elektrit wrote: np od opla kadeta.
Nie, nie! - to nie jest tak: "hop, siup"!
115 miał świece w układzie SZEREGOWYM i BEZ PRZEKAŹNIKA
Jeżeli chcesz układ unowocześnić, to wypada wymienić świece szeregowe ("pętelki") na świece szybkogrzejne ("paluszki") łączone równolegle. Są takie zestawy rzemieślnicze- głównie chodzi o redukcje z uwagi na zupełnie inne gwinty.
Natomiast w kwestii doboru przekaźnika trzeba wziąść pod uwagę szczególnie to, czy można gdzieś umieścić ( w głowicy lub bloku) czujnik temperatury silnika; wiele przekaźników z tych lat korzysta z "osobistego" czujnika (niezależnego od pozostałych) który pozwala precyzyjnie gasić kontrolkę w zależności od warunków rozruchu. Niektóre przekaźniki potrafią również diagnozować układ (przykładowo Mercedes) zapalając kontrolkę w przypadku awarii którejkolwiek świecy.
Reasumując: najtańszy przekaźnik (np. na Allegro) bez kontroli sprawności świec i temp. otoczenia: 20 zł. (Ford, Opel, Volkswagen)
Rozwiązanie "max" z kontrolą sprawności świec i czujnikiem temp. silnika (np. Audi, Mercedes) - ok. 120 - 150 zł. W tym układzie kupując przekaźnik trzeba zwrócić uwagę do ilocylindrowego silnika jest przeznaczony, gdyż jest to ważne dla jego sprawnej pracy.