Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Vitara 2001 2.0 HDI prośba o informację

06 Wrz 2006 19:38 3942 3
  • Poziom 20  
    Witam wszystkich zainteresowanych tematem.
    Auto jak w temacie,silnik taki jak we francuskich autach.
    Po wymianie w autoryzowanym serwisie alternatora,pojawił się problem
    z pracą silnika.Od czasu do czasu coraz częściej zapala się lampka usterki silnika,silnik przechodzi w tryb awaryjny,a wyłaczenie zapłonu powoduje,że silnik znowu pracuje prawidłowo...
    Kts widzi następujace usterki:
    0191 czujnik ciśnienia magistrali,sygnał niezrozumiały
    0402 recylkulacja spalin,obwód regulacji,odchyłka regulacji
    1606 lampka diagnostyczna bieg jałowy
    Po skasowaniu i krótkiej jeżdzie powracają.
    Proszę szanownych kolegów o informacje na temat dokładnej lokalizacji czujnika ciśnienia magistrali,jego parametry,numery pinów przy sterowniku...Może ktoś ma schemat wyprowadzeń sterownika...
    Na przewodzie powrotnym od magistrali z wtryskami jest jeden czujnik
    nie jestem jednak pewny czy, to on...
    Proszę o podpowiedżi,czym może być wywołana tego typu usterka...
    Dodam jeszcze,że filtry są wymienione,a właściciel twierdzi,że przed wymianą alternatora wszystko było OK...
    Pozdrawiam...
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 26  
    Witam
    Czujnik ciśnienia jest na magistrali(3-piny),0191-brak sygnału lub sygnał niewłaściwy,0402-zawór EGR,sterowanie przepustnicą EGR(jest sterowana podciśnieniem za pomocą elektrozaworu,zawór EGR też jest sterowany podciśnieniem i elektrozaworem)Proponuję sprawdzić przewody układy podciśnienia.
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 20  
    Dzięki za podpowiedż...
    Mam już wsztstkie parametry i schemat tego czujnika.
    Klijent zjawi się jutro,dam znać w czym tkwi problem...
  • Poziom 20  
    Po sprawdzeniu oscyloskopem sygnału z czujnika ciśnienia magistrali,okazuje sie,że na wolnych obrotach sygnał jest ciągły z lekkimi odchyłkami około 0,1V w odstępie trzech sek.
    Na wyższych obrotach amplituda jest w tym samym zakresie, tylko z większą częstotliwością około sek.
    Mam pytanie ,czy tak małe odchyłki,mogą powodować wjście w tryb awaryjny i zapamiętanie usterki przez sterownik?
    Czy wina leży po stronie pompy,czy sterownika?