Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT MAREA 1.9 TD 101 KM niestabilne obroty i bialy dym

Michal2002 02 Paź 2008 11:05 17037 38
  • #31
    evolu
    Poziom 10  
    jaro_37 napisał:
    mam ten sam problem w swojej , do tej pory nie udalo mi sie zlokalizowac usterki ,wtryskiwacze sprawdzone,oleju nie ubywa , uklad zasilania sprawdzony ,filtry wymienione , nigdzie nie zauwazylem sladu oleju ,zapala kopcac bialym dymem usterka ustaje w czasie jazdy jak obroty silnika przekrocza ok 2 000 ale czuc jak by go cos hamowalo do czasu nie zalaczenia sie turbo , w czasie jazdy ok 120 km/h czuc lekkie falowanie mocy ,znaczy ze pomimo ze trzymam gaz jednostajnie ,czuje jak samochod sam przyspiesza i zwalnia .
    mam pompe sterowana elektrycznie lucas , na wolnych obrotach pracuje czasami rownomiernie i wtedy nie kopci ,pozniej praca jest niestabilna i zaczyna kopcic . Jesli ktos wie jakie moga byc przyczyny ,napiszcie prosze

    Jeśli masz silnik 1.9 TD 100 i pompę lukasa to po zdjęciu pokrywy silnika w pompie masz wkręcony elekrozawór do niego dochodzi czarny przewód elektryczny (odłącz go) silnik powinien pracować równo ale twardo i nie powinien kopcić. Dodam tylko że dostępny (nowy) jest tylko w ASO w cenie ok. 450 pln.
  • #32
    jaro_37
    Poziom 2  
    wielkie dzieki ,wczoraj wlasnie to samo stwierdzilem ,poki co po wylaczeniu i zalaczeniu powtornym chodzi ,nie wiadomo na jak dlugo to pomoze.
    Pomimo to jestem bardzo zobowiazany za porade


    pozdrawiam
    Jaro_37
  • #33
    Krawiecow
    Poziom 11  
    Witam mam ten sam problem co Jaro_37, czy mogłby ktos zrobic zdjecie tego przewodu ktory trzeba odlaczyc ?? Jestem kompletnie zielony i nie wiem gdzie go szukac ....
  • #34
    Piorun26
    Poziom 1  
    Witam was serdecznie
    w mojej marysce pojawil sie podobny problem
    samochod po odpaleniu chwile chodzi ok ale zaraz zaczyna wariowac
    raz zaczyna sie dusic
    a jak jade to silnik nienatyralnie zmienia swoja barwe glosu
    podpialem sie pod komputer i okazalo sie ze wystapil blad:
    brak synchronizacji rozrzadu z pompa wtryskowa
    po glebszym sprawdzeniu tego problemu okazalo sie ze pada mi pompa wtryskowa ktora w chwili obecnej jest do wymiany
    i tez plul mi bialym a czasem lekko niebieskawym dymem jak zaczynal sie dusic
    to boli jak cos dolega i zdajesz sobie sprawe ze taka pompa wtryskowa nie jest tania:cry:
  • #35
    ostry111
    Poziom 13  
    witam nei wiem na ile pomoże sugestia ale miałem podobne problemy. Otóż biały dym był powodem uszkodzonych świec żarowuch, niestety falowanie obrotów, dławienie w momencie gdy trzeba było przyspieszyć a także szarpane prędkości pomimo stałego położenia pedału gazu. problem zaczął pogłebiać sie po dodaniu środka do czyszczenia układdu i wtryskiwaczy, okazało sie że powodem była "gruszka". Gumowa pompka któą można odpowietrzyć układ lub ręcznie podpompować paliwo. otóż rozleciała sie w środku i "zassała" się blokując przepływ ropy a jej sparciałe kawałeczki zatykały kanały dopływowe do filtra i podgrzewacza i sam filtr. po wymiane "gruszki" i filtra paliwa nie ten samochód. Równo i stabilnie wkręca sie na obroty, nie dławi, i nie faluje podczas jazdy.
  • #36
    skipo1978
    Poziom 12  
    Witam. Powodów nierównomiernych obrotów silnika może być co najmniej kilka.
    Moim zdaniem należy w pierwszej kolejności wymienić przewody między zbiornikiem a pompą wtryskową i sprawdzić wszystkie połączenia, jeśli pociągnie lewe powietrze to efekt będzie dokładnie taki. Na czas prób można ewentualnie wymontować ręczną pompkę tzw. gruszkę do pompowania paliwa. Jeżeli nie pomaga to wymiana filtra paliwowego, a dopiero potem radzę zabierać się za pompę. Motywuję to własną praktyką, a z doświadczenia wiem żę z reguły wina leży między pompą a zbiornikiem. Pompa to nie częsta usterka w tego typu sprawach.
  • #37
    RokitaG69
    Poziom 9  
    Witam serdecznie wiem że temat dość dawno był opisywany lecz nie doszukałem się w nim konkretnie mojego przypadku.
    A dokładniej to moje autko też dymi tylko na zimnym troszkę odwrotnie niż kolegów , nie mam pojęcia co może być za problem dodam że robiony remont silnika to jest , wymienione pierścienie ,docierane zawory planowana głowica wałek rozrządu regenerowany u ,,Świątek" i tp

    Takowe prace zostały poczynione odnośnie mojego problemu jaki zaczął występować ponieważ DOKTOR stwierdził brak odpowiedniego ciśnienia w komorach to jest około 21,18,22,23,22 AT na poszczególnych baniaczkach .
    Po oględzinach wałka dość znacznie zjechany były 2 krzywki 2 baniaka więc regeneracja bo dostać gdziekolwiek wałek do 2.4 TD to z cudem graniczy.
    Po złożeniu okazało się że dalej to samo dymi jak oszalały, pomimo odpowiedniego ciśnienia w komorach i nowym wałeczku.
    Proszę o pomoc.
  • #38
    RokitaG69
    Poziom 9  
    Widzę że wszyscy aktywni dziękuje.
  • #39
    Michal2002
    Poziom 22  
    Problem - sterowanie pompą - zawór.
    Postukać jak przejdzie to można wymieniać w ciemno.

    Temat rozwiązany