Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie sterowania zamka centralnego Nowa Megane

30 Cze 2003 17:19 3186 13
  • Poziom 16  
    Jak wyżej
    Nowe Renault Megane 2003 r ( to z brzydkim tyłem ) brak w nim możiwości podlączenia sterowania zamka centralnego z systemu alarmowego (analogowe sterowanie ) oczywiście bez przerabiania totalnego instalacji (wejście na silniki siłowników, czy rozbieranie BSI - gwarancja niestety). Może ktoś coś wymyślił ?

    Pozdrawiam
    bebefirst
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Nie wiem jak to się sprawdzi w twoim przypadku, ale w Citroenie z BSI rozcina się przewody zasilające siłownik drzwi kierowcy i w to miejsce podłącza się sterownik cz (istnieje tylko taka mozliwość) .....
  • Poziom 16  
    Niestety nic to nie da, gdyż ten pojazd nie posiada siłowników sterujących (master) tylko wykonawcze musiał by ciąć wszystkie siłowniki łącznie z klapą tył (nie wchodzi w rachubę). myślałem raczej o wpięcie w obwód sterowania, a nie wykonawczy.Dodatkowy problem to sterowanie tylko tylnych siłowników z konsolki w drzwiach kierowcy (takie cudo). Sterowanie z konsoli środkowej nie nadaje sie do wpięcia, gdyż jest tylko na jednym impulsie (desynchronizacja systemu). I :x
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    to może dodatkowy siłownik sterowany z alarmu ??? - zapędziłem się, jeżeli przecież nie ma mastera to nic to nie da :(
    Proponuję alarm wykorzystujący oryginalnego pilota, który prawdopodobnie posiada ten pojazd.
  • Poziom 22  
    :arrow: bblo
    nie taki zły pomysł z tym dodatkowym siłownikiem , jeśli nie można inaczej to należy zamontować 4siłowniki slave i cieszyć się zamkiem centralnym , koszt niewielki ;
    ale czemu instalujesz czy nie ma orginalnego pilota ?
  • Poziom 16  
    Juz odpowiadam po kolei
    1) Zasadniczo nie da rady podłączyć alarm sterowany z impulsów zamka bo sterowanie pilotowe jest w module BSI, a podpięcie się w obwód siłownika powoduje także włączanie się alarmu podczas zamykania się w środku pojazdu przy wyłączonej stacyjce.
    2) Nie muszę instalować dodatkowych siłowników gdyż mogę użyć tych co są, problem w tym, że musiałbym odcinać każdy obwód zasilający siłownik i wpinać się przez przekaźniki - "wpięcie w obwód wykonawczy" ( 5 siłowników , a ja chciałbym tego uniknąć)
    3) Pilot oczywiście jest (karta), lecz chciałem domontować normalny alarm ( w najbliższym czasie powstanie więcej takich rozwiazań sterowania, powstał już taki JEEP, podobny problem).
    Tak na marginesie znam lepsze wpięcie do Citroena, jest takie samo jak w najnowszym Peugeocie 206 i 307
  • Poziom 23  
    podepnik sie pod przycisk na konsoli, on naprzemiennie zamyka i otwiera na tym samym przewodzie, troche prymitywne ale zamek chodzi, trzeba tylko uprzedzić klienta że jak zamknie sie od środka albo zrobi to orkinalnym pilotem to alarm zamiast otwożyć C.Z go zamknie i odwrotnie

    osobiście nie szukałem ale zastanawiałem sie czy podanie bespośrednio na przekaźniki, (ciekawe czy wogóle są)

    a jeszcze jedno, amerykańskie futy były strerowane też na tym samym, ale innymi napięciami , ale brak czasu uniemożliwił mi sprawdzenie
    powodzenia

    ps. napisz jak rozwiązałeś problem - też mnie to ciekawi
  • Poziom 16  
    "podepnik sie pod przycisk na konsoli, on naprzemiennie zamyka i otwiera na tym samym przewodzie, troche prymitywne ale zamek chodzi, trzeba tylko uprzedzić klienta że jak zamknie sie od środka albo zrobi to orkinalnym pilotem to alarm zamiast otwożyć C.Z go zamknie i odwrotnie"

    Niestety ja takiej partyzantki nie uprawiam. Pisałem o tym Patrz ostatnie posty.

    Jeśli chodzi o samochody amerykańskie to za przeproszeniem niewielkie masz rozeznanie. W przedostatnim Jeepie interfejsy znajdowały się w każdych drzwiach, pomiędzy sobą "porozumiewały" się już po CANie (Comfort Area Network).
  • Poziom 16  
    Co do statniego postu sam zobacz, udało mi się odszukać w interze trochę informacji na temat multipleksażu (CAN) zobacz co nas czeka w niedługim czasie.
  • Poziom 13  
    bebefirst napisał:
    Tak na marginesie znam lepsze wpięcie do Citroena, jest takie samo jak w najnowszym Peugeocie 206 i 307


    jak możesz zdradź jakie ...?
  • Poziom 22  
    raczej pozostaje postępować ściśle wg. instrukcji serwisowej dla tego samochodu , inaczej łatwo coś uszkodzić ... z reguły w instrukcji jest opisany sposób montażu dodatkowych rzeczy tj. alarmu , telefonu , audio , video itp.
    a temat staje się coraz ciekawszy .
  • Poziom 16  
    Podaj swój e-mail (nie na forum)
  • Poziom 23  
    moje rozwiązanie peugota 206

    podanie masy na przewód pomarańczowy zamyka, a przecięcie otwiera (lub odwrotnie), pozostaje pokombinować w zależności od wyjść z alarmu z przekaźnikami
    może to być odebrane jako paryzantka, ale chodzi

    apropo samochodów amerykańskich to spotkałem sie z tyloma różnymi rozwiązaniami że można by było książke napisać , a przykład który podałem wydawał mi sie podobny,

    na kontrodpowiedzi nie odpowiem, podpowiedzi są moje i nikogo nie zmuszam z nich korzystania, aczkolwiek przyznaje sie że nie wczytałem sie w poprzednie posty i faktycznie wyglądały troszke nie na temat
  • Poziom 16  
    Stare rozwiązanie. Masz nieaktualne wiadomości, trafisz nową 206 to się zdziwisz. Podpowiem że takie samo jest w 307 i w C5.