Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primera P10 2.0 D - dziwny problem z kontrolkami

Mathevp 30 Sie 2006 08:08 9929 15
  • #1 30 Sie 2006 08:08
    Mathevp
    Poziom 19  

    Witam Wszystkich.

    Wczoraj wracając do domu zaswieciła mi się kontrolka oznaczająca wodę w filtrze paliwa. Dodatkowo lekko żarzy się kontrolka ładowania.
    Podczas trasy zaobserwowałem, że czasami kontrolki świecą się jaśniej a czasami gasną.
    Po dojechaniu pomierzyłem napięcie ładowania (bez obciążenia,)
    900 obr : 13.80 V
    3500 obr : 14.20 V
    Czyli ładowanie jest OK

    Odłączyłem czujnik wody w filtrze i sprawdziłem. Kontrolki dale świeca się jak świeciły. Czujnik jest w stanie rozwartym. Po zwarciu zworką kontrolka zaświeca się jaśniej.

    Podczas jazdy zaobserwowałem, wydaje mi się, że zaświecają się jaśniej gdy jest większe obciążenie. Jak puszczam nogę z gazu i spadają obroty to w tym momencie kontrolki przygasają.

    W normalnym stanie po przekręceniu kluczyka obie się świecą ale po opdaleniu silnika powinny zgasnąć, niestety się żarzą (ta od wody w filtrze jaśniej).

    Może ktoś ma pomysł co to może być. I jak to naprawić, będę bardzo zobowiązany za pomoc.

    Mat

    PS. Wczoraj padało.

    0 15
  • #2 30 Sie 2006 08:38
    ANDRZEJ R
    Poziom 17  

    sprawdz ladowanie pod obciazeniem szyba wentylator swiatla bo nie wiadomo czy ok.
    nie wiedzialem ze masz w domu kontrolke ... :)
    poadrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    ups przepraszam zakontrolke zle czytalem

    0
  • #3 30 Sie 2006 10:28
    Mathevp
    Poziom 19  

    Przy obciążeniu światła + grzanie tylnej szyby

    900 obr : 13.4 V
    3000 obr 13.8 V

    Ładowanie jest OK.

    Pozdro
    M

    0
  • #4 31 Sie 2006 10:06
    Mathevp
    Poziom 19  

    Mam dodatkowe pytanie.

    W alternatorze jest wyjście silnoprądowe - Podłączone na stałe przez bezpiecznik 75A da Aku ?
    Masa oczywiscie podłączona do masy ;-)
    Wejście +12 po załaczeniu kluczyka .

    I ostanie które podłączone jest do kontrolki. Jak ono się zachowuje. Nie ma ładowania to zwiera do masy, a jak jest do rozwiera czy podaje +12 ?
    Kiedy zwiera do masy ?

    Pytanie drugie : gdzie jest w tym złomie BULB CHECK RELAY ?

    HELP

    Pozdrawiam
    MP


    Nissan Primera P10 2.0 D - dziwny problem z kontrolkami

    0
  • #5 31 Sie 2006 11:06
    ANDRZEJ R
    Poziom 17  

    tam gdzie idzie przewod od kontrolki regulater daje mase ale przez wirnik na ten sam przewod wychodzi tez wzbudzenie i jak wysiadzie jedna lub dwie z diod wzbudzenia to kontrolka zazy sie.
    tą samą masą w czasie pracy regulator reguluje prad wzbudzenia tyle w skrocie. pozdr

    0
  • #6 31 Sie 2006 11:37
    Mathevp
    Poziom 19  

    No tak, ale jak padnie dioda wzbudzenia to nie będzie ładowania a u mnie ładowanie jest.

    Jak to wyjaśnić ?

    MP

    0
  • #7 31 Sie 2006 11:50
    ANDRZEJ R
    Poziom 17  

    ladowanie bedzie ale niepelne

    0
  • #8 31 Sie 2006 12:00
    Mathevp
    Poziom 19  

    No dobra, wszystko gra, ale dlaczego kontrolka ładowania żarzy się słabo a kontrolka od filtra paliwa świeci się jaśniej. Na schemacie te obwody sa połączone poprzez przekaźnik.

    Czy istnieje możliwośc, ze alternator jest OK. a powaliło się coś w instalacji ? Woda, lub coś takiego ?

    Jak sprawdzić alternator bez rozkręcania ?

    Jak sprawdzić że ładowanie jest niepełne ? co znaczy niepełne ładowanie, można to jakoś zasymulować.

    Czy moge odpiąć obwód (L) - ten co idzie do kontrolki, od obwodu samochodu i podłączyć przewodem poprzez małą zarówkę do + 12 V?
    Jesli kontrolka od filtra przestanie się żarzyć to bedzie wiadomo że padł sobie alternatorek.

    Skąd wiadomo, ze padła dioda wzbudzenia a nie regulator ?



    Ufff.

    MP

    0
  • #9 31 Sie 2006 12:41
    ANDRZEJ R
    Poziom 17  

    mozesz dac z zewnarz zarowke ale 5 wat. alternator bez rozbierania mozna sprawdzic oscyloskopem

    Dodano po 10 [minuty]:

    nie wiem czy dobrze kombinuje ale kolo kontrolki od filtra jest przekaznik czy on czasem przez zwarta diode nie bedzie swirowal sprubuj g o wyjac

    0
  • #10 31 Sie 2006 13:09
    Mathevp
    Poziom 19  

    Czy posiadasz algorytm sprawdzania alternatora oscyloskopem ?

    Czego można się spodziewać ? Co mozna zbadać ?

    Pozdrawiam
    Mat

    Ponawiam prośbe o namierzenie BULB CHECK RELAY ?
    M

    0
  • #11 31 Sie 2006 21:40
    ANDRZEJ R
    Poziom 17  

    musialbys dac maila bo mam scany w tif-ie nie bardzo wiem jak mozna w jpg-u i czy moim scanerem mozna

    0
  • #12 01 Wrz 2006 07:42
    Mathevp
    Poziom 19  

    No tak, potestowałem sobie alterantor i to nie był dobry pomysł. Teraz nie mam ładowania a kontrolki swieca się cały czas. Pewnie go dopaliłem do końca.


    Mój mail : Mathev1(malpa)wp.pl

    Dzięki.
    Mat

    0
  • #13 01 Wrz 2006 10:46
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak go testowałeś?
    może to jednak wina alternatora, teraz i tak wyjęcie go będzie konieczne więc wstawisz 100% sprawny alternator i będzie wiadomo czy problem w instalacji czy w altku

    0
  • #14 02 Wrz 2006 01:33
    jarekwolin
    Poziom 11  

    Zobacz czy gdzies nie masz zwarcia przewodow do masy np w wiazce z tymi przewodami do kontrolki. A jak jest sucho tez sie zaswiecaja.

    0
  • #15 03 Wrz 2006 16:01
    mikimr
    Poziom 2  

    witam mam dokładnie taki sam problem w takim samym samochodzie.ja alternator już wymontowałem,po rozebraniu stwierdziłem że jedna dioda jest bee kupiłem cały mostek 118zł założyłem kontrolki wszystkie pogasły dojechałem do domu5km jakiesz było moje zdziwienie następnego dnia gdy odpalałem auto kontrolki od ładowania i filtra paliwa nawet nie mrugnęły auto oczywiście odpaliło ale ładowanie nie ma więc jutro zaczynam od nowa zobaczymy.pozdrawiam

    0
  • #16 06 Wrz 2006 07:50
    Mathevp
    Poziom 19  

    Już wszystko działa.
    Samochód ma durną instalację elektryczną.
    Jak pojawia się sygnał o braku ładowania to zawsze będzie pojawiał się sygnał o wodzie w filtrze paliwa. Taka konstrukcja.

    W alternatorze był padnięty mostek. - 110 zł poszło się bzykac.

    Po wymianie pracuje jak nowy.
    Znajomy z którym się kontaktowałem jak usłyszał model samochodu to nawet nie pytał się o objawy tylko powiedział, żeby wymienić mostek. Podobno padające mostki są jednym z kilku uroków tego samochodu.

    Pozdrówka dla wszystkich.
    M

    Temacik zamykam

    0
  Szukaj w 5mln produktów