Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S80 komunikacja ABS z ECU

30 Sie 2006 19:26 8448 5
  • Poziom 17  
    Witam!

    Volvo S80 T6 '2002 ABS z DSTC

    Mam dosc powazny problem. Mecze sie z tym autem juz jakis czas. Ostatnio wymienilem pompe ABS wraz ze sterownikiem i wreszcie sie przejasnilo, wyskoczyly 3 bledy, czujnik ABS, czujnik stop i komunikacja ABS ze sterownikiem samochodu. Pierwsze dwa sprawdzone i zrobione.

    Zostaje ostatni - komunikacja ABS ze sterownikiem silnika.
    To jest na szynie CAN wiec nie idzie nic przechwycic. Przy odlaczonym ECU i ABS sprawdzalem przejscia na przewodach pomiedzy ABS i ECU i wszystko jest ok zadnych zwarc ani przerw, styki oczyszczone itp. Spotkal sie ktos kiedys z czyms takim? O co moze biegac w takiej komunikacji?

    Pozdrawiam!
  • spec od auto-elektro
    kwestia samego kodowania sterownika absu i silnika,
  • Poziom 17  
    idzie cos z tym zrobic???

    dzieki za odpowiedz

    pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    zastanawiam sie czym to czytałeś?
    w takim przypadku należy posprawdzać wszystkie połaczenia , napisaleś że ze sterownikiem samochodu ale którym?
    jeśli abs ma wpisany w komunikacje sterownik którego fizycznie nie masz w samochodzie to może wywalać jego błąd.
    rozumiem też ze sterownik nie jest nowy i w tym może byc problem o którym wyżej pisałem a rozwiązanie go to podłączenie urządzenia serwisowego i zmiana kodowania - jeśli jest taka możliwość. a co się stało ze starym?
  • Poziom 17  
    Czytalem go KTS550

    wg opisu bledu (nie pamietam w tej chwili jaki to dokladnie byl) wystepuje blad komunikacji pomiecy sterownikiem ABS i komputerem ECU (sterownikiem silnika). Wszystkie we - wy sprawdzone zarowno w sterowniku ABS jak i ECU oraz wszystkie czujniki.

    Wymieniona zostala cala pompa ABS wraz ze sterownikiem (w tym Volvo to jest jako calosc), poprzednia zostala uszkodzona podczas wypadku, wytepowal odrazu blad sterownika ABS. W tej chwili pompa jest wlozona praktycznie ta sama, rozni sie dwoma szczegolami: na samej pompie tej starej byla duza cyfra 2 a na tej jest duza cyfra 1. Na sterowniku numery sie zgadzaja ale na starej jest numer dodatkowy 331 a na tej nowej 313. ABS z tego samego modelu takze z systemem DSTC. Oczywiscie uzywana bo nowa to koszt ok 6tys zl za sam sterownik :/

    Tak to wyglada jakby jakies kodowanie nie pasowalo. Po skasowaniu bledow wlaczam zaplon przez chwile znikaja kontrolki wszystkie ale po chwili zapala sie BRAKE, ABS i system antyposlizgowy oraz komputer wyswietla napis BRAKE FAILURE STOP SAFELY.

    Czy w serwisie Volvo poradza sobie z tym aby ABS i komp nadawaly na tej samej "fali" ? A moze jest ktos z zachodniopomorskiego kto potrafi cos takiego zdzialac? Bo moja wiedza juz tutaj nie siega i nie wiem jak zgrac ze soba dwa sterowniki...

    Pozdrawiam!
  • Poziom 11  
    Późna odpowiedź ale może komuś się przyda.
    Mam na warsztacie ten sam problem.
    Polega na tym że jest nie takie oprogramowanie w sterowniku ABS-u. W tym S80, które robię powinno być ABS MK 25,
    a wszystkie moduły które przywozi klient posiadają system ABS MK 60 i stąd wynika problem z komunikacją :(
    System ABS-u można sprawdzić po podłączeniu sprzętu diagnostycznego