Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opla Omega C Jaki alarm? Może radio-powiadamianie? Jaki koszt?

Feather 29 Aug 2006 16:06 2343 13
Optex
  • #1
    Feather
    Level 10  
    Witam.
    Posiadam Opla Omegę C benzyna kombi.
    Szukam dobrego alarmu w granicach do 300 zł(nie twarda suma)

    Chodzi mi o to, że:
    zamiast czujników ultradźwiękowych wolę mikrofale (nie jest widoczny i chyba w zupełności zastępuje)
    Czujnik przechyłu i przyspieszenia (alarm nie pomoże jak cholują auto, lub wciągają na lawetę)
    Może być czujnik wybicia szyb - chyba lepsze rozwiązanie od wstrząsowego (za często się włącza z byle powodu - burza, deszcz), ewentualnie jakiś dobry - nie reagujący na drobne stuki i czuły na rozbicie szkła.
    Ma to być alarm do Opla więc z ryglowaniem zamków- czyli 2 osobne impulsy 1 po drugim (1 dłuższy do domykania szyb)
    Chciałbym aby immobilaizer (jeśli jest w alarmie) był wpięty szeregowo w oryginalny samochodu, czyli jak się zapala samochód wygląda tak jakby nie zadziałał ten oryginalny.(przydałby się do tego też jakiś schemat)

    Może do tego radiopowiadamianie (jaki koszt)?

    Jeśli jest taka możliwość chciałbym rozdzielić (dodatkowy przycisk w alarmie) otwieranie tylnej klapy (nie mam w kluczyku).

    Proszę o pomoc i odpowiedź,
    z góry dzięki i pozdrawiam.
  • Optex
  • #2
    renqien
    Level 32  
    Jeżeli masz fabrycznego pilota to zamontuj bezpilotówkę.
  • Optex
  • #3
    xwit
    Level 33  
    SEO Perfekt a co do osprzętu to wedle fantazji.
  • #5
    xwit
    Level 33  
    Na www.conda.pl znajdziesz taki alarmik.Dostaniesz do niego opis montażu i programowania.Tylko trochę różni się lokalizacja kabli.Nie są w progu tylko pod stopką kierowcy.Ale montaż bajka.Robiłem już parę takich omeg i jest pięknie.
  • #6
    Feather
    Level 10  
    Dowiedziałem się teraz, że w mikrofali czułość może bardzo zmieniać sięw zależności od wilgotności. Są takie przypadki że czasami prealarm się wogóle nie uruchamia, a czasami przechodząc obok uruchamia się alarm bez prealarmu (w zależności czy jest sucho, czy pada deszcz).
    Co możecia napisaćna ten temat?
    Czy może jednak zamontować ultradżwiękówkę i wyregulować tak aby nie reagowała na owady (miałem kiedyś taki alarm który reagował na owady, a to jest denerwujące). Co lepsze?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanko- Czy można wyregulować czujnik wstrząsowy tak, aby reagował na stłuczkę (np. parkującego obok samochodu), a nie ragował nigdy na deszcz, burzę, przejeżdżające ciężarówki? W jaki sposób tak to wyregulować?
  • #7
    renqien
    Level 32  
    Zdecydowanie ultradźwięki są lepsze, a regulacja bardzo prosta. Mikrofony, czyli nadajnik i odbiornik montujesz na przednich słupkach, równolegle na tył samochodu. Pamiętaj żeby były u góry słupków, bo na dole będą nasłonecznione latem, a zimą będą łapały gorące powietrze z nawiewów i będą fałszywe alarmy. Teraz musisz wyregulować czułość, tak żeby nie reagował jak się bardzo powoli ruszasz na przednim fotelu, a włączał się na szybkie poruszenie się. Po takiej regulacji powinien dobrze łapać również tył samochodu, w razie czego zwększ minimalnie czułość. Pamiętaj jeszcze, że czułość czujnika jest większa jak akumulator jest dobrze naładowany zaraz po skończonej jeżdzie, niż w trakcie regulacji po montażu, kiedy samochód stał przez kilka godzin z zapalonym oświetleniem wewnętrznym itp. Poza tym czułość się zwiększa po kilku minutach od załączenia czujnika, wygląda to tak jakby te ultradźwięki bardziej wypełniały samochód. Nie wiem dlaczego tak jest, ale zauważyłem to i ja i inni koledzy.
    Po za tym z ultrzdźwięami dostaniesz dokładną instrukcję montażu więc nie powinno być problemów.
    Co do mikrofali, to jej czułość zależy od bardzo wielu czynników i tak naprawdę tylko cyfrowa mikrofala daje namiastkę stałego zasięgu. Niestety taki czujnik dobrej firmy może kosztować dużo więcej niż cały alarm niezłej klasy. Te zwykłe mikrofale nadają się jedynie jako czujnik wspomagający do prealarmu, a ważniejsze jest zabezpieczenie wnętrza niż strefy wokół samochodu. Poza tym mikrofala wyłapuje ruch co kilka sekund, czyli po jednym zadziałaniu musi odczekać 3-4 sekundy zanim zadziała drugi raz (musi postawić falę i przez kilka sekund ją analizować)
    Zdecydowanie wybierz Ultradźwięki i dobierz jeszcze czujnik zbicia szyby (glass).
    Złodzieje wybijają szyby porcelanką, i naogół nie udaje im się to za pierwszym razem. Po takim pierwszym strzale stłuczeniówka już zadziała i jest szansa, że spłoszy gnojka.
    Uhuhu, ale się rozpisałem...
  • #8
    Feather
    Level 10  
    Dzięki renqien za fachową odpowiedź.
    Mąz mojej kuzynki zajmuje siętrochę takimi rzaczami. Zaproponował mi alarm taki jaki sam ma u siebie w aucie.
    nie jest to bezpilotówka, ale w pilocie jest kluczyk- tzn. dorabiany z oryginału (15 zł od sztuki), przekładam "węglik" (czy jak to się tam potocznie nazywa) od immobilaizera z oryginalnego kluczyka i mam obsługę alarmu i jest dodatkowy przycisk, który będę chciał wykorzystać do otwierania tylnej klapy.
    Co wy o tym sądzicie?
    Na razie do połowy września nie ma tych alarmów w hurtowni, więc czekam.
    Acha, nie jestem zadowolony z odległości na jaką działa sterowanie z oryginalnego kluczyka, a taki pilot powinien chodzić na większe odległości.
  • #9
    renqien
    Level 32  
    Trudno ocenić, bo nie wiem co to za alarm. Ważne, żeby miał domykanie szyb dodatkowym prewodem i rygiel, bo ta opcja występuje w samochodzie, dodatkowy kanał do otwierania bagażnika to fajna sprawa, ale wymaga zamontowania dodatkowego siłownika w klapie bagażnika. Sprawdź najpierw, czy takie coś da się zamontować w twoim samochodzie, bo w niektórych oplach jest ciężko.
    I najważniejsze: NIE KUPUJ CHIŃSZCZYZNY!!!
    Co do zasięgu fabrycznego pilota, to przypuszczam, że jest to pilot na podczerwień i dlatego zasięg jest niewielki.
  • #10
    xwit
    Level 33  
    W omedze C chyba jest tylko radiówka.A powiedz po co ci kilometrowy zasięg.I tak musisz dojść do samochodu by do niego wsiąść.Więc moim zdaniem nie ma różnicy czy otworzysz go ze 100 metrów cz 10.
  • #11
    Feather
    Level 10  
    Czasmi ze stu metrów może i sięprzydać, jak się nie jest pewnym czy napewno się zamkneło samochód, czasmi mi się tak zdarza, a nie mam takiego dobrego wzroku aby zobaczyć, czy jest otwarty, czy zamknięty:D.
    A z oryginalnego kluczyka zazwyczaj jak stane np. z zakupami przy bagażniku, to nie mogę go otworzyć, muszę podejść trohę w stronę drzwi kierowcy, no i z większym zasięgiem można kogoś kręcącego się przy samochodzie wystraszyć (bo chyba bez sensu jest funkcja panic z 10 m.?). Można też komuś otworzyć i zamknąć drzwi jak chce coś wyciągnąć z samochodu, itp. Takie rzeczy nigdy nie utrudniają życia jak umie się z tego korzystać.
    A jeśli chodzi o otwieranie tylnej klapy to chodzi mi o otwarcie zamka który ma już fabrycznie siłownik i chyba też z ryglem. Po prostu uważam że nie jest to dobre rozwiązanie, że za każdym razem jak otwieram samochód otwiera mi się również zamek w tylnej klapie. w różnych miejscach zdarzają się kradzieże w ten sposób, że siedzisz w samochodzie, nie zwracasz uwagi a zładziej otworzy drzwi ukradnie ci coś i zanim wyjdziesz by go złapać zaczyna uciekać i w tej chwili możesz mu tylko pomachać, chyba że wierzysz mocno w sfoje nogi, lub sądzisz że nie będzie uciekał tam gdzie nie dojedziesz samochodem, acha jak go będziesz gonił nie zapomnij zamknąć samochodu, lub zostawić kogoś kto będzie go pilnował(najlepszym rozwiązaniem by było worzenie pieska ze sobą:D:D:D).
    Po coś są te kluczyki z odrębnym przyciskiem do otwierania bagażnika.
  • #12
    renqien
    Level 32  
    Ale to nie jest tak, że z dodatkowego kanału otworzysz tylko zamek tylnych drzwi!!! Ktoś ci bajek naopowiadał a ty mu uwierzyłeś. Kanał dodatkowy otwiera nie zamek w bagażniku, tylko sam bagażnik (tak jak naciśnięcie wkładki zamka) i takiego siłownika w klapie nie masz, musiałbyś go dokupić.
  • #13
    xwit
    Level 33  
    Z tym bagażnikiem to będzie trochę problemu.Bo fakt trzyma rygiel i samego siłownika nie da się otworzyć.Chyba,że jest to na zasadzie micro switcha gdzie po zamknięciu na siłownik odcinane jest napięcie.Ale nie wiem czy wtedy da się go ruszyć.A jeszcze jedno jak ominiesz krańcówkę tylnej klapy.W sumie to się da tylko trochę pomyśleć trzeba.Ale w kombi jest otwieranie wkładką więc trochę lipa.No ale jak dasz radę to napisz dla potomnych jak to uczyniłeś.A jeszcze jedno:zapytaj szwagra jek ten alarm co on ma się nazywa bo jestem ciekaw.Z tego co wiem to clifford robił coś takiego ale to było do pilotów VW.Ja tam bym obstawał za bezpilotówką.No ale jak tam sobie chcesz.
  • #14
    Feather
    Level 10  
    Ten alarm to jest "super forteca"- dostępny tylko dla serwisów, do wyboru jest kilka pilotów w tym właśnie scyzoryk z kluczykiem.
    Sterowanie tylnym zamkiem trzeba wykonaćkorzystając z diod prostowniczych (tylko sygnał zamykania przechodzi do tylnej klapy z oryginalnego, a dodatkowy przycisk otwiera i zamyka tylną klapę, ew. tylko otwiera jak ma 1 stan po przyciśnięciu)