Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

odbiornik lotniczy schemat-problem

marek_34 19 Wrz 2006 17:09 31405 57
  • Pomocny post
    #31 19 Wrz 2006 17:09
    Driver-
    Poziom 38  

    marek_34 napisał:
    Ok dzięki bardzo, czyli tak w skrócie mam zrobić ten pierwszy odbiornik czy niewarto? Czy coś trzeba zmieniać z tego schematu czy jest w porządku?

    Można spróbować zrobić, ale jak masz jakieś stare radio z zakresem KF, na Twoim miejscu robiłbym transwerter, nie jest to skomplikowane urządzenie, a daje duże możliwości, większe jak odbiornik detektorowy, mogę Ci go zaprojektować. Na pewno sobie z nim poradzisz. Stopień trudności taki sam jak w wypadku odbiornika detektorowego, albo superreakcyjnego. Jedynie 2-3 cewek więcej do nawinięcia, 4 tranzystory i 1 kwarc, zestrojenie podobne jak w tym detektorowym. W razie czego pomogę :) Koszt na takim samym poziomie, a może nawet mniejszy.
    W układzie w.cz. nie musisz nic zmieniać. W detektorze dałbym regulowany opornik dla prądu diody, tak na tym moim przerobionym schemacie. Potencjometr siły głosu dałbym po detektorze, a w w jego miejsce opornik 100 kΩ łącząc wyjście 1 wzmacniacza LM bezpośrednio z wejściem drugiego (przerobiony schemat) i to tyle jeśli chodzi o przeróbki
    marek_34 napisał:
    Kilka pytań:
    1. czy zamiast diody aa199 mogę zastosować jedyną którą mogę w pobliżu kupić: http://www.nikomp.com.pl/cgibin/shop?search=germanowa

    Nie znam parametrów tej diody, ale zapewne się nada. Może być też AAP153
    marek_34 napisał:
    2. układ scalony- zastosować ten: Układ scalony LM386N-1 wzmacniacz mocy 325mW DIP08
    czy ten:
    Układ scalony LM386N-4 wzmacniacz mocy 1,25W DIP08

    Daj LM 386N-3 jest on zasilany do 9V z głośnikiem 8Ω, N-4 jest na 16 V z głośnikiem 32Ω, jak dasz do niego głośnik o mniejszej oporności możesz go ubić. Ma on mniejsze wzmocnienie niż LM358, więc przed nim dałbym jeszcze przedwzmacniacz na połowce LM358.
    marek_34 napisał:
    3. za pomocą którego trymera stroi się częstotliwość?
    i czy może to być trymer 5,5-30pF bo tego 22pF nie dostanę?

    Możesz dać 5,5-30pF, filtr stroi sie obydwoma trymerami przy cewkach.
    marek_34 napisał:
    4. odczep w cewkach: jak ma wyglądać? po prostu dolutowuję w odpowiednim miejscu przewód?

    Odczep mniej więcej na 1-1,5 zw od masy w zależności od ilości zwojów cewki.
    marek_34 napisał:
    5. jak go zestroić?

    Jest to filtr dwuobwodowy, powinno się zestroić filtr jednym i drugim trymerem na częstotliwość środkową pasma lotniczego. Zmiana pojemności jednego z trymerów ma nieznaczny wpływ na zestrojenie drugiego wiec trzeba korygować do zestrojenia na maksa

  • #32 19 Wrz 2006 17:54
    marek_34
    Poziom 18  

    szczerze mówiąć to troche się pogubiłem. układ scalony- mam dostęp tylko do n-1 albo n-4 innych nie dostanę, więc który będzie lepszy? acha narazie wyjście podłączam do głośników od pcta.
    aby zmienić częstotliwość odbioru muszę jednocześnie kręcić dwoma trymerami? czy wystarczy jednym?
    mógłbym prosić o wklejenie przerobionego schematu gotowego do złożenia bo to raczej nie na moje umiejętności (nie wiem jak podłączyć ten drugi przedwzmacniacz na lm358)
    jaki będzie zakres regulacji częstotliwości tego odbiornika? czy także taki duży jak w tym poprzednim (90-200 mhz) i ze znikomą szansą na natrafienie na jakiś kanał lotniczy czy mniejszy (np 110- 130 mhz). chodzi mi o to czy też będzie w nim tak czuła regulacja trymerem że nawet niewielki ruch zmienia znacznie częstotliwość?
    odbiornik kf to odbiornik na fale krótkie?

  • Pomocny post
    #33 19 Wrz 2006 20:39
    Driver-
    Poziom 38  

    marek_34 napisał:
    szczerze mówiąć to troche się pogubiłem. układ scalony- mam dostęp tylko do n-1 albo n-4 innych nie dostanę, więc który będzie lepszy? acha narazie wyjście podłączam do głośników od pcta.

    W przypadku podłączenia do PC-ta nie musisz mieć wzmacniacza mocy na LM386N-x, ponieważ PC ma swoje głośniki ze wzmacniaczem mocy, lepiej zamiast LM386N dać LM358 który wzmocni sygnał m.cz. po detektorze do poziomu wymaganego przez kartę muzyczną komputera.
    marek_34 napisał:
    aby zmienić częstotliwość odbioru muszę jednocześnie kręcić dwoma trymerami? czy wystarczy jednym?

    Nie te trymery zestraja się tylko raz na początku po uruchomieniu odbiornika. Stroisz je na pasmo lotnicze i potem już nimi nie kręcisz. Obierasz stacje z całego pasma, bez możliwości wyboru tylko jednej z pasma.
    marek_34 napisał:
    mógłbym prosić o wklejenie przerobionego schematu gotowego do złożenia bo to raczej nie na moje umiejętności (nie wiem jak podłączyć ten drugi przedwzmacniacz na lm358)

    Przerobie na hybrydę wzmacniacz w.cz. z nowego, a wzmacniacz m.cz. z tego co robiłeś i wkleję później.
    marek_34 napisał:
    jaki będzie zakres regulacji częstotliwości tego odbiornika? czy także taki duży jak w tym poprzednim (90-200 mhz) i ze znikomą szansą na natrafienie na jakiś kanał lotniczy czy mniejszy (np 110- 130 mhz). chodzi mi o to czy też będzie w nim tak czuła regulacja trymerem że nawet niewielki ruch zmienia znacznie częstotliwość?
    odbiornik kf to odbiornik na fale krótkie?

    Jeśli chodzi o odbiornik detektorowy to powyżej już masz odpowiedź odnośnie strojenia. Szerokość odbieranego pasma jest zależna od wejściowego filtru dwuobwodowego LC, również wprzyoadku konwertera.
    Natomiast w przypadku konwetra masz możliwość dokładnego wyboru stacji i precyzyjnego dostrojenia się do niej. Odbiornik KF jest na fale krótkie. Konwerter działa w ten sposób że zmienia częstotliwość pasma lotniczego na częstotliwość jaką może odebrać odbiornik na falach krótkich. Konwerter zestraja się raz przy uruchonieniu, a selekcji stacji lotniczej dokonuje się za pomoca pokrętła strojenia, nie w konwertrze lecz w odniorniku KF.
    Podobnie jak to jest w telewizji satelitarnej konwerter jest przy antenie, a wyboru stacji dokonuje tuner satelitarny. Podobnie jest z transwerterem lotniczym, czy innym na inne pasmo, za tuner robi radio z zakresem fal krótkich. Może to być jakiś starszy odbiornik przestrajany gałką, ważne żeby miał fale krotkie.

    Oto hybryda ze starego m.cz. podłączona do reszty, zrobiona pod PC-ta.

  • #34 20 Wrz 2006 14:12
    marek_34
    Poziom 18  

    dzięki wielkie zbuduje i dam znać co i jak. mam nadzieje ze cos odbiorę :D acha wyjście podłączam bezpośrednio do głośników od pcta nie przez kartę muzyczną. wyjście na głośniki podłączam tak jak poprzednio: jeden do masy a drugie do tego zaznaczonego na schemacie? bo nie ma zaznaczonego 2 wyjścia? w praktyce jaki to powinno mieć zasięg? mam nadzieję że coś odbierze a nie tak jak ten poprzedni :D

  • #35 21 Wrz 2006 18:07
    marek_34
    Poziom 18  

    jak powinna wyglądać ta antena dookólna i jak ją podłączyć do odbiornika?

  • #36 22 Wrz 2006 09:51
    terpio
    Poziom 16  

    jeszcze propozycje całkiem innego rozwiązania, mianowicie transwerter do odbiornika z zakresem KF.

    Jezeli kolega Driver bylby tak uprzejmy i cos wiecej na temat konwertera KF na Airband, moze jakis schemat.
    Pozdrawiam

  • #37 09 Paź 2006 08:06
    marek_34
    Poziom 18  

    A więc wykonałem ten odbiorniczek i musze powiedzieć że pierwszy raz coś usłyszałem, ale tylko w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska. cieszy mnie to bardzo, choć odbiór był dosyć zagłuszony. martwi mnie także to że nie ma w nim zmiany częstotliwości. poszukałem coś przestrajanego potenjometrem i znalazłem to:
    odbiornik lotniczy schemat-problem
    i tu kilka moich pytań:
    1. czy warto budować, jaka będzie czułość
    2. co to jest za część ta "455 IF can" i gdzie to kupić? mile widzany link do jakiegoś sklepu internetowego
    3. czy aa119 moge zastąpić aap153?
    4. czy filtr 455 khz może być taki : "FFFD455 Filtr ceramiczny 455 kHz"
    5. jaki najlepiej zastosować potencjometr do regulacji napięcia do zmiany częstotliwości?
    z góry dzięki za odpowiedzi
    pozdrawiam

  • Pomocny post
    #38 09 Paź 2006 21:39
    Driver-
    Poziom 38  

    Cieszę się że udało Ci się coś odebrać, pierwsze koty za płoty, jak to się mówi. Widzę że zaczynasz mierzyć trochę wyżej, podnosisz poprzeczkę i bardzo dobrze. Pierwsze doświadczenia już zdobyte.

    marek_34 napisał:
    ...choć odbiór był dosyć zagłuszony.
    Było tak ponieważ obwody wejścowe maja małą selektywność i odbierałeś nakładajace się stacje radiofoniczne FM
    marek_34 napisał:
    1. czy warto budować, jaka będzie czułość
    Oczywiście że warto. Myślę że czułość będzie zadowalająca w granicach 1,5-2 µV. Warto przerobić trochę obwody wejściowe na jakieś 2 albo nawet 3 obwodowe podobne do tych z poprzedniego odbiornika.
    marek_34 napisał:
    2. co to jest za część ta "455 IF can" i gdzie to kupić?
    Jest to filtr LC 455 kHz. Można wykożystać jakiś z odbiornika tranzystorowego.
    marek_34 napisał:
    3. czy aa119 moge zastąpić aap153?
    Bez problemu się nada.
    marek_34 napisał:
    4. czy filtr 455 khz może być taki : "FFFD455 Filtr ceramiczny 455 kHz"
    Lepszy będzie FSFU455, a jeszcze lepszy byłby filtr 455 od jakiegoś CB radia.
    marek_34 napisał:
    5. jaki najlepiej zastosować potencjometr do regulacji napięcia do zmiany częstotliwości?
    Zdecydowanie powinien to być potencjometr wieloobrotowy (helipod), kiedyś stosowano takie helipody do programatorów w starych telewizorach, na płytce było kilka sztuk razem z klawiszami do przełączania programów. Można by takie coś zastosować miałbyś możliwość zaprogramowania paru stacji a jeden wykożystać na całe pasmo.

    Zaszalałbym jeszcze bardziej i zrobił odbiornik z podwójną przemianą pierwsza pośrednia (1 IF) 10,7 MHz druga pośrednia 460 kHz, ten TCA440 ma w sobie generator i mieszacz pracujący do 50 MHz. Wystarczyło by dodać jeszcze jeden (dwa stopnie) wzmacniacza 1 p.cz. z filtrami 10,7 MHz i kwarc 10,24 MHz. Miałbyś niezły odbiornik umożliwiający nasłuch z paru pobliskich lotnisk, a z powietrza z połowy Polski. Możesz liczyć na moją pomoc w tym zakresie. Mogę Ci sprezentować filtr kwarcowy 10,7 MHz do dostępu międzykanałowego 25 kHz z jakim pracują stacje lotnicze. Filtr jest nieduży więc z powodzeniem będzie pasował do mini-odbiornika i zdecydowanie poprawi selektywność i jakość odbioru. Jeśli się zdecydujesz na takie rozwiązanie, daj znać na PW.

  • Pomocny post
    #39 22 Paź 2006 03:59
    Driver-
    Poziom 38  

    Pokombinowałem trochę z tym schematem powyżej i wyszło radio z podwójną przemianą na pasmo lotnicze. Zastosowałem filtr kwarcowy 10,7 MHz i przerobiłem wzmacniacz w.cz. z filtrami pasmowymi Czebyszewa. Do tego można by dodać syntezer, to byłby już full wypas :) Mam nadzieje że Ci się spodoba.

  • #40 22 Paź 2006 12:28
    sq7gvu
    Poziom 17  

    Witam! Driver - odbiornik wypas! Gratuluje! Robilem kiedys wg kitu AVT, z pojedyncza przemiana na CB i odbieral calkiem niezle. W ogole lubie te TCA440 - stare, ale daja sporo mozliwosci. W tym układzie, ktory zaprojektowales, powinien miec czulosc duzo ponizej 1uV - zalezy oczywiscie od zestrojenia obwodow wejsciowych. Ale jesli moge cos poradzic, to cewki obwodow wejsciowych zalac parafina. Stroi sie sporo lepiej i stabilniej, niz takie nawiniete powietrznie i bez "parafinowej stabilizacji". Oczywiscie dobrze je zalac juz po tym, jak sie mniej wiecej do pasma dostroisz -rozciaganie czy sciskanie cewek zalanych parafina nie nalezy do moich najwiekszych przyjemnosci ;). Ale uklad bedzie dzialal - gwarantuje. Przy poprawnym zmontowaniu :) Acha- zauwazylem dopiero teraz... Ja bym dal trymery zamiast kondensatorow w obwodach wejsciowych - moze gorsza sprawa z dopasowaniami, ale strojenie duzo przyjemniejsze. W rozciaganie czy sciskanie cewek mozna sie bawic, jak sie juz ma doswiadczenie. Bo tu naprawde licza sie dziesiate milimetra... ;)

  • Pomocny post
    #41 22 Paź 2006 15:23
    Driver-
    Poziom 38  

    Projektowałem głównie dla kolegi, który założył temat, spodobał mi się jego zapał i determinacja w osiągnięciu celu :) Może przyda się też innym i nie tylko na pasmo lotnicze. Przy paśmie od 118-136 MHz graniczącym z pasmem radiodyfuzji, o 8 MHz poniżej najniższej częstotliwości pasma lotniczego, przy odbiorze mogły by się pojawiać różne "ciekawostki przyrodnicze" :) Właśnie dlatego zastosowałem filtry Czebyszewa i nie dawałem trymerów w filtrach, ponieważ filtry Czebyszewa mają bardziej strome zbocza i większe tłumienie pozapasmowe, warunkiem ich dobrej pracy są właśnie precyzyjnie dobrane indukcyjności i pojemnosci, jeśli dało by się trymery to owszem łatwiej będzie zestroić, ale można je sprowadzić do filtrów Butterwortha. Musiałem wybrać i dałem pojemności, które można złożyć z dostępnych w szeregu (handlu), ponieważ strojenie filtrów jednocześnie cewkami i trymerami wymagałoby dużej pracochłonności i odpowiedniego sprzętu pomiarowego. Niestety właśnie ze wzgledu na pojemnosci mają nieco gorsze parametry niż obliczeniowe ale i tak dużo lepsze od filtrów Butterwortha. Można by się też pobawić z innymi filtrami eliptycznymi albo helikalnymi, ale ich zestrojenie w warunkach bardzo amatorskich graniczy z cudem :)
    Tak TCA to dobry układ ma 1 µV czułości przy S/N 6dB, wzmacniacz na BF946 i przedwzmacniacz SA602 powinny jeszcze czułość polepszyć. W zasadzie odbiornik jest prosty w budowie i do wykonania nawet prez mało zaawansowanego konstruktora. Najtrudniejszą sprawą w całej zabawie jest prawidłowe zestrojenie filtrów pasmowych wzmacniacza w.cz.

  • Pomocny post
    #42 24 Paź 2006 13:08
    Driver-
    Poziom 38  

    marek_34 pytałeś o antenę na jakiej będzie można odbierać częstotliwości z pasma lotniczego. Rozwiązaniem może być antena GP jak na obrazku poniżej. Antena według obliczeń pokrywa całe pasmo z SWR poniżej 1,5 a na częstotliwości środkowej pasma ma SWR około 1, zysk nie gorszy niż 3,5 dBi w całym paśmie. Wykonana może być z rurek aluminiowych lub miedzianych. Wymiary w pliku air-gp-118-136.jpg

  • Pomocny post
    #43 16 Mar 2007 17:05
    Driver-
    Poziom 38  

    Zamieszczając schemat nie zauważyłem błędu jaki zrobiłem, przerabiając schemat z pojedynczą przemianą. Niestety było już za późno na zmianę starego postu. Dodałem też osobny generator II p.cz. ponieważ z generatorem pracującym na TCA440 były problemy.

  • Pomocny post
    #44 02 Kwi 2007 01:34
    Driver-
    Poziom 38  

    Kolejna modyfikacja odbiornika dla tych, którzy nie chcą się bawić w strojenie filtru pasmowego. We wzmacniaczu w.cz. zastosowałem obwody strojone diodami pojemnościowymi. Napięcie do zmiany pojemności diod w obwodach wzmacniacza w.cz, jest podawane jest z tego samego żródła co napięcie przestrajające generator I heterodyny. Napiecie przestrajające można podać z helipoda lub z syntezera. Do ustawienia współbieżności strojenia obwodów w.cz. służą trymery szeregowo z diodami pojemnościowymi.

  • #45 19 Cze 2007 18:05
    riodoro1
    Poziom 22  

    można odbierać na tym ATIS czyli nieprzerwany komunikat lotniczy ale są one tylko w EPWA(warszawa)
    EPGD(Gdansk)
    EPKR(Kraków)

  • Pomocny post
    #46 21 Cze 2007 14:45
    Driver-
    Poziom 38  

    Można na tym odbierać wszystko co jest w paśmie lotniczym VHF z modulacją AM. Z tego co widzę mieszkasz w Dzierżoniowie więc do nadajników ATIS (najbliższy EPKR) masz spory kawałek, wątpię czy to odbierzesz u siebie. Większość anten naziemnych ma duży kąt promieniowania, z oczywistych przyczyn, więc z dużej odległości od anteny nadawczej szanse stabilnego odbioru, nawet na antenie kierunkowej, są małe. Prędzej VOLMET odbierzesz, ale wiem jakie lotniska masz w pobliżu. Może się zdarzyć od czasu do czasu warstwa zjonizowanej atmosfery tzw. E-sporadyczna i Es, jakiś dukt troposferyczny, lub inwersja temperatury, w tych warunkach można odbierać stacje nadające nawet z odległości setek a nawet tysięcy kilometrów. Zdarza się to rzadko a nawet niezwykle rzadko i zależy od wielu sprzyjających okoliczności stan słońca, pogoda itp.

  • #47 04 Lip 2007 17:53
    marek_34
    Poziom 18  

    zbudowałem ten odbiornik i powiem że jest naprawde świetny. z anteną pokazaną wyżej umieszczoną ok 8 m nad ziemią, z katowic odbieram nadajniki z balic (ok 62km) tj. kraków approach, kraków tower, kraków atis, kraków informacja, wszystkie sygnały czytelne za lekkimi szumami, samoloty 5/5, depesze acars zbiera praktycznie z całej europy.
    pozdrawiam

  • Pomocny post
    #48 04 Lip 2007 18:24
    Driver-
    Poziom 38  

    Cieszę się że Ci się udało, moje gratulacje :). Dodam jeszcze, że aby mieć maksymalny komfort odsłuchu można jeszcze dodać blokadę szumów najlepiej z regulowanym progiem zadziałania. Blokadę wstawiamy pomiędzy wyjściem m.cz. (detektora) a wejściem wzmacniacza m.cz. Jeśli poziom sygnału m.cz. (zwłaszcza szumów) z detektora byłby za mały do prawidłowego działania blokady, można dodać dodatkowy przedwzmacniacz m.cz. Ważne jest jednak aby wzmacniacz ten miał jak najmniejsze szumy własne, układy o zbyt dużych szumach własnych pogarszają czułość odbiornika.

  • #49 04 Lip 2007 18:35
    marek_34
    Poziom 18  

    dzięki, blokada szumów jest z jakiegoś radmora, działa dobrze. planuję zrobienie jeszcze anteny wąskopasmowej o większym zysku na częstotliwości kraków approach 121,075 aby maksymalnie zwiększyć komfort odsłuchu tej częśtotliwośći oraz warszawy radar na 120,950.
    pozdrawiam

  • #50 04 Lip 2007 21:36
    sq6ade
    Poziom 40  

    :arrow:marek_34 Wrzuć jakieś foty tego odbiornika - ciekawi mnie jak zrobiłeś te obwody wejściowe. Może warto dorobić do tego jakiś praktyczny i funkcjonalny syntezer. Moje radia maja nasłuch Air ale wątpie czy mają dobre parametry w porównaniu z czyms dedykowanym na to pasmo - więc może też się pokuszę o coś takiego.

  • #51 05 Lip 2007 11:58
    marek_34
    Poziom 18  

    cześć
    foty wrzucę jak odbionik umieszczę w obudowie. Syntezer do tego jest opisany w tym wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...+118+136&sid=df2afbe0a3c4889a0d086d26b1d90e8f
    nawet mi odpowiadałeś :) . Ma krok strojenia 12,5 kHz, nie 25 kHz co uważam za zaletę, ponieważ przy użytkowanym już kroku 8,33 kHz pozwala odbierać transmisję z tym krokiem, np Praga radar jest na 134,59 MHz, i z krokiem 12,5 kHz bez problemu łapię ja na 134,5875 MHz. Pozatym posiada funkcję skanowania, 21 pamięci, skanowanie z pamięci itd- wystarczająco. Filtry wejściowe są w tej chwili zaekranowane, nie ukrywam że bardzo dużo pomógł mi w ich zestrojeniu (jak również całej reszty) kolega Driver za co serdecznie dziękuję.
    Odbiornik pracuje naprawdę świetnie, przy dosyć dużym kącie promieniowania anten z wieży, łapie ją w odległości ok 60 km, a moje warunki odbioru nie są zbyt ciekawe
    pozdrawiam

  • #52 07 Sie 2007 15:24
    bobek_wb
    Poziom 11  

    Mógłby ktoś udostępnić schemat płytki PCB do tego odbiornika po modyfikacjach Driver-'a?

  • #53 07 Sie 2007 15:55
    marek_34
    Poziom 18  

    raczej będzie to niemożliwe, ponieważ w odbiorniku prototypowym zmiany były wykonywane na bieżąco, i tak np. w otwory po filtrze 7x7 został włożony układ wzmacniacza sygnału kwarcu 11,165 MHz itd, niemniej jednak wzór pcb powstał ale do wersji schematu pierwszego, jest on dostępny, ale nie mogę go umieścić bez zgody autora prawie całego projektu jakim jest kolega Driver.

    tak wygląda to na symulacji w programie, pcb do ostatniej wersji z filtrami przestrajanymi napięciem z syntezy nie powstało.


    odbiornik lotniczy schemat-problem

  • #54 17 Paź 2007 20:56
    bobek_wb
    Poziom 11  

    Witam!

    Zabieram się za budowę odbiornika lotniczego według schematu Driver-a i mam pytanie. Na schemacie jest układ TCA 440 T, przeszukałem sklepy elektroniczne i nigdzie go nie mogę znaleźć i tu nasuwa mi się pytanie. Czy można użyć TCA 440? A może jest jakiś zamiennik TCA 440 T? Albo ktoś wie gdzie go znajdę lub ma do odsprzedania?

    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam.

  • #55 12 Cze 2008 13:35
    marek_34
    Poziom 18  

    witam, może być tca 440

    dorzucam parę fotek odbiornika, o które prosił sq6ade, w konfiguracji na stole, widać na nich m.in ekranowanie wzmacniacza w.cz, obwody wejściowe są całe zaekranowane i ich nie widać.
    pozdrawiam

    odbiornik lotniczy schemat-problem

    odbiornik lotniczy schemat-problem

    odbiornik lotniczy schemat-problem

    odbiornik lotniczy schemat-problem

  • #56 23 Cze 2008 23:08
    Usunięty
  • #57 24 Cze 2008 09:59
    bobek_wb
    Poziom 11  

    p3o jedyny jaki można polecić to ten od Driver- 'a. Sam jestem na etapie jego budowy, kolega marek_34 już go zbudował i jest zadowolony, wcześniejsze schematy również były testowane przez marek_34 lecz niezbyt zadowalającymi skutkami. 50zł to trochę mało.
    Tak jak pisałem jak coś to buduj ze schematu Driver- 'a, dodasz do tego syntezę częstotliwości i jakąś blokadę szumów i masz bardzo dobry odbiornik na pasmo lotnicze.

  • #58 30 Lip 2008 21:20
    bojp
    Poziom 13  

    Witam wszystkich!

    Mam bardzo wielką prośbę: Czy mógł by ktoś zamieścić kompletny schemat tego odbiornika lotniczego wraz z wszystkimi dodatkami (blokada szumów, syntezer)? Od jakiegoś czasu czytam ten wątek i się pogubiłem.. :cry: co chwila jest jakiś odnośnik do innego wątku, w którym znajdują się kolejne odnośniki do innych, gdzie są kolejne podzespoły odbiornika. Wybaczcie, ale ja się już pogubiłem co z czym i jak połączyć by działało. Np. w wątku Zamienniki do odbiornika lotniczego wg. Driver- na obrazku sql-1111.jpg znajduje się schemat powiązany z odbiornikiem i nie wiem, w które miejsce go dołączyć. Zastanawia mnie też fakt czemu projektuje się odbiornik na elementach (filtry kwarcowe, diody), które bardzo ciężko dostać lub są nie do zdobycia jak np. mixer SA602 (może jakiś dostępny zamiennik)?
    Przepraszam za tak śmieszną prośbę, ale czy nie można by tego wszystkiego połączyć w jedną całość i umieścić? To bardzo ułatwiło by życie mniej doświadczonym elektronikom.

    Pozdrawiam

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo