Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lublin II - gaszenie silnika

OlekR 03 Sep 2006 22:14 7199 6
  • #1
    OlekR
    Level 14  
    Witam wszystkich,

    Od pewnego czasu jeżdze niedawno kupionym używanym Lublinem II z 99 roku (auto jest już na ramie Lublina III)
    Auto jest w śwetnym stanie poza jednym małym problemem : jedyną metodą zgaszenia silnika jest zaduszenie go.
    Można wyjąć kluczyk ze stacyjki i silnik pracuje nadal.
    Proszę o informację czy te Lubliny miały gaszenie silnika mechanicznie (dźwignia) czy raczej jest to sterowane elektrycznie.
    Czemu moje auto nie ma żadnych z w/w mechanizmów. Poprzedni właściciel powiedział że auto było gaszone zawsze w ten sposób.
    I ostatnie pytanie : czy zaduszanie silnika grozi jakimiś uszkodzeniami ( sprzęgło itp.) ?

    Pozdrawiam wszystkich
  • #2
    zibi70
    Level 18  
    o ile się nie mylę to ta wersja przy pompie wtryskowej ma zawór podciśnieniowy sterowany napięciem z instalacji 12V który działana dżwignie STOP . Dość często jest tak że nie trzyma tam podciśnienia albo brak masy która często jest dokręcona lekko do pompy-sprawdż to na początek . natomist co do gaszenie w ten sposób to nie "Flinstonowie"
  • #3
    OlekR
    Level 14  
    Dziękuje za informację.
    Jutro obejrzę wszystko i napiszę co znalazłem.
    O ile dobrze zrozumiałem powinna w moim aucie być dźwignia do zatrzymywania silnika - niestety niczego takiego nie ma ...
    Pozdrawiam
  • #4
    camel09
    Level 19  
    to bardzo typowa usterka dla lublina. jak powiesz w sklepie jaki masz problem to od razu będą wiedzieli co ci dać. ale najpierw sprawdz przewody.
  • #5
    Jan Nojszewski
    Level 18  
    W Lublinie do gaszenia silnika zastosowano elektrozawór (bardzo awaryjny i pobierający duży prąd). Najlepiej zamontować linkę za 15 zł. dostępna w sklepach.
  • #6
    teges

    Level 21  
    W twoim samochodzie po prostu nie ma elektrozaworu lub odkręcony jest z jednej śruby, masz dwa wyjścia albo go kupić i zamontować /jestich kilka rodzaji/ albo tak jak napisał Jan Nojszewski zamontój linkę za którą jak pociągniesz to zgasisz silnik. Silnika nie powinno się gasić poprzez jego zaduszenie.
  • #7
    OlekR
    Level 14  
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!

    Wczołgałem sie dzisiaj pod auto i znalazłem przy pompie dźwigienkę, po przekręceniu której silnik gaśnie.
    Najtaniej będzie zamontować linkę - kupię ją niebawem.

    Jeszcze raz dzięki Wam za rady !
    Pozdrawiam