Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat 126-problem z alternatorem

okkaz 02 Oct 2005 07:20 37432 51
  • #31
    ElGregor
    Level 22  
    zuko_wski wrote:
    kontrolka jest oki, bo jak pokrecilem tym kołem gdzie jest pasek klinowy to sie zapalila po ktoryms obróceniu, a reszty to nie iwem jak sprawdzic:)

    Skoro zapaliła się przy obracaniu wirnikiem to znaczy że szczotki nie kontaktują (prawdopodobnie są zużyte i za krótkie)
    Odkręć dwa wkręty, wyjmij szczotkotrzymacz i wymień szczotki.
    Zwróć uwagę na stan w jakim są pierścienie ślizgowe na wirniku, mogą wymagać przetoczenia.
  • #32
    leszeksz2
    Level 16  
    Mogą być uszkodzone lub zużyte szczotki lub regulator (za krótkie). Sprubój odłączyć kabel wzbudzania od alternatora (ten cienszy idzie od przodu samochodu) podłącz do masy i przekręć kluczyk. Kontrolka powinna świecić

    Dodano po 5 [minuty]:

    A może ktoś wie co jest przyczyną póżnego gaśnięcia kontrolki ładowania (ok. 2500 obr/min) i ładowanie przy włączonych np. światłach jest ok 13.5 V a bez włączonych normalne 14.3
  • #34
    danek17
    Level 12  
    MrFeusz wrote:
    a co może być przyczyna wycia alternatora. Lampka ładowania gaśnie dopiero przy większych obrotach ale alternator zaczyna hałasować i to dość głośno.

    Witam! Mój problem jest bardzo powazny ponieważ mam to samo co kolega pisał, ale u mnie że tak powiem są jaja niesamowite; już tłumaczę co wymieniłem :
    -kabel akumulator-rozrusznik
    -rozrusznik po regeneracji (jak brzytwa)
    -łozyska na alternatorze
    -szczotkotrzymacz na nowy
    -podmienialem stojan, wirnik regulator napięcia (wszystko na sprawne 100%)
    -diody (wszystkie 9)-pasek naciągnięty
    I moj problem pozostaje nadal - przy dodaniu wyższych obrotów przygasa kontrolka ładowania i alternator zaczyna bardzo głosno wyć!!! napięcie wzrasta (przy podłaczonym aku) do 14.7
    Już nie mam siły pomózcie bo nie wiem co dalej mam już z tym zrobić.
  • #35
    ElGregor
    Level 22  
    danek17 wrote:
    ... już tłumaczę co wymieniłem :
    -kabel akumulator-rozrusznik
    -rozrusznik po regeneracji (jak brzytwa)
    -łozyska na alternatorze
    -szczotkotrzymacz na nowy
    -podmienialem stojan, wirnik regulator napięcia (wszystko na sprawne 100%)
    -diody (wszystkie 9)-pasek naciągnięty
    I moj problem pozostaje nadal - przy dodaniu wyższych obrotów przygasa kontrolka ładowania i alternator zaczyna bardzo głosno wyć!!! napięcie wzrasta (przy podłaczonym aku) do 14.7
    Już nie mam siły pomózcie bo nie wiem co dalej mam już z tym zrobić.
    Jeśli wszystko wymieniłeś, to nie ma cudów, musi być dobrze.
    Możliwości są dwie:
    albo któryś z podmienionych elementów jest uszkodzony, albo alternator jest przeciążony na skutek dużego poboru prądu.
    Sprawdziłeś akumulator?
    Włącz amperomierz w szereg z alternatorem i sprawdź pobór prądu podczas "wycia".
    Jeśli będzie niewielki to przyczyna tkwi w alternatorze.
    Jeśli będzie bardzo duży, to przyczyny szukaj poza alternatorem (kable, akumulator, odbiorniki).
  • #36
    danek17
    Level 12  
    Serio wszystkie podmienione rzeczy sa sprawne. probowalem na innym akumulatorze i tez to samo. Jak juz pisalem, przewody sa sprawne (nowe), niestety nie mam takiego amperomierza aby taki prad sprawdzic wiec musze sie obejsc bez niego ale z tego co mierzylem to napiecie ladowania sie pokazywalo prawidlowe, lecz tak mi sie wydaje ze prad bedzie bardzo maly.
    Wiem ze to jest "niemozliwe" ale tak sie dzieje naprawde chociaz teoretycznie powinno byc wszystko dobrze...
  • #37
    ElGregor
    Level 22  
    To że wymieniłeś elementy na dobre nie znaczy jeszcze że musi być dobrze. Może gdzieś jest zwarcie, np. w prostowniku (przekładka izolacyjna), albo któraś faza stojanu do korpusu?
    Jeśli przygasa tylko kontrolka ładowania to na 99% coś jest nie tak z alternatorem. Objaw typowy dla zwarcia prostownika albo uzwojeń stojanu.
    Odłącz od alternatora cienki przewód zakończony konektorem (kontrolka ładowania). Odpal silnik i sprawdź czy "wyje" nadal, czy wycie ustaje.
    W razie czego pisz na moje GG, jak się uda zdiagnozować to opiszemy na forum co było.
  • #38
    danek17
    Level 12  
    teraz akurat nie mam tego samochodu "u mnie" jest u znajomego i on probuje to rozgryzc. Hmm nie pamietam czy bez tego kabelka "ładowania" wył ale na pewno nie wył jak odpiąłem jeden przewod z szczotkotrzymacza ale nie pamietam ktory to był, chyba z regulatora ale to normalne ze nie wyl bo nie szedl prad na wirnik chyba ze jestem z tym stwierdzeniem w bledzie ?
  • #39
    RSP
    Level 27  
    Alternator potrafi wyć gdy nawet jeden zwój w uzwojeniu stojana jest zwarty , jest to trudne do wykrycia . W takim wypadku nieobciążony alternator dość silnie się nagrzewa a nawet potrafi się spalić po kilku godzinach jazdy.
  • #40
    danek17
    Level 12  
    hmm a przypomnialo mi sie takie cos ze kiedys musialem jechac z odlaczonym akumulatorem (odpalilem i odlaczylem) jechalem jakies 3 km z predkoscia max 50km/h z oswieconymi swiatlami mijania i wlaczona dmuchawa....czy to moglo by miec jakis zwiazek ze gdzies wtedy np. powstalo uszkodzenie (z powodu przepalenia instalacji np. poprzez "nieobciazony" alternator) i teraz te uszkodzenie powoduje wycie alternatora ???
  • #41
    ElGregor
    Level 22  
    Najczęściej w takim przypadku na skutek nadmiernego wzrostu napięcia "leci" prostownik, alternator bez obciążenia potrafi podnieść napięcie w instalacji nawet do 50V :!:
    Kiedyś naprawiałem opla kadetta w którym pan "miecio" sprawdzał napięcie ładowania metodą: odpiąć akumulator i sprawdzić czy silnik zgaśnie. Silnik oczywiście zgasł, ale nie dlatego że nie było ładowania, tylko dlatego że poleciała cała elektronika, łącznie z komputerem sterującym wtryskiem :lol:
  • #42
    danek17
    Level 12  
    Mysle, ze podmienie caly alternator na dobry i jezeli porzyczyna ta nadal bedzie wystepowac to bede musial sprawdzic cala instalacje, bo mozliwe jest ze gdzies sie przepalila i powoduje zwarcie. Jak wstawie juz nowy alternator to dam znac co sie dzialo. Dzieki za zainteresowanie moim przypadkiem. Pozdrawiam
  • #43
    Ireek
    Level 15  
    Zuko_wski sprawdz szczotki moze sie zuzyly lub z nadmiaru brudu sie zawiesily w szczotkotrzymaczach.
    Pozdrawiam
  • #44
    danek17
    Level 12  
    Witam a więc tak... oddałem samochód do mechanika, myślał nad tym 2 dni i trzeciego dnia zadzwonił, że samochód do odbioru :) Wymienił regulator i mostek prostowniczy -i ładowanie powróciło do normy. Jakoś tak nie chce mi się w to wierzyć że tylko to było uszkodzone bo dzień wcześniej już trzeci nowy mostek podnieniłem i piąty regulator. Dla mnie pozostaje to nadal tajemnicą nierozwiązaną, może nie chciał konkretnie powiedzieć co jeszcze było bo w sumie to "jego chleb" Możliwe że to była jakaś pierdołka, ale nie bede się już nad tym głowił, ważne jest że działa tak jak powinno więc temat uważam za zamknięty i dziękuję bardzo za zainteresowanie moim problemem. Pozdrawiam
  • #45
    Tomek665
    Level 28  
    Quote:
    już tłumaczę co wymieniłem :
    -kabel akumulator-rozrusznik
    -rozrusznik po regeneracji (jak brzytwa)
    -łozyska na alternatorze
    -szczotkotrzymacz na nowy
    -podmienialem stojan, wirnik regulator napięcia (wszystko na sprawne 100%)

    Powiedz jeszcze czy wymieniłeś wirnik czy nie, bo to nie wynika jednoznacznie z tego co napisałeś .
  • #46
    danek17
    Level 12  
    Wymieniłem wirnik a nawet trzy wstawiałem. Ale już jest Git więc temat zamknięty :)
  • #47
    wladyslaw.h
    Level 1  
    Ja mam też problem. po odpaleniu mojego kaszlaka mam ładowanie, ale kiedy wchodzę na większe obroty mam ładowanie naprzemian mocniejsze o pare procent i słabsze. Jak mam włączone światła to świecą jak gdyby pulsowały słabiej i mocniej, jak zejde z obrotów swiecą normalnie . Co to może być??? Proszę o POMOC. Szczotki wymieniłem, regulator wymieniłem. Problem pozostał
  • #48
    Ireek
    Level 15  
    Sprawdz stan szczotek i pierscienie slizgowe na uzwojeniu wzbudzenia bo z tego co piszesz zuko_wski to brak styku z tymi rzeczami
    Pozdrawiam
  • #49
    kooperator
    Level 20  
    zuko_wski wrote:
    kontrolka jest oki, bo jak pokrecilem tym kołem gdzie jest pasek klinowy to sie zapalila po ktoryms obróceniu, a reszty to nie iwem jak sprawdzic:)
    To masz do wymiany szczotki i ewentualnie slizgi zasilające wirnik . Pozdrawiam


    Mariusz :. :D
  • #50
    lokomo
    Level 11  
    przeglądałem tę strone i też miałem ten problem .obwód prądu jest taki plus,żarówką ,1szczotka,2 szczotka,masa
  • #52
    kooperator
    Level 20  
    Na alternatorze w otworze plastikowej osłony znajduje sie sruba M6 oznaczona 30 lub + to jest zacisk ladowania laczysz go z biegunem dodatnim akumulatora, w szczotkotrzymaczu sa 4 styki z czego 3 sersze sa polczone razem i tam wpinasz zółty przewód regulatora napiecia, brazowy przewód z mostka prostowniczego i przewod wzbudzenia zasilany przez kontrolke po kluczyku, podłączasz tam najlepiej kątowe konektory. do wezszego podłaczasz zielony przewod regulatora a sam regulator mocujesz do masy alternatora, jesli wszystko jest ok to bedzie ladowanie. Pozdrawiam