Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki sprzęt wybrać radiówka => dwa kompy i drukarka

czechopl 07 Wrz 2006 13:21 1241 6
  • #1 07 Wrz 2006 13:21
    czechopl
    Poziom 2  

Znam się trochę na kompach ale jestem laikiem jeśli chodzi o sieci,
    Mam w domu dwa kompy i drukarke (która nie potrzebuje serwera wydruku). Do tego na chwilę obecną mam łącze internetowe otrzymywane za pomocą fal radiowych - antena zewnętrzna - jakośc sygnału bardzo dobra.

Potrzebuję kupić jakieś urządzenie(nia) które umożliwią odbiór i rozdzielenie sygnału radiowego jak również niezależny wydruk z komputerów na drukarkę. Podjąłem próby wyboru sprzętu ale jest tego sporo i zacząłem się gubić.
    Proszę o jakieś sprawdzone propozycje.

Z góry dzięki za wszelką pomoc.
    Pozdr.

P.S. Dodam tylko, że sieć chcę w domu zrobić po kablu, nie bezprzewodo, ew. cześć po kablu a jeden komp bezprzewodowo ale to tylko wtedy kiedy się okaże, że kabel który położyłem wcześniej jest walnięty

0 6
  • #2 07 Wrz 2006 13:42
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

Z popularnego (taniego) sprzętu to będziesz potrzebował 2 urządzeń.

AP do odbioru sygnału od dostawcy i routera z printserwerem i ewentualnie wbudowanym AP.

Przed zakupem sprawdź czy printserwer jest odpowiedni - port LPT lub USB, jeśli USB to trzeba sprawdzić czy jest kompatybilny z posiadaną drukarką.

Konkretne sprzęty znajdziesz na Allegro - polecam Draytek Vigor, Linksys, Edimax.

0
  • #3 07 Wrz 2006 13:56
    czechopl
    Poziom 2  

Tak jak napisałem - drukarka nie potrzebuje print serwera ma wbudowaną kartę Ethernet.

A jakieś konkretne propozycje sprawdzonych modeli :) ??
    Nie chciałbym mieć potem problemów z zarządzaniem tym.

Jetem jednych z tyh "że raz ustawic i ma chodzić" :)
    Thx za odp

P.S. moge dołożyć 200- 300 zł byle by to był porządny solidny i dobry sprzęt :idea:

0
  • Pomocny post