłem na niemieckich forach (na polskich uwaza sie silniki Isuzu za ósmy cud świata ;) )pełno opisów o usterkach w Y17DT :(. Szczerze mówiac jestem trochę przerażony, bo kupowałem diesla własnie po to aby nie być holowanym ze środka lasu... Dla zainteresowanych tematem podaję także linka do niemieckiej stronki - myślę ze bardzo przydatnej w tym temacie. niestety jest to tylko opis już popsutego sterownika, szukałem dużo opisów tego jak przeciwdziałać uszkodzeniu ale niestety nic nie znalazłem, dopiero w tym wątku.
    http://www.mrserv.de/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=33

    Mam do Ciebie kolejne pytanko - masz moze jakies fotki albo pomysł na to jak przeniesc ten sterownik poza silnik? Ja mam niestety w swoim aucie zamontowaną płyte pod silnikiem i nie widzę sterownika ani z góry ani spod auta - a chcialbym się jakos do tej operacji przygotować :). Górny sterownik, który także czasem pada, możnaby od biedy umiescic na jakis podkładkach, izolujących go od silnika - moze niewiele pomoze ale cos tam pewnie pomoze. musze tylko znalezc jakies odpowiednie podładki.
    Masz moze jakis plan na przeprowadzkę sterownika? Czy da się to wykonać bez większej ingerencji w wiązki przewodów czy trzeba myśleć nad jakąś przedłużką/przylutowaniem nowej wiązki? Będę wdzięczny za każdą informację, bo wszystko znam jak na razie z opisów :) a poniewaz zblizam sie do przebiegów 120kkm to zaczynam powaznie odczuwać dyskomfort zblizającej się awarii :(. Swoja drogą zachowanie się producentów pomp vp44 i dosc podobnych denso jest tragiczne - mogliby chociaz podac jakies opisy awarii i przeciwdziałanie im, przeciez to mogłoby im wyjsc tylko na dobre - ja czytajac opisy coraz bardziej zblizam sie do tezy - jak diesel to tylko z VAG...

  • #33 25 Lis 2007 00:53
    FISHER28
    Poziom 12  

    producentem pompy vp44 jest bosch. Firma ta podczas prektu uwzgledniła wieczny serwis pomp wyposazając ja w komuter zwany PSG5. Dla serwisu piekna sprawa regeneracja mechaniczna + nowy sterownik i 4000pln od własciciela. Własciciel zas skazany jest na łaske serwisu bo sam nic nie zrobi, osoby które znaja sie na regeneracji pomp nie sa w stanie poradzic sobie z nowym psg5 bo niemaja mozliwosci kalibracji nowo zakupionego sterownika. Tylko kilka serwisów boscha w polsce moze dokonac takiej kalibracji na odpowiednim stole probierczym. Pewnie wszystkich czytających zniecheciłem ale tak jest z tymi pompami na szczescie mozna je naprawiac w inny sposób tanszy i równie skuteczny.
    bosch jak kazda firma zyje z serwisu to fakt, jest kilka osób w polsce które naprawią taką pompe za 30% kwoty wydanej w coschu to tez fakt.

  • #34 16 Mar 2008 21:35
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Kolejne odświeżenie tematu. Corsa tym razem, wyjąłem sterownik, były oczywiście zimne luty, i coś grzechotało w środku, okazało sie , że zwęglił się kondensator 10uF/35V. Wymieniłem go, wymieniłem odrazu tego małego FETa od spodniej strony płytki ( jak w tym linku powyżej) a fura dalej nie gada. Po chwili kręcenia rejestruje błąd P0251. Pytanie- czy na obu wyjściach z kompa ma być sygnał prostokątny (nózki 33 i 34 na drugiej wtyczce)bo AutoData podaje, że na obu a EsiTronic, że tylko na jednej i ja tak mam.

  • #35 01 Lip 2008 17:58
    bbq
    Poziom 1  

    temat może stary ale ciągle ludzie mają problemy z P0251, ja wam powiem tyle mechanik odczytał mi wyżej zapisany błąd i nie potrafił powiedzieć nic więcej tylko że to pompa ,dzwonie do tzw. fachowców co zajmują się naprawą pomp oni na to taki błąd to pompa koszt około 2 tyś regeneracja, poszukałem na necie ,poczytałem i co się okazuje to sterownik na szrocie kupiłem za 250zł zamontowałem i gra.

  • #36 07 Lis 2008 21:27
    Marek_jaw
    Poziom 12  

    Po 3 godzinach z kolbówką, Hot Air'em i internetem (poszukiwania zamienników) sterownik ożywiony i autko znów pali i nie szarpie (koszt el.elektronicznych to ok.25 zł - musiałem niektóre kupić po 10 szt. bo nie sprzedają w mniejszej ilości ze względu na cenę ;) ) ale z moich obserwacji to sterownik ten głównie "wykańcza" kiepskie miejsce montażu na dodatek w pionie (ciężki kondensator, cewka i drgania diesla powodują że nóżki elementów po prostu się wyrywają z płytki a po czasie uszkadzają się elementy elektroniki) ja przeniosłem sterownik do wnętrza kabiny, przedłużyłem przewody i przykręciłem go w poziomie...narazie jest oki.

    Rada dla potomnych gdy opel z silnikiem ISUZU 1,7 DTI zaczyna szarpać (charakterystyczne dwa mocne szarpnięcia) nie czekajcie tylko trzeba zajrzeć do sterownika i poprawić luty nawet te które wydają się dobre, ja jeszcze jeździłem i musiałem conieco wymienić bo już później silnik odmówił współpracy.

  • #37 12 Lip 2009 13:35
    jacekrado
    Poziom 13  

    Moja Astra y17dt przy prędkościach ok 120/130 przy dłuższej jeździe gaśnie, po chwili ją zapalam i jadę dalej.
    Na krótkich trasach jest ok. Elektronik jeździł z komputerem ponad godzinę .Cisnął pedał gazu do końca i nic nie wykrył powiedział ze elektronika jest sprawna, nie wykazuje żadnych usterek.Miał może ktoś podobne objawy?

  • #38 27 Lip 2009 22:01
    jacekrado
    Poziom 13  

    Teraz wyskakują błędy 0335, 0370, 0400, 1125 już prawie nie da się jeździć. Oddać ja do ASO? Co radzicie koledzy????

  • #39 07 Wrz 2009 12:10
    JCF
    Poziom 11  

    Witam szanownych forumowiczów.

    Posiadam Astrę 1,7 DTI (Isuzu), pewnego dnia samochód zgasł podczas jazdy i nie chciał odpalić. Ze względu na spory odcinek drogi do domu postanowiliśmy wziąć go na hol i zaprowadzić do mechanika. Po przyjechaniu pod dom i ponownej próbie odpalenia samochód zapalił i jakby nigdy nic normalnie można było nim jeździć. Jednak ze względu na to, iż wcześniej słyszałem o sterownikach postanowiłem podjechać do mechanika i podpiąć go pod kompa. Wywaliło dwa błędy P0271 i jakiś jeszcze, nie pamiętam ich dokładnie, aczkolwiek chodziło o sterownik, przynajmniej tak pisali poprzednicy na forach. No więc sterownik został wyjęty i naprawiony. Po włożeniu go z powrotem samochód postanowił odmówić współpracy i nie odpalił. Dodatkowo rozładował się akumulator. Ponieważ nie znam się na mechanice postanowiłem jednak oddać samochód do mechanika. Na kompie nie ma żadnych błędów, sterownik podobno daje sygnał do pompy ale ta nie zaciąga w ogóke paliwa ze zbiornika. Nie wiem czy to kwestia uszkodzenia mechanicznego pompy czy też czegoś innego. Może którykolwiek z użytkowników miał podobny problem? Szukałem już nawet gdzie można regenerować te pompy ale nic nie znalazłem. Może ktoś wie jak ją zdiagnozować i ewentualnie gdzie zregenerować? Czekam na wszelkie rady, dodam że nie jestem fachowcem ani od mechaniki ani od elektroniki w samochodzie więc sam za dużo nie zrobię. Z góry wielkie dzięki dla wszystkich, którzy cokolwiek podpowiedzą.

    aha, samochód zbliża się do 190000 km, więc obawiam się, że pompa ma już dość, tylko czy możliwe jest to, że po tym jak zgasł udało się go jeszcze trzy razy odpalić i dopiero po naprawie sterownika i po tym jak samochód stał prawie tydzień i odmówił wszelkiej współpracy, uszkodziła się pompa? Tak sobie tylko gdybam, słyszałem że pompa raczej daje sygnały wcześniej ale to pewnie nie jest żadna reguła.

    Pozdrawiam

  • #40 07 Wrz 2009 22:57
    jacekrado
    Poziom 13  

    Witajcie astrokoledzy !!!!!!!!!!!!
    W moim przypadku okazał się uszkodzony czujnik położenia wału korbowego (350zł w ASO) . Przebieg mojej Asi(2000rok) to 252000km. Kto już tyle nakręcił???

  • #41 18 Wrz 2009 08:49
    JCF
    Poziom 11  

    Witam ponownie.

    Odnośnie mojego przypadku okazało się, że najprawdopodobniej winny jest sterownik. Jeden z mechaników doszedł do wniosku, że ze sterownikiem wszystko jest ok dopóki nie dostanie jakiegoś obciążenia, bo wtedy przestaje działać i sygnał do pompy już nie dochodzi, podejrzewa uszkodzony tranzystor. Jak myślicie czy po wymianie tranzystora (ja się nie znam za bardzo na elektronice) sterownik odżyje? A może ktoś miał podobnie i wie co należy wymienić aby na pewno sterownik działał?

    Dzięki za wszelką pomoc, pozdrawiam

  • #42 05 Paź 2009 22:36
    rostex
    Poziom 13  

    Wyżej w temacie masz link do strony, na której jest opisane co trzeba sprawdzić i ew.wymienić :idea:

  • #43 16 Paź 2009 15:24
    jacekrado
    Poziom 13  

    Już się nacieszyłem! Dzisiaj Asia zgasła błędy jakie odczytałem to 0251, 0216, 1125. Co na to powiecie koledzy??? Grzebać w sterowniku czy brać na warsztat pompę wtryskową.

  • #44 19 Paź 2009 21:07
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Który to zawór przelewowy na tym dołączonym rysunku?

  • #45 07 Gru 2009 21:07
    EETRON
    Poziom 11  

    witam Panowie, zamierzam kupić opla combo z Y17DT czyli 1.7 DTI ,
    jedyna moja obawa to po przejechaniu tym autkiem osiągana v max. otóż do 100 całkiem nieżle do 120 to gożej , a do 130 to już ledwo ledwo, 150 to to auto chyba nie pójdzie nigdy, czy posiadacze mogą coś powiedzieć na ten temat, mam uczucie że brak mu mocy na wysokich obrotach.

  • #46 07 Gru 2009 23:24
    jacekrado
    Poziom 13  

    Jest tam problem z turbiną albo z pompą wtryskową( chociaż może być sto innych powodów od filtra powietrza, paliwa po głęboką elektronikę włącznie ze sterownikiem) Kolego jak jest coś nie tak to się nie pchaj w to! Jeszcze jak nic przy nim nie zrobisz sam radzę odpuścić! Ja się naciąłem :-(

  • #47 09 Gru 2009 09:36
    damascus7
    Poziom 2  

    Miałem problem w oplu combo Y17DT 1.7 DTI 2004 r wyskakiwał błąd P0251 zawór elektromagnetyczny pocz. wtrysku. Objawy silnik nie zapalał mimo iż w innym warsztacie zabrali się za pompę która była sprawdzona oraz sterownik również. Zapodałem napięcie z akumulatora na owy elektrozawór i widocznie zastał się bo silnik znów normalnie póki co odpala.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo