Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1.6 immo. Nie świeci kłódka od immo, nie chodzą wtryski i pompa stoi.

05 Wrz 2006 22:55 4216 17
  • Poziom 15  
    polonez 1.6 multipoint wygląda na usterkę komputera albo immo. przestała świecić kłudka od immo i oczywiście nie pali nie chodzą wtryski i stoi pompa.
    zasilania są. co powiecie?
  • Poziom 15  
    Też wygląda mi na immo,jeżeli byłby to komputer to kłódka by się
    świeciła.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Może byc to imo, ale nie koniecznie. Bo może wyłącznik wstrząsowy?
  • Poziom 15  
    gdzie jest wstrząsówka w poldku?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    taż mi się wydaje że wstrząsówka nie ma nic do nieświecenia kłódki ale pytam z ciekawości gdzie jest bo nie miałem jeszcze przyjemności jej szukać w polonezie
  • Poziom 19  
    Sprawdz bezpieczniki. Puszka immo nie ma zasilania lub uszkodzona. Wyłącznik wstrząsowy odcina tylko zasilanie pompy paliwa w czasie wypadku.
  • Poziom 11  
    Witam ponownie!
    Wstrząsówka odcina tylko pompę i zapłon w polonezie a znajduję się pod maską po lewej stronie.
    To jest taki niewielki kwadratowy przycisk zakończony u góry okrągłą gumką. Były poldki że nie miały jego, ale po `93r na wtrysku był prawie w każdym. Wyłącznik ten potrafi wyskoczyc nawet przy najechaniu na głęboką dziurę na drodze.
  • Poziom 25  
    Dzemek - wjakim to Polonezie jest wylacznik bezwladnosciowy pompy paliwa?Oprocz 1,4 MPI oczywiscie.
    Piosiek - dowiedz sie dokladnie jakie masz autko - czy Polonez 1,4 multipoint(MPi),czy Plusa 1,6 z wtryskiem wielopunktowym Multec XM.Nie ma Polonezow 1,6 multipoint.
    Jezeli masz Poloneza z oryginalnym immibilizerem,to masz Plusa z minimum 98 roku z wielopunktem Multec XM.Jezeli kontrolka ta ci nie swieci jest to uszkodzenie systemu.Moze to byc obluzowane zlacze w gniezdzie modulu sterujacego ECM(komputer silnika),uszkodzone polaczenie ECM-ECU,uszkodzony modul ECM lub ECU,uszkodzone polaczenie ECU - cewka zaplonowa.Jezeli nie dysponujesz aparatura pomiarowa w swoim zakresie naprawy mozesz tylko posprawdzac polaczenia,zlaczki i koncowki(czy nie jest gdzies uszkodzony lub przerwany kabelek lub ulamany przewod).Jezeli wszystko bedzie ok pozostaje ci diagnosta.Dodam,ze immo nie jest zasilany z zadnego bezpiecznika(zasilanie jest z ECM).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Albercik 321 napisał:
    Dzemek - wjakim to Polonezie jest wylacznik bezwladnosciowy pompy paliwa?Oprocz 1,4 MPI oczywiscie.


    Zgadza się Poldolot 1,6 GSI ma taki ładny czerwonawy , porządna dziura i po zasilaniu benzynki.
  • Poziom 19  
    Tak się składa że jakiś miesiąc temu wywalałem immo z poldka Atu Plus i miałem ten sam problem, nie swieciła kontrolka immo (kłódka). Nie miałem zasilania puszki immo i z tego co pamiętam był spalony jakiś bezpiecznik. Po wgraniu nowej zawartości pamięci w puszce immo i usunięciu wpisu immo w motoroli HC11F1 w sterowniku poldek odpalił. Kontrolka ta właśnie jest zasilana z puszki immo. Albercik 321 dobrze Ci radzi, rozpiernicz całe auto, kup sprzęt diagnostyczny do poloneza, wymień ECM i napewno odpali :D
  • Poziom 25  
    Co do bezwladnosciowki,Elektrit ma racje,a ja nie dopisalem - bezwladnosciowke maja Polonezy z silnikiem Rovera - 1,4 MPI,oraz Polonezy z wielopunktem 1,6 MPI produkowane od 98 roku.Zmylil mnie troszenke post Dzemika z tym 93 rokiem - Polonezy z jednopunktem 1,6 SPI tego wlacznika nie maja.Przepraszam za zamet,jaki zrobilem.Ale w tym przypadku,chyba kazdy mi przyzna,ze bezwladnosciowka nie ma nic wspolnego z immo.
    Mario M - nie badz posmiewny.Na tym forum staramy sie pomagac rozwiazywac usterki.W swoim poscie opisalem wszystkie mozliwe przyczyny nie swiecenia sie klodki immo.Nie napisalem natomiast,ze Piosiek ma rozpierniczyc cale auto i kupic sprzet giagnostyczny.Pohamuj swoje emocje.Piosiek moze spokojnie i bez zadnych problemow posprawdzac kabelki o ktorych pisalem,bez rozwalania calego autka - do tego sluzy miernik z omomierzem i woltomierzem.Natomiast jezeli okaze sie,ze wszystkie kabelki,zlaczki i koncowki sa ok,to pozostaje mu tylko pojechac do diagnosty na sprawdzenie ECM i ECU.
  • Poziom 15  
    na początek dzięki za zainteresowanie tematem. mam gdzieś jakiś interfejs do poldka i jakieś programy ale nigdy nie miałem potrzeby używania tego. A co do tego wywalenia immo to nie wiem czy ktoś tego wcześniej nie zrobił bo klient twierdzi że ta kłódka zawsze mu migała a auto paliło ta motka w sterowniku to jakaś duża nie czytałem jeszcze takiej większa od np. immo w vw. jak będę potrzebował wsadu to mogę na kogoś liczyć? i jeszcze jedno pytanie czy w immo też trzeba zmienić mapę?
  • Poziom 19  
    Będziesz potrzebował wsadu tylko do puszki immo. Puszka immo jest gdzieś po środku między kierownicą a radiem, gdzieś w tych okolicach, nie pamiętam dokładnie. Jest to takie małe, czarne pudełko. W pudełku tym jest pamięć chyba 93C46 i do niej trzeba załadować nowy wsad. W sterowniku wtrysku trzeba wyczyścić 2 komórki w motoroli 68HC11F1. Po wywaleniu immo kontrolka świeci cały czas. Jeśli miga po przekręceniu kluczyka to jest uszkodzenie immo, np połączenie cewki przy stacyjce z puszką. Jeśli nie świeci wogóle to brak zasilania puszki lub uszkodzenie. Najprosciej znajdz puszke i pomierz napięcia na wtyczce. Powinno być stałe napięcie i chyba po stacyjce też ale nie pamiętam już. Wszystko na temat. Powodzenia
  • Poziom 15  
    ma ktoś wsad do tego imma? i jak podłączyć tą motke czy trzeba coś ciąć do komunikacji? jeszcze nie podłączałem takiej
    a to immo ma świra raz pali raz mruga i nie jest to wina anteny bo jak nie widzi klucza to mruga szybciej a połączenie immo-ecu ok.
  • Poziom 25  
    Piosiek,osobiscie proponuje ci wyjazd do diagnosty.On stwierdzi co jest faktycznie uszkodzone.Bo sposob w jaki zalatwiasz ta sprawe(a cos mi sie zdaje,ze nie bardzo wiesz jak sie do tego zabrac),moze cie kosztowac wiecej niz musi.Zabawy w sposob jak chcesz robic,moga sie skonczyc uszkodzeniem modulu ECM.A to droga inwestycja.Mozesz tez podjechac do elektryka,zeby usunal ci na stale immo.To prosta i krotka operacja.Ale potrzeba do tego niestety sprzet i trzeba wiedziec jak sie do tego zabrac.Szkoda spieprzyc autko i placic za czesci uczac sie na podstawie prob i bledow.To za drogie czesci jak na taka zabawe.Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    potrzebuję wsadu do tego imma aby go usunąć a nie rady gdzie mam się z tym udać bo robiłem podobne operacje wiele razy tylko nie w polonezie ma ktoś ten wsad?- nie za darmo. kwestia dogadania na pw.