Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto '95 1,1 brak wolnych obrotów

martyr55 07 Sep 2006 12:06 2394 7
  • #1
    martyr55
    Level 2  
    Witam. Samochód jak w temacie. Po uruchomieniu zimnego silnika brak wolnych obrotów i silnik gaśnie jeżeli nie trzymam pedału gazu. Zainstalowana instalacja gazowa, w tej chwili nie pamiętam marki, ale zapala na benzynie więc wpływu nie powinno być. Nagrzany silnik pracuje bez zarzutu na benzynie jak i na gazie, wolne obroty stabilne. Czy to wina sondy lub silnika krokowego we wtrysku?
  • #2
    Tomasz008
    Level 20  
    może to być wina silnika krokowego(ja w swoim uno mam z tym problemy). po odpaleniu zimnego silnika musisz zaobserwować zachowanie się silnika(powinien oczywiście poruszać przepustnicą). sondę lambda tez można sprawdzić( np omomierzem lub sygnał oscyloskopem, który powinien byc zbliżony do prostokątnego). jeżeli jest to sonda kilku przewodowa można wnioskować że jest ona podgrzewana. to można takze sprawdzić podłączając chodźby zasilacz.
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    Tomasz008
    Level 20  
    nie jestem mechanikiem. to nie moja działka. wiem tylko że porusza faktycznie jakąś przepustnica czy jak nazwałeś kanałem. myślałem że to forum elektroniczne. moze zamieścisz jeszcze przekrój gaźnika???
  • #5
    martyr55
    Level 2  
    Dzięki Panowie. Niebardzo wiem jaka jest dokładna procedura sprawdzenia sondy. Sprawdziłem tylko omomierzem grzałkę sondy i jest w porządku. Po przeczyszczeniu silnika krokowego silnik rano trzymał obroty więc to pewnie była główna przyczyna niedomagań.
  • #6
    wojtula11
    Level 18  
    Obawiam się ,że to nie koniec Twoich zmartwień . Sam sobie zaprzeczasz cyt: Nagrzany silnik prauje bez zarzutu. Jak byłaby to wina silnika krokowego odczuł byś to też na rozgrzanym .Punto to nie Polonez,że śrubokrętem podziałasz . Mam nadzieje ,że do czyszczenia krokowca nie użyłeś środków typu WD , ponieważ po niedługim czasie faktycznie czeka Ciebie wymiana w/w części .
    A na koniec moja propozycja : zostawić auto na noc u mechanika , podłączy rano tester i zobaczy na dzień dobry co widać w parametrach . Ominie wówczas wydawanie kasy na niepotrzebne części .
  • #7
    komark1
    Level 12  
    Moim zdaniem moze to byc wina czujnika temperatury silnika i na zimnym nie zalancza ssania.
  • #8
    martyr55
    Level 2  
    Spokojnie nie znam się tylko pytam i piszę co dotychczas zrobiłem i co zauważyłem. Niczego nie traktowałem WD i jestem umówiony na piątek u mechanika. Dzięki za porady.