Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Agregat z silnika od kosiarki + GAZ

Tasior 20 Aug 2006 11:31 17995 26
  • #1
    Tasior
    Level 15  
    Witam
    Mam może głupi a może nie głupi pomysł , żeby zrobić sobie agregat prądotwórczy z silnika od kosiarki i alternatora bąsź silnika indukcyjnego. Silnik mógłby być zasilany gazem , w celu zmniejszenia kosztów otrzymywania energii. Dodatkowo chcę wykorzystać straty mocy silnika spalinowego (ciepło) do podgrzewania wody w bojlerze. Silnik spoalinowy ma moc 3.5KM , a moc moc prądu kaka mnie satysfakcjonuje to max 1000W. Pytanie moje brzmi co sądzicie o przeróbce silnika z kosiarki na gaz i którą generacje zasilania wykorzystać. Od razu mowie , że mam możliwość dorobienia części potrzebnych do przeróbek, więc od strony technicznej nie powinno być problemu.

    Co Wy na to ?
    tylko sie nie smiać :D
  • #2
    lechoo
    Level 39  
    Silnik od kosiarki to dwusów, w jaki sposób chcesz wymieszać gaz z olejem niezbędnym do smarowania silnika?
  • #3
    waldekel
    Level 28  
    Z gazem nie powinno być problemu. Wystarczyłby najprostszy układ lpg. Gorzej z prądnicą???
    Są też kosiarki dwusuwowe i tu jest problem z gazem.
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli silnik jest dwusuwowy, to czeka cię niezłe "patentowanie". Poza tym to powinien być silnik chłodzony cieczą, bo musiz ją skądś brać do ogrzewania reduktora, czy jak to.się tam nazywa. Następny problem, to stabilzacja obrotów niezależnie od chwilowych zmian obciązenia prądnicy, by na wyjściu była stała częstotliwość prądu.
  • #5
    Tasior
    Level 15  
    silnik jest czterosuwowy a ogrzewac wode mam zamiar od cylindra i od spalin , wiec nie powino być problemu z ogrzewaniam reduktora. Myślę nad zstosowaniem jakiegos procesorka od sterowania a czestotlowośc po wyprostowaniu napiećia może robć przetwprnica , choć wydaje mi się ze to zbędne jeśli chcę zasilać tylko kompa i jakieś oświetlenie , to napięcie może być przecierz stałe. Problem tylko jak zrobić maksymalnie oszczędną instalację gazową do tego silnika ?
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To może uprośś to trochę i zastosuj jakiś duży alternator (dopasuj do mocy silnika) od ciężarówki na 24 V, który da ci napięcie stałe o dużym natężeniu, a na wyjściu zastosuj przetwornicę 24/220 v o odpowiedniej mocy. To bedzie najprostsze rozwiązanie.
  • #7
    Tasior
    Level 15  
    w zasadzie z częścią elektryczną ( elektroniczną ) nie powinno być problemu. Nie wiem tylko jak zrobić zasilanie LPG. Wydaje mi się , że w gre wchodzi min układ II generacji , żeby to było oszczędne. Może zastosować sondę lambda , dzięki czemu będe wiedział czy mieszanka nie jest zbyt uboga lub zbyt przesycona gazem ?? Dostosowywaie składu mieszanki powinien załatwić kontroler.

    Co sądzicie ?
  • #8
    waldekel
    Level 28  
    Z zasilaniem lpg obstawałbym przy najprostrzym układzie bo i silnk w kosiarce taki jest i nie ma co przesadzać z oszczędnością gazu. Pierwszy problem to wykonanie odpowiedniego miksera.
  • #9
    Tasior
    Level 15  
    No łaśnie miksera. Jak go najlepiej zrobić ? macie jakieś pomysły ? mile widziany jakiś poglądowy rysunek. Może wywalić cały gaźnik i zrobić jakąś komore mieszającą ?

    Jeszcze jedno: gdzie w miare tanio znaleźć attuator ? ( chyba dobrze napisałem) , może czymś go zastąpic ?
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Gdzieś w necie krąży opis przeróbki motocykla marki ural lub dniepr (takie ruskie wojskowe maszyny: 2 cylindry, układ bokser, pojemość 65 cc, chłodzenie powietrzem) na zasilanie gazem. Autor opisał w jaki sposób zrobił układ ogrzewania cieczy do podgrzewania miksera. Niestety teraz tego nie mogę namierzyć. Ach. Zajawka na temat tego pojazdu była w jednej z tych swóch gazet: MOtocykl, Świat Motocykli. Musiałbyś przeszukać rocznik '05 i aktualny. Ewentualnie zapytaj na forum redmorz.
  • #12
    Tasior
    Level 15  
    tam mają najmniejszy o średnicy 18mm a według mnie to za dużo do silnika 3.5KM. jaka jest budowa takiego czegos ? to zwykły elektrozawór z silnikiem krokowym ?
  • #13
    waldekel
    Level 28  
    Są też jakieś regulowane ręcznie bez silnika krokowego.
  • #14
    adi105
    Level 2  
    świetny temat sam nad tym myślałem, alternator napędzany silnikiem czterosuwowym, po przerobieniu na gaz lepiej by się opłacało. Do tego można by jeszcze zastosować rozrusznik od auta i akumulator oraz przetwornice. Jak napięcie na aku. spadnie to by automatycznie uruchamiało silnik spalinowy i ładowało akumulator. I jakieś 2 baterie słoneczne przez dzień by trochę doładowywały. Dużo rzeczy do przerobienia by tu było ale warto. Co do gazu, kupić jakąś najprostszą instalkę z auta używaną. I podłączyć do filtra powietrza w silniku, później troche wyregulować śrubami i tyle. Chyba że masz silnik dwusuw to troche kiepsko, jakieś smarowanie by cza zrobić.
  • #15
    Tasior
    Level 15  
    Dużo czasu upłynęł a projekt dalej nieskończony , jestem teraz na etapie remontu silnika z kosiarki( czterosuwa) i przystosowywaniu go do zasilania LPG lub CNG za pomocą wtryskiwacza.
    Troche to może jeszcze potwać ale jak sie uda to podziele sie wiadomosciami jeśli będą zainteresowani
  • #16
    sisu
    Level 12  
    Będą zainteresowani.
    A powiedz, robisz wtrysk fazy lotnej, czy ciekłej?
    Jeżeli ciekłej to odpada potrzeba stosowania parownika, ale nie wiem co się stosuje do wtrysku fazy ciekłej, pewnie jest jakaś pompa podobna do pompy benzyny w autach z wtryskiem, może by dało się taką zaadoptować poprzez umieszczenie jej w ciśnieniowej obudowie?
  • #17
    submariner
    Level 32  
    mysle ,ze moge pochwalic sie takim agregatem , napedza alternator od autobusu-28,8V , nie podawalem gazu ale z pewnoscia silnik krokowy i zawor zalatwia sprawe , myslalem o podawaniu fazy cieklej gazu , ktora troche schlodzi zasysane powietrze, chlodzenia nie trzeba poprawiac a dodatkowe ogrzewanie mozna zbudowac wlasnie z chlodzenia silnika-cieplym powietrzem .
    pewnym problemem jest sprzeglo gdyz sztywno polaczony alternator ma na tyle duza mase wirnika ,ze nie ma szans na odpalenie silnika , potem z kolei przy zwiekszonym obciazeniu alternatorem sprzeglo sie slizga , jak sie nie slizga to nie mozna odpalic agregatu :)
    zastosowalem elektromagnetyczne , ktore po odpaleniu silnika praktycznie na sztywno "skleja " silnik z alternatorem.
    Dodatkowo dorobilem falownik do alternatora tak by zrobic z niego rozrusznik , nie sprawdzalem ale mozliwe ,ze w takim przypadku mozna na sztywno polaczyc wal z alternatorem.

    Proszę poprawić załącznik w/g linku:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic595877.html
    Wpis moderacyjny dotyczy wszystkich piszących w temacie!
    [_P_]
    PW
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #18
    baseball37
    Level 2  
    witam nie potrzeba żadnego parownika przy takiej kosiareczce to nawet ci się nawet dobrze butla nie oziębi wiem bo przerobiłem kompletnie traktorek kosiarkowy o pojemnosci 466 cm3 i ma tak małe zużycie gazu że byłem w szoku i się męczyłem przez kilka dni aby go odpalić a wystarczyło tylko butle leciutko odkręcić i silnik zawarczał :D i bez żadnych przeróbek się obyło bo wężyk doprowadzający gaz wpiąłem w zaworek gdzie płynęła benzyna

    radze ci tak zrobić najpierw rozgrzej dobrze silnik na benzynie potem zakręć paliwo acha przed tem zdejmij cały filtr powietrza i tam gdzie zasysa powietrze do gaznika włóż wężyk od gazu i jak będzie chciał ci już silnik gasł to odkręć dopływ gazu jeśli zgaśnie to zbyt wiele dałeś gazu jeśli wejdzie na obroty to dobrze nie wiem jaki gaznik ma twoja kosiarka bo w niektórych kosiarkach obroty można sterować dopływem gazu pamiętaj nie odkręcaj zbyt mocno gazu daj czas silnikowi wejść na obroty !! :D no to chyba by było na tyle sam się zdziwisz jak mało gazu bierze taki silnik ja mam butle turystyczną 3kg i cały dzień kosiłem trawę i nie odczuwałem ubytku gazu w butli :D

    Zdania rozpoczynamy wielką literą, a kończymy?
    Znaki przestankowe?
    Proszę to poprawić.
    Wpis moderacyjny dotyczy wszystkich piszących w temacie!
    Nie kasować wpisów moderacyjnych!
    [_P_]
  • #19
    _LBX_
    Level 22  
    Projekt dość ciekawy sam mam wziąć się za taką przeróbkę. Mam pytani. Czy alternator można przewinąć na 230v? Czy zostaje alternator od autobusu i przetwornica?
  • #20
    Anonymous
    Anonymous  
  • #22
    mosfet
    Level 25  
    Czy ktoś przeprowadzał kalkulację czy taka produkcja energii jest opłacalna? Czy nie taniej jest kupić prąd z sieci?

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Oczywiście pytanie nie dotyczy przypadków w których nie mamy sieci. :p
  • #23
    _LBX_
    Level 22  
    A jak masz kosiarkę spalinową to będziesz kupował elektryczną? I przedłużacz? Kosiarka chodzi na jednakowych obrotach i gaz się opłaca. Moja była wczoraj odpalana na gazie i ładnie chodzi.
  • #24
    Tasior
    Level 15  
    Witam po długiej długiej przerwie :)
    Na dzień dzisiejszy projekt się bardzo rozrósł i teraz zamiast silnika z kosiarki jest silnik z .... Opla Corsy :D Generalnie teraz chodzi mi o zrobienie dość dużego agregatu prądotwórczego i czegoś w rodzaju motopompy(bardzo wydajnej). Myśle że w przeciągu miesiąca uruchomię projekt, na razie silnik przechodzi mały remont.
    Wszystkich jednak którzy chcą zagazować swoje kosiarki chce przestrzec przed jedną bardzo zdradziecką sprawą , chodzi o zbyt ubogą mieszankę powietrze/LPG , może ona narobić dużo złego w silniku o czym się przekonałem na własnej skórze ....

    Mam jeszcze jeden pomysł choć nie wiem do końca czy będzie to ekonomicznie opłacalne , chodzi o wytworzenie agregatem energii elektrycznej ORAZ odzyskanie jak najwięcej traconej energii cieplnej z obiegu wody silnika i spalin (np. ogrzewać bojler na wodę) , a w celu zminimalizowania kosztów użytkowania zasilić to gazem CNG.
  • #25
    _bono_
    Level 14  
    Czy mógłbym kolega pokazać jakieś zdjęcia. Sam mam zamiar robić taki agregat z silnikiem od kosiarki. Mieszkam w takiej okolicy, że czasem prądu nie ma i robota stoi. A tak to był dał alternator 120A pd Passata, butlę 3kg z gazem, zmienił żarówki w lampach na H3 i można pracować.
  • #26
    youbestiaire
    Level 10  
    Witam serdecznie,

    Cieszę się ,że trafiłem na temat który chodził mi po głowie już od jakiegoś czasu.Planuje zrobić "mały" agregat prądotwórczy na bazie silnika disla 800cc od smarta.Do czego mi takie ustrojstwo? A no do mojego kampera:) Mam dość sporego kampera bo jest to autobus miejski po zabudowie.Silnik od smarta gdzieś bym upchał więc o tym nie dyskutujmy;)

    Nie potrzebuje koniecznie 220V wystarczy oryginalny alternator 12V do oświetlenia na diodach led które mój kamper ma wbudowane.Czasem podłączyłbym laptopa i może mini TV na 12V. Chciałbym się wpiąć w obieg wody i dołożyć jakieś dodatkowe odbiorniki w postaci grzejników w kamperze.Nie śmiejcie się proszę bo na tą chwilę to tylko moje rozmyślenia.Podsumowując chcę oświetlić kampera + przy okazji wykorzystać ciepło silnika.Ma to jakiś sens?:)

    a oto mój kamper:

    http://badziwie19.pl/najwiekszy-kamper-na-podwoziu-autobusu-kat-c-i59927813.html

    Pozdrawiam
  • #27
    _PREDATOR_

    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wykopaliska i tu nie allegro BIS!
    Agregat z silnika od kosiarki + GAZ