
WITAM!!!
Mam do zaprezentowania moją pierwszą konstrukcję, którą wykonałem kilka lat temu. Bazuje na pierwotnym modelu DZIK'a II, która nie miała przodu skręcanego za pomocą kierownicy. Była kiedyś z tyłu zamocowana przyczepka dwukołowa a całością kierowało się za pomocą długiego kierownika na którym zamocowane były dzwignie sterowania:ssaniem, gazem, hamulcem i sprzęgłem. Coś na zasadzie kierwonika motoroweru krótko mówiąc.
To wszystko zostało wyrzucone i dospawany przód oparty na zawieszeniu WOŁGI(koła, drążki skrętne, kolumna). Reszta została oryginalna(silnik i skrzynia biegów). Z tym że silnik przeszedł remont kapitalny(wymiana cylindra, tłoku i pierścieni, wału korbowego,głowica została splanowana). Do tego wszystkiego zmieniony gaźnik i cały układ zapłonowy(cewka FIAT'a 126p czerpiąca źródło z akumulatora zamieszczonego w skrzyce widocznej na zdjęciu)ponieważ oryginalny układ zapłonowy(między innymi cewki)uległy zniszczeniu na skutek działań atmosferycznych(sprzę wcześniej stał nieruszany w pokrzywach).Ponadto wydech pochodzi z URSUS'a C-360 i jest umieszczony między tylnym lewym kołem a skrzynią biegów.
Przerobiony został również zaczep tylny. Można doczepić zarówno przyczepkę samochodową z zaczepem na hak kulisty jak i zwykłą ciągnikową(na bolec).
Silnik ma poj.395cm3.Skrzynia przełożenia 1:27. Posiada 3 biegi do przodu oraz wsteczny. Moc max to 9km. Ponadto istnieje możliwość zblokowania tylnych kół(blokada całkowita tylnych kół jak i blokada lewego koła lub prawego)jak i ustawienie neutralne(mechanizm różnicowy). Posiada też przekaźnik mocy(umożliwia korzystanie np z rozrzutnika oraz jeden przekaźnik mocy schowany pod zaczepem(do napędu starego typu szambiarki).
Napędzane jest benzyną z olejem(dwusuw), przy max obciążeniu spala ok 5L na godz.Palony jest z kolby(ale po przestoju np 6miesięcznym poli za ok 6kopnięciem).
Część tylna pochodzi z 1967r. Wykorzystuję to do przywozu drewna z lasu na działkę. Prędkość max.(na pusto) ok. 40km/h (na biegu 3,na biegu 1 i 2 prędkość ok 5km/h ale duże przełożenia). Sam waży 615kg. Uciąg po ugorze to ok.3t (łącznie z przyczepka dwukołową jaką wykorzystuję od ciągnika C-360.
Zamieszczam narazie jedno zdjęcie sprzętu na postoju. Niebawem wstawię kilka zdjęć sprzętu w akcji.

Cool? Ranking DIY