Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ESCORT, problem z zapłonem

24 Sie 2006 08:59 1485 2
  • Poziom 22  
    Witam, trafił mi się taki przypadek:
    Ford Escort 95r, 1.6 16V, EEC IV, sterowanie cewkami zapłonowymi bezpośrednio z EEC.

    Samochód nie zapala, słychać ża "próbuje" zaskoczyć ale nie może, zapach paliwa z wydechu.
    Okazuje się że nie ma iskry na cylindrach 1 i 4. Cewki sprawdzone, są ok. Zamiana końcówek powoduje że pojawia się iskra na 1 i 4 a nie ma na 2 i 3, więc podejrzenie pada na EEC. Pomiar oscyloskopem wykazuje że na jednej cewce impulsy mają długość tylko 0.4ms i energia zgromadzona w cewce jest za niska żeby pojawiła się iskra.

    I teraz zaczyna się ciekawostka. Po wykręceniu świec wzrastają obroty silnika przy próbie odpalenia i znika też iskra z cylindrów 2 i 3. Na oscyloskopie na obu wyjściach impulsy są "wąskie" :!:
    W momencie zakręcenia rozrusznikiem pojawia się jeden, niekiedy dwa szerokie impulsy na jednym z dwóch wyjść (losowo) i iskra na jednej z par cylindrów. Po rozpędzeniu wału iskra zanika i impulsy są już cały czas krótkie z obu wyjść.

    Spotkał już ktoś taką przypadłość? Uszkodzony driver ST71009 w EEC? czy problem z procesorem EDIS?
    Dzięki z góry za odpowiedzi.
  • Poziom 33  
    Miałem podobny pprzypadek, przyczyna była banalna tylko nie bylo problemów z iskrą. Okzało się ze był zatkany tłumik. Auto chciało odpalić ale nie dawało rady, po wykreceniu jednej świecy auto odpalało.
  • Poziom 22  
    W tym przypadku ewidentna wina układu zapłonowego, nawet przy wykręconych świecach iskra pojawia się na moment (jeden lub dwa razy) zanim rozrusznik osiągnie większe obroty.

    Ma ktoś może schemat EEC IV (nr. 94AB-12A650-EB lub podobny)?, w szczególności chodzi mi o obwód pomiaru napięcia w instalacji przez EDIS4. Wygląda na to że tylko przy spadku napięcia wydłuża on impulsy zapłonowe (moment uruchomienia rozrusznika), więc może być coś nie tak z pomiarem samego napięcia i korekcją długości impulsów zapłonowych :idea:


    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Problem rozwiązany, usterka w układzie pomiaru prądu cewek zapłonowych. Procesor EDIS dostawał zafałszowany sygnał prądu i wyłączał cewki po bardzo krótkim czasie. Pomóg oscyloskop, naprędce rozrysowany schemat i użycie szarych komórek :wink: