Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cd. perypetii Alarm nie wiem jaki-brak pilota-prosze o pomoc

voquyen 14 Wrz 2006 22:47 4967 42
  • #31
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    renqien
    Poziom 32  
    Dokładnie. Diody być muszą!
    Zresztą, czy myślisz, że rozpisywałbym się, gdyby to nie było konieczne? Napisałbym: połącz kabelki i koniec. Jeżeli rozpisałem się ja i kolega norbert.s. to znaczy, że trzeba.
    Zaufaj nam i zrób co napisaliśmy, będzie działać!
  • Relpol przekaźniki
  • #33
    voquyen
    Poziom 10  
    renqien napisał:
    Dokładnie. Diody być muszą!
    Zresztą, czy myślisz, że rozpisywałbym się, gdyby to nie było konieczne? Napisałbym: połącz kabelki i koniec. Jeżeli rozpisałem się ja i kolega norbert.s. to znaczy, że trzeba.
    Zaufaj nam i zrób co napisaliśmy, będzie działać!


    Ufam ufam, zrobie dokladnie tak jak mowiliscie. Bylem tylko ciekawy do czego sa potrzebne te diody. Jak cos robie to lubie wiedziec co jak i dlaczego. Zawsze to jakas nauka, cos w tej glowie zostanie. Dziekuje i pozdrawiam.
  • #34
    renqien
    Poziom 32  
    Diody puszczają prąd w jedną stronę, w tym konkretnym przypadku od alarmu w stronę żarówek. Dzięki temu, że je założysz, prąd z lewej żarówki nie wróci się na prawą (bo przecież je łaczymy razem)
  • #35
    voquyen
    Poziom 10  
    renqien napisał:
    Diody puszczają prąd w jedną stronę, w tym konkretnym przypadku od alarmu w stronę żarówek. Dzięki temu, że je założysz, prąd z lewej żarówki nie wróci się na prawą (bo przecież je łaczymy razem)


    Swieta racja, diody juz zalozone co prawda na 6A (0.70 gr. / szt) i dziala wysmienicie. wasze rady bardzo mi sie przydaly. Wymienie jeszcze silownik od kierowcy i powinno byc ok. Czy Opel omega z 93 ma sterowanie masa? czy w inny sposob? Bo podobno do silownika dochodza trzy kabelki (oczywiscie slave) bo do mastera 5. Pytam bo nie wiem czy kazdy uniwersalny bedzie pasowal?

    Mam jeszcze jedno pytanie dotyczace silownikow. Otorz pomijam teraz ze Master od kierowcy nie dziala na pilota tylko z kluczyka. Bardziej ciekawi mnie dlaczego inne silowniki dzialaja po przekreceniu kluczyka o 45° a przednie pasazera dopiero jak przekrece o 90°. Rozkrecajac boczek do wymiany silownika zobaczylem ze przy wkladce kluczyka jest jakis przelacznik z trzema kaelkami ktory wlasnie gdy sie go zewze zamyka wszystkie silowniki. Ale to dziala dopiero jak przekrece kluczyk o 90°. O co tu moze chodzic. przypomne tylko ze z pilota moge otworzyc drzwi pasazera z przodu ale zamknac juz nie. Z kluczyka moge je zamknac ale tylko jak przekrece klucz o 90°. Czyli podejzewam ze jak wymienie silownik to pewnie i tak nic nie da na te drzwi. Czy to moze byc cos pochrzanione z instalacja elektryczna, czy po prostu ten typ tak ma?.
    Pozdrawiam Marcin
  • #36
    renqien
    Poziom 32  
    Jak to działa tylko z kluczyka? Czyli alarm nim nie steruje, a bagażnik tak?
  • #37
    voquyen
    Poziom 10  
    renqien napisał:
    Jak to działa tylko z kluczyka? Czyli alarm nim nie steruje, a bagażnik tak?


    z alarmu moge otworzyc ale nie zamknac. Otwieranie dziala, chyba ze zamkne go recznie i wtedy trzasne drzwiami to i z pilota nie otworze tylko z kluczyka. Zamykam tylko z kluczyka i to po przekreceniu go o 90°. a na bagaznik dziala bez problemu. Podejzewam ze moze wine ma tem silownik od kierowcy. musze wymienic to bede wiedzial czy to on steruje przednimi drzwiami pasazera. Tak jakos jest pochrzanione nie wiem za co sie zlapac. puki co zlapie sie za mastera. tylko musze go kupic.

    Dodano po 3 [godziny] 9 [minuty]:

    renqien napisał:
    Diody puszczają prąd w jedną stronę, w tym konkretnym przypadku od alarmu w stronę żarówek. Dzięki temu, że je założysz, prąd z lewej żarówki nie wróci się na prawą (bo przecież je łaczymy razem)

    juz sie nacieszylem, teraz jak jak zalacze alarm to swieca mi sie wszystkie kierunki a bezpiecznik od lewej strony jest goracy. Ciekawe tylko dlaczego z lewej a nie oba?
    ale was męczę, mam nadzieje ze jeszcze troche wytrzymacie ;-)
  • #38
    renqien
    Poziom 32  
    Ale świecą się na stałe, czy migają?
    Mam nadzieję, że odłączyłeś tą uszkodzoną stronę?
    Co do siłownika w drzwiach kierowcy, to wygląda na uszkodzony motorek siłownika. Pod warunkiem, że dobrze zrozumiałem: jak dzyndzel jest w drzwiach kierowcy zamknięty, to reszta zamków się zamyka, jak dzyndzel otwarty to reszta zamków się otwiera...
  • #39
    voquyen
    Poziom 10  
    renqien napisał:
    Ale świecą się na stałe, czy migają?
    Mam nadzieję, że odłączyłeś tą uszkodzoną stronę?
    Co do siłownika w drzwiach kierowcy, to wygląda na uszkodzony motorek siłownika. Pod warunkiem, że dobrze zrozumiałem: jak dzyndzel jest w drzwiach kierowcy zamknięty, to reszta zamków się zamyka, jak dzyndzel otwarty to reszta zamków się otwiera...


    swieca na stale, a kierunki to z wrazenia wylaczylem oba.
    co do mastera to dobrze zrozumiales pod warunkiem ze nie kozysta sie z pilota tylko z kluczyka. I dodatkowo przednie drzwi pasazera zamykaja sie dopiero po przekreceniu kluczyka o 90°, a nie jak pozostalych o 45°. Przy 90° wlacza sie jakis przelacznik przy zamku i wtedy zamyka prawy przod i wszystkie inne. Kolega ma taka sama omege co prawda z 88 roku ale silowniki dzialaja mu wszystkie po przekreceniu kluczyka tylko o 45°. tak wiec nie wiem o co biega.

    pytanie o silownik master. jaki zalozyc? uniwersalny 7 kg taki jak tu np. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=126462343 czy moze taki ze sprzeglem jak tu http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=128344841 czy moze zwykly tesor 3,5 kg http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=128344855 czy szukac oryginalnego gdzies na szrocie. Na co zwrocic uwage przy kupnie?

    Dodano po 10 [minuty]:

    voquyen napisał:
    renqien napisał:
    Ale świecą się na stałe, czy migają?
    Mam nadzieję, że odłączyłeś tą uszkodzoną stronę?
    Co do siłownika w drzwiach kierowcy, to wygląda na uszkodzony motorek siłownika. Pod warunkiem, że dobrze zrozumiałem: jak dzyndzel jest w drzwiach kierowcy zamknięty, to reszta zamków się zamyka, jak dzyndzel otwarty to reszta zamków się otwiera...


    swieca na stale, a kierunki to z wrazenia wylaczylem oba.
    co do mastera to dobrze zrozumiales pod warunkiem ze nie kozysta sie z pilota tylko z kluczyka. I dodatkowo przednie drzwi pasazera zamykaja sie dopiero po przekreceniu kluczyka o 90°, a nie jak pozostalych o 45°. Przy 90° wlacza sie jakis przelacznik przy zamku i wtedy zamyka prawy przod i wszystkie inne. Kolega ma taka sama omege co prawda z 88 roku ale silowniki dzialaja mu wszystkie po przekreceniu kluczyka tylko o 45°. tak wiec nie wiem o co biega.

    pytanie o silownik master. jaki zalozyc? uniwersalny 7 kg taki jak tu np. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=126462343 czy moze taki ze sprzeglem jak tu http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=128344841 czy moze zwykly tesor 3,5 kg http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=128344855 czy szukac oryginalnego gdzies na szrocie. Na co zwrocic uwage przy kupnie?


    a ponizej zalaczam schemat instalacj el. od centralnego. moze to cos pomoze.
    Załączniki:
  • #40
    renqien
    Poziom 32  
    O 7 kg. zapomnij, pic na wodę. 7kg. to on ma jak mu doczepisz worek mąki i położysz na wadze ;)
    Ja bym wybrał Tesor, bo to sprawdzone siłowniki. No i wiadomo, że oryginał byłby najlepszy.

    Teraz co do kierunków. Coś mi się tu nie podoba, jeden bezp. się grzeje, drugi nie... I jeszcze to, że obie strony się sklejają... Może coś z instalacją jest nie tak?
  • #41
    voquyen
    Poziom 10  
    renqien napisał:
    O 7 kg. zapomnij, pic na wodę. 7kg. to on ma jak mu doczepisz worek mąki i położysz na wadze ;)
    Ja bym wybrał Tesor, bo to sprawdzone siłowniki. No i wiadomo, że oryginał byłby najlepszy.

    Teraz co do kierunków. Coś mi się tu nie podoba, jeden bezp. się grzeje, drugi nie... I jeszcze to, że obie strony się sklejają... Może coś z instalacją jest nie tak?


    a oryginalny to ile kilo sily moze miec?
    No tak najpierw jedna sie skleila teraz druga co prawda podwujnie obciazona. I co ciekawe to jak zostawilem wczoraj wieczorem juz po dolutowaniu diod auto to rano bylo ok. pojechalem do pracy zostawilem auto i po robocie tez bylo Ok. ale jak juz dojechalem do domu jak wrocilem do auta po 15min to sie swiecilo. przy zalaczaniu mrugnelo i zgaslo i dopiero pozniej mu odbilo. Tak ze nie chcial sie odlepic i musialem wyjac bezpieczniki wtedy wlasnie okazalo sie ze jeden jest goracy. Poprzedni wlasciciel to niezly amigo byl, ciekawe co jeszcz mnie czeka.
  • #42
    renqien
    Poziom 32  
    To będzie trzeba wzmocnić ten fabryczny przekaźnik dodatkowym. Ale najpierw sprawdź, czy nie jest coś nie tak z podłączeniem kierunków z alarmu do instalacji fabrycznej.
  • #43
    voquyen
    Poziom 10  
    renqien napisał:
    To będzie trzeba wzmocnić ten fabryczny przekaźnik dodatkowym. Ale najpierw sprawdź, czy nie jest coś nie tak z podłączeniem kierunków z alarmu do instalacji fabrycznej.


    Chwilowo cierpie na brak czasu. jak znajde chwile to zobacze gdzie sa podpiete kable. Prosze o cierpliwosc. Pozdrawiam i dziekuje