Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat 2.0 16V 9a - kilka problemów

28 Sie 2006 19:10 2050 13
  • Poziom 2  
    Witam

    odziedziczym passata składaka, niewiem dokladnie czy 1,8 czy 2,0 ale numer silnika to 9a.
    mam z nim kilka problemów na które mój mechanik nie umi sobie poradzić.

    pomieszana instalacja elektryczna - problem jest w termostacie, a chyba w jego braku, bo tylko co tam jest to jakies dwa kabelki przy głowicy. Mechanik twierdzi że jak głowica sie nagrzeje to się włącza chłodnica i w tym moje pytanie jaki termostat zakupić, gdzie go zamontować i jak go podłączyć? może ktoś z forumowiczów ma takiego passta i mógłby udostępnić jakieś foto.

    drugim problemem jest brak wspomagania hamulca, auto poszło do mechanika na wymiane uszczelki pod głowica i jej remont, po remoncie przestało działac wspomaganie, mechanik twierdzi że to wina instalacji elektrycznej.

    to są główne problemy jakie przeszkadzają w użytkowaniu tego auta, z góry dziękuje za wszelka pomoc.
  • Poziom 33  
    dodaj jaki to rocznik i czy ma abs ,jesli ma pompe z zasobnikiem cisnienia to moze byc to problem elektryczny ale moga byc tez inne przyczyny radze ci poszukac mechanika a nie partacza bo tak na odległosc ciezko bedzie udzielac ci rad
  • Poziom 2  
    rocznik 89 ale przypuszczam, ze silnik 90-91, abs jest.
  • Poziom 11  
    9A - to oznaczenie silnika 2.0 produkowanego od `88 do 12/93r. w passacie. Problwm z hamownikami nie tkwi w elektryce tylko w podciśnieniu które wydostaje się z kolektora ssącego przewodem na serwo. Sprawdź czy przewód jest dobrze połączony. Na tym przewodzie powinien też byc zaworek zwrotny, sprawdź czy jest założony strzałeczką do serwa.
  • Poziom 19  
    termostat nie bedzie tu chyba przy glowicy lecz gdzieś na dole pewnie kolo pompy wody. ale pewności nie mam.
    znalazlem jeszcze:
    "Zaprowadzi cię do niego dolny wąż od chłodnicy-przy pompie wspomagania.Przy wymianie trzeba odstawić w/w pompę."
  • Poziom 10  
    Termostat w znaczeniu mechanicznego zaworu otwierającego wodę będzie na dole przy pompie wody - jak wspomniał przedmówca dolny wąż po stronie silnika.
    Termostat w znaczeniu elektrycznego wyłącznika dmuchawy/dmuchaw na chłodnicy jest wkręcony w chłodnice.
    Co wisi na silniku trudno powiedzieć - może być czujnik temperatury silnika do komputera silnika, ale mogą być też inne rzeczy.
    Wspomaganie hamulców jak ktoś wcześniej zauważył jest zwykłe - podciśnieniowe i po pierwsze musi być wężyk pomiędzy kolektorem ssącym, a serwer, a po dwa musi mieć w środku zaworek w odpowiednią stronę.[/url]
  • Poziom 2  
    Jeżeli jest ABS to hamulce są wspomagane przez elektryczną pompę a nie jakieś podciśnienie z silnika.
  • Poziom 11  
    Witam ponownie.
    Tak masz rację, ale wcześniej są wstępnie wspomagane przez tgz. serwo, lub wakupompę a później przez elektryczną pompę ABS. A przy podnoszeniu głowicy mechanik musiał to rozdzielac! Pozdrawiam!
  • Poziom 33  
    jezeli auto jest z okolic 90 roku i posiada abs to ja nie spotkałem sie nigdy by było w nich serwo podcisnieniowe a tylko system teves2 tak wiec nie za bardzo rozumiem o czym wy piszecie a moze mam juz skleroze po 20 latach pracy przy samochodach?????
  • Poziom 2  
    przeprszam bardzo wszystkich - ale passat nie ma abs

    a co do serwa to jest w tym problem że nie dostaje napięcia i mam problem z elektryką, mechanik mówił ze po podlaczeniu napiecia wspomaganie działa.

    jutro postaram sie zamieścić zdjęcia tego całego majdanu

    jeszcze mam pytanie przy jakiej temperaturze wody powinnien załączyć się wiatrak chłodnicy? w passacie 9A

    pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Nie obraź się ale nie masz o tym żelonego pojęcia jak nie masz ABS-u to żadne kable ći nie idą do serva chyba że od ilości płyny. Ojciec też jeździ z takim silnikiem i to jest gów.... a nie silnik

    Wentylator prawidłowo:
    I bieg 95 stopni
    II bieg 105 stopni.

    termostat też niema nic wspólnego z kabami
  • Poziom 2  
    nie jestem mechanikiem - dlatego pytam,
    ja tego auta nie robiłem
    auto zostało przez kogos poskładane,
    ja tylko pisze co powiedział mechanik i opieram się tylko na jego zdaniu.

  • Poziom 27  
    Gumiś mam takie auto i taki silnik i tak wcale źle nie jeździ, w audi ten silnik ma oznaczenia 6A. Sahara mechanik nie podpiął ci serwa lub coś wpadło pod zaworek dlatego nie działa ale coś ci powiem że mechanik kity ci wciska.