Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dzik II, ciągnik ogrodniczy

Adam700 17 Sep 2006 11:43 197461 80
Bosch
  • #31
    romek696
    Level 12  
    takiego potwora też mieliśmy w ostateczności został z niego silnik a z kipra została wykonana przyczepa samowyładowcza do ciągnika. (przy nie odpowiednim kierowaniu potrafił się nawet wywrócić , o mało by nas z bratem nie przygniutł)
  • Bosch
  • #32
    Kaszpir77
    Level 21  
    [quote="Błażej"] Była też konstrukcja silnika diesla z dwoma tłokami pracującymi przeciwsobnie w jednym cylindrze, bez głowicy: dwa zazębione wały, tłoki pracujące w jednym cylindrze, którez zbliżały się do siebie, tworząc komorę spalania. Pracowało to w cyklu dwusuwowym. Już nie pamiętam, czy miało to pracować w czołgu, czy na statku. quote]
    Taki silnik został też skonstruowany dla samolotu (bodajże Junkers). W Muzeum Lotnictwa w Krakowie jest wystawiony taki silnik, piękna konstrukcja :)
    Pozdrawiam
  • #33
    mariusz_d
    Level 11  
    marcino2000 wrote:
    kolega pisze ze jest to 2 suw, więc diesel odpada. benzyniak zwykły co smiga na mieszance z mixolem. konstrukcja nawet dosc. ale hamulców nie ma

    Hmmm nie słuszałeś o dwusuwowych dieslach?
    Zwykle te njwieksze diesle - duże ciężarówki, lokomotywy itp to właśnie dwusuwowe diesle.
    Inna rzecz że benzyna z mixolem to benzyniak
    BTW do mojego diesla 1,9 XUD Citroena dolewam trochę Mixolu do paliwa.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Piquś wrote:
    marcino2000 -> Z tego, co wiem, to diesel też może być dwusuwowy. Ma wtedy mokrą miskę olejową, wymaga sprężarki i oczywiście musi mieć wtrysk.
    OT: co ciekawe, kiedyś kombinowałem, czy nie udało by się zrobić benzynowego dwusuwa z mokrą miską olejową. I w sumie doszedłem do niemal dokładnie tej samej konstrukcji, co dwusuwowy diesel - wtrysk paliwa (w tym wypadku benzyny) + sprężarka powietrza. Różnicą były by oczywiście świece zapłonowe i mniejszy stopień sprężania, ale powinno działać. Tylko dlaczego nikt nie produkuje takich silników? Dwusuwy w końcu mają dużo ciekawsze parametry od silników czterosuwowych, zakładając oczywiście tą samą pojemność... jakiś komentarz? :)

    Dwusuwowy diesel też może mieć zawory.
    A co do benzynowych dwusuwów - straty świeżej mieszanki na wydmuchanie resztek spalin z cylindra przekreślają opłacałność takiej konstrukcji.
    W dwusuowym dieslu no problem - wydmuchuje czystym powietrzem - paliwo jest wtryskiwane po zakończeniu przedmuchiwania cylindra (w okolicy ZZ tłoka).

    Dodano po 12 [minuty]:

    marcino2000 wrote:
    Piquś => szczerze to jak siedzę w technice od dziecka to 2 -suwowego dizla to nie widziałem, nie twierdze ze nie istnieje, bo napewno cos takiego jest. kiedyś nawet spotkałem sie z silnikiem jedno suwowym!co prawda na projekcie, i zdjęciach ale był. opisanno go w swiecie motocykli z przed paru lat. założyłem się z wykładowcą od części maszyn i niestety przegrał. patrzył na to koło godziny i szukał jakiś haczyków dzieki którym coś takiego nie może istniec i jedyne co zrobił to wywiesił to w gablocie na korytarzu;)
    ps. sorry za offtopic, ale poniosło mnie i musiałem się pochwalić;)
    pozdrawiam

    To mało widziałeś. Dwusuwowych diesli jest dużo
    http://pl.wikipedia.org/wiki/ST44

    Dodano po 3 [minuty]:

    [quote="Kaszpir77"]
    Błażej wrote:
    Była też konstrukcja silnika diesla z dwoma tłokami pracującymi przeciwsobnie w jednym cylindrze, bez głowicy: dwa zazębione wały, tłoki pracujące w jednym cylindrze, którez zbliżały się do siebie, tworząc komorę spalania. Pracowało to w cyklu dwusuwowym. Już nie pamiętam, czy miało to pracować w czołgu, czy na statku. quote]
    Taki silnik został też skonstruowany dla samolotu (bodajże Junkers). W Muzeum Lotnictwa w Krakowie jest wystawiony taki silnik, piękna konstrukcja :)
    Pozdrawiam

    Nie tylko do Junkersa tego typu silniki prodkowała również firma Commer, Jendrassik i wiele innych. Ale te wszystkie "dziwne" układy to domena większych silników.

    A jeszcze jedna ciekawaostka:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Delta_engine
  • #34
    Hefajstos
    Level 35  
    Dzięki za linka do delty, nie mogłem znaleźć. Co do dieslowskich dwusuwów, to bardzo często spotykam się z wybałuszonymi oczami i to ze strony ludzi z branży motoryzacyjnej. Jednak nie wydaje mi się, żeby były współcześnie stosowane w ciężarwkach, przynajmniej takich używanych na normalnych drogach.

    Co do miksolu, to można go też (delikatnie) stosować dla zwiększenia liczby oktanowej paliwa wlewanego do czterosuwu. Ale ten patent działa dobrze tylko w małych silnikach, konkretnie jest stosowany czasem w gokartach, sprawdza się też w kosiarce. Dolewanie miksolu do normalnego samochodu, to nie jest dobry pomysł (katalizator, wtrysk...)


    --
    pozdrawiam
    Hefi
  • Bosch
  • #35
    romek696
    Level 12  
    tatowy motorek to 301D z 1963 roku 5koniów . znów aparatu nie zabrałem ale obiecuje że następnym razem zabiore.
    i zrobie fotki
  • #36
    fachman
    VIP Meritorious for electroda.pl
    zrób jeszcze tylko żeby światła migały a na głowe pobijesz składaki które ci produkują :D
    www.pronar.pl
  • #37
    Adam700
    Level 22  
    Dobre:)
    Całkiem przydatne narzędzie pracy. Lepiej gdyby można było siedzieć w strone przeciwną(tzn siedząc tyłem do skrzyni ładunkowej). Ale to kwestia przyzwyczajenia no i tego do czego sprzęt jest wykorzystywany:D
    Super maszyna
    Pozdrawiam!
  • #38
    Marek_321
    Level 12  
    Do takich "wynalazków" polecam silnik disla S 301 o mocy około 7KM, ale ze znacznie mniejszym zużyciem paliwa i to tańszego (tak około 1,5 do 2,2 l na godzinę. Być może dało by się to razem zmontować. Tylko w Dziku jak się nie mylę jest sprzęgło odśrodkowe, ale można wrzucić od Żuka
  • #39
    Bobbo
    Level 22  
    Mam maly traktorek ogrodowy zsilnikiem S-320 Diesel 1-cylindrowy. Odpalany na korbę. Czy ktoś może przerabiał go na rozrusznik. Proszę podzielić się doświadczeniem w tym temacie.
  • #40
    Dozio
    Level 2  
    Witam wszystkich,jestem tutaj nowy ale korzystajac z okazji,ze jest to chyba jedyne forum gdzie mozna wymienic poglady dotyczace Dzika:) Kolega posiada taki oto sprzet:
    Dzik II, ciągnik ogrodniczy
    Dzik II, ciągnik ogrodniczy
    Dzik II, ciągnik ogrodniczy
    Skrzynia i silnik seryjne.W silniku jedynie zmienione cale sprzeglo jakies 3 mies. temu. Kaplet akcesorii procz kosiarki rowniez jest do dzika.

    Uwaga-jesli ktos ma zbedne czesci silnikowe lub skrzynie do niego to chetnie zamienimy je za czesci do PF125,126el czy Skoda 105. Kolega od dluzszego czasu poszukuje orginalnego,kapletnego gaznika w jak najlepszej kondycji.
    Ciagniczek jest w fazie odrestaurowywania(kapitalny remont silnika,nowy lakier)Dodatkowo beda hamulce tarczowe z tylu,rozrusznik,akumulator i alternator z poczciwego malucha.
  • #41
    Piter7726
    Level 11  
    a oto moj dzikusek w trakcie remontu:):) Dzik II, ciągnik ogrodniczy

    Dodano po 6 [minuty]:

    a oto moje hamulce HYDRAULICZNE!!!! :PDzik II, ciągnik ogrodniczy

    Dodano po 5 [minuty]:

    teraz jestem w trakcie montowania alternatora(oczywiscie jak tylko zamontuje zrobie zdjecie), a nie dlugo zamontuje rowniez rozrusznik -obiecuje ze beda zdjecie!!
    pozdrawiam :)Dzik II, ciągnik ogrodniczy
  • #42
    piogun
    Level 11  
    Witam Piter7726 , dzięki za zdjęcia też przymierzam się do przeróbki dzika . Mam pytanie z czego zastosowałeś oś przednią i kolumnę ? Czy z c-330 ?
  • #43
    Piter7726
    Level 11  
    Witaj piogun!
    Ciesze sie ze jeszcze ktos przerabia tak stare pojazy. Os zastosowalem z c-328,tylko ja zwezylam,zas kolumna jest od zuka,koncowki drazkow od VW.Kola sa od starej polskiej kopaczki dwurzedowej.Jezeli masz jeszcze jakies pytania to nie ma sprawy chetnie odpowiem na kazde, a do tego jeszcze z wielka przyjemnoscia przesle zdjecia.
    pozdrawiam milosnikow dzikow a przedewszystkim Darka Sz. ze Staniewic-pogromce DZIKOW :)
  • #44
    Darek Sz. 34
    Level 1  
    Gratuluję Piter suuuuper pomysł z tym dzikiem!!!! I tak wogóle to podziwiam..maska jest elegancka,chyba od ciapka28?? Tym bardziej jestem pełen uznania bo miałem kiedys takiego samego, dzika21 obrabiałem nim 16 ha. Mam nadzieje że jak bedzie gotowy to zamieścisz fajne fotki na tej stronce>> a co do Twojego zdania servistel to sie mylisz w sprawie tonażu:):) ciagałem nim 6-tonową przyczepę zboża. Mój miał 11kM ale tez był niezły.Piter Ty masz głowę...heheh postaraj sie i pokaż co można zrobic z niego za cacko !!!!!!!Czekam z niecierpliwością i pozdrawiam wszystkich "dzikusów"!!!!!!!!

    Dodano po 1 [godziny]:

    Marek_321 jesteś w duzym błędzie co do sprzegła: sprzęgło odsrodkowe w dziku nie isnieje, stosuję sie je tylko w piłach motorowych lub innych maszynach. W dziku jest sprzęgło suche dociskowe.nawet nie ma opcji zamontownia sprzęgła od żuka. Ja miałem zamontowany silnik S-301 w dziku, ale ze specjalną przystawką..ponieważ silnik dzika ma lewe obroty a S ma prawe..jesli chodzi o jakiekolwierk pytania z checia odpowiem:):):)

    Dodano po 9 [minuty]:

    ADAM 700 co do Twojego modelu musisz się bardziej postarac bo z tymi hamulcami...hahahahaha...ciężko widziałeś dzika Pitera lub innych osób jest mozliwośc stworzenia hamulców i to jakich!!!!!!! :):)
  • #45
    valdi77
    Level 11  
    witam
    na początku mojego postu jestem pod wrażeniem tych ciągniczków SAM
    extra ale do rzeczy też planuje taki zrobić tyle tylko że z silnika od 126p
    możecie mi koledzy dać namiary na jakieś stronki gdzie są takie ciągniczki zrobione i opisane co i jak lub jak macie zdjęcia to bardzo był bym wdzieczny
    pozdrawiam valdi-77
  • #46
    Dozio
    Level 2  
    Bardzo ładna przeróbka! Podziwiam Cie za chec rzezbienia przy dziku,jak tylko z kolega skonczymy prace nad montazem rozrusznika i alternatora to tez wkleje tutaj foto,nasza koncepcja opiera sie na pasku klinowym poniewam tam gdzie u Ciebie jest alternator u kumpla znajduja sie nogi by naciskac pedaly.

    valdi77 pisze"możecie mi koledzy dać namiary na jakieś stronki gdzie są takie ciągniczki zrobione i opisane co i jak lub jak macie zdjęcia to bardzo był bym wdzieczny" Sasiad ma takiego dzika z silnikiem 126p ale skrzynia dzikowska! Niestety niejezdzi nim ale silnik jest wmontowany do ramy i mysle,ze po odpaleniu mozna nim pracowac.Wiem jak to chodzi bo sami skladalismy mu silnik;) Niewiem czy bedzie mozliwosc zrobienia fotek bo czesto sasiada niema a po drugie niewiem jak zareaguje na haslo:moge zrobic zdjecia dzika?

    Postaramy sie pomoc:)
  • #48
    Piter7726
    Level 11  
    witam
    jw1wojtek fajny pomysl w zwiazku z tym mam kilka pytan:skret masz chyba bardzo maly, z czego wzieles kolo zamachowe i rozrusznik. Moim zdaniem kolo zamachowe moze rozwalic Tobie wal, gdyz jest zbyt mocno obciazona jedna strona,wal w tym miejscu ma (fi)ok.20mm. Chcial bym sie jeszcze zapytac czy za kolem zamachowym to jest zamontowana pompa do wspomagania (do czego jest przydatna)??Wchodzilam na Twoja strone ale niestety nie masz jaj jeszcze ukonczonej :( Ja rowniez przerabiam swojego dzika na rozusznik, ale oczywiscie dodatkowo nadal bedzie palony na tzw rurke :)
    pozdrawiam :):)
  • #49
    jw1wojtek
    Level 11  
    Witam
    Te i inne informacje zamieszcze na Swojej stronie Piter7726 moze juz dzis.Ale odpowiem.Skret jest przyzwoity i wystarczjacy kolumna i przekladnia od zuka.Rozrusznik alternator, cewka zapłonowa i wieniec z poczciwego warburga. Ciągniczek jest uzbrojony w światla halogenowe przód i tył. Jedyną rzeczą
    dorabianą na tokarce jest koło pasowe rozrusznika i alternatora,wstawione w miejsce oryginalnej zembatki rozruchowej. Aby uzyskać jak najmniejszą mase tego elementu część jej jest wykonana z grubego bakielitu a na to nabity wieniec rozrusznika. Aparat zapłonowty jest połąszony za pośrednictwem małego sprzęgiełka z kołem zamontowanym na wale z przodu silnika.
    Pozdrawiam Wojtek

    Dodano po 7 [minuty]:

    Witam
    Te i inne informacje zamieszcze na Swojej stronie Piter7726 moze juz dzis.Ale odpowiem.Skret jest przyzwoity i wystarczjacy kolumna i przekladnia od zuka.Rozrusznik alternator, cewka zapłonowa i wieniec z poczciwego warburga. Ciągniczek jest uzbrojony w światla halogenowe przód i tył plus stop .Chamlce zuk. Jedyną rzeczą
    dorabianą na tokarce jest koło pasowe rozrusznika i alternatora,wstawione w miejsce oryginalnej zembatki rozruchowej. Aby uzyskać jak najmniejszą mase tego elementu część jej jest wykonana z grubego bakielitu a na to nabity wieniec rozrusznika. Aparat zapłonowty jest połąszony za pośrednictwem małego sprzęgiełka z kołem zamontowanym na wale z przodu silnika.
    Pozdrawiam Wojtek
  • #50
    c++
    Level 22  
    Witam,
    projekcik naprawdę fajny. Mogłeś trochę nad "budą" (nadwoziem- jak kto woli) popracowac.
    PZDR
  • #51
    jw1wojtek
    Level 11  
    Witam
    Chcem pokazac jak wyglada moj dzik z plugiem. (akcja zima)
    Podnoszenie pluga zrobione na podnosniku z fiata 125p
    Od wczoraj pracuje nad nowa konstrukcja dzik 4x4,
    zaczolem od remontu pierwszej skrzyni biegow (wiekszosc elementow juz mam )
    Moze ktos cos takiego widzial, robil
    Dajcie znac
    Wojtek www.dzik-2.com


    Dzik II, ciągnik ogrodniczy

    Dzik II, ciągnik ogrodniczy
  • #53
    bartex'is
    Level 11  
    Witam Was wszystkich !!! :D Chciałem zaprosić Was do wspólnego tworzenia strony o ciągnikach ogrodniczych, oraz o ich przeróbkach. Jeśli jesteście zainteresowani to ślijcie swoje zdjęcia ciągników, oraz opisy na adres Bartex_15(malpa)wp.pl . wszystko się będzie ukazywało na stronie www.samorobki.cba.pl , jak tylko prześlecie zdjęcia i opisy :). Pozdrawiam i Liczę na Was :)
  • #54
    domcior
    Level 11  
    Witam!

    Przymierzam sie do budowy tego czegoś (dzika)
    Ma mieć:
    Rame z rurek stalowych
    Silnik od komara
    fotel od ursusa (katapulta)
    przerobioną klape od c-330 (albo jak ktoś ma to kupie klape od dzika)
    koła tylne od malucha
    koła przednie od motorynki stelli
    kierownica od ursusa
    kolumna od malucha
    akumulator żelowy
    napęd łańcuchowy z oddzielnym przełożeniem na wsteczny

    ma to być tzw. "kiprówka" do wożenia złomu (jestem troche leniwy)
    bedzie wyglądał jak pół dupy zza krzaka i może niedługo jakiś projekt na kartce wrzuce :D

    chce kupić:
    klape do dzika
    fotel do ursusa
    kierownice do ursusa

    i kurde chyba jakiś trujkąt musze zamontować bo jak mnie traktorem dupną smerfy i gargamel bedzie kazał dmuchac w balon:cry: toooooooooooooo.....................
  • #55
    jw1wojtek
    Level 11  
    Kolego masz ciekawy pomysł
    Ciekaw jestem co Ci wyjdzie
    opis zrobiles bardzo opisowy
    czekamy na ryciny
    Wojtek
  • #56
    Nostradamus
    Level 17  
    tylko ten silnik moim zdaniem nie uciągnie reszty
  • #57
    janek1815
    Level 38  
    policz ile calosc bedzie wazyc plus obciazenie i przeloz to na moc silnika od komara wyjdzie ci ze albo zrobisz olbrzymie przelozenie tzn bedziesz poruszal sie jak slimak lub nie ruszysz wcale. musisz miec wiekszy silnik 50 cm3 to zbyt malo !!!!!!!!!
  • #58
    Nostradamus
    Level 17  
    silnik to byś mógł zastosować albo od WSK albo od ETZ 250 ewentualnie 251. Wtedy 21 koni to prawie jak C330 :D :D
  • #59
    janek1815
    Level 38  
    Nostradamus wrote:
    silnik to byś mógł zastosować albo od WSK albo od ETZ 250 ewentualnie 251. Wtedy 21 koni to prawie jak C330 :D :D


    no fakt PRAWIE zostal do porownania jeszcze moment obrotowy a tutaj juz moze byc nieciekawie. Nie na darmo C330 ma okolo 2000cm3 pojemnosci :)
  • #60
    adziu 83
    Level 2  
    witam wszystkich mam pytanie czy da się zrobić mały ciągnik typu sam z silnika wsk tak by uciągnął drzewo z lasu z a jeśli tak to proszę o plany lub podpowiedz jak to ma wyglądać z góry dziękuje za odpowiedz