Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PEUGEOT 406 LPG PROBLEM na benzynie

donkarlos 02 Sep 2006 19:18 5777 10
  • #1
    donkarlos
    Level 12  
    PEUGEOT 406 1.8 16V, LPG 1 generacji.
    Na gazie wszystko dobrze.
    Na benzynie często chodzi nierówno. Jak zapalam zimne auto to po 2 sekundach gaśnie. Dopiero za 3 razem chodzi. Często też jest problem z wchodzeniem na obroty. Dodaję gazu, a on jakoś tak słabnie i nie może się rozkręcić.
    Jak odłączę akumulator na parę minut i potem podłączę, to potem jest dobrze jakiś czas. Tak jakby był jakiś błąd zarejestrowany przez komputer, a po odłączeniu akumulatora sie resetuje.
    Wymieniłem wszystkie filtry, czujnik podciśnienia w kolektorze, przeczyściłem silnik krokowy i przepustnicę. Nie wiem co robić dalej.
    PROSZĘ O POMOC !
    Pozdrawiam
  • #2
    _robert_
    Level 20  
    Jazda na gazie powoduje błędy w ustawieniach sterownika benzyny.Jeśli ściągnięcie klemy pomaga,to problem leży po stronie lpg...
    Trzeba zamontować przekażnik resetowania ecu,lub parametry emulacji w centralce lpg są złe..
    Ewentualnie żle dobrana instalacja,zła regulacja...
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    _robert_
    Level 20  
    Jesli 95-99 82kW LFY to motronic mp 5.1.1 lub 5.2 i tam moze ,to działać...
  • #5
    donkarlos
    Level 12  
    To jest LPG ze śrubą na przewodzie, nie ma attuatora i instalacja nie korzysta z sondy lambda. Jedyną elektroniką jest przełącznik gazu oraz emulator wtrysków.
    Na gazie co chwilę zapala mi się kontrolka komputera - ponoć jest to normalne w tej instalacji, z powodu braku attuatora i komputerka biorącego sygnały z sondy lambda.
  • #6
    kak7
    Level 1  
    Miałem to samo w swoim Peugeocie. Pomogło wyczyszczenie silnika krokowego. Spróbuj i Ty (nic nie kosztuje, a może pomóc)
    Pozdrawiam i życze powodzenia
  • #7
    mateo027
    Level 26  
    U kolegi jak wspomniane z braku sterownika gazu (IMHO ten gaz to pomylka!!) sterownik sie adaptuje do nowych warunkow pracy z sondy (ktora nie dziala poprawnie przy takim gazie) i temu zapala sie kontrolka silnika i te wszystkie bajery. Nalezy zamontowac sterownik gazu II gen,wtedy zaadaptowac na nowo ECU i nie bedziesz mial problemow. Sprawa nie wiaze sie z silniczkiem krokowym.
  • #8
    zi.ko
    Level 26  
    W Peugeotach 406 i 306 do sterowania silnikiem 1,8 16V wykorzystywane były 4 systemy wtrysku. Bosch MP5.1.1, MP5.2, MP7.3 i Sagem SL96. A co do gazu to podzielam zdanie mateo027.
  • #9
    thomas_pys
    Level 12  
    Witam wszystkich.

    W tym przypadku wina gazu to moze byc oczywista sprawa, ale
    ja w swoim 406 1,8 16v nie mam instalacji, a problemy mam podobne.
    (jak zimny to po odpaleniu zaraz gasnie i czasami nie wchodzi w obroty)
    Najgorsze jest to, ze w moim przypadku nie trzeba odlaczac aku - samo
    przechodzi po kilku minutach pracy.

    Jakies pomysly??????
    Dzieki Tomek
  • #10
    sarluk
    Level 11  
    Sprawdz jaki jest skład spalin na wolnych i podwyższonych obrotach ,emulacja wtryskiwaczy również może być nieodpowiednia często emulatory mają różne oporności 25,50, 100 a nawet 200 ohm w volvo .Winę ponosi napewno zły skład spalin lub zła emulacja wtryskiwaczy podjedz na komputer a wyjdzie ci długi wydruk usterek nie kasuj wcześniej ecu przez odłączenie akumulatora
  • #11
    mateo027
    Level 26  
    Kolego sarluk zdaje sie,ze wszystko powiedziane w temacie. Co do problemu thomas_pys to trzeba auto zdiagnozowac, bez tego sie nie obedzie. Nie tylko bledy,ale i parametry na zimnym silniku.