Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Carina 1993 Immobiliser blokuje rozrusznik

maurycy74 07 Sep 2006 00:12 4142 4
lampy.pl
  • #1
    maurycy74
    Level 11  
    Witam wszystkich!

    Kolega kupił samochód jak w temacie. Odpalał go poprzedni właściciel. Dojechał do domu zgasił silnik i..... i już go więcej nie zapalił!

    Po włożeniu kluczyka wszystkie lampki jakie mają się palić - palą się. Po przekręceniu do pozycji zapalania silnika rozrusznik nie kręci (wykluczam styki na klemach, bo w tym samym czasie lampy przednie świecą tak samo jasno).

    Podejrzewam więc immobiliser. A jest to ciekawa skrzynka i na pewno nie montowana fabrycznie. Napisy na niej to Auto-Scan Elektronische Wegfahr-Sperre (po niemiecku immobiliser).

    Od stacyjki do immobilisera leci jeden kabelek (czytnik klucza immobilisera - nie jest to transponder tylko taki kluczyk dotykowy) i drugi, który po włożeniu klucza do stacyjki podaje napięcie 12V na jeden z kabli wchodzących do immobilisera. Sam immobiliser to zalana jakąś żywicą elektronika. W kierunku komory silnika wychodzi z immobilisera 8-10 czarnych kabli.

    Co mam zrobić, żeby go ominąć lub odłączyć. Kolega już 2 tygodnie ogląda swój samochód na parkingu.

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
  • lampy.pl
  • Helpful post
    #2
    przemek20
    Level 20  
    No ja bym poszebł po tych czarnych kablach ( ja wiem ze to troche roboty ) i wyciąłbym to cholerstwo w p..du.
    Pozdrawiam.
  • lampy.pl
  • Helpful post
    #3
    piosiek
    Level 15  
    leć po tych czarnych kablach co idą pod maskę doprowadzą cię do rozciętych oryginalnych przewodów które trzeba połączyć.
    a może to rozrusznik sprawdzałeś czy jest napięcie na elektromagnesie jak przekręcasz na rozruch?
  • #4
    elektronika5
    Level 15  
    Zawieś go do jakiegoś zakładu elektryki samochodowej.
    Po około dwóch godzinach kolega powinien się już cieszyć nowym
    nabytkiem. No chyba,że będzie to rozrusznik to wtedy naprawa może
    potrwać dłużej.Ale zawsze to i tak lepiej niż oglądanie auta na parkingu.

    Pozdrawiam
  • #5
    maurycy74
    Level 11  
    Dziękuję bardzo!!!

    Przy drugim podejściu prześledziłem te czarne kable (btw. nie miały żadnych oznaczeń - wszystkie czarne, bez żadnego opisu) i doszedłem do miejsca, gdzie 5 oryginalnych kabli dochodzących do komputera zostało przerwanych i tak połączonych, że ich sygnały leciały do immobilisera i wracały, na szczęście były kolorowe, więc wiedziałem które z którymi trzeba połączyć.

    Po połączeniu pierwszego ruszył rozrusznik, po połączeniu drugiego zgasła kontrolka check-engine, po połączeniu trzeciego silnik zapalił. Połączyłem jeszcze czwarty i piąty. Wywaliłem to cholerstwo w p..du i szczęśliwie odjechaliśmy w siną dal.

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam