Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z uruchomieniem Opla Astyr

01 Lip 2003 19:13 2837 19
  • Poziom 26  
    Mam opla Astre z 97 roku silnik 1,4 problem polega na tym, że w momencie gdy auto postoi na słonku lub przy jeździe po mieście samochód lubi zgasnąć i więcej ni eodpalić, dopiero trzeba wepchać go do cienia podnieść maske i jak ostygnie to odpali. Co to może być??
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 43  
    Jak nie zapali to trzeba wejść w tryb serwisowy, odczytać kod błędu i zobaczyć w tabeli co on oznacza. Polecam Ci książkę "Kody usterek" z wydawnictwa AUTO. Tam jest opisane jak to się sprawdza, może nie jest to wszystko co tam jest możliwe ale do diagnozy w tym przypadku wystarczy. W niektórych książkach napraw też jest to opisane ale jest jeszcze mniej danych. W sumie jest to bardzo proste ale nie będę tutaj cytowal wszystkiego bo zrobi sie temat na malą książkę. Jest jeszcze możliwość że jakiś Immo blokuje ale to inna para kaloszy,

    SławeK
  • Poziom 13  
    rozumiem że jak jest ciepły to jest nie do uruchomienia, tak?

    jeśli tak jest to sprawdź czujnik położenia wału
  • Poziom 26  
    wiem już że w momencie gdy nie chce zapalić to nie ma iskry wysokiego napięcia, ale jak sprawdzić który elementy jest za to odpowiedzialny?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 43  
    W przypadku auta z komputerem wtryskowym już nie jest tak prosto jak w klasycznym zapłonie. Komputer może blokować mozliwość uruchomienia silnika z wielu powodów. I własnie po to jest tryb diagnostyczny. Po włączeniu zapłonu następuje samodiagnostyka pewnych podstawowych układów elektronicznych, napewno czujników (położąnia wału, sondy lambda, wychylenia przepustnicy itp.) a także układów wykonaczych jak moduł zapłonowy. W zasadzie trudno jest trafić w dany element bez odczytania numeru błędu z ECU. W sumie jak pisałem jest to proste. Ale żeby Ci to opisać dokłasnie i podać tabelę kodów usterek zajeło by to małą broszurę. Dlatego polecam Ci na początek nabycie przynajmniej jednej dobrej książki o naprawach tego auta. Opel jest wdzięczny i dość prosty w diagnostyce. W wielu autach nie ma tak łatwo i potrzebny jest czytnik usterek który kosztuje kilka tys zł. W Oplu można zrobić podstawową diagnostykę przy pomocy kawałka drutu. A przy okazji. Jeśli zdejmiesz na ok 5 min. klemę akumulatora to kody błedów się skasują ale aby potem auto chodziło dobrze potrzebna jest adaptacja ECU do silnika która w uproszczeniu polega na pozostawieniu na mniejwięcej 15 nim zapalonego silnika na wolnych obrotach a potem przejechanie ok 10-20km z różnymi prędkościami by ECU poznał zachowanie się silnika i jego charakterystyki pracy. Dopiero po tym auto będzie jeżdziło dobrze.

    Miałem taki przypadek w Vectrze. Robiłem radio klientowi i w międzyczasie klient narzekał na to że żle mu zachowuje się silnik, nie tak chodzi i zapala się lampla "Check Engine". Niewiele namyślając odczytałem numer błędu i z tabeli czytam na glos" Czujnik prędkości albo jego obwód" a klient na to: Panie, K*wa, mialem wymienić tą linkę od licznika. Kazałem mu wymienić i zaadoptować silnik. Na drugi dzień przyjechał z flaszką szczęsliwy że wreszcie mu auto chodzi jak trzeba. To tylko jako morał.

    SławeK
  • Poziom 11  
    chlopie siada tobie modul który znajduje sie pod cewka i to na bank !!!!!!!
  • Poziom 12  
    miałem to w golfie III g.#5361808
  • Poziom 19  
    Ja mam seata ibiza 1.4 95r i mam podobne objawy, tylko ze odpala (jak jest bardzo cieplo i silniki jest rozgrzany) ale trzeba dlugo krecic. jak jest zimno to do strzalu. Czy to jest ten modul o ktorym mowicie czy cos innego??
  • Poziom 43  
    Z tym modułem pod cewką to jest bardzo prawdopodobne. Nie zaszkodzi go mieć w zapasie ale on nie jest bardzo tani, chyba że ze szrotu.

    SławeK
  • Poziom 19  
    A jak dokladnie sie ten modul nazywa??
  • Poziom 11  
    ALE DO JAKIEGO AUTA O JAKA NAZWE TOBIE CHODZI? FACHOWO TO CHODZI O WZMACNIACZ CEWKI ZAPLONOWEJ ?
  • Poziom 19  
    tak jak wyzej napisalem seat na jednopunktowym
  • Poziom 11  
    miales wczesnie robiona glowice lu remont silnika moze masz zle luzy na zaworach bo bo komputer raczej niefiksuje raczej polecilbym sprawdzic luzy na zaworach lub cisnienie pomy paliwowej dosc czesta przyczyna lub wklad stacyjki . podlacz kontrolke do cewki zaplonowej pradopodobnie czarny przwod
  • Poziom 19  
    dzieki WARSZTAT.Jezeli chodzi o remont silnika to nic nie wiem, przy kupnie nie bylem poinformowany, po za tym dziwnym objawem silnik pracuje idealnie.
    Mam jeszcze pytanie - czy ktores z tych czynnosci moge wykonac sam czy musze jechac do mechanika??
  • Poziom 11  
    RACZEJ MOZNA POJECHAC DO FACHOWCA GDYBUS BYL Z NIEDALEKA CZYLI ZABRZE , KATOWICE BADZ LÓDZ TO DALO BY RADE
  • Poziom 26  
    witam ponownie! co do tych błędów w komputerze to już były sprawdzane i wszystko jest oki! niestety komputer nie testuje modulu zaplony i nie mam pewności czy to on a na podmiane to troche ryzyko bo jest dość drogi. Jeszcze spróbuje go sam rozgrzać suszarką może akurat przestanie działać.
  • Poziom 15  
    najprawdopodobniej wykłada ci się moduł zapłonowy , chociaż może padać czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym
  • Poziom 26  
    coś mu teraz odbiło i nie chce sie wogule zepsuć, już nie mam nerwów do niego. Wielkie dzięki wszystkim za porady!!! jak nawali jeszcze raz to wymienie moduł, a jak to nie będzie on to się jeszcze odezwe.